Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1. Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1. Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1

2 Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2

3 Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας Διαδραστικός πίνακας Σύστημα απόκρισης κοινού (Audience Response System-ARS) Κάμερα εγγράφων – αντικειμένων Ασύρματη πινακίδα-γραφίδα 3

4 Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας Επίδειξη ενδεικτικών προιόντων http://mimio.dymo.com/products/index.asphttp://vault.smarttech.com/videos/classroomtour/index.html http://vault.smarttech.com/videos/sb800/freestyle/index.html http://www.youtube.com/watch?v=dLdHbtuCIyY&feature=pla yer_embedded http://www.e-beam.com/lp/video-education.htmlhttp://www.recoverystar.com/iqboard/p4.html 4

5 Διαδραστικός πίνακας Ο διαδραστικός πίνακας είναι στην ουσία ένας πίνακας που συνδυάζει την απλότητα και λειτουργικότητα ενός συμβατικού πίνακα με τις δυνατότητες ενός υπολογιστή. Αποτελείται από μια επιφάνεια εργασίας, που υποστηρίζει τις λειτουργίες της προβολής και της αλληλεπίδρασης και συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα βιντεοπροβολέα. Μέσω του προβολέα εμφανίζεται στον πίνακα η οθόνη του υπολογιστή. 5

6 Διαδραστικός πίνακας Η ιδιαιτερότητα του διαδραστικού πίνακα είναι ότι ο χρήστης του, με την αξιοποίηση του κατάλληλου λογισμικού, μπορεί να αλληλεπιδρά μαζί του με την αφή ή την ειδική γραφίδα. Ο διαδραστικός πίνακας, συνήθως, τοποθετείται σε κάθετη επιφάνεια ή σε ειδικά στηρίγματα εδάφους. 6

7 Παράγοντες που διαφοροποιούν τον διαδραστικό πίνακα από άλλες Τεχνολογίες Ο ΔΠ είναι η πρώτη ηλεκτρονική εκπαιδευτική τεχνολογία που σχεδιάστηκε ειδικά για χρήση από τους εκπαιδευτικούς Ο ΔΠ είναι η πρώτη, και η μόνη έως τώρα, ηλεκτρονική εκπαιδευτική τεχνολογία την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή διδακτική πράξη Ο ΔΠ μπορεί να εγκατασταθεί άμεσα, με ασφάλεια και με σχετικά μικρό κόστος σε κάθε τάξη για άμεση χρήση από το δάσκαλο και τους μαθητές Ο ΔΠ μπορεί να υποστηρίξει όλους τους τρόπους διδασκαλίας, τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο 7

8 Βασικά μέρη διαδραστικού πίνακα VGA USB ή wireless 8

9 Τεχνολογίες Προβολής 1. Πίνακες εμπρόσθιας προβολής, οι οποίοι αποτελούνται από μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολέα, ο οποίος θεωρείται απαραίτητος για να υπάρξει η διάδραση. Ο τύπος αυτού του πίνακα είναι ο πιο συχνά συναντόμενος. 2. Πίνακες οπίσθιας προβολής, στους οποίους ο προβολέας βρίσκεται πίσω και κάτω από την οθόνη. Το όλο σύστημα είναι κλειστό σε μία καμπίνα. 9

10 Τεχνολογίες Προβολής Long throw: μακριά από πίνακα – σκιά χρήστη (μικρό κόστος) Short throw: κοντά στον πίνακα – μικρότερη σκιά χρήση Ultra Short throw : πολύ κοντά στον πίνακα – καθόλου σκιά χρήση (αυξημένο κόστος) 10

11 Τεχνολογίες Πινάκων ΕπιφάνειαΓραφίδα Μηχανικής πίεσηςειδικήΟποιαδήποτε Οπτικής ή ηλεκτρομαγνητικής ειδική Φορητές συσκευές υπέρυθρων-υπερήχων Οποιαδήποτεειδική Διαδραστικοί προβολείς Οποιαδήποτεειδική 11

12 Πίνακες μηχανικής πίεσης Επιφάνεια: ειδική Γραφίδα: οποιαδήποτε Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ή του δαχτύλου ανιχνεύεται από το σημείο πίεσης 2 παράλληλων επιφανειών 12

13 Πίνακες μηχανικής πίεσης 13

14 Πίνακες οπτικής ή ηλεκτρομαγνητικής τεχνολογίας Επιφάνεια: ειδική Γραφίδα: ειδική (με ή χωρίς μπαταρία) Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ανιχνεύεται με τη βοήθεια δικτύου σημείων ή πλέγματος ενσωματωμένου στον πίνακα. 14

15 Πίνακες οπτικής ή ηλεκτρομαγνητικής τεχνολογίας 15

16 Φορητές συσκευές IR/US για μετατροπή επιφάνειας προβολής σε ΔΠ Επιφάνεια: οποιαδήποτε Γραφίδα: ειδική (με μπαταρία) Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ανιχνεύεται από μικρή συσκευή που τοποθετείται δίπλα στην επιφάνεια προβολής με τη βοήθεια υπέρυθρου φωτός και/ή υπερήχων. 16

17 Φορητές συσκευές IR/US για μετατροπή επιφάνειας προβολής σε ΔΠ 17

18 Φορητές συσκευές IR/US για μετατροπή επιφάνειας προβολής σε ΔΠ 18

19 Διαδραστικοί προβολείς Επιφάνεια: οποιαδήποτε Γραφίδα: ειδική (με μπαταρία) Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ανιχνεύεται από συσκευή ενσωματωμένη στον προβολέα με τη βοήθεια υπέρυθρου φωτός και/ή υπερήχων. 19

20 Διαδραστικοί προβολείς 20

21 Πίνακας βασισμένος σε Wiimote 21

22 Πίνακας βασισμένος σε Wiimote 22

23 Πίνακας βασισμένος σε Wiimote Εφευρέτης Johnny Lee (video) Εφευρέτης Johnny Lee Υλοποίηση από Έλληνα εκπαιδευτικό (video) Υλοποίηση από Έλληνα εκπαιδευτικό 23

24 Προσανατολισμός πίνακα (orientation) Αντιστοίχιση οθόνης υπολογιστή με την διαδραστική επιφάνεια 24

25 Ιδιαίτερες δυνατότητες του Δ.Π. που μπορούν να αξιοποιηθούν στη σχεδίαση μαθησιακών δραστηριοτήτων Δυνατότητα μετακίνησης αντικειμένων («σύρε κι άφησε») Δυνατότητα τοποθέτησης αντικειμένων σε επίπεδα (layers) Δυνατότητα για, πρακτικά, «άπειρες» σελίδες Εργαλεία γραφής και επισήμανσης Εργαλεία σύλληψης οθόνης (Screen capture) Βιβλιοθήκη πολυμέσων του λογισμικού του ΔΠ Πολυμεσικό περιεχόμενο Προβολή σε μεγάλη οθόνη 25

26 Διαδραστικός Πίνακας: Η Εκπαιδευτική του χρήση στην Ελλάδα και τον Κόσμο Διεθνώς, πάνω από ένα εκατομμύριο ψηφιακοί πίνακες έχουν τοποθετηθεί σε σχολικές αίθουσες, ενώ πάνω από τρία εκατομμύρια αναμένονται να εγκατασταθούν σε αυτές μέχρι και το 2010 (Becta 2007). Χώρες με παράδοση στη χρήση διαδραστικών πινάκων στις σχολικές αίθουσες είναι ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία κ.ά. Στην Ελλάδα ο διαδραστικός πίνακας χρησιμοποιείται κυρίως σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια, ενώ μέχρι στιγμής ο αριθμός των δημόσιων σχολείων στα οποία υπάρχει είναι μικρός. «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής διαδραστικών συστημάτων και συναφούς εξοπλισμού στην τάξη για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία»(Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση). 26

27 Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Ενθαρρύνει τις συνεργατικές δραστηριότητες: «σκαλωσιές μάθησης», και προωθηση της εργασία στην ολομέλεια Υποστηρίζει την αλληλεπίδραση: Οδηγεί σε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αυξάνοντας τη συμμετοχή των μαθητών και δίνοντας κίνητρα συμμετοχής, για συζήτηση στην τάξη Συμβάλλει στην επικέντρωση της προσοχής των μαθητών 27

28 Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ To μάθημα γίνεται πιο ελκυστικό, ενδιαφέρον και διασκεδαστικό. Καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού υλικού και του χρόνου αφού δεν χρειάζεται να γραφτεί κάθε φορά στον κλασσικό πίνακα ή να διανεμηθεί στους μαθητές (π.χ. φωτοτυπίες από βιβλία ή εκφωνήσεις ασκήσεων) Διαφορά με Powerpoint: το μάθημα δεν χρειάζεται να σχεδιαστεί λεπτομερώς αλλά μπορεί να συμπληρώνεται με παρατηρήσεις και υλικό κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας Χαρακτηρίζεται από ευελιξία και προσαρμοστικότητα και μπορεί να αξιοποιηθεί από όλες τις ηλικίες των μαθητών 28

29 Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Λιγότερο διασπασμένη διδασκαλία. Ο δάσκαλος βρίσκεται κοντά στον πίνακα και το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό και όχι στο PC. Η προσοχή του μαθητή είναι εστιασμένη σε ένα σημείο και όχι σε δύο (εκπαιδευτικό υλικό στην επιφάνεια προβολής – δάσκαλος στο PC) Δημιουργεί ένα κοινό σημείο αναφοράς για την παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού και τη συνεργασία (digital hub). 29

30 Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Τα διάφορα εκπαιδευτικά λογισμικά (π.χ για φυσική ή ιστορία) μπορούν να αξιοποιηθούν σε επίπεδο τάξης με τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές να χρησιμοποιούν το λογισμικό μέσω φυσικών χειρισμών ενώπιον όλων και σε συνδυασμό με τις άλλες δυνατότητες του ΔΠ. Η προσθετική αξία της αξιοποίησης του ΔΠ συνίσταται στο ότι η εργασία με τα λογισμικά γίνεται σε επίπεδο ομάδας. 30

31 Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Λόγω της διαδραστικότητας ενισχύεται το εξερευνητικό πνεύμα και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Επιτρέπει στους μαθητές να πειραματίζονται «Τι θα γίνει αν δοκιμάσω αυτό», «θέλω να δοκιμάσω», «γιατί έγινε αυτό»; Όλη η τάξη μπορεί να παρακολουθεί και να σχολιάζει. Το μάθημα μαζί με τις παρατηρήσεις και συνεισφορές των μαθητών μπορεί εύκολα να διανεμηθεί στους μαθητές. 31

32 Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Για την επιτυχή ένταξη του ΔΠ στη διδακτική πράξη απαιτούνται: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, διαρκή και μακρά εμπειρία χρήσης Διαρκή παιδαγωγική και τεχνολογική υποστήριξη Μαθησιακές δραστηριότητες που αξιοποιούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ΔΠ. 32

33 Κατευθύνσεις για αποτελεσματική αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα από τους εκπαιδευτικούς Μάθετε καλά το σύστημά σας Οργανώστε το σύστημά σας και το περιεχόμενο Αλλάξτε μοντέλο διδασκαλίας, βάλτε τους μαθητές στο κέντρο και αξιοποιήστε τις αλληλεπιδραστικές δυνατότητες του πίνακα Γίνετε ευέλικτοι ως προς την πορεία της διδασκαλίας Γίνετε καινοτόμοι και δημιουργικοί Συνεργαστείτε και μοιραστείτε το υλικό σας και τις ιδέες σας 33

34 Εφαρμογές του Δ.Π. στη σχολ. τάξη Αξιοποίηση του διαδικτύου μέσω του Δ.Π. Για την υποστήριξη γνωστικών αντικειμένων http://phet.colorado.edu/index.php Για την υποστήριξη εργασιών διαθεματικού χαρακτήρα http://www.primaryinteractive.co.uk/maths.ht m Έτοιμα σενάρια διαδραστικών μαθημάτων http://www.topmarks.co.uk/ http://illuminations.nctm.org/Lessons.aspx 34

35 Εφαρμογές του Δ.Π. στη σχολ. τάξη Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα μέσω του συνοδευτικού λογισμικού του Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Αναγνώριση ελεύθερης γραφής και μετατροπή σε κείμενο (OCR) Αναγνώριση ελεύθερου σχεδίου και μετατροπή σε σχήμα Καταγραφή και αναπαραγωγή ενεργειών σελίδας Αποθήκευση μαθήματος Εκτύπωση μαθήματος Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης (digital ink layer) Πληκτρολόγιο Οθόνης Καταγραφή βιντεο (video capture) Kαταγραφής οθόνης (screen capture) Σκίαση οθόνης Προβολέας Μεγεθυντικός φακός Αόρατη μελάνη Τηλεδιάσκεψη, απομακρυσμένη διαχείριση (Video conference, remote control ) Σύστημα απόκρισης κοινού (Audience Response System –ARS) 35

36 Εφαρμογές του Δ.Π. στη σχολ. τάξη Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα με χρήση λογισμικών ΕΛΛΑΚ (ελεύθερο λογισμικό, λογισμικό ανοικτού κώδικα) Παραδείγματα: OpenOffice Celestia GeoGebra Jclic Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα μέσα από πλατφόρμες Λογισμικού Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα με λογισμικά κλειστού τύπου Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα για τηλεδιάσκεψη/ τηλεκπαίδευση Παίζω και μαθαίνω με το Διαδραστικό Πίνακα 36

37 Η παρουσίαση αυτή βασίστηκε στο υλικό που μας παραχώρησε ο κ. Γιάννης Βρέλλης του Εργαστηρίου EarthLab του ΠΤΔΕ Παν. Ιωαννίνων (τον ευχαριστούμε προσωπικά) και στο Επιμορφωτικό υλικό Διαδραστικών Συστημάτων. 37


Κατέβασμα ppt "1. Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google