Η Πληροφορική στη Δημοτική Εκπαίδευση Η πρόκληση μετά την πολιτική απόφαση Λεύκιος Δοράτης Συντονιστής Κλιμακίου Πληροφορικής Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δημοτικών Σχολείων ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Δεκέμβριος 2010.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Μέσα στα πλαίσια του σχεδιασμού ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •Διαδίκτυα και Δίκτυα στις Τεχνικές Σχολές •Πανίκος Βρυωνίδης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Έργα Πληροφορικής ΥΠΠ Λεύκιου Δοράτη Συντονιστή Κλιμακίου Πληροφορικής.
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε) για ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης Παντελής Μακρής Επιθεωρητής Δημοτικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Πληροφορική στη Δημοτική Εκπαίδευση Η πρόκληση μετά την πολιτική απόφαση Λεύκιος Δοράτης Συντονιστής Κλιμακίου Πληροφορικής Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Η πολιτική απόφαση •ΣΤΟΧΟΣ: Ο μαθητής τελειώνοντας το δημοτικό να κατέχει τις βασικές εκείνες δεξιότητες που να τον καθιστούν ικανό να συμμετέχει με επιτυχία στην κοινωνία της Πληροφορίας. •Ευθύνη της πολιτείας: Να αναπτύξει την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και να προετοιμάσει το ανθρώπινο δυναμικό μέχρι το 2003

Βασικό Ερώτημα •Μπορεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα να ανταποκριθεί;

Προϋποθέσεις •Προετοιμασία του εκπαιδευτικού •Ο Υπολογιστής ως γνωστικό-διερευνητικό εργαλείο •Το επίπεδο της ευρύτερης κοινωνίας στον τομέα •Οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με εκπαιδευτικά κριτήρια •Θετική διάθεση αντιμετώπισης των προβλημάτων

Κίνδυνοι •Ο Υπολογιστής δεν είναι απλά ένας αγωγός πληροφοριών •εξομοιωτής •εργαλείο μάθησης και επικοινωνίας •μέσο παρουσίασης •καλλιεργεί την κρίση •εργαλείο μοντελοποίησης

Υλοποίηση της απόφασης Τομείς Α. Αγορά και εγκατάσταση εξοπλισμού στα σχολεία Β. Χρήση του διαδικτύου για αναβάθμιση της διδασκαλίας Γ. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των Υπολογιστών και αξιοποίησή τους στη διαδικασία της μάθησης Δ. Δημιουργία ομάδας στήριξης των εκπαιδευτικών (εκπαιδευτικής / τεχνικής) Ε. Αναθεώρηση των υφιστάμενων Αναλυτικών Προγραμμάτων

-Α – Αγορά και εγκατάσταση εξοπλισμού -Α – Αγορά και εγκατάσταση εξοπλισμού 1.Κατανόηση του «τι» επιδιώκουμε εκπαιδευτικά 2.Καθορισμός του «πώς» και του «πότε» θα υπάρχει αξιοποίηση της Τεχνολογίας 3.Επιλογή της διδακτικής μεθόδου / μεθόδων που θα ακολουθούνται _____________________________________________________________________ •Προδιαγραφές του εξοπλισμού και επιλογή του εκπαιδευτικού λογισμικού •Υπολογισμός του κόστους αγοράς του εξοπλισμού και του λογισμικού με βάση τα πιο πάνω •Έγκριση του σχετικού κονδυλίου •Διαδικασία προσφορών •Αξιολόγηση των προσφορών •Κατακύρωση των προσφορών σε μια ή περισσότερες Εταιρείες •Προετοιμασία των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να λειτουργήσουν το νέο εξοπλισμό (επιλογή αιθουσών, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, μέτρα ασφαλείας) •Εγκατάσταση και δικτύωση των Υπολογιστών

- Β - Χρήση των εφαρμογών του διαδικτύου για αναβάθμιση της διδασκαλίας •Γιατί εισάγουμε στους μαθητές την ικανότητα χρήσης του διαδικτύου; •Ποιες εφαρμογές του διαδικτύου θα χρησιμοποιηθούν από την τάξη; •«Πότε» και «πόσο» θα γίνεται η αξιοποίησή του; •Πρέπει να γίνεται έλεγχος του υλικού στο οποίο έχουν πρόσβαση οι μαθητές και αν ναι, πώς μπορεί τεχνικά να το πετύχουμε; •Μπορεί η τάξη ή ο εκπαιδευτικός να κατασκευάζει και να συντηρεί ιστοσελίδες; Με ποια δεοντολογία;

1. Αναζήτηση πληροφοριών Ερωτήματα: •Στο διαδίκτυο οι επιλογές μας δεν υπακούνε οπωσδήποτε στην ελεύθερη ατομική μας προαίρεση αλλά είναι μελετημένα κατευθυνόμενες; •Εάν το διαδίκτυο δε διευρύνει τη δυνατότητα πρόσβασης στη «σωστή» γνώση αλλά διευκολύνει την καταναλωτική αποχαύνωση;

•Θα μπορεί ο δάσκαλος να διακρίνει για το πότε πρέπει να αξιοποιηθεί το διαδίκτυο; •Ποιες πληροφορίες μας ενδιαφέρουν και ποιες όχι; •Πόση ώρα θα αναζητά ο μαθητής πληροφορίες; Θα καταστεί ποτέ ικανός να διακρίνει το πότε σταματά την αναζήτηση;

•Πώς θα διασφαλίσει ο εκπαιδευτικός τη μη πρόσβαση του μαθητή σε ακατάλληλου περιεχομένου ιστοσελίδες στο διαδίκτυο; •Πώς το Υπουργείο μπορεί να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό στο να επιτύχει το πιο πάνω; •Τι λέει η διεθνής εμπειρία;

•Πρέπει να υπάρχει λογοκρισία στο περιεχόμενο των ιστοσελίδων που σχεδιάζονται από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς; •Η αρχή αυτή δεν αντιβαίνει στην όλη φιλοσοφία του διαδικτύου; •Ποιος θα αποφασίσει εάν θα γίνεται έγκριση του υλικού ή όχι; •Ποιος οφείλει να προστατεύσει εκπαιδευτικούς και μαθητές από τις επιπτώσεις της τοποθέτησης στο διαδίκτυο ακατάλληλου υλικού; •Ποιο υλικό θεωρούμε «ακατάλληλο» και ποιο «κατάλληλο»; 2. Σχεδιασμός ιστοσελίδων από παιδιά και εκπαιδευτικούς

3. Επικοινωνία μέσω του διαδικτύου •Επικοινωνία μεταξύ μαθητών: Θα χρησιμοποιηθεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο; Θα χρησιμοποιηθεί πρόγραμμα επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο; IRC, ICQ, Netmeeting; •Πώς θα γίνεται η διευθέτηση και οργάνωση της επικοινωνίας; Ποιοι θα επικοινωνούν και με ποιους, πότε και ποιο το αντικείμενο της επικοινωνίας;

Διαδίκτυο – Θέσεις του Υ.Π.Π.  Η χρήση των εφαρμογών διαδικτύου στα σχολεία είναι αναπόφευκτη.  Σε 10 χρόνια που θα βγουν οι μαθητές μας στην αγορά εργασίας, πόσες θα είναι οι απαιτήσεις χρήσης του διαδικτύου για το άτομο; (έστω για οικονομικούς λόγους).  Για να γίνει αξιοποίηση του διαδικτύου πρέπει να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί σε μεγάλο βαθμό τις εφαρμογές του και τη χρήση τους. Τις δυνατότητες και τις παγίδες του. Τη διαφορά της χρήσης από την κατάχρηση.

 Το μάθημα με το διαδίκτυο: 1.προσεκτικά σχεδιασμένο 2.σαφείς εκπαιδευτικοί στόχοι 3.ο δάσκαλος να υπολογίζει τα πλαίσια του περιεχομένου των σελίδων που θα «κατεβάσουν» οι μαθητές. 4.Οι ιστοσελίδες που σχεδιάζονται από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, να αποστέλλονται στους διαχειριστές των servers (Υ.Π.Π.) που θα τοποθετηθούν και σε περίπτωση που το υλικό αντίκειται στην κοινή δεοντολογία της πλειοψηφίας, να κοινοποιούνται οι «ενστάσεις» στον εκπαιδευτικό. Εάν ο ίδιος, επιθυμεί να τοποθετήσει τις ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, να λαμβάνει την προσωπική ευθύνη και το κόστος. 5.Το διαδίκτυο πρέπει να γίνει αγωγός επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών για ανταλλαγή υλικού, αξιόλογων ηλεκτρονικών διευθύνσεων κ.α.

- Γ - Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των Υπολογιστών και αξιοποίησή τους στη διαδικασία της μάθησης •Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών πρέπει να θεωρείται η πιο σημαντική προτεραιότητα από τον καθένα μας.

Ερωτήματα: •Πρέπει να πειστεί ο εκπαιδευτικός ότι δεν έχει άλλη επιλογή στο αν θα πρέπει να μπορέσει να χρησιμοποιεί την Τεχνολογία; Μήπως μπορεί να αδιαφορήσει μπροστά σε αυτή την τεράστια πρόκληση; Ποιος θα τον πείσει; Εάν θα πρέπει να πειστεί αλλά αδιαφορεί, ποιες θα πρέπει να είναι οι συνέπειες; Πρέπει να υπάρξουν τέτοιες; Εάν αδιαφορήσει, πώς προχωρούμε ως εκπαιδευτικό σύστημα; •Εάν ο εκπαιδευτικός πειστεί, θα καταφέρει το σύστημα να τον προετοιμάσει; Έαν όχι, πώς προχωρούμε; •Εάν προετοιμαστεί, θα καταφέρει να ανταποκριθεί; Αν όχι, πώς προχωρούμε;

Θέσεις του Υ.Π.Π. Ο εκπαιδευτικός θα καταφέρει να χρησιμοποιήσει σωστά την Τεχνολογία όταν: •Το σύστημα του παρέχει τις κατάλληλες διευκολύνσεις (του κάνει τα «πράγματα» εύκολα) δηλ.: του δίνει ευκαιρίες επιμόρφωσης αλλά και χρήσης της Τεχνολογίας σε εύκολες συνθήκες •Παρέχει στο περιβάλλον του εκπαιδευτικού την πιο εύκολη πρόσβαση στα μέσα •Του παρέχει εκπαιδευτική στήριξη (υλικό, δραστηριότητες, στόχους, δειγματικά μαθήματα) •Να τον κάνει να αντιληφθεί το πόσο θα αναβαθμιστεί η αποτελεσματικότητα του και πόσο «διαφορετική» θα είναι η νέα μέθοδός του •Όταν πειστεί και εξασφαλίσει εξοπλισμό ο ίδιος

- Δ - Δημιουργία ομάδας στήριξης (εκπαιδευτικής / τεχνικής) •Για να μπορέσει να εφαρμοστεί με αρκετή επιτυχία η πολιτική απόφαση πρέπει να συσταθεί ομάδα στήριξης. •Η ομάδα πρέπει να μπορεί σε ικανοποιητικό βαθμό να παράγει εκπαιδευτική προβληματική γύρω από την πολιτική απόφαση και να στηρίζει τους εκπαιδευτικούς άμεσα. •Παράλληλα πρέπει να υπάρχει ο μηχανισμός της άμεσης επίλυσης τεχνικών προβλημάτων όταν αυτά παρουσιάζονται στην τάξη. Η πρόβλεψη είναι ότι το σημείο αυτό θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή της πολιτικής απόφασης. Μπορούμε να επιλύουμε τα προβλήματα όταν αυτά παρουσιάζονται;

- Ε - Αναθεώρηση των υφιστάμενων Αναλυτικών Προγραμμάτων •Το σημαντικότερο που πρέπει να γίνει μετά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι ο εμπλουτισμός των υφιστάμενων Αναλυτικών Προγραμμάτων με ιδέες αξιοποίησης της Τεχνολογίας. Εάν θέλουμε πραγματικά να επιτύχουμε αξιοποίηση της Τεχνολογίας από τους εκπαιδευτικούς, πρέπει να την «περάσουμε» μέσα από το μάθημα της μέρας όπως αυτό σχεδιάζεται με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα. Ένα τέτοιο εγχείρημα θα μάς έφερνε μπροστά στην ανάγκη αναθεώρησης της φιλοσοφίας των υφιστάμενων Αναλυτικών Προγραμμάτων και όχι μόνο στην ανάγκη εμπλουτισμού τους με δραστηριότητες Πληροφορικής.

Σημείο που βρίσκεται η υλοποίηση της πολιτικής απόφασης Οικονομική πτυχή  Έχει εγκριθεί το κονδύλι των £ από το Υπουργικό Συμβούλιο και το οποίο περιλαμβάνει τα πιο κάτω: 1.Αγορά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και εκτυπωτών για εξοπλισμό όλων των τμημάτων των τάξεων Δ’, Ε’ και Στ’ σε παγκύπρια βάση 2.Αγορά και εγκατάσταση εκπαιδευτικού λογισμικού αξίας £200 σε κάθε Υπολογιστή 3.Δικτύωση των Υπολογιστών (εκεί που μπορεί να γίνει) 4.Ένωση με γραμμή ISDN όλων των σχολικών μονάδων και καταβολή του τέλους συνδρομής στον παροχέα Υπηρεσιών Διαδικτύου 5.Μισθοί της ομάδας στήριξης 6.Οδοιπορικά της ομάδας 7.Οικονομικό κόστος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών

Επιμόρφωση •Έχει κατατεθεί σχέδιο για επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στους ανώτερους κύκλους.( Δ’, Ε’ και Στ’ ) •Η ομάδα που κατέθεσε το σχέδιο εισηγείται: Την εκπαίδευση και επιμόρφωση ενός εκπαιδευτικού από κάθε ανώτερο κύκλο (πολλαπλασιαστές) Την εκπαίδευση όλων των δασκάλων στις σχολικές μονάδες από τους πολλαπλασιαστές σε θέματα χρήσης των Υπολογιστών στην εκπαιδευτική διαδικασία

•Στο σχέδιο συμπεριλαμβάνεται η ύλη και ο χρόνος που απαιτείται για την αποτελεσματική προετοιμασία των εκπαιδευτικών στο να μπορούν να χρησιμοποιούν την Τεχνολογία στην τάξη.

Διαδίκτυο •Ένωση όλων των σχολείων με γραμμή ISDN (εγκατάσταση modem) •Εξασφάλιση κωδικών πρόσβασης για τα σχολεία •Δημιουργία ομάδας για τα σχολεία στο egroups

Επίλογος •Η Πολιτική Απόφαση έχει ήδη παρθεί και άρχισε να υλοποιείται. Η επιτυχία υλοποίησής της εξαρτάται από ένα σημαντικό παράγοντα. Την προσωπική διάθεση και προσπάθεια των εκπαιδευτικών που καλούνται να αλλάξουν ριζικά τη μέθοδο διδασκαλίας που χρησιμοποιούσαν για πολλά χρόνια. Έχουν όμως το ηθικό χρέος απέναντι στους μαθητές τους να το καταφέρουν γιατί τα παιδιά σήμερα απαιτούν όσο ποτέ άλλοτε μια ποιοτική και αναβαθμισμένη εκπαίδευση.

Κλιμάκιο Πληροφορικής Λεύκιος Δοράτης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Τηλ.: Τηλεομ.: Ηλεκτρ. Ταχ.: