Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Η Δευτεροβάθμια Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα κατά τη μετάβαση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη: «Οριζόντια παρακολούθηση και μεθοδολογικές κατευθύνσεις.
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Δήμαρχος Τρικκαίων Μιχάλης Ταμήλος Το επόμενο βήμα για την Τοπική & Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μετά την ανάπτυξη των υποδομών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Η Δευτεροβάθμια Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα κατά τη μετάβαση στην «κοινωνία της γνώσης» Στ. Πάγκαλος Σχολικός Σύμβουλος Δ.Τ.Ε.Ε., Διπλ.
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Η Δευτεροβάθμια Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα κατά τη μετάβαση στην «κοινωνία της γνώσης» Στ. Πάγκαλος Σχολικός Σύμβουλος Δ.Τ.Ε.Ε., Διπλ. Ηλ/γος-Μηχ/γος Μηχ/κός, ΜSc. Περιφερειακής Ανάπτυξης Β. Τσιλίκας Εκπαιδευτικός, Διπλ. Ηλ/γος Μηχ/κός, ΜSc. Ιστορίας & Φιλοσοφίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας Μ. Στραβοπόδης Εκπαιδευτικός, Διπλ. Μηχ/γος Μηχ/κός, ΜSc. Επιστήμης των Υλικών

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Πίνακας 1. Σύγκριση χαρακτηριστικών Παλαιάς και Νέας Οικονομίας  Πηγή: Atkinson, R.D. & Court, R.H. (1998). The New Economy Index. Progressive Policy Institute, Washington DC

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Τομείς Παλαιά Οικονομία Νέα Οικονομία Οικονομία - Γενικά χαρακτηριστικά ΑγορέςΣταθερέςΔυναμικές ΑνταγωνισμόςΕθνικόςΠαγκόσμιος Μορφή οργάνωσης Ιεραρχική, Γραφειοκρατική Δικτυωμένη Βιομηχανία Οργάνωση παραγωγήςΜαζικήΕυέλικτη Κύριοι μοχλοί ανάπτυξης Κεφάλαιο / ΕργασίαΚαινοτομία / Γνώση Κύριος τεχνολογικός μοχλός ΕκμηχάνισηΨηφιοποίηση Πηγές Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Μείωση ΚόστουςΚαινοτομία, Ποιότητα Σπουδαιότητα Έρευνας / Καινοτομίας Χαμηλή / ΜέτριαΥψηλή Σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων Αυτάρκεια, Αυτοδυναμία Συμμαχίες & Συνεργασίες

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΤομείςΠαλαιά ΟικονομίαΝέα Οικονομία Ανθρώπινο Δυναμικό Κύριος στόχος πολιτικής Πλήρης Απασχόληση Υψηλότερο επίπεδο πραγματικών μισθών και εισοδημάτων Ικανότητες Καλύπτουν τις ανάγκες της εργασίας Ευρύ φάσμα ικανοτήτων και σταυροειδής εκπαίδευση Απαιτούμενη εκπαίδευση Μία ικανότητα ή πτυχίοΔια βίου εκπαίδευση Σχέσεις διοίκησης - εργαζομένων Σχέσεις αντίθεσηςΣχέσεις συνεργασίας Φύση της εργασίας Σταθερή Χαρακτηρίζεται από ρίσκο και ευκαιρίες Κυβέρνηση Σχέσεις επιχειρήσεων - κυβερνήσεων Επιβολή απαιτήσεων και προϋποθέσεων Ενθάρρυνση αναπτυξιακών ευκαιριών Ρύθμιση Εντολές και έλεγχος Χρήση εργαλείων της αγοράς, ευελιξία

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Πίνακας 2. Τυπολογία των «κοινωνιών υψηλών δεξιοτήτων»  Πηγή: Brown, P., Green, A. & Lauder H High Skills: globalisation, competitiveness and skill formation. Oxford: Oxford University Press.

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Πρότυπο:Κοινωνία υψηλών δεξιοτήτων Υψηλών δεξιοτήτων βιομηχανίας Χώρα:ΓερμανίαΙαπωνία Κύρια χαρακτηριστικά 1.Δομή της αγοράς εργασίας Ισχυρή επαγγελματική αγορά εργασίας. Στενή συναρμογή εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης Ισχυρή εσωτερική αγορά εργασίας. Δια βίου απασχόληση, ανταμοιβή της αρχαιότητας 2.Σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης Δυϊκό σύστημα, με γενική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση. Ομαλή μετάβαση από την εκπαίδευση στην εργασία Ισχυρή υποστήριξη της γενικής εκπαίδευσης μαζί με κατάρτιση στη δουλειά, μέσα στην επιχείρηση. 3.Κύρια κοινωνικά χαρακτηριστικά Υψηλός βαθμός κοινωνικής ένταξης, ισότητα εισοδημάτων και εμπιστοσύνη. Υψηλός βαθμός κοινωνικής ένταξης, κοινωνικής συμμόρφωσης και ισχυρής εργασιακής ηθικής. Σημαντικές ανισότητες για τις εργαζόμενες και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 4.Μορφή αλληλεπίδρασης κράτους και αγοράς Μοντέλο κοινωνικής συναίνεσης. Ισχυρός κοινός προσδιορισμός από τους κοινωνικούς εταίρους των σχέσεων κράτους και αγοράς. Καπιταλισμός των κοινωνικών εταίρων. Ισχυρή κρατική ρύθμιση της αγοράς. Καπιταλισμός των κοινωνικών εταίρων.

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Πρότυπο:Αναπτυξιακό υψηλών δεξιοτήτων Χαμηλών / Υψηλών Δεξιοτήτων Χώρα:ΣιγκαπούρηΑγγλία Κύρια χαρακτηριστικά 1.Δομή της αγοράς εργασίας Κρατικά καθοδηγούμενη αγορά εργασίας. Ισχυρή κρατική παρέμβαση για συντονισμό του εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού Ευέλικτη αγορά εργασίας, εργασιακή ανασφάλεια. Τάση για ημερομίσθιο εργάτη. Ισχυρό εργοδοτικό δικαίωμα το να «μισθώνεις και να απολύεις» 2.Σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης Κρατική μαζική επέκταση της γενικής εκπαίδευσης. Ισχυρή κρατική παρέμβαση στην κατάρτιση, μέσω σχεδιασμού για το ανθρώπινο δυναμικό και επαγγελματική προσαρμογή προς τις ανάγκες σε δεξιότητες - κλειδιά. Ένα χαμηλότερου αποτελέσματος εκπαιδευτικό σύστημα γενικής εκπαίδευσης, με λίγη κατάρτιση από το κράτος ή τις επιχειρήσεις. 3.Κύρια κοινωνικά χαρακτηριστικά Υψηλή κοινωνικοποίηση, υποχωρητικό εργατικό δυναμικό. Σημαντικές ανισότητες για τους Malay, για τις γυναίκες εργαζόμενες και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ισχυρή πόλωση σε δεξιότητες και εισοδήματα, τομείς υψηλών και χαμηλών δεξιοτήτων. Μεγάλη έμφαση στην επιλογή του ατόμου για εκπαίδευση / κατάρτιση και απασχόληση. Χαμηλή εμπιστοσύνη. 4.Μορφή αλληλεπίδρασης κράτους και αγοράς Συνειδητή κρατική παρέμβαση στις σχέσεις στην αγορά. Αναπτυσσόμενο κράτος. Ελάχιστη κρατική παρέμβαση. Η αγορά είναι η ρυθμιστική δύναμη. Καπιταλισμός των μεριδιούχων.

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Πίνακας 3. Αλλαγές στις ικανότητες που οφείλονται στις νέες τεχνολογίες και στα νέα πρότυπα οργάνωσης της εργασίας  Πηγή: Green A., Wolf A., Leney T Convergence and divergence in European education and Training systems. Ινστιτούτο Εκπαίδευσης,Πανεπιστήμιο Λονδίνου: Bedford Way Papers.

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣΠΑΛΑΙΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΝΕΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Υπευθυνότητα Βασιζόταν στη συμπεριφορά, όπως προσπάθεια και πειθαρχία Βασίζεται στη λήψη πρωτοβουλιών ΓνώσειςΣυναφείς με την εμπειρία Γνωστικές – Εντοπισμός και επίλυση προβλημάτων ΑλληλεξάρτησηΔιαδοχική, ιεραρχικήΣυστημική, ομαδική εργασία Εκπαίδευση και Κατάρτιση Αποκτάται μια και καλήΣυνεχιζόμενη Μάθηση Παθητική – Παρακολούθηση προγράμματος κατάρτισης Το άτομο είναι υπεύθυνο για την κατάρτισή του – Αυτοδίδακτος, δια βίου μάθηση

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ικανότητες «κλειδιά» (Key competences) για τον Ευρωπαίο πολίτη A/Α ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ «ΚΛΕΙΔΙ»ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ 1. Επικοινωνία στην μητρική γλώσσα (Communication in the mother tongue) Η ικανότητα να εκφράζει και να ερμηνεύει σκέψεις, αισθήματα και γεγονότα με προφορικό και γραπτό τρόπο (ακούγοντας, μιλώντας, διαβάζοντας και γράφοντας) και να αλληλεπιδρά γλωσσικά με κατάλληλο τρόπο σε όλα τα κοινωνικά περιβάλλοντα (σπίτι, δουλειά, διασκέδαση). 2. Επικοινωνία σε μια ξένη γλώσσα (Communication in the mother tongue) Οι επικοινωνιακές; δεξιότητες στις ξένες γλώσσες θεωρούνται ότι είναι οι ίδιες με αυτές της μητρικής γλώσσας. Εντούτοις, το επίπεδο κατάκτησής τους δεν είναι απαραίτητο να είναι το ίδιο για όλες τις διαστάσεις (ακούω, μιλώ, διαβάζω, γράφω) και μπορεί να εξαρτάται και από την γλώσσα. 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία (Μathematical competence and basic competences in science and technology) H νοερή και γραπτή ικανότητα της χρήσης των 4 πράξεων και των αναλογιών για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων. Η έμφαση δίδεται στη διαδικασία παρά στο αποτέλεσμα. Για την επιστήμη αναφερόμαστε τόσο στο σώμα της γνώσης όσο και στη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για να εξηγηθεί ο φυσικός κόσμος. Η τεχνολογία θεωρείται σαν εφαρμοσμένη γνώση με σκοπό την τροποποίηση του φυσικού περιβάλλοντος για να ικανοποιηθούν οι ανθρώπινες ανάγκες και επιθυμίες. 4. Ικανότητες στη ψηφιακή τεχνολογία (ΙCT skills) Η χρήση τεχνολογίας multi-media για λήψη, αποθήκευση, δημιουργία, ταξινόμηση και ανταλλαγή πληροφοριών.

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ικανότητες «κλειδιά» (Key competences) για τον Ευρωπαίο πολίτη (συνέχεια) A/Α ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ «ΚΛΕΙΔΙ»ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ 5. Ικανότητα αυτομάθησης (Learning to learn) Η διάθεση και η ικανότητα να οργανώνει και να ρυθμίζει το άτομο την μάθησή του (να λύνει προβλήματα, να αποκτά, αφομοιώνει και αξιολογεί την νέα γνώση, να εφαρμόζει τη νέα γνώση και τις δεξιότητες σε διαφορετικά πλαίσια (σπίτι, δουλειά, εκπαίδευση και κατάρτιση). Είναι θεμελιώδης ικανότητα για την υλοποίηση της δια βίου μάθησης. 6. Διαπροσωπικές, διαπολιτισμικές και κοινωνικές ικανότητες καθώς και ικανότητες για πολίτης (Interpersonal, intercultural and social competences and civic competence) Είναι ένας συνδυασμός συμπεριφορών που πρέπει να είναι σε θέση να εκδηλώσει το άτομο, ώστε να μπορεί να συμμετέχει αποτελεσματικά και εποικοδομητικά στην κοινωνική ζωή και να επιλύει τυχόν διαμάχες, όταν αυτό είναι αναγκαίο. Είναι χρήσιμες τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο χώρο. 7. Ικανότητα του επιχειρείν (Entrepreneurship) Έχει ενεργητική και παθητική διάσταση. Περιλαμβάνει τόσο την τάση να επιδράς και να αλλάζεις το περιβάλλον όσο και την ικανότητα να είσαι δεκτικός στην καινοτομία που δημιουργείται από εξωτερικούς παράγοντες. Επίσης, την ανάληψη ευθύνης για τις πράξεις σου, την ανάπτυξη στρατηγικών οραμάτων, το να θέτεις και να πετυχαίνεις στόχους και το να βρίσκεις κίνητρα για να πετύχεις. 8. Πολιτισμική έκφραση (Cultural expression) H εκτίμηση της κουλτούρας του λαού και των κοινωνικών ηθών καθώς και η ικανότητα κριτικής εκτίμησης της λογοτεχνίας, της τέχνης, της μουσικής και άλλων μορφών δημιουργικής έκφρασης.

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστά μαθητών στην Γενική και Επαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε χώρες της Ευρώπης

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Διάκριση των ιδρυμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης – κατάρτισης ανάλογα με τον τόπο παροχής της εκπαίδευσης (Ευρώπη των 15)

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Κατηγοριοποίηση των μαθητών της Ελληνικής Δ/θμιας Τεχνικής –Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Προφίλ Ποσοστό στο μαθητικό πληθυσμό Κοινωνικά και οικογενειακά χαρακτηριστικά μαθητών Εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά μαθητών Προσδοκίες μαθητών ή/και γονέων Α10% - 30% • Χαμηλό εισόδημα • «Στρωμένη δουλειά» από το οικογενειακό περιβάλλον • Μετανάστες • Εργαζόμενοι • Συνήθως δεν ανταποκρίνονται στις συμβατικές μεθόδους διδασκαλίας • Να ενταχθούν γρήγορα στην αγορά εργασίας Β10% - 30% • Χαμηλά και μεσαία εισοδήματα • Μέτριες έως καλές επιδόσεις • Να συνεχίσουν στα ΤΕΙ Γ50% - 70% • Χαμηλά και μεσαία εισοδήματα • Μονογονεϊκές οικογένειες • Ομογενείς – μετανάστες • Εργαζόμενοι • Χαμηλές επιδόσεις. • Σχετική αδιαφορία για την ειδικότητα. • Μαθητές που έχουν αποδεχτεί την απόρριψη εκ μέρους του εκπαιδευτικού συστήματος • Να πάρουν ένα «χαρτί» (απολυτήριο ή πτυχίο) • Να πάρουν το «χαρτί» για να διορισθούν στο Δημόσιο Τομέα • Να συνεχίσουν τη φοίτηση όσο γίνεται περισσότερο (μέχρι να δουν τι θα κάνουν)

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ποσοστά απασχόλησης αποφοίτων ΤΕΛ, ΤΕΣ σε εργασία της ειδικότητάς τους (1989) (Πηγή: Παλαιοκρασσάς, Στ., Ρουσέας, Π. & Βρετάκου, Β Έρευνα αποφοίτων.)

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ελληνικός μαθητικός πληθυσμός της Τ.Ε.Ε ανά τομέα Πηγή: Στραβοπόδης, Μ Οι μεταβολές των Τ.Ε.Ε στο μαθητικό πληθυσμό

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Έμφαση τόσο στην καλλιέργεια βασικών / γενικών επαγγελματικών ικανοτήτων όσο και των γενικών ικανοτήτων που αποτελούν και κοινή ευρωπαϊκή γραμμή.  Προετοιμασία για τη «δια βίου» εκπαίδευση.  Αποφυγή της έντονης εξειδίκευσης στη Λυκειακή βαθμίδα. Σύμπτυξη ειδικοτήτων.  Προγράμματα δομημένα σύμφωνα με το μοντέλο της «πυραμίδας εξειδίκευσης». (Οι σπουδές αρχίζουν με γενικά επαγγελματικά μαθήματα και σταδιακά, στα επόμενα χρόνια, εισάγονται πιο εξειδικευμένα μαθήματα).  Προώθηση της ενεργητικής μάθησης και αξιοποίηση και της πληροφορικής στο πλαίσιο αυτό.  Πρόνοια για πολλαπλή υποστήριξη για τους μαθητές της Τ.Ε.Ε. που έχουν προβλήματα επίτευξης των στόχων που επιβάλλουν τα αναλυτικά προγράμματα

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006  Να γίνει κατανοητός και αποδεκτός από την κοινωνία ο στόχος της κοινωνίας της γνώσης και το προσφορότερο για την ελληνική κοινωνία μοντέλο.  Κύρια αποστολή της Δ.Τ.Ε.Ε. είναι η προετοιμασία για το επάγγελμα (και όχι η συνέχιση σπουδών σε Α.Ε.Ι. –Τ.Ε.Ι.) και κατά συνέπεια, πρέπει να λειτουργεί με βάση προκαθορισμένο αριθμό εισακτέων και επιλογή για την εισαγωγή  Συμβατότητα με την αγορά εργασίας. Βασικό κριτήριο πρέπει να είναι ο βαθμός απορρόφησης των αποφοίτων από την αγορά εργασίας.  Επιβάλλεται η αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση αλλά με ταυτόχρονο «νοικοκύρεμα» των δαπανών,  Να ορθολογικοποιηθεί η δομή του σχολικού δικτύου και η πανελλαδική διασπορά των ειδικοτήτων.  Η Δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση να μην χρησιμοποιείται ως χώρος «σωτηρίας» των «αδύνατων» μαθητών. Η Γενική Εκπαίδευση οφείλει να αντιμετωπίσει την αποτυχία αυτών των παιδιών και να τα αγκαλιάσει, δημιουργώντας νέους τομείς στα Γενικά Λύκεια και προσφέροντάς τους εναλλακτικά προγράμματα σπουδών. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ελληνική βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (συνέχεια)  Να γίνεται πιστοποίηση των γνώσεων / δεξιοτήτων των αποφοίτων της Δ.Τ.Ε.Ε. και απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων από εξωτερικές επιτροπές αξιολόγησης, που θα συγκροτούνται στα πλαίσια φορέα όπου θα συμμετέχουν οι κοινωνικοί εταίροι και τα αρμόδια υπουργεία.  Να καταγραφούν οι απαιτήσεις-ρεαλιστικές επιθυμίες σε δεξιότητες / ικανότητες των μελλοντικών εργαζομένων της βιομηχανίας Τα αποτελέσματά της έρευνας, που θα μας δώσουν το στίγμα της «ποιότητας» του μελλοντικού εργαζόμενου (τάσεις), να συνεκτιμηθούν μαζί με τις υπόλοιπες παραμέτρους στον επανασχεδιασμό του προφίλ των ειδικοτήτων της Δ.Τ.Ε.Ε. (πράγμα που συνεπάγεται αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα με παράλληλη αναθεώρηση της διδακτικής πρακτικής).  Η βιομηχανία να συμμετέχει θεσμικά στον σχεδιασμό της Δ..Τ.Ε.Ε. και της μεταλυκειακής κατάρτισης, αλλά ταυτόχρονα και στα οικονομικά βάρη (άμεσα με χρηματοδοτήσεις ή έμμεσα π.χ. παρέχοντας θέσεις εθελοντικής επιδοτούμενης εργασίας για ασκούμενους μαθητές το καλοκαίρι)  Να υπάρχει αποτελεσματική συναρμογή της δευτεροβάθμιας τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης με την μετα-δευτεροβάθμια κατάρτιση  Να αποτελεί η επαγγελματική εμπειρία προϋπόθεση για την πρόσληψη εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων. Να θεσμοθετηθεί η επιμόρφωσή τους τόσο με σεμινάρια από την υπηρεσία όσο και μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης – επιμόρφωσή τους σε βιομηχανίες / εταιρείες το καλοκαίρι.