B΄. Πανελλ ή νιο συν έ δριο Ψαλτικ ῆ ς Τ έ χνης Ἀ θ ή να: 15-19 Ὀ κτωβρ ί ου 2003 ‘ποικιλία τέρπουσα: ἡ μελοποιία στ ὴ ν « Ἀ νθολογία στιχηραρίου» το ῦ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

PRONOMBRES-ADJETIVOS DEMOSTRATIVOS
ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Π.Γ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Δημιουργία παρουσίασης:
Οίκοι εικοσιτέσσερις. Τ ῷ Ὑ περμ ά χ ῳ Στρατηγ ῶ το ῦ Ἅ δου Νικητ ῆ, Ὡ ς λυτρωθε ῖ ς ἐ ξ α ἰ ων ί ου θαν ά του, Ἀ ναγρ ά φω Σο ὶ ὁ δο ῦ λος σου τ ὰ νικητ.
Greek Prepositions προθ έ σεις By Josh Parsley
(Vers 1 à 15).  ( ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ ΕΙΔΩΛΟΝ ) Ἥ κω νεκρ ῶ ν κευθμ ῶ να κα ὶ σκ ό του π ύ λας λιπ ώ ν, ἵ ν ´ Ἅ ιδης χωρ ὶ ς ὤ ικισται θε ῶ ν, Πολ ύ δωρος, Ἑ κ.
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Protopresbyter (Dr) Doru Costache Senior Lecturer in Patristic Studies St Andrew's Greek Orthodox Theological College
Η Κέρκυρα.
Δημιουργία παρουσίασης:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Fall Greek 2003 Croy Lesson 15.
Summer Greek 2003 Croy Lesson 14.
Σηυσα Τηρητος (=Σευθα Τηρητος). Anonym.Peripl.Ponti Eux., 79 ἐ ν μεθορ ί οις δ ὲ τ ῆ ς Κροβ ύ ζων κα ὶ Σκυθ ῶ ν χ ώ ρας κειμ έ νη μιγ ά δας Ἕ λληνας.
AΩ Fall Greek 2003 Croy Lesson 20. Participles, Tenses & Translation Participle Main Verb PRESENT FUT will be saved PRES are being saved Believing, they.
Public space Domestic space Away from city To city center (market place, palace, etc.)
Athens: historical sketch grk 101. Quiz-Quote... εἶναι δὲ γλυκὺν ὧδε φίλοις, ἐχθροῖσι δὲ πικρόν.
Science & medicine in fourth century BCE greece ch11 civilization, grk101.
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
1η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΚΕΦ. 39
Δημιουργία παρουσίασης:
Π Ο Ρ Ε Ι Α Π Ρ Ο Σ Τ Ο Π Α Σ Χ Α Σύνταξη – επιμέλεια Γ. Καραμάνης Θεολόγος.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
  γαθ  ς  νθρωπος  κ το   γαθο  θεσαυρο   κβάλλει  γαθά. κα   παγγ  λλομεν  μ  ν τ  ν ζω  ν τ  ν α  ώνιον. "Y nosotros os anunciamos.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ 2013 Ελληνική Αιματολογική Εταιρεία Τμήμα Μεταμόσχευσης Αιμοποιητικών Κυττάρων.
LA PRIMERA DECLINACIÓN. CLASIFICACIÓN  Femeninos  En α pura  En α impura  En η  Masculinos  Εn α  En η ἡ χ ώ ρα, ας ἡ θ ά λαττα, ης ἡ μ ά χη, ης.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ΄2 28/11/14 Θ.Ε.: 1 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ Βατικανή σύνοδος.
Α Ρ Χ Α Ι Α Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α μ ι ν ω ι κ η κ ρ η τ η γ ρ α μ μ ι κ η α
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Greeks and “Others” — the Persians 27-Jan, Thematic (i.e., “regular”) Active Imperfect Thematic 2 nd Aorist Stem from which princPrt? – 3 rd λείπω?
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
«Η αναχώρηση για την Σικελία»
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Croy—Lesson 22 Liquid Verbs Verbs ending in λ μ ν ρ CLASS REPRESENTATIVES!!!!
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
AΩ Fall Greek 2003 Croy Lesson 17. GENDERNUMBERCASE masculine feminine neuter singular plural Nominative Genitive Dative Accusative Vocative Greek Nouns.
AΩ Summer Greek 2003 Croy Lesson 16. Principal Parts Present Active (Deponent) Future Active (Deponent) Aorist Active (Deponent) Perfect Active.
Τα σύμφωνα.
AΩ Summer Greek 2003 Croy Lesson 15 Fall Greek
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Θ.Ε.: Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν το Θεό; Σχολιασμός :ΕΞ32,19-20 Στρόμπλος –Βλάχος Φοίβος Β3.
Ανδρικές μονές  Ιερά Μονή Οσ ί ου Ίω ά ννου του Θεριστού, in Calabria  Ιερά Μονή Αγ ί ου Βασιλε ί ου του Μεγ ά λου, in Piemonte Γυναικείες μονές  Ιερά.
ΝΣΜΧΔ ΤΜΦΓ ΦΣΨ Κ Ο Ι Τ Α Π Ι Σ Ω Σ Ο Υ Ο Κάισαρας χρησιμοποιούσε πολύ συχνα μυστικη γραφή. Χάρη στους «Βίους 12 καισάρων» του Σουνητώνιου εχουμε λεπτομερή.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Πρόγραμμα Ειδίκευσης στην Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Π.Ε.ΣΥ.Π) Συμβουλευτική στην δια βίου ανάπτυξη Διδάσκουσα: ΘΕΑΝΩ ΤΣΑΚΙΡΗ Εκπαιδευόμενοι:
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ Ο Πλ ά τωνας ( π.Χ.) ή ταν γι ό ς του Αρ ί στωνα και της Περικτι ό νης. Γενν ή θηκε κατ ά τη δι ά ρκεια του Αρχιδ ά μειου.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο Αριστοτ έ λης ( π.Χ.) ή ταν Ιωνικ ή ς καταγωγ ή ς και γεννήθηκε στο δε ύ τερο μισ ό του 384 π.Χ. στα Στ ά γειρα. Υπ ή ρξε απ ό τους.
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ Ο Πλ ά τωνας ( π.Χ.) ή ταν γι ό ς του Αρ ί στωνα και της Περικτι ό νης. Γενν ή θηκε κατ ά τη δι ά ρκεια του Αρχιδ ά μειου.
Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημιούλη Γάλλου, Ρέθυμνο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΝΣΤΑΡΑΟΥΛΙ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΟΥΛΗ ΡΕΝΤΙΟ ΡΑΠΑΙ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
PRESENT MIDDLE/PASSIVE PARTICIPLES
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
για να σχηματίσω τη λέξη
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

B΄. Πανελλ ή νιο συν έ δριο Ψαλτικ ῆ ς Τ έ χνης Ἀ θ ή να: Ὀ κτωβρ ί ου 2003 ‘ποικιλία τέρπουσα: ἡ μελοποιία στ ὴ ν « Ἀ νθολογία στιχηραρίου» το ῦ πρωτοψάλτου τ ῆ ς μεγάλης το ῦ Xριστο ῦ Ἐ κκλησίας Kωνσταντίνου Bυζαντίου’ π. Kωνσταντ ῖ νος Tερζ ό πουλος

ὁ ιη΄ α ἰ. κα ὶ ἡ ἀ ναζ ή τηση τ ῆ ς ἀ ναλυτικ ώ τερης βυζαντιν ῆ ς μουσικ ῆ ς γραφ ῆ ς κα ὶ ἡ μετ ὰ τ ὸ ν Π έ τρο Πελοπονν ή σιο ψαλτικ ὴ παρ ά δοση I. ἡ ἱ στορικ ὴ κα ὶ σημειογραφικ ὴ διάσταση

II. ἡ π ροσω π ικ ὴ δι ά σταση ὁ K ωνσταντ ῖ νος B υζάντιος (†1862)  1790κανον ά ρχος, α ´ κα ὶ β ´ ψ ά λτης τ ῆ ς Σιναϊτικο ῦ Mετοχ ί ου Ἐ κκλησ ί ας  1800β ´ δομ έ στικος τ ῆ ς Mεγ ά λης Ἐ κκλησ ί ας  1808α ´ δομ έ στικος τ ῆ ς Mεγ ά λης Ἐ κκλησ ί ας  1819λαμπαδ ά ριος τ ῆ ς Mεγ ά λης Ἐ κκλησ ί ας  1821πρωτοψ ά λτης τ ῆ ς Mεγ ά λης Ἐ κκλησ ί ας

ΣΣΚ 75, φφ. 1r κα ὶ 61r Kωνσταντ ῖ νος ὁ κωδικογράφος

ΣΣK 77, α ὐ τ ό γραφο το ῦ Πρωτοψ ά λτου τ ῆ ς το ῦ Xριστο ῦ Mεγ ᾶ λης Ἐ κκλησ ί ας Kωνσταντ ί νου Bυζαντ ί ου: ἀ φι έ ρωσ ή του γραμμ έ νη τ ὴ 21 Mα ΐ ου 1840 (φωτογραφ ί α: Ἀ θ ή να, 2001) Ὁ Kωνσταντ ῖ νος ὡ ς διδ ά σκαλος τ ῆ ς παλαι ᾶ ς μεθ ό δου

« Ἀ νθολογ ί α στιχηραρ ί ου» ἤ τοι τ ὸ Δοξαστ ά ριον το ῦ Πρωτοψ ά λτου Μ. Χ. Ε. Κωνσταντ ί νου Βυζαντ ί ου, τ ό μοι 2 (Κωνσταντινο ύ πολις, 1840 κα ὶ 1841) III. Ἡ μελοποιιτικ ή δρ ά ση

Ἐ π ί τιτλος το ῦ σημειωματαρ ί ου το ῦ Kωνσταντ ί νου α ´ δομεστ ί κου: πολλ ὲ ς σημει ώ σεις θ ὰ βρεθο ῦ ν στ ὴ ν πρ ώ τη ἔ κδοση το ῦ Tυπικο ῦ Ἐ κκλησιαστικο ῦ κατ ὰ τ ὸ ὕ φος τ ῆ ς Mεγ ά λης Ἐ κκλησ ί ας (Kωνσταντινο ύ πολι ς, 1838) BKΨ 178

Ἐ π ί σης, ἀ ναμεταξ ὺ τ ῶ ν τυπικ ῶ ν διατ ά ξεων ὑ π ά ρχουν δε ί γματα πατριαρχικ ῶ ν μελ ῶ ν γραμμ έ να στ ὴ σημειογραφ ί α τ ῆ ς ἐ ποχ ῆ ς το ῦ Kωνσταντ ί νου κα ὶ καθαρ ὲ ς « μουσικ ὲ ς » διατ ά ξεις BKΨ 178, σ. 5

• Παντ. 977, φ. 210 Ἡ ἐ ξηγηματικ ὴ σημειογραφ ί α το ῦ Kωνσταντ ί νου Bυζαντ ί ου ε ἶ ναι πι ὸ ἀ ναλυτικ ὴ ἀ π ὸ τ ὴ σημειογραφ ί α το ῦ Π έ τρου Λαμπαδαρ ί ου το ῦ Πελοποννησ ί ου Παντ. 977, ἡ ἐ ξηγηματικ ὴ γραφ ή

• Παντ. 977, φ. 210 ἐ ξ ή γηση το ῦ Kωνσταντ ί ν ου • EBE 947 χργφ. M. Xρυσ ά φη το ῦ N έ ου • EBE 3469 χργφ. Δημ. Λ ώ του, α΄ ψ ά λτου Σμ ύ ρνης ΟΥΡΑΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ

Δε ῖ γμα προφορικ ῆ ς μεταδ ό σεως το ῦ συντ ό μου στιχηραρικο ῦ μ έ λους Προφορικ ὴ μετ ά δοση

• Ν έ ον Ἀ ναστασιματ ά ριον το ῦ Π έ τρου Ἐ φ έ σου (1820) Ἀ νθολογ ί α Στιχηραρ ί ου Κωνσταντ ί νου Πρωτοψ ά λτου (1841), σ. 213 ¬ • Ἀ ναστασιματ ά ριον Ἰ ω ά ννου Πρωτοψ ά λτου ἡ μελικ ὴ ἐ π ί δραση το ῦ Kωνσταντ ί νου Πρωτοψ ά λτου: καλωπισμ ὸ ς στ ὸ μ έ λος το ῦ Π έ τρου Λαμπαδαρ ί ου ἡ μελικ ὴ ἐ π ί δραση

μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου μέλος Kωνσταντίνου Πρωτοψάλτου A΄. Καλωπισμ ὸ ς στ ὸ δοξαστικ ὸ ν το ῦ π ά σχα

Τρ ί α παραδε ί γματα καλωπισμο ῦ στ ὸ μ έ λος το ῦ Π έ τρου Λαμπαδαρ ί ου το ῦ Πελοποννησ ί ο υ ἀ π ὸ τ ὸ ν Kωνσταντ ῖ νο Πρωτοψ ά λτη Τρία παραδείγματα

Ἰ ακ ώ βου α ´ ψ ά λτουΚωνσταντ ί νου α ´ ψ ά λτου ἡ σχέση μ ὲ τ ὸ δοξαστάριο το ῦ Ἰ ακώβου πρωτοψάλτου το ῦ Bυζαντίου

Β΄. Ἡ σύντμηση το ῦ μ έ λος το ῦ Ἰ ακ ώ βου κα ὶ ἐ πιβολ ὴ παλαι ῶ ν καταληκτικ ῶ ν θ έ σεων γι ὰ ν ὰ πετ ύ χη τ ὴ ν έ α στιχηραρικ ὴ μελοπο ί ιση

» « ΙΚΕΤΕΥΕ » Ο ἱ λ έ ξεις « ἱ κ έ τευε», «δ έ ομαι», «κραυγ ά ζω» κ. ἄ. δ έ χονται μελικ ὴ ἀ λλαγ ὴ μ ὲ τ ὴ ν ἀ λλαγ ὴ το ῦ ἤ χου ἢ τ ὴ χρ ή ση παλαι ῶ ν καταληκτικ ῶ ν θ έ σεων Γ΄. Πλατυσμ ό ς: ἡ χρ ή ση τ ῶ ν παλαι ῶ ν καταλ ή ξεων κα ὶ ἀ λλαγ ὴ ἤ χου

ΤΑΚΠ Παντ. 977, φ. 194v: ἐ ξηγηματικ ὴ σημειογραφ ί α το ῦ Kωνσταντ ί νου EBE 3469, φ. 122r: σημ. Πέτρου Λαμπαδαρίου | » | Μι ὰ καταληκτικ ὴ θ έ ση κα ὶ στ ὸ παπαδικ ὸ γ έ νος

| ¬ | ¬ ΕΒΕ 3469, φ. 123r «Ποτήριον σωτηρίου» ΣΑΚΠ, (1840), σ. 27 Δόξα τ ῶ ν α ἴ νων (ιδ΄ Σεπτ.) Παντ. 977, φ. 195v-96r Μ ί α ἄ λλη κατ ά ληξη ἀ π ὸ τ ὸ στιχηράριο το ῦ Kωνσταντ ί νου σ ὲ παπαδικ ὸ μ έ λος

α΄. Καλωπισμ ὸ ς στ ὸ μ έ λος το ῦ Π έ τρου Πελ. β΄. Σ ύ ντμηση στ ὸ μ έ λος το ῦ Ἰ ακ ώ βου γ΄. Ἀ λλαγ ὴ μ έ λους μ ὲ τ ὴ χρ ή ση φθορ ῶ ν

| ¬ | | ¬ «τ ὰ δ ά κρυα» «τ ὴ ν ἁ μαρτωλ ό ν» « ἐ κ τ ῶ ν χρον ί ων πταισμ ά των» Μεταλλαγ ὴ το ῦ μ έ λους

TAKΠ σσ ἡ χρ ή ση μ ί ας ἐ κτεταμ έ νης φωνητικ ῆ ς περιοχ ῆ ς

«π ο ι κ ι λ ί α τ έ ρ π ο υ σ α» © 2003, π. Kωνσταντ ῖ νος Tερζόπουλος