Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ
"Η αλληλεπίδραση του αθλητισμού με τη κοινωνική πραγματικότητα”
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Το αθλητικό ιδεώδες και η εμπορευματοποίησή του
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Για να περιγράψουμε τη σχέση ανάμεσα σε αθλητισμό και εμπορευματοποίηση θα πρέπει να γνωρίζουμε τις έννοιές τους, ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τον αθλητισμό.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Αθλητισμός,Επιχείρηση ή Ιδεώδες Εργασία για το Συναίσθημα
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Τζόγος Περιεχόμενα: Γενικά Είδη τυχερών παιχνιδιών
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Ομάδα 1 ΡΟΥΣΣΟΥ ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ANABOΛΙΚΑ ΚΑΛΟΓΕΡΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
Η Γαλλία και το Παρίσι. Παρίσι Το Παρίσι γνωστό και ως η Πόλη του Φωτός από τότε που φωτίστηκαν οι κύριες λεωφόροι του με φανούς γκαζιού το 1828, είναι.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΕΠΑΛ ΝΙΓΡΙΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Σχολ.Ετος: Τμήμα:Α5 Ομάδα 2 η YOLOWERS 1.Χατζηασλάν Βασιλική 2.Χατζίκος Δημήτρης 3.Τοπάλ Φιλιώ 4.Φουρκαλάς Γιώργος 5.Τσάτσου Ραφαέλα.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Βασίλης Χατζηδούρος Δημήτρης Φοινίκης
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Το σώμα ως μια μηχανή.
Το σώμα ως μια μηχανή.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Γιατί είναι δημοφιλείς οι ΟΒΕΑ;
ΥΓΕΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ Εργασία της μαθήτριας Δούβαλη Ευδοξίας
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
Ολυμπιακή παιδεία και Αθλητική Ηθική
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΗΘΙΚΗ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ορισμός και σημασία της τεχνολογίας
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Γιάννης Σπίνος ΠΓΕΣΣ Υπεύθυνος καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος
ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
ΕΠ.Α.Κ.Α.Β 8-9 Δεκεμβρίου 2017 Αναθεώρηση αγωνιστικού και προπονητικού σχεδιασμού στις αναπτυξιακές ηλικίες Σπύρος Κέλλης Μέλος Δ.Σ. ΣΕΓΑΣ Ομότιμος Καθηγητής.
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος : Τάξη ΑΟΔ Μάθημα: Ερευνητική εργασία Θέμα : « Αθλητισμός » (Νους υγιής εν σώματι υγιεί)
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αθλητισμός στο νησί μας Αποτελέσματα Ερωτηματολογίου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του. Αθλητισμός: ιδεώδες ή επιχείρηση Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του. Αλεξανδρούπολη Σχολικό έτος 2012-2013

Υπεύθυνες Καθηγήτριες: κα Πινακίδου Παναγιώτα ΑΤΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: Αγιανιάν Χρήστος Αντανιάν Νίκος Αργυρίου Δημήτρης Γεωργίου Δήμητρα Γούδα Κυριακή Γρηγόρενα Ροδούλα Μπίκος Μάριος Υπεύθυνες Καθηγήτριες: κα Αγγέλου Βάσω κα Πινακίδου Παναγιώτα

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ Η εξέλιξη του αθλητισμού έχει επηρεάσει κατά πολύ την σύγχρονη μορφή του. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι τα έπαθλα είναι πλέον χρηματικά και όχι συμβολικά όπως στην αρχαιότητα καθώς και από το ότι τα κίνητρα των αθλητών είναι διαφορετικά από αυτά του παρελθόντος. Με τη πάροδο των χρόνων και με τη βοήθεια της επιστημονικής και τεχνολογικής εξέλιξης, πλέον παρατηρούνται όλο και μεγαλύτερες επιδόσεις από τους σημερινούς αθλητές. Το σύστημα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο αν θα οδηγήσει τους αθλητές στη χρήση παράνομων ουσιών ή όχι. Έτσι, η χρήση αναβολικών αλλά και συμπληρωμάτων διατροφής είναι πολύ συχνή σήμερα και επηρεάζει αισθητά τις επιδόσεις των αθλητών. Αυτό συμβαίνει γιατί στις μέρες μας οι αθλητές δεν έχουν ως σκοπό της άθλησης την απόκτηση εξουσίας αλλά τη διάκριση. Εκτός από τα αναβολικά και τα συμπληρώματα βοηθούν επίσης οι ομάδες και ο εξοπλισμός. Ιδιαίτερα ο εξοπλισμός χρησιμοποιείται από όλα τα αθλητικά. Συγκεκριμένα σε κάποια αθλήματα (ορειβασία, ιστιοπλοΐα, κολύμβηση) ο εξοπλισμός παίζει πρωταρχικό ρόλο. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τον αθλητισμό είναι οι φίλαθλοι και η διαιτησία. Πιο συγκεκριμένα οι φίλαθλοι/οπαδοί βοηθούν οικονομικά τους συλλόγους ενώ οι διαιτητές καθορίζουν την εξέλιξη του αγώνα.

ΣΤΟΧΟΙ Να μάθουμε για το σύγχρονο αθλητισμό και την ιστορία του. Να καταλάβουμε τη σημασία των υποδομών και των υπόλοιπων παραγόντων.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ένας τομέας που βρίσκεται σε υποανάπτυξη στην Ελλάδα είναι ο αθλητισμός. Έτσι και με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες το καλοκαίρι του 2012 εργαστήκαμε σαν ομάδα πάνω στο θέμα: «αθλητισμός: ιδεώδες ή επιχείρηση;» Εμείς ασχοληθήκαμε με τον αθλητισμό και αν έχει αλλαξει η μορφή του με την πάροδο των χρόνων.

αθλητισμος Ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση, ως επίδοση σε αθλητικούς αγώνες, στο αθλητικό και κοινωνικό γίγνεσθαι . Παράλληλα ο αθλητισμός είναι ένας κοινωνικός θεσμός ο οποίος αντικατοπτρίζει τη δεδομένη κοινωνία και τον πολιτισμό της.

κινητρα Ο λόγος που κάνει κάποιος μια συγκεκριμένη ενέργεια/ό,τι, ως σκοπός ή ως τελικό αίτιο, παρακινεί κάποιον. σε μια ενέργεια

ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ Η χρήση από τον αθλητή ή/και η χορήγηση σε αυτόν προς χρήση από άλλο άτομο, ουσιών που είναι ξένες προς τις μεταβολικές διεργασίες του ανθρωπίνου οργανισμού, ή/και φυσιολογικών ουσιών σε μεγαλύτερη ποσότητα ή ασυνήθεις οδούς εφαρμογής, ή/και την χρήση ορμονών κι άλλων παρόμοιας δράσης προϊόντων ή/και άλλων μέσων, με σκοπό την τεχνητή και παράνομη βελτίωση των επιδόσεων.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Τα προϊόντα που περιέχουν συμπυκνωμένα ένα ή περισσότερα θρεπτικά συστατικά των οποίων ο προορισμός είναι να συμπληρώνουν το ημερήσιο διαιτολόγιο του ανθρώπου όταν η διατροφή του δεν είναι ισορροπημένη και δεν ανήκουν στην κατηγορία των κοινών τροφών. Δεν είναι φάρμακα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί φαρμάκων, ούτε προϊόντα ειδικής διατροφής.

ΙΣΤΟΡΙΑ Στην αρχαιότητα οι αθλητές είχαν ως κίνητρο την εύνοια των θεών και την προβολή διαχρονικών αξιών όπως η ευγενής άμιλλα και το πνεύμα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς. Τα κίνητρα αυτά έχουν διαφοροποιηθεί στις μέρες μας καθώς η κοινωνία υπόσχεται μεγάλα χρηματικά έπαθλα στους αθλητές που διακρίνονται. Αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό καθώς οι αθλητές θυσιάζουν δυνάμεις, χρήματα και χρόνο. Παράλληλα με το πέρασμα του χρόνου, εξελίχθηκε ραγδαία τόσο η επιστήμη όσο και η τεχνολογία με αποτέλεσμα οι αθλητικές επιδόσεις να εξαρτώνται όλο και λιγότερο από την «ποιότητα» του αθλητή και περισσότερο από τους προπονητές, τις ομάδες υποστήριξης, τους διατροφολόγους, τους φυσιοθεραπευτές, τους γυμναστές και γενικότερα τους επιστήμονες κάθε είδους. Ακόμα, το σύγχρονο φαινόμενο της χρήσης και κατάχρησης απαγορευμένων ουσιών μπορεί πολλές φορές να βοηθήσει στην επίτευξη μιας καλύτερης επίδοσης εκθέτοντας όμως τους αθλητές σε κίνδυνο και καταργώντας τις αξίες του υγιή αθλητισμού.

ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΕΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Θα λέγαμε πως η άθληση συμβάλλει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και επομένως στη δημιουργία μιας υγιούς κοινωνίας. Οι αθλητές είναι υποχρεωμένοι τις περισσότερες φορές να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα δοσμένο από τους προπονητές. Οι υψηλές επιδόσεις που απαιτεί ο σύγχρονος αθλητισμός οδηγεί τους αθλητές στη χρήση παράνομων ουσιών. Ωστόσο αυτή δεν εγγυάται την διάκρισή τους

ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΕΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Η διαιτησία είναι μεροληπτική ιδιαίτερα στα ομαδικά αθλήματα. Στην αρχαιότητα οι διαιτητές οι οποίοι έκριναν μεροληπτικά και γινόταν αντιληπτοί τιμωρούνταν.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ Οι υποδομές και ο εξοπλισμός παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στον αθλητισμό. Αντίθετα στην αρχαιότητα υπήρχε λιγοστός εξοπλισμός.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του αθλητισμού στην αρχαιότητα και στην σημερινή εποχή. Τα κίνητρα καθώς και τα έπαθλα έχουν διαφοροποιηθεί. Επίσης στις μέρες μας οι ομάδες υποστήριξης αποτελούνται από περισσότερα άτομα, ενώ οι περισσότεροι μεροληπτικοί διαιτητές μένουν ατιμώρητοι. Επιπρόσθετα οι υποδομές έχουν αναπτυχθεί προς το καλύτερο και ο εξοπλισμός έχει αυξηθεί. Βλέπουμε λοιπόν ότι με το πέρασμα των χρόνων ο αθλητισμός εξαρτάται όλο και λιγότερο από τους αθλητές.