Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο

2 Τα μέλη της ομάδας μας είναι οι εξής:
Αλεξιάδης Τριαντάφυλλος Βαφειάδου Σοφία Γιάμαλη Δήμητρα Γιαξίδης Ευάγγελος Γιτσούδης Στυλιανός Γκάχτσου Κωνσταντίνα

3 Περίληψη Με την αυγή του 20ου αιώνα, το πνεύμα του αθλητισμού είχε αρχίσει ήδη να παίρνει τη μορφή που είχε οραματιστεί λίγα χρόνια πριν ο Πιέρ ντε Κουμπερτέν και συνδέονταν με το αρχαιοελληνικό αθλητικό ιδεώδες. Με την πάροδο των χρόνων, όμως, αυτή η μορφή άρχισε να αλλοιώνεται, το πνεύμα <<το αληθινό>> χάθηκε, οι άνθρωποι έγιναν εγωκεντρικοί και ο αθλητισμός στράφηκε σε άλλες αξίες, γεμίζοντας ‘’πληγές’’. Τα χρήματα έφεραν το ντόπινγκ, τη βία, την αλαζονεία πολλές φορές. Κι οι αθλητές του 21ου αιώνα ελπίζουμε ότι δεν θα είναι μια ‘’μηχανή’’ και πως οι διοργανωτές πλέον έχουν αλλάξει ρόλο και έχουν γίνει χορηγοί.

4 Οι χορηγοί επεδίωκαν τη διαφήμιση των προϊόντων τους παρέχοντας στους αθλητές και στους συλλόγους, τον κατάλληλο εξοπλισμό για να τους βοηθήσουν στις προπονήσεις τους. Επιπρόσθετα, την εποχή που ο αθλητισμός απασχολούσε τους αθλητές αποκλειστικά και μόνο ερασιτεχνικά, ένας αγώνας ποδοσφαίρου ή ένας αγώνας στίβου, ήταν ιδιαίτερα ελκυστικός, όσον αφορά το θέαμα που προσέφερε. Τέλος, στη σύγχρονη εποχή, υπάρχει ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας στο χώρο του αθλητισμού, με αποτέλεσμα την κατασκευή κατάλληλων και εκσυγχρονισμένων υποδομών που παίζουν σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις των αθλητών.

5 Σε αυτήν την εργασία η ομάδα μας πραγματεύεται την εισχώρηση της επιχείρησης στο χώρο του αθλητισμού στις τελευταίες δεκαετίες. Πιο συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια άνθρωποι των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας αποφάσισαν να επεκτείνουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. . Αυτό συμβαίνει, διότι οι μεγάλες επιχειρήσεις επιθυμούν τη διαφήμισή τους μέσω των συλλόγων και των αθλητών που εξυπηρετούν, καθώς ο χώρος του αθλητισμού διαθέτει τεράστιο φίλαθλο κοινό στη σημερινή εποχή. Επιπρόσθετα αυτή η κίνηση των εταιρειών χαρακτηρίζεται ως θετική, καθώς η κατασκευή και ύστερα η διάθεση εξοπλισμού και μάλιστα ανεπτυγμένης τεχνολογίας δρα προς όφελος του αθλητισμού. Παρόλα αυτά ο συσχετισμός της επιχείρησης με τον αθλητισμό δεν είναι πάντα θετικός. Για να γίνουμε πιο ακριβείς, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η διαφθορά έχει εισχωρήσει πλέον για τα καλά σε όλους τους τομείς χωρίς να αφήνει ανέγγιχτο το χώρο του αθλητισμού.

6 ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση, ως επίδοση σε αθλητικούς αγώνες, στο αθλητικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. Ο αθλητισμός αποτελεί χωρίς αμφιβολία πόλος έλξης και ενδιαφέροντος για εκατομμύρια, ενδεχομένως και δισεκατομμύρια ανθρώπων ανά τον κόσμο. Καθημερινά αυξάνονται οι άνθρωποι που λαμβάνουν το δικό τους πόστο στο χώρο του αθλητισμού, είτε αθλητές, είτε παράγοντες.

7 ΑΙΤΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Τα αίτια της εμπορευματοποίησης του αθλητισμού είναι όπως προαναφέραμε η επίτευξη κέρδους και αύξησης χρηματικών κεφαλαίων και υπόληψης των επιχειρηματιών, καθώς και η διαφήμηση προιόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο πιστεύουμε οτι παίζει σημαντικό ρόλο η ύπαρξη ειδώλων, όπως ένας διάσημος ποδοσφαιριστής. Για αυτό το λόγο μια εταιρία αθλητικών ειδών φροντίζει να προμηθέυσει τους οπαδούς του εν λόγω αθλητή με τις φανέλες ή τα παπούτσια του. Άρα μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η εμπορευματοποίηση του αθλητισμού αποτελεί ένα είδος εκμετάλλευσης των ανθρώπων που τρέφουν σημαντικά αισθήματα για τον αθλητισμό.

8 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ο αθλητισμός κερδίζει πολλά χάρη στην παρέμβαση των επιχειρήσεων, διότι οι επενδυτές φροντίζουν για την υγιή διεξαγωγή αθλητικών γεγονότων, καθώς και στην ‘’παραγωγή’’ νέων αρτιμελών αθλητών. Ωστόσο, όσο περισσότερο εμπορευματοποιείται ο αθλητισμός, τόσο περισσότερο χάνεται το ιδεώδες του αθλητισμού και η ουσία ενός νικηφόρου αποτελέσματος.

9 ΟΡΙΣΜΟΙ Χορηγία: χορηγία είναι η χρηματοδότηση και η υποστήριξη με την παροχή αγαθών και υπηρεσιών πολιτιστικών και άλλων φορέων στη δημιουργία εκδηλώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την ενίσχυση της δημόσιας εικόνας του χορηγού. Επιχείρηση: Επιχείρηση χαρακτηρίζεται η ποριστική οικονομική μονάδα που αποτελεί αυτοτελή και υπεύθυνη οργάνωση παραγωγικών συντελεστών και διαχείρισης συναλλαγών με τις οποίες και επιδιώκει το μέγιστο δυνατό κέρδος. Αθλητισμός: Ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση, ως επίδοση σε αθλητικούς αγώνες, στο αθλητικό και κοινωνικό γίγνεσθαι . Παράλληλα ο αθλητισμός είναι ένας κοινωνικός θεσμός ο οποίος αντικατοπτρίζει τη δεδομένη κοινωνία και τον πολιτισμό της. Τεχνολογία: Η τεχνολογία αναφέρεται στο αποτέλεσμα της εφαρμογής της (θεωρητικής) επιστημονικής γνώσης με στόχο την δημιουργία ενός αντικειμένου με πρακτικό όφελος. Άλλοτε, αναφέρεται στην μεθοδολογία που χαρακτηρίζει μια τέτοια διαδικασία.

10


Κατέβασμα ppt "Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google