Βενετία Μπαλτά Μαρία Νέζη Νότα Σεφερλή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Δημιουργώντας διαδικτυακές κοινότητες μάθησης μέσω wiki Μαρία Νέζη Κατερίνα Τρίμη-Κύρου Νέλλη Τσενόγλου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βενετία Μπαλτά Μαρία Νέζη Νότα Σεφερλή «Συνομιλώντας με τις φιγούρες του θεάτρου σκιών» Μία απόπειρα προσέγγισης παλαιότερων μορφών τέχνης με σύγχρονα διδακτικά μέσα: Ένα webquest για το θέατρο σκιών, σε περιβάλλον wiki Βενετία Μπαλτά Μαρία Νέζη Νότα Σεφερλή

H διδακτική πρόταση υπηρετεί τα γνωστικά αντικείμενα της Λογοτεχνίας και της Γλώσσας και στηρίζεται στην παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου

Βασικοί διδακτικοί στόχοι: Η διερεύνηση βασικών μορφών του θεάτρου σκιών, με έμφαση στη μορφή του Καραγκιόζη Η κατανόηση των κύριων πολιτισμικών διαστάσεων και του ιστορικού – κοινωνικού υπόβαθρου που παρουσιάζει το συγκεκριμένο θέμα Η ενθάρρυνση της παραγωγής λόγου σχετικά με το θέμα, σε ποικίλες περιστάσεις επικοινωνίας.

Γενικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού: Γενικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού: Το μελετώμενο θέμα παρουσιάζεται ως ένα «σχέδιο εργασίας», το οποίο διαπερνά τις διαχωριστικές γραμμές των περιεχομένων μάθησης των δύο επιμέρους γνωστικών αντικειμένων (Γλώσσα και Λογοτεχνία) Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των ΤΠΕ, χρησιμοποιείται η ιστοεξερεύνηση (webquest) σε περιβάλλον wiki

Προσδοκώμενα αποτελέσματα για τους μαθητές: Προσδοκώμενα αποτελέσματα για τους μαθητές: Κατανόηση μιας παλαιότερης εποχής, διαφορετικής από τη σημερινή, με ιδιαίτερους τρόπους έκφρασης και επικοινωνίας Ανάπτυξη κριτικού και δημιουργικού λόγου Εξοικείωση με στρατηγικές / διαδικασίες επίλυσης προβλήματος Ανάπτυξη νοητικών, επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων σε πλαίσιο συνεργατικής μάθησης Ως προς τις ανάγκες του νέου γραμματισμού: στοχοθετημένη αναζήτηση και αξιοποίηση της πληροφορίας για την οικοδόμηση της νέας γνώσης.

Ανοιχτά ερωτήματα Πηγές θεωρητικού προβληματισμού: Ανοιχτά ερωτήματα Πηγές θεωρητικού προβληματισμού: Ποιες διδακτικές πρακτικές ενισχύουν τη διαδικασία κατανόησης, ενεργητικής ανάγνωσης και απόλαυσης λογοτεχνικών κειμένων παλαιότερων εποχών; Πώς μπορούν να παρακινηθούν οι μαθητές στην παραγωγή λόγου σε ποικίλες και αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας; Μπορεί, στο πλαίσιο αυτό, να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά το δυναμικό περιβάλλον του Web 2.0;

Ένα ανοιχτό μαθησιακό περιβάλλον: Εξασφαλίζει προϋποθέσεις αυθεντικότερης επικοινωνίας Διευκολύνει την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών σε πολλά επίπεδα: Επιλογή και οριοθέτηση του θέματος Αναζήτηση και μελέτη του υλικού Αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση Ανατροφοδότηση Παραγωγή κριτικού και δημιουργικού λόγου

Στο περιβάλλον του wiki Οι μαθητές, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες γραπτού λόγου: Κατανοούν ότι η γλώσσα αποτελεί βασικό όργανο επικοινωνίας, Αντιλαμβάνονται το δυναμικό χαρακτήρα της γραφής Αναλαμβάνουν ρόλους πομπού – δέκτη και εναλλάσσονται σε αυτούς Ασκούνται σε δραστηριότητες συνεργατικής γραφής

Παιδαγωγικό πλαίσιο αναφοράς: Οικοδόμηση της γνώσης με την ενεργή συμμετοχή του μαθητή Διαμόρφωση αυθεντικών συνθηκών μάθησης Μετατόπιση του δασκάλου στο ρόλο του συντονιστή – εμψυχωτή σε μια κοινότητα μάθησης Ομαδοσυνεργατικό διδακτικό μοντέλο Διαδικαστική γνώση Δημιουργική και κριτική σκέψη Ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας

Χαρακτηριστικά της ιστοεξερεύνησης: Μορφή διερευνητικής μάθησης στο πλαίσιο της οποίας όλες οι πληροφορίες, που καλούνται να επεξεργαστούν τα εμπλεκόμενα υποκείμενα, προέρχονται από το Διαδίκτυο Τα επιμέρους βήματα καθορίζονται από την αρχή και είναι ενσωματωμένα σε ένα ενιαίο σύνολο Ο σχεδιασμός της οργανώνεται γύρω από ένα πρόβλημα προς επίλυση Ο μαθητής εστιάζει την προσοχή του στην κατανόηση και αποτελεσματική χρήση της πληροφορίας

Το wiki ως ανοικτό περιβάλλον συνεργατικής μάθησης Οι χρήστες: Δημιουργούν το περιεχόμενο, το «μοιράζονται», επεμβαίνουν στη «δουλειά» άλλων Συμμετέχουν στην παραγωγή ιδεών Αναπτύσσουν την ικανότητα προσαρμογής / αναπροσαρμογής του εκφερόμενου λόγου με στόχους την επικοινωνία και την υπηρέτηση του προσδοκώμενου αποτελέσματος Αναγκαία προϋπόθεση: συνεργατικό παιδαγωγικό κλίμα, ενίσχυση εσωτερικών κινήτρων και διαδικασιών αναστοχασμού.

Επιπλέον χαρακτηριστικά: Δυνατότητα ανίχνευσης του βαθμού συμμετοχής των μαθητών και της συνεισφοράς τους στη συνεργατική διαδικασία Η δημοσιοποίηση της εργασίας των μαθητών στο διαδίκτυο δημιουργεί προσδοκίες για: αποτελεσματική αναπλαισίωση της σχολικής γνώσης και ένταξη της διαδικασίας μάθησης σε συνθήκες αυθεντικότητας

Από την εμπειρία της εφαρμογής Στην Α΄ Γυμνασίου αφετηρία παρέχει το θεατρικό του Αντώνη Μόλλα «Η πείνα του Καραγκιόζη» στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Στην Α΄ Λυκείου η δραστηριότητα συνδέεται με τη Νεοελληνική Γλώσσα (Ενότητες: «Περιγραφή» και «Αφήγηση») και τη Λογοτεχνία (ιστορική διάταξη της ύλης) Το σχέδιο εργασίας θέτει ως στόχο την οργάνωση εκδήλωσης αφιερωμένης στη λαϊκή θεατρική τέχνη του Καραγκιόζη

Η δομή της ιστοεξερεύνησης Η σελίδα του μαθητή: «Εισαγωγή»: το διδακτικό πρόβλημα, «Αποστολή»: ανάθεση έργου στους μαθητές «Διαδικασία»: τα επιμέρους βήματα (ομάδες, ρόλοι, προσδιορισμός ιστοσελίδων και έντυπων πηγών, οδηγίες).

Επιμερισμός της δράσης: Οι Ιστορικοί συνθέτουν ένα σύντομο αφηγηματικό κείμενο (150 λέξεων περίπου) σχετικά με την ιστορία του θεάτρου σκιών και του Καραγκιόζη Ενδεικτικά ερωτήματα: Σε ποιες χώρες αναπτύσσεται το Θέατρο Σκιών και πότε; Ποιοι θρύλοι σχετίζονται με τη δημιουργία του Καραγκιόζη; Πότε έρχεται η τέχνη του Καραγκιόζη στην Ελλάδα; Ποιοι είναι οι πρώτοι καραγκιοζοπαίχτες;

Επιμερισμός της δράσης (συνέχεια): Οι Λαογράφοι συνθέτουν ένα σύντομο αφηγηματικό κείμενο και διερευνούν: Σε τι οφείλεται η επικράτηση του Καραγκιόζη στην Ελλάδα; Ποια είναι η σχέση του Καραγκιόζη με το ρεμπέτικο τραγούδι; Οι Μουσικολόγοι αναζητούν και ακούνε τραγούδια που συνοδεύουν παραστάσεις Καραγκιόζη, καταγράφουν τους τίτλους των τραγουδιών και το είδος της μουσικής τους, δημιουργούν ένα μουσικό ψηφιακό ανθολόγιο

Επιμερισμός της δράσης (συνέχεια): Οι Θεατρολόγοι συνθέτουν σύντομο κριτικό δοκίμιο (150 λέξεων περίπου) με θέμα τα χαρακτηριστικά του λαϊκού θεάτρου σκιών, αφού μελετήσουν κριτικές θεάτρου (έντυπες και ηλεκτρονικές) και διαβάσουν θεατρικά κείμενα Ενδεικτικά ερωτήματα: Ποιοι είναι οι βασικοί τύποι του λαϊκού θεάτρου σκιών; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα καθενός; Γιατί δεν μπορεί να εξελιχτεί το θέατρο του Καραγκιόζη;

Επιμερισμός της δράσης (συνέχεια): Οι Θεατρικοί συγγραφείς διαβάζουν θεατρικά έργα και κριτικές για τα γνωρίσματα των ηρώων και συνθέτουν σύντομο θεατρικό κείμενο αξιοποιώντας χαρακτηριστικούς ήρωες του Καραγκιόζη. Μπορούν να κατασκευάσουν τις φιγούρες και να στήσουν μια παράσταση θεάτρου σκιών

Δομή της ιστοεξερεύνησης (συνέχεια) «Αξιολόγηση»: τα κριτήρια αξιολόγησης της ατομικής και συλλογικής εργασίας «Συμπέρασμα»: ανακεφαλαίωση των κύριων σημείων της πορείας, ανασύνταξη των ομάδων εργασίας «Πηγές»: παράθεση ψηφιακού και έντυπου υλικού Για το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας: http://www.fhw.gr/chronos/14/gr/1923_1940/index.html, www.karagkiozis.com, www.karagiozismuseum.gr, www.snhell.gr Πολίτης, Φ. (1931). Ο Καραγκιόζης. Στο. Γρηγοριάδης Ν., Καρβέλης Δ., Μηλιώνης Χ., Μπαλάσκας Κ., Παγανός Γ., Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου,(σελ. 337-338). Αθήνα: ΟΕΔΒ. Χριστιανόπουλoς, Nτ., (2000) Ο Καραγκιόζης και η λαϊκή αυτοκριτική. Στο Αβδελιώδης, Δ., (επιμ.), Πρόγραμμα του θεάτρου Σφενδόνη για την παράσταση «Λίγα απ’ όλα» (σελ. 8). Αθήνα.

Συμπεράσματα από την εφαρμογή Κύριοι άξονες αναφοράς: Η ανταπόκριση των μαθητών Ο βαθμός κάλυψης των διδακτικών στόχων Οι νέες καταστάσεις που προκύπτουν από τη χρήση της τεχνολογίας

Παρατηρήσεις Οι μαθητές/ τριες: Παρατηρήσεις Οι μαθητές/ τριες: Ανταποκρίθηκαν στα ζητούμενα του σχεδίου εργασίας Είναι εξοικειωμένοι/ες με την πρακτική της αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο, όχι όμως με τη στοχοθετημένη αξιοποίησή τους για την παραγωγή συγκεκριμένου έργου Εμπλέκονται ευχαρίστως σε δραστηριότητες που προϋποθέτουν αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, (δημιουργία ψηφιακού μουσικού ανθολογίου) Υστερούν σε πρακτικές νέου τύπου γραμματισμού, (π.χ. παραγωγή κειμένων με τη χρήση επεξεργαστή)

Παρατηρήσεις (συνέχεια): Ο ρόλος του φύλλου εργασίας είναι σημαντικός στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής κριτικού λόγου. Το είδος των ερωτήσεων και ο τρόπος που διατυπώνονται μπορούν να συμβάλουν στην καθοδήγηση των μαθητών/ τριών Επομένως, ο στόχος των ερωτήσεων εμφανίζεται διπλός: ενίσχυση της διαδικασίας κατανόησης του κειμένου εξοικείωση των μαθητών/τριών με ποικίλες στρατηγικές ανάγνωσης

Παρατηρήσεις (συνέχεια): Η παραγωγή και παρουσίασή θεατρικών κειμένων με ήρωα τον Καραγκιόζη ήταν η δραστηριότητα που επέλεξε μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών Οι δημιουργίες αυτές: Αξιοποιούν χαρακτηρολογικά γνωρίσματα των ηρώων του θεάτρου σκιών Αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα γλωσσικά χαρακτηριστικά τους Σατιρίζουν με χιούμορ την επικαιρότητα. Οι βασικοί διδακτικοί στόχοι για τα δύο γνωστικά αντικείμενα καλύφθηκαν σε σημαντικό βαθμό.

Παρατηρήσεις (συνέχεια): Η επιτυχία της υλοποίησης είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων Καθοριστικά λειτουργούν: Η ικανότητα του εκπαιδευτικού να αξιοποιήσει παιδαγωγικά το Διαδίκτυο και την εφαρμογή του wiki Η στάση του εκπαιδευτικού στην κοινότητα μάθησης (διαμεσολαβητής της γνώσης, εμψυχωτής, έμπειρος ειδικός που οργανώνει τα βήματα της γνωστικής σκαλωσιάς) Επομένως, και στον εικονικό χώρο της κοινότητας ενός wiki, ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι παιδαγωγικός.