Εμπέδωση Βασικές αρχές Οργάνωση τάξης Διδακτικές στρατηγικές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Δημιουργικές δραστηριότητες
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΣΤ΄ Τάξη 42ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
EMΠΕΔΩΣΗ Στα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα – Καλές πρακτικές … Δημήτρης Μικελλίδης ΕΔΕ.
Σωκράτης Μυλωνάς και Νικόλαος Ζάγγουλος Σεπτέμβριος 2013
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Έργα Πληροφορικής ΥΠΠ Λεύκιου Δοράτη Συντονιστή Κλιμακίου Πληροφορικής.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΕΜΠΕΔΩΣΗ- ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ – ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Υλικό για Διδακτική Πρόταση 1, Διδακτική Πρόταση 2 Διδακτική Πρόταση 3.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
3.6.1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: Διδάσκοντας με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου.
ΙΒ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Παρουσίαση του διδακτικού εγχειριδίου για το Πρόγραμμα Σπουδών Αγωγής Υγείας με θέμα «Τα συναισθήματα» στην Γ΄ τάξη του.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Σεμινάριο Προγραμματιστών Γυμνασίων Ιούνιος 2013
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. Καούκης Δημήτριος.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδακτική Πληροφορικής
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Ενισχυτική Διδασκαλία: αποτελεσματικότερη εφαρμογή Φελούκα Βασιλική, Γιαννόπουλος Κων/νος Σχολικοί Σύμβουλοι 7 ης & 8 ης Περιφέρειας Π.Ε. Αχαΐας.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΔΕΚΑΡΧΟ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Εκπαιδευτική ομάδα: Ανέτα Θεοδωρίδου
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εμπέδωση Βασικές αρχές Οργάνωση τάξης Διδακτικές στρατηγικές Παραδείγματα – Καλές πρακτικές Η εμπέδωση στο σχολείο

Εμπέδωση Γιατί εμπέδωση; (σκοποί της εμπέδωσης) Γιατί ξεχωριστός χρόνος εμπέδωσης; Τι δεν είναι εμπέδωση; Εμπέδωση μόνο στα Ελληνικά και τα Μαθηματικά;

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Οργάνωση τάξης Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Στρατηγικές Εμπέδωσης Σταθμοί: Ενασχόληση με διαφορετικές εργασίες πάνω στο ίδιο θέμα. Κέντρα Μάθησης: Οι εργασίες στα κέντρα μάθησης δε συσχετίζονται μεταξύ τους (π.χ. γραπτή έκφραση, μαθηματικά, εικαστικά). Ημερήσιες διατάξεις (καρτέλες/σιωπηρές εργασίες): Κατάλογος εργασιών ή δραστηριοτήτων. Τροχιακές Μελέτες (Πρότζεκτ): Ανεξάρτητες έρευνες των παιδιών.

Υλικό για την Εμπέδωση Δραστηριότητες από συναδέλφους, διαδίκτυο, βιβλία (προσωπικό αρχείο εκπαιδευτικού). Δραστηριότητες Εμπλουτισμού στα βιβλία των Μαθηματικών και στο Εκτενές Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών. Εφαρμογίδια – Λογισμικά. Τράπεζα υλικού για την Εμπέδωση στα Μαθηματικά. Τράπεζα υλικού σχολικής μονάδας.

Οργάνωση τάξης Μετωπική και αργότερα εξατομίκευση Ομαδοσυνεργατική Συνδυασμός

Διδακτικές στρατηγικές Κέντρα μάθησης Σταθμοί μάθησης Ημερήσιες διατάξεις Γωνιά μάθησης

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www. moec. gov Δρ. Μάριος Στυλιανίδης http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/tomeis_drasis/nea_analytika_programmata/empedosi_basikes_arches_kales_praktikes.pdf

Συνδυασμοί και παραλλαγές Κέντρα μάθησης ή σταθμοί μάθησης για κάποιους μαθητές και μετωπική διδασκαλία σε άλλους (εξατομίκευση).

Παραδείγματα και υλικό για την εμπέδωση.

Τράπεζα υλικού για τα Μαθηματικά Περιορισμός φόρτου εργασίας Ανοικτές δραστηριότητες Διαβαθμισμένες δραστηριότητες

Κατηγορίες δραστηριοτήτων Καρτέλες (Ημερήσιες διατάξεις) Διαγράμματα Οδηγός και εργαλειοθήκη επίλυσης προβλήματος 19

Λάμπρος Στεφάνου, Σύμβουλος για τα μαθηματικά

Λάμπρος Στεφάνου, Σύμβουλος για τα μαθηματικά

Λάμπρος Στεφάνου, Σύμβουλος για τα μαθηματικά

Λάμπρος Στεφάνου, Σύμβουλος για τα μαθηματικά

Λάμπρος Στεφάνου, Σύμβουλος για τα μαθηματικά

Η σπασμένη υπολογιστική Στην υπολογιστική έχουν σπάσει τα πλήκτρα (…………….). Προσπάθησε με τα πλήκτρα που σου έχουν μείνει να φτιάξεις τον αριθμό …………….. με όσους περισσότερους τρόπους μπορείς. Γράψε εδώ τους τρόπους που σκέφτηκες: Ελένη Μιχαηλίδου, Σύμβουλος για τα μαθηματικά

Γλώσσα και πολιτισμός Σταθμός : Παραμυθόκοσμος Στάδιο1: Τα παιδιά έχουν μπροστά τους φακέλους που περιέχουν διάφορες λέξεις. Τα παιδιά παίρνουν τυχαία από 5 λέξεις κάθε φορά και φτιάχνουν με αυτές προτάσεις. Τις γράφουν στο τετράδιο τους Εμπέδωσης. Ελέγχουν την ορθογραφία και τη γραμματική με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού και έπειτα ανακοινώνουν στην ομάδα τους τις προτάσεις που έγραψαν. Στάδιο 2: Τα παιδιά έχουν μπροστά τους φακέλους που περιέχουν διάφορες λέξεις. Τα παιδιά παίρνουν τυχαία από 2 λέξεις κάθε φορά και φτιάχνουν με αυτές προτάσεις που να συνδέονται μεταξύ τους. Στάδιο 3: Τα παιδιά επιλέγουν λέξεις διαλέγοντας ταυτόχρονα ζωάκια/ μπουλουκάκια ή και ήρωες από διάφορα παραμύθια για να αρχίσουν την ιστορία τους. Στάδιο 4: Τα παιδιά χτίζουν σιγά σιγά μία μικρή ιστορία. Για το επίπεδο Α είναι ικανοποιητικές 4-5 προτάσεις. Για τα παιδιά του επιπέδου Γ μπορεί να γραφεί ομαδικά μία ιστορία και τα παιδιά να κληθούν να την εικονογραφήσουν. Το κάθε παιδί αναλαμβάνει να εικονογραφήσει μία εικόνα/σκηνή από το παραμύθι. Επιπλέον ιδέες: Δίνονται ανακατεμένες εικόνες παραμυθιών. Τα παιδιά καλούνται να τις βάλουν σε σειρά στο τετράδιό τους και να γράψουν την ιστορία. Χρησιμοποιούνται εικόνες από κλασικά παραμύθια τους πχ. Η Κοκκινοσκουφίτσα, Ο λαγός και η χελώνα κλπ. Γεωργία Σάββα http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/nea_analytika_programmata.html

Γεωργία Σάββα http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/nea_analytika_programmata.html

Γεωργία Σάββα http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_scholeiou/nea_analytika_programmata.html

Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Ελένη Μιχαηλίδου ΙΒ’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου «Πεύκιος Γεωργιάδης»