«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Δ.Υ. Δευτέρα 18 Απριλίου 2011.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Γιάννης Μελέας Σύμβουλος Σταδιοδρομίας στο Κεντρικό Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Α. Σ. Κ. T. ΑΘΗΝΑ Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Έρευνα ανίχνευσης στάσεων σχετικά
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Προγραμματική Περίοδος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Ν.2861/2010.
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Βαςικα Οροςημα για την Εφαρμογη του Νομου ΓΙΑ ΤΑ Α.Ε.Ι.
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Πλαίσιο Παρουσίασης • Εισαγωγή-παρούσα κατάσταση • Διαδικασία διαβούλευσης για τις προτεινόμενες αλλαγές • Παρουσίαση των βασικών πυλώνων 1.Αυτοδιοίκηση 2.Μοντέλο Διοίκησης - Ρόλος φοιτητών 3.Νέα οργάνωση των σπουδών 4.Οι καθηγητές - εξέλιξη 5.Επώνυμες Έδρες 6.Διεθνοποίηση 7.Αξιολόγηση και πιστοποίηση 8.Νέοι κανόνες χρηματοδότησης 9.Μετεξέλιξη της ΑΔΙΠ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Ανάγκη για αλλαγές - Επένδυση στο μέλλον της κοινωνίας μας • Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) είναι οι φορείς που κατ’ εξοχήν μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα μας να αντιμετωπίσει το μέλλον μέσα από τη δημιουργία γνώσης και τη σύνδεση αυτής με την παραγωγική διαδικασία. • Η πρόταση που καταθέτουμε είναι προϊόν ευρείας διαβούλευσης με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και με την κοινωνία, αλλά και προϊόν συστηματικής μελέτης των αναγκών της ελληνικής πραγματικότητας και της διεθνούς εμπειρίας. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Χάρτης της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα Σε 66 πόλεις: •Αριθμός Ιδρυμάτων: 40 •Τμήματα: 511 •Μεταπτυχιακά προγράμματα > 520 •Εγγεγραμμένοι Φοιτητές : •Ενεργοί Φοιτητές: •Αριθμός Φοιτητών μέσω «Ευδόξου»: •Διδάσκοντες : ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Η παρούσα κατάσταση

5 Με σημαντικό κόστος (5 οι στην κατάταξη του ΟΟΣΑ σε ποσοστό ΑΕΠ για την ανώτατη εκπαίδευση) αλλά όχι πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα (προτελευταίοι στην αποδοτικότητα των πόρων) ΤΑΚΤΙΚΟΣΠΔΕΕ.Ε.ΣΥΝΟΛΟ Δαπάνες ανά κατηγορία ( ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Η παρούσα κατάσταση

 Η Ανώτατη εκπαίδευση είναι «χαμένη στη μετάφραση» της πολυνομίας και της θεσμικής πολυπλοκότητας σελίδες από νόμους, Υπουργικές Αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα  Δαπάνες χωρίς αντίστοιχο αποτέλεσμα - Απουσία λογοδοσίας  Αναποτελεσματική οργάνωση σπουδών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Νομικό πλαίσιο – Χρηματοδότηση - Σπουδές Η παρούσα κατάσταση

Απόδοση Στα ΤΕΙ από τις 100 θέσεις σπουδαστών που δόθηκαν από την Πολιτεία:  στις 29 δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να φοιτήσει,  στις άλλες 29 οι σπουδαστές δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους,  και μόνο 42 θέσεις οδήγησαν στη λήψη πτυχίου. Στα Πανεπιστήμια οι κενές θέσεις είναι λίγες (2%) και οι πτυχιούχοι περίπου ανέρχονται στο 80% των εισαχθέντων. Ο μέσος χρόνος για τη λήψη πτυχίου αποκλίνει κατά 2 χρόνια από τα κανονικά έτη σπουδών και ανέρχεται σε πάνω από 6. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Η παρούσα κατάσταση

Η διαδικασία για την Αλλαγή: Εκτενής Διαβούλευση • ΧΧΧ Παρουσίαση βασικών αξόνων των αλλαγών στην Συνοδό Πρυτάνεων • Ενεργοποιήθηκε η Διακομματική Επιτροπή Παιδείας (4 συνεδριάσεις) • Συνέδριο για την έναρξη διαβούλευσης στους Δελφούς 26/09/10 παρουσία του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου, των Πρυτάνεων και Προέδρων ΤΕΙ και των κοινωνικών φορέων. • 4 συνεδριάσεις του Εθνικού Συμβούλιου Παιδείας (ΕΣΥΠ). • 50 συναντήσεις με επίλεκτα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. • Συναντήσεις με ξένους υπουργούς με εμπειρία μεταρρυθμίσεων • Διεθνής Επιτροπή Σοφών. • Ηλεκτρονική διαβούλευση διάρκειας ενός μηνός με γενική αποδοχή της ανάγκης για αλλαγές. • Κατατέθηκαν 130 προτάσεις θεσμικών παραγόντων (με αλληλογραφία) • Έκθεση του ΟΟΣΑ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Οι γενικοί στόχοι της αλλαγής, όπως έχουν τεθεί από την Κυβέρνηση: 1.Βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. 2.Βελτίωση της ποιότητας των σπουδών και της μάθησης. 3.Ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα και της διεθνούς παρουσίας των ΑΕΙ. 4.Σύνδεση των ΑΕΙ με την αναπτυξιακή διαδικασία και την αγορά εργασίας. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

10  η αυτοδιοίκηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων,  η εξασφάλιση της δημόσιας χρηματοδότησης και η κατανομή της με βάση την ποιότητα και τις εθνικές προτεραιότητες  η αξιολόγηση και η κοινωνική λογοδοσία παντού,  η αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών για κάθε φοιτητή  η σύγχρονη και αποτελεσματική διοίκηση  η επιστημονική αριστεία σε διεθνές επίπεδο  το ψηφιακό άλμα στη διοίκηση και την εκπαίδευση των ΑΕΙ  η διεθνοποίηση της λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και η τόνωση της εξωστρέφειας,  η σύνδεσή τους με την κοινωνία και την οικονομία και η απάντησή τους στις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές Οι πυλώνες των Αλλαγών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

1. Ουσιαστική Αυτοδιοίκηση Ο Νόμος ενισχύει την αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων.  Λιτό και σαφές πλαίσιο.  Ο Οργανισμός κάθε Ιδρύματος ρυθμίζει την οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του (μέγεθος, γεωγραφική θέση, γνωστικά πεδία, στρατηγική στόχευση).  Απεξάρτηση από το σφιχτό εναγκαλισμό της Κεντρικής Διοίκησης. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Βαθμός Αυτοδιοίκησης-διεθνής εμπειρία Ελλάδα Μέσος όρος Πηγή OECD Χώρες με κεντρικοποιημένη διοίκηση

Παρατηρείται τάση για σύγκλιση των μεθόδων διακυβέρνησης των Ευρωπαϊκών ΑΕΙ Την τελευταία εικοσαετία, σχεδόν στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση με έμφαση στο Συμβούλιο Διοίκησης και το άνοιγμα των ιδρυμάτων στην κοινωνία και οικονομία. • Στις 25 από τις 27 χώρες της ΕΕ έχει υιοθετηθεί ένα δυαδικό μοντέλο (Συμβούλιο και Πρύτανης), με τη Σύγκλητο να έχει τον πρώτο λόγο σε ακαδημαϊκά ζητήματα. • Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, τον πρώτο ρόλο στη διοίκηση αναλαμβάνει ο Πρύτανης (ή ο Πρόεδρος). • Σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, το ρόλο του Ακαδημαϊκού οργάνου ή/και Λήψης Αποφάσεων, αναλαμβάνει η Σύγκλητος, ή το Ακαδημαϊκό/Επιστημονικό/Γενικό Συμβούλιο. • Στην Ελλάδα (μια από τις 2 χώρες που δεν ακολουθούν την πρακτική των άλλων 26) το υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης εξαντλείται στα όργανα του Πρύτανη και της Συγκλήτου (ή Πρόεδρος και Συμβούλιο ΤΕΙ), οι οποίοι ασκούν όλες τις λειτουργίες. 2. Μοντέλο Διοίκησης ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Η νέα στρατηγική στο θέμα της διοίκησης εισάγει την έννοια του Συμβουλίου του Ιδρύματος, το οποίο συνιστά την αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση της αυτοδιοίκησης και της διαφάνειας.  Άνοιγμα των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ στην κοινωνία.  Θεσμικό αντίβαρο για τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το κράτος προς τα Ιδρύματα.  Το Συμβούλιο αποτελείται από:  7 μέλη καθηγητές του Ιδρύματος που εκλέγονται από το σύνολο των καθηγητών,  1 φοιτητή (εκλεγμένο από ενιαίο ψηφοδέλτιο) και  7 εξωτερικά μέλη που επιλέγονται από τα παραπάνω «εσωτερικά μέλη» (7+1).  Για μικρού μεγέθους Ιδρύματα, τα νούμερα είναι Τα εξωτερικά μέλη είναι εξέχουσες προσωπικότητες της πολιτιστικής, ακαδημαϊκής και οικονομικής ζωής. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2. Μοντέλο Διοίκησης

Πρύτανης: o Ακαδημαϊκός και Διοικητικός ηγέτης του Ιδρύματος Το Ίδρυμα, ύστερα από διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκλέγει τον/την πρύτανη/πρόεδρο ΤΕΙ για 3ετή θητεία με δυνατότητα μιας ανανέωσης. Διαδικασία • Επιτροπή, αποτελούμενη από εκλεγμένους καθηγητές του ιδρύματος, αναλαμβάνει την αναζήτηση υποψηφίων και, ύστερα από δημόσια ακρόασή τους, το Συμβούλιο, με βάση κυρίως την επιστημονική αναγνώριση αλλά και τη διοικητική του/της εμπειρία, εκλέγει τον Πρύτανη/Πρόεδρο ΤΕΙ. • Η Σύγκλητος διατηρεί το δικαίωμα αρνησικυρίας. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2. Μοντέλο Διοίκησης

Ο ρόλος των φοιτητών Οι εκπρόσωποι των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων εκλέγονται από ενιαίο ψηφοδέλτιο με άμεση, καθολική, και μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ενεργών φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των φοιτητών συμμετέχουν: • στο Συμβούλιο του Ιδρύματος, • στη Σύγκλητο, • στην Κοσμητεία/Διεύθυνση κάθε Σχολής, • στην Κοσμητεία/Διεύθυνση των Μεταπτυχιακών Σχολών, • στη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ). Επίσης, συμμετέχουν: • στο Συμβούλιο Φοιτητικής Μέριμνας σε επίπεδο ιδρύματος και • στα Συμβούλια Σπουδών ανά σχολή ή/και πρόγραμμα σπουδών. Στα συμβούλια αυτά η συμμετοχή φοιτητών ανέρχεται στο 40%. Οι λεπτομέρειες ορίζονται στον Οργανισμό και τον Εσωτερικό Κανονισμό των ιδρυμάτων. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2. Μοντέλο Διοίκησης

Προκειμένου να ενισχυθεί η διεπιστημονικότητα και να αρθούν οι στεγανές προσεγγίσεις των μονοθεματικών τμημάτων, καθίσταται ως βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα σε κάθε ίδρυμα, η Σχολή. Κάθε Σχολή οργανώνει διαφορετικά προγράμματα σπουδών, και απονέμει τα αντίστοιχα πτυχία. Το Τμήμα ως οργανωμένο πρόγραμμα σπουδών αποτελεί το ακαδημαϊκό κύτταρο της Σχολής. 3. Νέα Οργάνωση των Σπουδών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 Χρηματοδότηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, με διεθνή συνεργασία και εμβέλεια.  Προσφορά προγραμμάτων όχι μόνο στην ελληνική γλώσσα, προκειμένου να γίνουν ελκυστικά σε φοιτητές και προσωπικό από άλλες χώρες (ενίσχυση της κινητικότητας).  Ενίσχυση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων με κορυφαία Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα του εξωτερικού σε τομείς στους οποίους η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα.  Εισαγωγή διαδικασιών πιστοποίησης όλων των προγραμμάτων σπουδών.  Οργάνωση του προγράμματος σπουδών από τον Οργανισμό του Ιδρύματος (π.χ. ορισμός προαπαιτούμενων μαθημάτων, αξιολόγηση των φοιτητών) 3. Νέα Οργάνωση των Σπουδών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 Διάρκεια σπουδών: ν+2. Μετά από αυτό το χρονικό όριο ο φοιτητής μπορεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του με τις προϋποθέσεις που θέτει το κάθε ΑΕΙ.  Δωρεάν παροχή συγγραμμάτων και ηλεκτρονική ανάρτηση στο Διαδίκτυο όλου του απαιτούμενου εκπαιδευτικού υλικού ως το Ενίσχυση των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ολοκληρωμένη πολιτική ψηφιακού επιστημονικού περιεχομένου ανοιχτής πρόσβασης.  Παροχή οικονομικής υποστήριξης και διευκόλυνσης στους φοιτητές σε συνεργασία με την Πολιτεία (με τη μορφή άτοκων δανείων, υποτροφίες).  Γραφεία καινοτομίας και υποστήριξης πρακτικής άσκησης και πατέντας για φοιτητές και καθηγητές.  Ανταποδοτικές υποτροφίες με δυνατότητα απασχόλησης των φοιτητών στα Ιδρύματα. 3. Νέα Οργάνωση των Σπουδών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Μεταπτυχιακή Σχολή Για τη βέλτιστη οργάνωση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων σπουδών και την ανάπτυξη της διεπιστημονικότητας τα Ιδρύματα συστήνουν μεταπτυχιακή σχολή. 3. Νέα Οργάνωση των Σπουδών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Ανοίγουμε την Ανώτατη Εκπαίδευση σε όλες τις ηλικίες Σχολή Διά Βίου Μάθησης Για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων διά βίου μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τα ιδρύματα συστήνουν Σχολή Διά Βίου Μάθησης ή/ και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι σχολές αυτές οργανώνονται και διοικούνται με διακριτό τρόπο. 3. Νέα Οργάνωση των Σπουδών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Ελλάδα

Οι σπουδές στην Ανώτατη Εκπαίδευση οργανώνονται στους τρεις κύκλους του ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης. Απαραίτητη είναι και η καθολική υιοθέτηση και εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος ECTS με βάση τις ακαδημαϊκές μονάδες (Α.Μ.).  Ο πρώτος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν τουλάχιστον σε 180 Α.Μ. Ένα έτος αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 60 Α.Μ.  Ο δεύτερος κύκλος περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 Α.Μ.  Ο τρίτος κύκλος μπορεί να περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 Α.Μ. καθώς και την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.  Το ελάχιστο όριο για λήψη πτυχίου καθορίζεται με ΠΔ μετά από κοινό αίτημα των ενδιαφερομένων σχολών, που έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών. 3. Νέα Οργάνωση των Σπουδών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης Υιοθέτηση και εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) κατά τα πρότυπα του αντίστοιχου ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων.

 Μειώνονται οι βαθμίδες σε τρεις: καθηγητές, αναπληρωτές καθηγητές και επίκουροι καθηγητές.  Μόνο οι καθηγητές και αναπληρωτές καθηγητές εκλέγονται ως μόνιμοι.  Οι μόνιμοι καθηγητές αξιολογούνται κάθε 5 χρόνια ως προς το επιστημονικό, ερευνητικό και εκπαιδευτικό τους έργο από ειδικές επιτροπές κρίσης όπως καθορίζεται στον Οργανισμό του ιδρύματος.  Η σύνδεση της αξιολόγησης με την πορεία των καθηγητών καθίσταται άρρηκτη.  Βασική προτεραιότητα είναι η προώθηση και παροχή κινήτρων σε καθηγητές που είναι αφιερωμένοι εξ ολοκλήρου στην διδασκαλία και την έρευνα. Επιτροπές εκλογής καθηγητών Οι καθηγητές επιλέγονται από επιτροπές επιλογής καθηγητών που αποτελούνται από 7 μέλη, καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές, εκ των οποίων 3 είναι εξωτερικοί καθηγητές ή αντίστοιχης βαθμίδας ερευνητές. 4. Καθηγητές (πρώην μέλη ΔΕΠ/ΕΠ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Τα Ιδρύματα μπορούν να ιδρύουν και να διατηρούν επώνυμες έδρες διδασκαλίας και έρευνας (από κληροδοτήματα, χορηγίες, κλπ.) ύστερα από έγκριση των ακαδημαϊκών τους οργάνων. Έτσι θα παρέχεται η δυνατότητα -με βάση τις προδιαγραφές που θέτει κάθε Πανεπιστήμιο- ίδρυσης ακαδημαϊκών εδρών με χορηγία, καθώς είναι πραγματικά παγκόσμια πρωτοτυπία Έλληνες να χρηματοδοτούν έδρες και κέντρα σπουδών σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου και να μην δικαιούνται να το κάνουν στην Ελλάδα. 5. Επώνυμες Έδρες ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

26  Ενίσχυση διεθνών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που θα προσελκύουν και ξένους φοιτητές.  Προσφορά προγραμμάτων και σε ξένη γλώσσα.  Η εκλογή των καθηγητών γίνεται από διεθνούς σύνθεσης εκλεκτορικά σώματα. Δυνατότητα εκλογής και αλλοδαπών ως καθηγητών.  Θα παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης κατοχής θέσης Καθηγητών σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια ώστε οι διακεκριμένοι Έλληνες-Ελληνίδες και ξένοι επιστήμονες να μπορούν να προσφέρουν την εμπειρία τους στα ελληνικά πανεπιστήμια χωρίς να υποχρεώνονται να εγκαταλείπουν τη θέση τους.  Ενθάρρυνση της ίδρυσης παραρτημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων σε άλλες χώρες. 6. Διεθνοποίηση ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 Οι διαδικασίες αξιολόγησης της ποιότητας που έχουν εισαχθεί από το 2005 γίνονται πιο ουσιαστικές, καλύτερα στοχευμένες και πιο αποτελεσματικές.  Από συμβουλευτικές για τα ιδρύματα και τις διοικήσεις τους, οι διαδικασίες αξιολόγησης μετατρέπονται σε διαδικασίες πιστοποίησης  των προγραμμάτων σπουδών και  των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας κάθε ιδρύματος.  Η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ) που θεσμοθετήθηκε το 2005 μετεξελίσσεται και αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών και των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας των ιδρυμάτων. 7. Αξιολόγηση και πιστοποίηση ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Μέρος της χρηματοδότησης συνδέεται με την αξιολόγηση - Τα επιτεύγματα των Ιδρυμάτων επιβραβεύονται  Το πρώτο μέρος της χρηματοδότησης κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών που εγγράφονται σε αυτό και το κόστος σπουδών ανά φοιτητή.  Το δεύτερο μέρος κατανέμεται με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων και σύμφωνα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της πολιτείας και των ιδρυμάτων.  Οι προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ των Ιδρυμάτων και της Πολιτείας ενισχύονται ώστε να αποτελούν το βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη και ανάδειξη της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας και αποστολής κάθε ιδρύματος, τη θέση του στον ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο, και τους στόχους που το Ίδρυμα επιδιώκει να πετύχει. 8. Νέοι κανόνες χρηματοδότησης ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (που συνιστά μετεξέλιξη της ΑΔΙΠ) αναλαμβάνει εισηγητικό ρόλο στη χρηματοδότηση, λειτουργεί ενισχυτικά ως προς τη διαφάνεια των οικονομικών και επιστημονικών στοιχείων καθώς και τον έλεγχο της ποιότητας αλλά και την πιστοποίηση. Η ίδια Αρχή αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών και των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας των ιδρυμάτων. 9. Μετεξέλιξη της ΑΔΙΠ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ