Οι Διαδραστικοί Πίνακες στη σχολική τάξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΟΦΕΛΗ αξιοποίηση τους κατά την προετοιμασία
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Νέα Εργαλεία Διαδραστικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
«Καινοτομικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα στην Εκμάθηση της Λογιστικής»
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Θεωρητικό πλαίσιο Συνεργατική μάθηση «Μια καλή διδασκαλία θα μπορούσε να αντισταθμίσει την έλλειψη τεχνολογικών μέσων, αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Οι Διαδραστικοί Πίνακες στη σύγχρονη διδακτική πρακτική. -Εισαγωγή στη Χρήση των Διαδραστικών Πινάκων -Σύντομη σχολιασμένη αναφορά σε συμπεράσματα βασικής.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Διαδραστικοί πίνακες ΔΠ  Ψηφιακοί λευκοί πίνακες που συνδέονται με υπολογιστή, απεικονίζουν την οθόνη του σε πραγματικό χρόνο και δέχονται απευθείας εντολές.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
«Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» Δρ. Φραγκάκη, Μ. &
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
1. Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Εφαρμογές Της Διαδικτυακής Πλατφόρμας Google Drive
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Διαδραστικοί Πίνακες στη σχολική τάξη Οι Διαδραστικοί Πίνακες στη σχολική τάξη Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση του διαδραστικού πίνακα

Περιεχόμενα Τι είναι ο Διαδραστικός Πίνακας Τύποι Διαδραστικού Πίνακα Χαρακτηριστικά Διαδραστικού Πίνακα Στόχοι κατά τη χρήση του Διαδραστικού Πίνακα Ερευνητικά Ευρήματα Επίπεδα χρήσης - αξιοποίησης του Διαδραστικού Πίνακα Διαδραστικές Τεχνικές

Πριν μετά... Κώστας Μάμμος

Τι είναι ο Διαδραστικός Πίνακας; Συσκευή εισόδου συντεταγμένων και προβολής εικόνας Συνεργάζεται με υπολογιστή και βιντεοπρoβολέα Ο Πίνακας δίνει τις συντεταγμένες αλληλεπίδρασης του χρήστη προς τον υπολογιστή, όπως το ποντίκι Η εικόνα της οθόνης του υπολογιστή προβάλλεται στον πίνακα μέσω του βιντεοπροβολέα. Κώστας Μάμμος

Τύποι Διαδραστικού Πίνακα (1/4) Γραφίδας υπερύθρων ή ηλεκτρομαγνητική Κώστας Μάμμος

Τύποι Διαδραστικού Πίνακα (2/4) Αφής πίεσης Κώστας Μάμμος

Τύποι Διαδραστικού Πίνακα (3/4) Μετατροπής ασπροπίνακα υπερύθρων/υπερήχων Κώστας Μάμμος

Τύποι Διαδραστικού Πίνακα (4/4) Διαδραστικά προβολικά και διάφοροι άλλοι τύποι… Κώστας Μάμμος

Μερικά ερωτήματα... Πώς χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός το Δ.Π. ώστε να προσφέρει ενισχυμένη διδακτική εμπειρία και πρόσθετο μαθησιακό αποτέλεσμα; Πώς θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές τον Δ.Π. και θα ενεργοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο; Ποια τα επίπεδα χρήσης των Δ.Π. στη Διδακτική Πρακτική; Κώστας Μάμμος

Χαρακτηριστικά του Διαδραστικού Πίνακα ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο Ο ΔΠ είναι η πρώτη ηλεκτρονική εκπαιδευτική τεχνολογία που σχεδιάστηκε ειδικά για χρήση από τους εκπαιδευτικούς. Ο ΔΠ είναι η πρώτη, και η μόνη έως τώρα, ηλεκτρονική εκπαιδευτική τεχνολογία την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλες οι ειδικότητες στην καθημερινή διδακτική πράξη. Ο ΔΠ μπορεί να εγκατασταθεί άμεσα, με ασφάλεια και με σχετικά μικρό κόστος σε κάθε τάξη για άμεση χρήση από το δάσκαλο και τους μαθητές. Ο ΔΠ μπορεί να υποστηρίξει όλους τους τρόπους διδασκαλίας, τόσο σε επίπεδο ατομικό όσο και σε επίπεδο τάξης. Κώστας Μάμμος

Χαρακτηριστικά του Διαδραστικού Πίνακα ως Υπολογιστικό Εργαλείο Διαφορετικοί τρόποι καταγραφής, αναπαράστασης, διαχείρισης και μεταφοράς πληροφορίας Γρήγορη διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων Παρουσίαση πληροφοριών μέσω αλληλεπιδραστικών πολλαπλών αναπαραστάσεων Εγγραφή με ψηφιακό μελάνι (με ποικίλους τρόπους) …

Στόχοι κατά τη χρήση του Δ.Π. Ο εκπαιδευτικός βοηθός στην ανακάλυψη της γνώσης και όχι πάροχος της γνώσης. Δημιουργία, επίδειξη και διάδραση με το περιβάλλον γνώσης, εστίαση και επεξεργασία. Καλά σχεδιασμένες δραστηριοτήτες για την εξαγωγή των συμπερασμάτων και της ζητούμενης γνώσης. Συνεργατική μαθησιακή πορεία με πυρήνα της διδασκαλίας το μαθητή και το Διαδραστικό Πίνακα. Κώστας Μάμμος

Ερευνητικά ευρήματα «Η χρήση Δ.Π. επηρεάζει θετικά τη συμμετοχή του μαθητή με πίνακες μόνιμα εγκατεστημένους στην τάξη.» W.D. Jr Beeland (2002) «Student engagement, visual learning and technology: can interactive whiteboards help?» Annual Conference of the Association of Information Technology for Teaching Education, Trinity College, Dublin. Κώστας Μάμμος

Ερευνητικά ευρήματα «Βελτίωση του κλίματος μαθήματος ενθουσιασμός μαθητών για ορισμένα στοιχεία των Δ.Π. όπως η προσαρμοστικότητα και οι πολυμεσικές δυνατότητες. Επιφυλάξεις για τεχνικά προβλήματα, αναγκαίες δεξιότητες μαθητών και δασκάλων χρήσης ΤΠΕ περιορισμένη δυνατότητα πρόσβασης στην τεχνολογία από πλευράς μαθητών.» Smith, H., Higgins, S., Wall, K. & Miller, J. (2005). «Interactive whiteboards: boonor bandwagon? A critical review of the literature», Journal of Computer Assisted Learning, 21, pp. 91–101. Κώστας Μάμμος

Ερευνητικά ευρήματα «Αύξηση του επιπέδου ενεργοποίησης και προσοχής των μαθητών καθώς και προοδευτική αύξηση δεξιοτήτων τους. Μεγαλύτερη βελτίωση σε δραστηριότητες και καταστάσεις επίλυσης προβλήματος, άσχετα από το μέσο, αλλά με τη γενικότερη συζήτηση για την αναζήτηση βέλτιστων διαδραστικών μεθόδων, πρακτικών και διδακτικών προσεγγίσεων.» Smith, A. (2008). «Interactive whiteboards: how do they contribute to quality learning environments?» The New Zealand experience.  Κώστας Μάμμος

Ερευνητικά ευρήματα «Ερωτήματα για το μειωμένο επίπεδο τεχνολογικού γραμματισμού και το μεγάλο κόστος αυτής της τεχνολογίας. Οι εκπαιδευτικοί αναγκαστικά μετατοπίζονται/προτιμούν το συνδυασμό Η/Υ - προτζέκτορα από τον Δ.Π.» Smith, A. (2008). «Interactive whiteboards: how do they contribute to quality learning environments?» The New Zealand experience.  Κώστας Μάμμος

Συμπεράσματα... Χρήση όλων των δυνατοτήτων του υπολογιστή και του πίνακα: παρουσιαστικές δυνατότητες, γραφικά, κινούμενα γραφικά, βίντεο, διαδίκτυο ειδικό εκπαιδευτικό λογισμικό, Αλληλεπίδραση. Εύρεση /Δημιουργία/Χρήση καλού ηλεκτρονικού υλικού. Δραστηριότητες που οδηγούν στη γνώση. Σύνθεση πλούσιων μαθησιακων σεναρίων : διάδραση με τα εικονικά αντικείμενα, συνεργασία, δημιουργία, παιχνίδι. Κώστας Μάμμος

Επίπεδα χρήσης - αξιοποίησης του Δ.Π. Μετατροπή της υπολογιστικής οθόνης σε οθόνη αφής και τη θέση-λειτουργία του ποντικιού (με οποιαδήποτε μορφή αλληλεπίδρασης) παίρνει η γραφίδα, το δάκτυλο-παλάμη, ή άλλη συσκευή. 1 Δημιουργία νέου επιπέδου (layer), πάνω σε οποιοδήποτε αντικείμενο ή επιφάνεια της οθόνης (με επισημείωση, γραφή, σχεδίαση, σκίαση-φωτισμό, φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση κλπ). 2 Δημιουργία διαμορφωμένου ψηφιακού υλικού, με το ειδικό εργαλείο συγγραφής (authoring tool) και διαχείρισης πολυμεσικού υλικού, το οποίο αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του πίνακα… 3 Ειρήνη Σπυράτου

Απλές Διαδραστικές Τεχνικές «Σύρε κι άφησε» (drag-and-drop) Απλή αντιστοίχιση Απόκρυψη - εμφάνιση Συμπλήρωση Κίνηση - περιστροφή - εναπόθεση - κατασκευές σύνθεσης Κώστας Μάμμος

Οδηγός επιβίωσης... Εξοικειωθείτε με τη χρήση του πίνακα και του λογισμικού. Βοηθήστε τους μαθητές να εξοικειωθούν. Εξοικειωθείτε με τεχνικά προβλήματα ώστε να τα λύνετε γρήγορα (σύνδεση, εκκίνηση, φόρτωση, μεταφορά) Προετοιμάστε offline/home το μάθημα!!! Αποθηκεύστε τα λάθη των μαθητών. Είναι χρήσιμα. Αποθηκεύστε τις ιδέες που βγήκαν στο μάθημα. Έχουν αξία! Δημιουργήστε υπερσυνδέσεις. Γλιτώνετε χρόνο. Χρησιμοποιήστε σωστούς χρωματικούς συνδυασμούς. http://www.webdevelopersnotes.com/design/color_combinations.php3 Χρησιμοποιήστε τη βιντεο-επανάληψη. Δώστε ανατροφοδότηση στις ασκήσεις. Αποθηκεύστε και Οργανώστε τα μαθήματά σας. Δημιουργήστε δωρεάν διαδικτυακές παρουσιάσεις και διαμοιραστείτε υλικό (Google->περισσότερα ->έγγραφα). Προσέξτε θεματα πνευματικών δικαιωμάτων υλικού. Κώστας Μάμμος

Πηγές παρουσίασης http://www.conceptum.gr/ib-faq.php http://www.b2bexperts.gr/documents/faq.html http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/ed/d25_mar_2009.phphttp://www.scribd.com/doc/30429490/ http://www.amphi.com/departments--programs/technology/interactive-whiteboard/k-12-resource-center.aspx http://www.teachers.tv/videos/top-tips https://docs.google.com/present/view?id=dhn2vcv5_106c9fm8j http://bodmas.org/blog/ilt-ideas/48-things-to-do-with-an-interactive-whiteboard/ The Interactive Whiteboard Revolution: Teaching with IWBs Teaching for scientific literacy with an interactive whiteboard Interactive Whiteboard: Research Literature Διαδραστικός Πίνακας, Αλιβίζος Σοφός Ο Διαδραστικός Πίνακας στη Σχολική Τάξη: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις‐ Διδακτικές εφαρμογές