Εκπαιδευτική Ρομποτική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του
Advertisements

Διδακτικά Εργαλεία.
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΓΑΙΑ ΙΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΟΜΕΝΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ Περίληψη Το εγχειρίδιο χρήσης παρέχει στον τελικό χρήστη όλες τις απαραίτητες.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Εκπαιδευτική Ρομποτική
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Το Πρόγραμμα Υλοποιήθηκε: Εταιρικά σχολεία:
Ρομποτική και Εκπαίδευση: Μία εισαγωγή στα Lego MindStorms Nxt
Lego Mindstorms & Bee-Bot
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Βάσεις Δεδομένων Μάθημα 4.
Ηλεκτρονικά και Τεχνολογία Ελέγχου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Επίλυση προβλημάτων αυτομάτου ελέγχου.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
12/12/2014Κοινότητες Μάθησης με τη Χρήση Ρομποτικής Μάριος Κυριακόπουλος Γιώργος Σμαρδάς.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Μια σύγχρονη πόλη η οποία δεν κατασπαταλά τον ορυκτό πλούτο της Γης και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτική Ρομποτική STEM Ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 14ου Γυμνασίου Λάρισας από τη Β’ Γυμνασίου Γ. Ορφέας από τη Γ’ Γυμνασίου Κ. Μαρία –
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Lego Mindstorms Προγραμματισμός μέσα από το παιγνίδι Βεργεράκης Παναγιώτης
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Μαθημα προγραμματισμου αρχαριων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
Εφαρμογές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής LEGO MINDSTORMS
EV3 Βασικό πακέτο – Ηλεκτρονικά μέρη
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
1ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Εκπαιδευτική ρομποτική
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
PRO BOT.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτική Ρομποτική Lego Robotics και ΝΧΤ-G Φράγκου Στασινή

Συνοπτικά Εισαγωγή στα συστήματα ρομποτικής Σύστημα Lego Mindstrorms Μικροεπεξεργαστής ΝΧΤ και αισθητήρες Κατασκευή ενός αυτοκινήτου Εισαγωγή στο περιβάλλον προγραμματισμού ΝΧΤ-G Εκπαιδευτική Αξιοποίηση Πειράματα (experiments) Διερευνήσεις (inquiries) Συνθετικές εργασίες (projects)

Συστήματα ρομποτικής

Lego Mindstrorms Edu

Ρομποτικές Κατασκευές Lego Mindstorms Edu NXT Κατασκευάζονται από δομικά στοιχεία και ηλεκτρονικά εξαρτήματα (κινητήρες, αισθητήρες) Προγραμματίζονται με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού Συλλέγουν από το περιβάλλον και εκτελούν ενέργειες

Αισθητήρες Διαδραστικοί Σερβοκινητήρες Αισθητήρας Αφής ΝΧΤ Αισθητήρας υπερήχων Αισθητήρας Ήχου Αισθητήρας φωτός

Ο μικροεπεξεργαστής ΝΧΤ Άνοιγμα / Κλείσιμο/ Επιλογή Αριστερά Δεξιά Επιστροφή

Κατασκευή

Δομικό Υλικό

Δομικό υλικό

Πίνακες Ταξινόμησης υλικών

Τροχαλία Δοκοί με προεξοχές Δοκοί με γωνία Δοκοί επίπεδοι Τούβλα Άξονες Συνδετήρες Πλάκες Συνδετικοί πείροι Γρανάζια Ροδέλες

Ονομασία ανάλογα με το μέγεθος 2 6 15 Δοκός με προεξοχές 16

Δραστηριότητα 1η Κατασκευή ενός αυτοκινήτου Κατασκευάστε ένα όχημα το οποίο να μπορεί να κινείται και να στρέφεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Συνδέστε αισθητήρα φωτός και αισθητήρα υπερήχων.

με το λογισμικό Lego Mindstorms Edu NXT-G Προγραμματισμός με το λογισμικό Lego Mindstorms Edu NXT-G

Βασικό Μενού ΝΧΤ Software Files NXT Files Sound Files Demo (9,2 KB) Turn off ? NXT Program My files Try me View Settings Bluetooth File1 File2 85kB Run Delete

Βασικό Μενού ΝΧΤ View NXT Program My files Try me Try Touch Try Light Sound dB Sound dBA Reflected light Ambient Light Light sensor* Temperature oC Temperature oF Rotation* Motor Rotations Motor degrees Touch Ultrasonic inch Ultrasonic cm My files Try me Try Touch Try Light Try Sound Try Ultrasonic Try motor Settings Volume Sleep NXT Version Delete Files Bluetooth On/Off

Κίνηση Αυτοκινήτου

ΝΧΤ-G Μενού Οδηγός Όνομα αρχείου Επιφάνεια εργασία Εντολές προγραμματισμού Παλέτες Προγραμματισμού Κουμπιά Ελέγχου Βοήθεια Παράθυρο Παραμέτρων

Εισαγωγή

Αριστερή Στροφή Ι

Αριστερή στροφή ΙΙ

Φύλλο Εργασίας 2: Βασικές δομές Φύλλο Εργασίας 2: Βασικές δομές

Δραστηριότητα 2 Α. Προγραμματίστε το αυτοκίνητο σας έτσι ώστε να κινείται πάνω σε μία ορθογώνια διαδρομή στην οποία οι γωνίες είναι σημειωμένες με μαύρη γραμμή. Επέκταση 1.Τροποποιείστε το πρόγραμμα έτσι ώστε να εμφανίζει στην οθόνη του ΝΧΤ τον αριθμό των περιστροφών του κινητήρα. 2. Τροποποιείστε το πρόγραμμα έτσι ώστε για όσο διαρκεί η στροφή του αυτοκινήτου να παράγει έναν ήχο. Β. Προγραμματίστε το αυτοκίνητο σας έτσι ώστε να προχωρά μπροστά όσο δεν υπάρχει εμπόδιο. Αν εμφανιστεί εμπόδιο σταματά και περιμένει μέχρι αυτό να απομακρυνθεί.

Δραστηριότητα 3 Μέρος Α Εργαστείτε σε ομάδες των δύο ατόμων και συμπληρώστε ατομικά το Φύλλο Εργασίας 3: Λογικές Πράξεις. Ανοίξτε το πρόγραμμα mystery-a και προσπαθήσετε να μαντέψετε τη συμπεριφορά που θα αποκτήσει το αυτοκίνητο σας αν εκτελέσει αυτό το πρόγραμμα. Δοκιμάστε το πρόγραμμα και επιβεβαιώστε ή τροποποιήστε την περιγραφή της συμπεριφοράς που δώσατε. Πως νομίζετε ότι θα τροποποιηθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου αν αντί για AND επιλέξουμε τη λογική πράξη OR στο εικονίδιο Logic; Κάντε τις απαραίτητες δοκιμές και επιβεβαιώστε ή τροποποιήστε. Μέρος Β Εργαστείτε ατομικά Προτείνεται μία δραστηριότητα (σειρά διδακτικών δράσεων) για να διδάξετε στους μαθητές σας τις διαφορετικές λογικές πράξεις με τη χρήση του NXT. Περιγράψτε συνοπτικά την πορεία της και φτιάξετε ένα φύλλο εργασίας με τα ερωτήματα / εργασίες που θα θέσετε στους μαθητές. Εναλλακτικά: Σχεδιάστε μια δραστηριότητα για να διδάξετε στους μαθητές εντολές επανάληψης (Loop) ή τις εντολές επιλογής (Switch)

Εκπαιδευτική Αξιοποίηση

Μία εικόνα χίλιες λέξεις Εφαρμογή 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδα http://3gym-glyfadas.blogspot.com/

Θεωρίες μάθησης και ρομποτική Εποικοδομισμός (constructivism) Όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα σύστημα γνώσεων και ερμηνειών που επηρεάζεται από την εμπειρία τους Κάθε νέα γνώση προσαρτάται στο υπάρχον σύστημα γνώσεων Η μάθηση είναι αποτελεσματική όταν ενεργοποιεί το μαθητή και αξιοποιεί την εμπειρία του Κατασκευαστικός εποικοδομισμός (constructionism) Οι μαθητές μπορούν να μάθουν καλύτερα όταν εμπλέκονται στην κατασκευή τεχνουργημάτων τα οποία έχουν για αυτούς νόημα και με την σειρά τους μπορούν να τα μοιραστούν με άλλα μέλη της κοινότητας στην οποία ζουν

Διδακτικές στρατηγικές Αυθεντικά προβλήματα Ενεργή συμμετοχή των μαθητών Σταδιακή μετάβαση του ελέγχου από τον εκπαιδευτικό στο μαθητή Συνεργασία

Κατηγορίες διδακτικών παρεμβάσεων Πειράματα (experiments) Ερώτηση, δοκιμή, αξιολόγηση, συμπέρασμα Διερευνήσεις (inquires) Πρόβλημα, υπόθεση, πειραματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση, συμπέρασμα Διαθεματικές συνθετικές εργασίες (projects) ιδέα, ανάλυση, έρευνα και πειραματισμός, σύνθεση και παρουσίαση

Κύκλος λύσης προβλήματος

Στάδια ανάπτυξης συνθετικής εργασίας Ενεργοποίηση Δίνεται ένα ανοιχτό και ημιδομημένο πρόβλημα το οποίο εμπλουτίζεται από τους μαθητές. Διατύπωνεται το προβλήμα και αναλύεται σε επιμέρους ερωτημάτα προς διερεύνηση. Εξερεύνηση Εξοικείωση με τις βασικές δεξιότητες και γνώσεις που απαιτούνται για τη λύση του προβλήματος (επανάληψη ή εισαγωγή νέων εννοιών και δεξιοτήτων) Διερεύνηση Επαναπροσδιορισμός προβλήματος και αρχικών ερωτημάτων Διερεύνηση επιμέρους προβλημάτων σε ομάδες. Κατάθεση εργασιών των ομάδων στην ολομέλεια. Δημιουργία Σύνθεση ενιαίας λύσης για το αρχικό πρόβλημα της εργασίας Παρουσίαση Παρουσίαση – αξιολόγηση λύσεων,

Εφαρμογές Το πρόγραμμα «Κοινότητες μάθησης με τη χρήση ρομποτικής» http://learningwithrobotics.wikispaces.com/ Σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Terecop http://www.terecop.eu/

Ενδεικτικές Πηγές http://dailydiy.com/2006/12/31/light-barrier-using-a-nxt-light-sensor/ http://kisd.de/~krystian/nxt/ http://mindstorms.lego.com/nxtlog/ProjectList.aspx http://www.youtube.com/watch?v=reG9Ok8WxTw Data reader http://www.youtube.com/watch?v=A0TpLKijRIs Output Lego Motor Multiplexor http://www.youtube.com/watch?v=Rjkumu4E3po Lego Mindstorms Chimney Climber NXT version http://www.youtube.com/watch?v=PzZhslIrsE0 Line Follower http://www.youtube.com/watch?v=sAQS4NLEnEw LEGO Mindstorms NXT Hopper http://www.youtube.com/watch?v=RqKV-q4OGbU carier and robotic arm http://www.youtube.com/watch?v=7wkT2xJd-YE LEGO Mindstorms NXT Color Brick Sorter http://www.youtube.com/watch?v=yPzkIH5oEzg LEGO Mindstorms NXT: Gymnastic Robot http://www.youtube.com/watch?v=ax5xqdwo2Oo Lego NXT Compass