Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΙΤΑ - ΚΕΔΚΕ: Κατάρτιση Εργαζομένων ΟΤΑ Τίτλος έργου ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΕ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» (2009) Βασικές δεξιότητες χρήσης ΤΠΕ : εργαζόμενοι στους ΟΤΑ Προηγμένες δεξιότητες ΤΠΕ: Πρωτοποριακή δράση κατάρτισης εργαζομένων (208 τμήματα) στους ΟΤΑ σε εξειδικευμένα θέματα ΤΠΕ
Στόχοι εξειδικευμένης κατάρτισης στελεχών ΟΤΑ Κατάρτιση στις τεχνολογίες αιχμής (ΤΠΕ) και στην αξιοποίησή τους στην ΤΑ Παρουσίαση ανοικτών τεχνολογικών λύσεων χαμηλού κόστους, με εφαρμογές στην καθημερινή λειτουργία των δήμων Αξιοποίηση των υπολογιστικών και δικτυακών υποδομών των δήμων Σχεδιασμός, ανάπτυξη και υποστήριξη νέων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις Βελτίωση των εσωτερικών λειτουργικών και δομών οργάνωσης των δήμων Δημιουργία μιας νέας ψηφιακής κουλτούρας
ΙΤΑ - ΚΕΔΚΕ: Κατάρτιση σε Προηγμένες Δεξιότητες στη Χρήση ΤΠΕ Εργαζομένων ΟΤΑ Υιοθετεί μια συνδυασμένη μορφή τηλεκατάρτισης (blended learning) Υποστηρίζεται από ανοικτή διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης ΙΤΑ-ΚΕΔΚΕ Δημιουργεί πρωτογενές πολυμορφικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό με υψηλή παραμένουσα αξία Αναπτύσσει ψηφιακή συλλογή ηλεκτρονικών μαθημάτων Αποτελεί πιλότο για άλλες παρόμοιες δράσεις στην ΤΑ και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα
Κέντρο η-Μάθησης ΙΤΑ - ΚΕΔΚΕ
Εκπαιδευτικές ενότητες Ψηφιακή συλλογή ΙΤΑ: Εκπαιδευτικές ενότητες Περιλαμβάνει σήμερα 10 εκπαιδευτικές ενότητες Ε1. Διαδικτυακές Υπηρεσίες και Εφαρμογές Ε2. Δίκτυα και Διαχείριση Περιβαλλοντικών Κινδύνων Σχεδιασμός, εγκατάσταση και διαχείριση ασύρματων τοπικών δικτύων, Ανίχνευση, παρακολούθηση, πρόβλεψη, διαχείριση πυρκαγιών Ε3. Δημιουργία on line υπηρεσιών τύπου “Mash-Up”
Εκπαιδευτικές ενότητες Ψηφιακή συλλογή ΙΤΑ: Εκπαιδευτικές ενότητες Ε4. Επιχειρησιακές διαδικασίες ΟΤΑ: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και διαχείριση επιχειρησιακών διαδικασιών των ΟΤΑ για την παροχή on-line υπηρεσιών σύμφωνα με το Ελληνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας Ε5. Εγκατάσταση, διαχείριση, τεχνική υποστήριξη και χρήση UBUNTU LINUX (Desktop & Servers) με έμφαση σε εφαρμογές διαχείρισης και διάθεσης γεωγραφικών πληροφοριών (GIS) ανοικτού κώδικα στην τοπική αυτοδιοίκηση Ε 6. Δημοτικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο και Τηλεόραση
Εκπαιδευτικές ενότητες Ψηφιακή συλλογή ΙΤΑ: Εκπαιδευτικές ενότητες Ε 7. Υπηρεσίες Ευφυών Μεταφορών/Μετακινήσεων στον Ψηφιακό Δήμο Ε 8. Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων σε Περιβάλλοντα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ε9. Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και Διαλειτουργικότητα Ε10. Διαχείριση Έργων ΤΠΕ
Εκπαιδευτική προσέγγιση Δύο εκπαιδευτικοί κύκλοι 1 ος Κύκλος: Κατάρτιση Παρουσίαση σε θεματικές υποενότητες 2 ος Κύκλος: Πρακτική Άσκηση Ολοκληρωμένα σενάρια δραστηριοτήτων Προσαρμογή για ενήλικες εκπαιδευόμενους οι οποίοι: έχουν αναπτυγμένη προσωπικότητα υπηρετούν ένα πλήθος ρόλων διαθέτουν πληθώρα εμπειριών χτίζουν καλύτερα τη γνώση, όταν τους δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά κατανοούν καλύτερα ό,τι μόνοι τους ανακαλύπτουν μαθαίνουν χρησιμοποιώντας αυτά που ήδη γνωρίζουν
Πρωτογενές εκπαιδευτικό υλικό Εκπαιδευτικοί στόχοι Ανάδειξη και αξιοποίηση προϋπαρχουσών γνώσεων και εμπειριών Δυνατότητα αναζήτησης και επεξεργασίας πληροφοριών, που αφορούν το γνωστικό αντικείμενο Εφαρμογή της γνώσης και ενεργοποίηση της κριτικής σκέψης μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων Δυνατότητα επαλήθευσης και αυτοαξιολόγησης γνώσεων και δεξιοτήτων Δυνατότητα ανάπτυξης διαύλων επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευομένων και ενσωμάτωσης απόψεών τους
Πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό Μετατροπή του πρωτογενούς εκπαιδευτικού περιεχομένου σε πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό Επεξεργασία εκπαιδευτικού περιεχομένου Δημιουργία κατάλληλων γραφικών Οπτικοποίηση παρουσίασης (flash) Αφήγηση από επαγγελματίες σε studio Δημιουργία βίντεο-επιδείξεων (video - animation) Αυτονομία και Διαλειτουργικότητα. Χρησιμοποιείται το ανοικτό πρότυπο μαθησιακών αντικειμένων (SCORM).
Δομή εκπαιδευτικής ενότητας
Καθ΄οδόν προς το Σύγχρονο Δήμο» «Καθ΄οδόν προς το Σύγχρονο Δήμο» Κατάρτιση εργαζομένων ΟΤΑ στις ΤΠΕ ΚΕΔΚΕ-ΠΕΤΑ Δράση αμιγούς τηλεκατάρτισης (e-learning) εργαζόμενων στους ΟΤΑ σε εξειδικευμένα θέματα σε 275 ηλεκτρονικά τμήματα σε όλη τη χώρα Πραγματοποιήθηκαν ώρες Τηλεκατάρτισης Υποστηρίχθηκε από κατάλληλο πολυμορφικό εκπαιδευτικό υλικό την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης: e-γνώση
ΠΕΤΑ-Πλατφόρμα e-γνώση: Καινοτόμα Χαρακτηριστικά Βασίζεται στην προηγμένη ελληνική πλατφόρμα Open eClass (Κέντρο η-μάθησης Ελληνικών ΑΕΙ –GUNet) Χρήση Ανοικτών Τεχνολογιών και Προτύπων Σύνδεση με την υποδομή LGAF IM (Identity Management) για τη διαχείριση των Χρηστών Σύνδεση με το LGAF Αποθετήριο Ηλεκτρονικών Μαθημάτων Ενσωμάτωση υπηρεσιών Εικονογραφίας κατ΄ Απαίτηση (VoD) και Ζωντανής Μετάδοσης (Video Streaming)
ΠΕΤΑ - Πλατφόρμα e-γνώση
Εκπαιδευτικές ενότητες στην Πλατφόρμα e-γνώση της ΠΕΤΑ Επιχειρησιακή Νοημοσύνη (Business Intelligence) Σχεδιασμός και Διαχείριση Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων Επιχειρησιακή Αξιοποίηση Έργων Πληροφορικής Αξιοποίηση Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων Διαχείριση Ενέργειας και Αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στους ΟΤΑ με τη συμβολή των ΤΠΕ Αρχές και Τεχνικές Στήριξης της Επιχειρηματικότητας στους ΟΤΑ με έμφαση στους Νέους Διαχείριση Κοινωνικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Υγείας
η-μάθηση: Οφέλη για την ΤΑ Ηλεκτρονική οργάνωση, αρχειοθέτηση και παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού προηγούμενων δράσεων Σταδιακή εισαγωγή των εκπαιδευομένων στη νέα ψηφιακή κουλτούρα Συνέχιση της κατάρτισης πέρα από τα στενά χρονικά όρια του εκπαιδευτικού προγράμματος Δημιουργία μιας ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με το περιεχόμενο όλων των ηλεκτρονικών μαθημάτων που έχουν δημιουργηθεί Δημιουργία ενός δυναμικού περιβάλλοντος επικοινωνίας από άτομα με κοινούς στόχους και ενδιαφέροντα
Ανάπτυξη Υποδομών Τηλεκατάρτισης στους ΟΤΑ 3 εναλλακτικές προσεγγίσεις: ανεξάρτητων υποδομών τηλεκατάρτισης Α. Ανάπτυξη ανεξάρτητων υποδομών τηλεκατάρτισης από τον ίδιο το Δήμο στις εγκαταστάσεις του (+) Αυτοδιαχείριση, υψηλή προσαρμοστικότητα (-) Απαιτείται ομάδα διαχείρισης, κόστος εξοπλισμού και φιλοξενίας Κεντρική φιλοξενία υποδομών τηλεκατάρτισης Β. Κεντρική φιλοξενία υποδομών τηλεκατάρτισης κάθε Δήμου από το LGAF (+) Προσαρμοστικότητα, δεν απαιτείται εξοπλισμός από το Δήμο (-) Απαιτείται ομάδα διαχείρισης, υψηλό κόστος για LGAF Ανάπτυξη κεντρικής υποδομής τηλεκατάρτισης Γ. Ανάπτυξη κεντρικής υποδομής τηλεκατάρτισης από το LGAF που να υποστηρίζει τις ανάγκες κάθε Δήμου (Λύση ανάλογη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου) (+) Ομοιομορφία, δεν απαιτείται εξοπλισμός από το Δήμο, χαμηλό κόστος για LGAF και για το Δήμο, κεντρική διαχείριση (-) χαμηλή προσαρμοστικότητα
η-μάθηση: μονόδρομος στη δια βίου κατάρτιση στελεχών ΟΤΑ και δημοτών «Οι αναλφάβητοι του 21 αιώνα δεν θα είναι αυτοί που δεν θα μπορούν να διαβάσουν ή να γράψουν αλλά αυτοί που δεν θα μπορούν να μάθουν, να ξαναμάθουν και να συνεχίσουν να μαθαίνουν»