Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση

Τι είναι η μικροδιδασκαλία? 1/1 Τι είναι η μικροδιδασκαλία? 1/1 Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Οι αρχικοί σχεδιαστές ήταν οι Allen & Ryan (1966), οι οποίοι είχαν ως βασικό στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας μέσω της σύνδεσης θεωρίας – πράξης.

Τι είναι η μικροδιδασκαλία? 1/2 Η μικροδιδασκαλία αποτελεί μία φέτα (slice) της διδασκαλίας, ένα μικρομάθημα, το οποίο δίνει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα –στο πλαίσιο ενός ασφαλούς και «εργαστηριακού» περιβάλλοντος - αφενός να αποκτήσουν αλλά και να τελειοποιήσουν παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές, κοινωνικές δεξιότητες και τεχνικές τους και αφετέρου να βελτιώσουν τη διδασκαλία τους, παρατηρώντας και σχολιάζοντας κριτικά τις μικροδιδασκαλίες των συναδέλφων τους.

Τι είναι η μικροδιδασκαλία? 1/3 Θεωρητικά η μικροδιδασκαλία στηρίχθηκε στις παραδοχές ότι μαθαίνουμε από: Τον αναστοχασμό της δικής μας διδακτικής δραστηριότητας, Τη λειτουργία μας ως εκπαιδευομένων, ενώ μας διδάσκουν άλλοι, Την ανάλυση και συζήτηση αυτών των διαφορετικών εμπειριών (Allen & Ryan, 1966) .

Τι είναι η μικροδιδασκαλία 1/4 Με μία έννοια η μικροδιδασκαλία είναι μορφή σύντομης «μαθητείας», που σκοπό έχει να εξοικειώσει τον εκπαιδευόμενο με ποικίλες διδακτικές δραστηριότητες, με διδακτικές δεξιότητες και με διάφορα διδακτικά προβλήματα ώστε να βελτιώσει τη διδασκαλία του. Με τη δική του άσκηση αλλά και με την παρακολούθηση των μικροδιδασκαλιών των συναδέλφων του βοηθιέται να γνωρίσει τα αδύνατα σημεία του και να τα βελτιώσει, αλλά και να βασιστεί στα δυνατά του σημεία και να τα επεκτείνει.

Στην Ελλάδα η μικροδιδασκαλία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Σχολή ΣΕΛΕΤΕ (σημερινή ΑΣΠΑΙΤΕ) το 1973, στο πλαίσιο τα Πρακτικής Άσκησης των σπουδαστών της. Αργότερα εντάχθηκε ως μέρος της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε αρκετά τμήματα των ΑΕΙ, ιδιαίτερα στα Παιδαγωγικά Τμήματα. Το 1999 ιδρύθηκε το πρώτο εργαστήριο Μικροδιδασκαλίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής και σε άλλα τμήματα του ΑΠΘ. Η μικροδιδασκαλία εφαρμόστηκε και στην εκπαίδευση των 10.000 εκπαιδευτών εκπαιδευτών ενηλίκων του ΕΚΕΠΙΣ.

Ο σχεδιασμός της μικροδιδασκαλίας Μια μικροδιδασκαλία αφορά στην οργάνωση μιας διδακτικής δραστηριότητας, ενός διδακτικού στιγμιότυπου, ενός μέρους μιας Διδακτικής Ενότητας κλπ σε χρονική διάρκεια 10 ή 15 ή 20 λ, και απαιτεί αναλυτικό και σαφή σχεδιασμό, που περιλαμβάνει απαραίτητα:

Ο σχεδιασμός της μικροδιδασκαλίας Προετοιμασία της διδασκαλίας σε μικροεπίπεδο, Σαφής διατύπωση των εκπαιδευτικών στόχων, Κατάλληλη διάθρωση της διδακτικής ύλης σε υποενότητες σε αντιστοιχία με το περιεχόμενο του μαθήματος, Αντιστοιχία χρόνου-ύλης, Επιλογή των κατάλληλων εκπαιδευτικών τεχνικών, Επιλογή των κατάλληλων εκπαιδευτικών εποπτικών μέσων.

Παράδειγμα Σχεδίου μικροδιδασκαλίας Τίτλος μικροδιδασκαλίας Στόχοι μικροδιδασκαλίας Διάρκεια Εκπαιδευτικές τεχνικές εκπαιδευτικά μέσα

Μικροδιδασκαλία 15 λ. με θέμα: Η σημασία της χρήσης του επιθέτου στην περιγραφή χαρακτήρα (ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού Σχολείου) Στόχοι: Στο επίπεδο μαθαίνοντας και κατανοώντας: Οι μαθητές να εξοικειωθούν με τη σημασία της χρήσης του επιθέτου στην περιγραφή χαρακτήρα. Οι μαθητές να παράγουν γραπτό λόγο, γράφοντας ένα σύντομο κείμενο περιγραφής χαρακτήρα με τη χρήση επιθέτων. Στο επίπεδο επικοινωνώντας: Οι μαθητές να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν στο πλαίσιο της ομάδας τους (αλλά και της ολομέλειας τη τάξης), διαμορφώνοντας ένα μικρό ομαδικό κείμενο και επικοινωνώντας το στους συμμαθητές τους.

Μικροδιδασκαλία 15λ με θέμα: Η σημασία της χρήσης του επιθέτου στην περιγραφή χαρακτήρα Θέματα/ υποενότητες Διάρκεια Εκπαιδευτικές τεχνικές Εκπαιδευτικά μέσα 1.Παρουσίαση των στόχων της ΜΔ (τι θα μάθουν και γιατί). 2. Καταγραφή διαφόρων τύπων χαρακτήρων: πχ επιμελής, εγωιστής, φιλότιμος, που θα πουν οι μαθητές. 3. Επιλογή από κάθε ομάδα ενός χαρακτήρα και γραφή σύντομου κειμένου με θέμα: (περιγράφω το χαρακτήρα που διάλεξα, χρησιμοποιώντας επίθετα). 4. Ανάγνωση από τον εκπρόσωπο κάθε ομάδας του κειμένου της στην ολομέλεια. 5. Σύνοψη/επίλογος (Συμπέρασμα γι΄ αυτό που μάθαμε). 2λ 2 λ 6λ 4λ 1λ Εισήγηση/ερωτήσεις απαντήσεις Καταιγισμός ιδεών Εργασία σε ομάδες Ανάγνωση στην ομάδα Εισήγηση 1λ, Ε-Α Projector: 1 διαφάνεια με ένα σύντομο κείμενο (τι είναι επίθετο και πώς το χρησιμοποιούμε) Πίνακας/ χαρτοπίνακας Φύλλο Τα κείμενα ων μαθητών

Κριτήρια αξιολόγησης της μικροδιδασκαλίας: 1/1 1. Εισαγωγή: Παρουσίαση των στόχων • Κατάλληλες εισαγωγικές παρατηρήσεις• Ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος • 2. Κατάλληλο περιεχόμενο της διδασκαλίας: Ως προς τους διδακτικούς στόχους • Εναρμονισμένο με το επίπεδο των εκπαιδευομένων και το ρυθμό που μπορούν να παρακολουθήσουν• Κατάλληλη ροή και τεκμηρίωση επιχειρημάτων • Κατάλληλη σχέση ύλης-χρόνου •

Κριτήρια αξιολόγησης της μικροδιδασκαλίας: 1/2 3. Χρήση προφορικού λόγου: -Ευκρίνεια και σαφήνεια στο λόγο, καλός ρυθμός • -Δίνονται διευκρινίσεις, γίνεται ανάλυση εννοιών • - Όχι εξάρτηση από σημειώσεις • 4. Χρήση γλώσσας του σώματος: -Όχι τυπικότητα, αλλά φυσικότητα• -Επαφή με το βλέμμα με όλους τους εκπαιδευόμενους μαθητές• - Άνεση στη χρήση του χώρου •

Κριτήρια αξιολόγησης της μικροδιδασκαλίας: 1/3 5. Εκπαιδευτικές τεχνικές: - Κατά το δυνατόν συμμετοχικές, σε σχέση με το αντικείμενο • - Πλουραλισμός τεχνικών • - Κατάλληλη υλοποίηση καθεμίας τεχνικής • Κατάλληλη επιλογή και διασύνδεση των τεχνικών. 6. Το παιδαγωγικό κλίμα: -Οικειότητα, ανοικτότητα, ειλικρίνεια -Κλίμα εμπιστοσύνης - Ενθάρρυνση για συμμετοχή (στη τάξη ιδιαίτερα των αδύνατων μαθητών).

Κριτήρια αξιολόγησης της μικροδιδασκαλίας: 1/4 7. Επίλογος: -Υπενθύμιση των στόχων και των βασικών σημείων της μικροδιδασκαλίας • -Ανακεφαλαίωση, συμπεράσματα • -Αναφορά σε πρακτικές εφαρμογές • - Διασύνδεση με το παρακάτω μάθημα…..

Ερωτήσεις-απαντήσεις/συζήτηση, Ο καταιγισμός ιδεών (brainstorming), Έμφαση στις συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές και στον τρόπο που τις επιλέγουμε: Ερωτήσεις-απαντήσεις/συζήτηση, Ο καταιγισμός ιδεών (brainstorming), Οι ομάδες εργασίας, Το παίξιμο ρόλων, Η μελέτη περίπτωσης, Η μέθοδος project, Η προσομοίωση, Η πρακτική άσκηση, Η επίλυση προβλήματος.

Επιλογή κατάλληλων εκπαιδευτικών τεχνικών ανάλογα με: Τους στόχους της μικροδιδασκαλίας, Την υφή του μαθησιακού αντικειμένου, Τους μαθησιακούς τρόπους και τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων, Τις ικανότητες του Εκπαιδευτή, Το μαθησιακό κλίμα, Το διαθέσιμο χρόνο, Τους διαθέσιμους πόρους.

Η εισήγηση Αν επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε εισήγηση για να εισάγουμε ένα θεωρητικό θέμα ή μία επιστημονική έννοια κλπ τότε προσπαθούμε να είναι σύντομη και να είναι εμπλουτισμένη με ερωτήσεις ή με μία διαφάνεια κλπ.

Η μικροδιδασκαλία συνήθως βιντεοσκοπείται και στη συνέχεια γίνεται προβολή του βίντεο, ώστε ο εκπαιδευτικός να έχει τη δυνατότητα να παρατηρήσει τον εαυτό του και τη διδασκαλία του, αλλά και οι συνάδελφοί του να εστιάσουν την προσοχή τους σε συγκεκριμένες πλευρές της διδασκαλίας. Στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί, που επιμορφώνονται θα πρέπει να προετοιμάσουν και να κάνουν μια αυτόνομη μικροδιδασκαλία διάρκειας 15 λεπτών (χωρίς βιντεοσκόπηση). Ακροατήριο θα αποτελούν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί της ομάδας, οι οποίοι θα έχουν τον ρόλο των διδασκομένων.