ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση του αποτελέσματος Ανατροφοδότηση

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ προγραμματισμός-σχεδίαση Παροχή ευκαιριών μάθησης Προετοιμασία για αξιολόγηση ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ Εφαρμογή των τεχνικών και μέσων αξιολόγησης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ Ανάλυση αποτελεσμάτων Διόρθωση για τυχαίες επιλογές Ερμηνεία αποτελεσμάτων Ανατροφοδότηση

Κριτήρια αξιολόγησης Κριτήριο μέσου όρου Κριτήριο αναλυτικού προγράμματος Κριτήριο αυτοβελτίωσης

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Τεχνικές παρατήρησης Συνέντευξης ατομικής ή ομαδικής Ιδεοθύελλα (brainstorming) Κοινωνιομετρικές Γραπτής επικοινωνίας Αυτοαξιολόγησης

Παραδοσιακή vs Εναλλακτική Αξιολόγηση Έμφαση στο αποτέλεσμα της μάθησης Τελική αξιολόγηση Εκφράζεται με βαθμούς Ελέγχει την απομνημόνευση συγκεκριμένων γνώσεων Αποσυνδέει την αξιολόγηση από τη διδασκαλία και τη μάθηση Συνεπάγεται σύγκριση μαθητών Δημιουργεί κλίμα ανταγωνισμού Έμφαση στη διαδικασία της μάθησης Διαμορφωτική αξιολόγηση Ποιοτική: εκφράζεται με περιγραφές Απαιτεί σύνθετες νοητικές διεργασίες Συνδέει τις διαδικασίες διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης Εξατομικευμένη αξιολόγηση Ενθαρρύνει συνεργασίες

Αξιολόγηση ομαδικής εργασίας

ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Πρότυπος (showcase portfolio) Τεκμηριωμένος (documentation portfolio) Αξιολόγηση (evaluation portfolio)

Τι αξιολογούμε σε ένα portfolio

Ερωτήσεις δεδομένων απαντήσεων ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου Ερωτήσεις δεδομένων απαντήσεων Ερωτήσεις ανοιχτής απάντησης Ερωτήσεις άλλων ειδών ή συνδυασμοί Εναλλακτικής απάντησης Προσαρμογής ή σύζευξης Πολλαπλής επιλογής Σύντομης απάντησης Συμπλήρωσης κενού

Ερωτήσεις ανοικτής απάντησης: Παραδοχές (ποια είναι η βασική παραδοχή της άποψής σου;) Λογική τεκμηρίωση (μπορείς να εξηγήσεις γιατί…;) Απόψεις (ποιες άλλες απόψεις υπάρχουν για το ίδιο θέμα;) Συνεπαγωγές (αν αληθεύει αυτό, τότε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα;) Αξιολογήσεις (ποιο επιχείρημα θεωρείτε ότι είναι ισχυρότερο;)

Κριτήρια αξιολόγησης του προφορικού λόγου Ικανότητα διήγησης των εμπειριών, των σκέψεων κ.λπ. Ικανότητα να γίνεται κατανοητή η πληροφόρηση. Ικανότητα συνάφειας Ικανότητα γλωσσικής διατύπωσης Ικανότητα να διακρίνει το ουσιώδες από το επουσιώδες.

Η ποιότητα της προφορικής επίδοσης εξαρτάται από: Τις ικανότητες προσοχής, αυτοσυγκέντρωσης, αντίληψης, πρόσληψης, παρατήρησης. Το γνωστικό επίπεδο Την ικανότητα στη χρήση του προφορικού λόγου

Αξιολόγηση του διδακτικού έργου

Η έννοια του διδακτικού έργου εμπεριέχει: Την έννοια της μάθησης Τον σχεδιασμό Τον προγραμματισμό Την εφαρμογή θεωριών και μεθόδων Αξιολόγηση-αποτίμηση (μαθητών, υλικού, σκοπών, εκπαιδευτικού συστήματος, του εκπαιδευτικού)

Εμπλεκόμενοι στο διδακτικό έργο Εκπαιδευτικοί Μαθητές Σχολική μονάδα Εκπαιδευτικό σύστημα

Βασικός σκοπός Η βελτίωση της μάθησης

Βασικές προϋποθέσεις: Βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου Επαγγελματική ανάπτυξη του ίδιου του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης

Δεξιότητες που πρέπει να αποκτηθούν Γνωστικές (διαμόρφωση ερωτημάτων, επίλυση προβλημάτων, κριτική σκέψη, πραγματοποίηση παρατηρήσεων, ερευνών, ανάλυση και παρουσίαση δεδομένων με επικοινωνιακό τρόπο, προφορική και γραπτή παρατήρηση)

Μεταγνωστικές ικανότητες (αναστοχασμός, αυτό-αξιολόγηση) Κοινωνικές ικανότητες (καθοδήγηση συζητήσεων, πειθώ, συνεργασία, εργασία σε ομάδες) Συναισθηματικές προδιαθέσεις (ευελιξία, επιμονή, ανεξαρτησία, αντιμετώπιση κρίσεων)

Ο εκπαιδευτικός στην πράξη: Συνειδητοποιεί Συστηματοποιεί Αιτιολογεί Συγκρίνει Εφαρμόζει Συσχετίζει θεωρία και πράξη Αξιολογεί

Βασικά ερωτήματα της αξιολόγησης Η διδασκαλία έγινε σύμφωνα με τον σχεδιασμό ή προέκυψαν παρεκκλίσεις, σε ποια έκταση και για ποιους λόγους; Αν προέκυψαν δυσκολίες, ήταν τυχαίες ή οφείλονταν σε ανεπαρκή σχεδιασμό;

Η τάξη πρόσεχε και συμμετείχε στο μάθημα; Πώς ολοκληρώθηκε η διδασκαλία; Ήταν αρμονικές οι σχέσεις εκπαιδευτικού και μαθητών; Ακολουθήθηκαν ποικίλες τεχνικές και μέσα αξιολόγησης; Η αξιολόγηση υπηρέτησε την παιδαγωγική λειτουργία της επανατροφοδότησης;

Τέθηκαν με σαφήνεια οι στόχοι της διδασκαλίας και της μάθησης; Ήταν κατάλληλοι οι στόχοι για τους συγκεκριμένους μαθητές; Όλη η οργάνωση του μαθήματος διευκολύνει τη μάθηση; Η ύλη επιλέχθηκε ώστε να ανταποκρίνεται στο επίπεδο της τάξης, στους στόχους, τη μέθοδο διδασκαλίας;