ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ασκληπιός Ergobyte Πληροφορική Α.Ε.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΟΛΟΓΙΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Θετικές επιστήμες και Ιατρικές σχολές
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
T Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ. Περιεχόμενα Το βιβλίο των Νέων της Ευρώπης περιέχει σύντομα κείμενα με πολλές πληροφορίες που ενθαρρύνουν τους νέους.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ 116/9/2013ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ.
1 Ακοολογία Ενότητα 13 : Κοχλιακά εμφυτεύματα Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Μέρος από εργαστηριακή εργασία Φοιτητών ΠΤΝ
Παραδόσεις Μαθημάτων Δασοκομίας Πόλεων μάθημα 1ο
Ρευματολογικό ιατρείο εμπειρία φοιτητή
ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Η δουλειά των ονείρων μου…
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ Α΄ Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών Διευθυντής : Καθηγητής Σ. Λαδάς ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ Απευθύνεται σε Διδάσκοντες και Διδασκομένους / Ασκούντες & Ασκουμένους Ειρήνη Ζουμπούλη – Βαφειάδη : Αν. Καθηγήτρια Παθολογίας Ε.Κ.Π.Α.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ / Πρόλογος / Εισαγωγή / Φυσική Εξέταση Κεφαλής / Φυσική Εξέταση Τραχήλου - Αυχένα / Φυσική Εξέταση Θώρακα / Φυσική Εξέταση Κοιλίας / Φυσική Εξέταση Άνω Άκρων / Φυσική Εξέταση Κάτω Άκρων / Φυσική Εξέταση Νευρικού Συστήματος / Πρότυπο Ιστορικού Ασθενούς / Βιβλιογραφία για περαιτέρω μελέτη / Ευχαριστίες

ΠΡΟΛΟΓΟΣ / περιεχόμενα Με ιδιαίτερη χαρά προλογίζω αυτή την προσπάθεια της συνεργάτιδας και φίλης Αναπληρώτριας Καθηγήτριας κας Ε. Ζουμπούλη – Βαφειάδη. Η κλινική εξέταση αποτελεί τη βάση της σωστής διάγνωσης και θεραπείας Υπό την έννοια αυτή ο ανά χείρας εύχρηστος και λίαν επημελημένος οδηγός αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο βοήθημα και συμπλήρωμα των υπαρχόντων επιλέκτων συγγραμμάτων. Η έννοια του οδηγού είναι η βραχεία συνοπτική επανάληψη των απαραίτητων στοιχείων για μια σωστή και ολοκληρωμένη προσέγγιση του ασθενούς Ο φοιτητής αλλά και ο ιατρός έχοντας πρώτα μελετήσει τα εκτενέστερα βιβλία δύναται με τη βοήθεια αυτού του οδηγού να τα εφαρμόσει στην πράξη αποδοτικότερα. Στο CD-ROM που επισυνάπτεται αναπαράγονται ορισμένα από τα οπτικο- ακουστικά βοηθήματα που χρησιμοποιούνται κατά την εκπαίδευση των φοιτητών στην Α΄ Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική.   Καθηγητής Νίκος Κατσιλάμπρος περιεχόμενα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ / περιεχόμενα Το ιστορικό και η κλινική εξέταση παραμένουν οι βάσεις της ιατρικής πράξεως διότι δημιουργούν τη σχέση ιατρού-αρρώστου,την οποία τα σύγχρονα συστήματα ιατρικής εκπαίδευσης και παροχής υπηρεσιών υγείας προσπαθούν να διατηρήσουν,παράλληλα με τη σώφρονα χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στην παρακλινική και εργαστηριακή έρευνα. Κατά το σχεδιασμό του προγράμματος εκπαιδεύσεως στην Α΄ Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική, όλοι οι διδάσκοντες, με επικεφαλής τον Δάσκαλό μας Καθηγητή κ.Γ.Κ.Δαϊκο,είχαμε επανειλημμένως προβληματισθεί πάνω στο τρόπο διδασκαλίας της φυσικής εξετάσεως και προσέγγισης του αρρώστου. Ο προβληματισμός και η προσπάθεια βελτίωσης συνεχίσθηκαν από τους μεταγενέστερους διευθυντές της Κλινικής,Καθηγητές κ. Π. Σφηκάκη και κ. Ν. Κατσιλάμπρο. Kαταλήξαμε στη μέθοδο που συνοπτικά καταγράφεται Εδώ, οποία έχει πλέον καθιερωθεί και ακολουθείται από πολλούς συναδέλφους και άλλων κλινικών. περιεχόμενα

Είναι πολύ σημαντικός,πιστεύω,ο ορισμός του πλαισίου μέσα στο οποίο θα εργασθεί ο ιατρός χρησιμοποιώντας και τις πέντε αισθήσεις του. Έτσι θα δημιουργήσει το δικό του κλινικό σύμπαν διευρύνοντας και εμβαθύνοντας τη διαγνωστική του σκέψη. Η ικανότητα του ’’παρατηρείν’’ και οι γνώσεις είναι δύο απαραίτητα στοιχεία που βοηθούν να συνθέσει τη διάγνωση. Η τέχνη του να αποφασίζει τι πρέπει να κρατά και τι να αφαιρεί έτσι ώστε το αποτέλεσμα να βρίσκεται κοντά στο πραγματικό πρόβλημα του ασθενούς αποκτάται σιγά σιγά με την εμπειρία που βασίζεται σε ορισμένη μέθοδο Την μέθοδο αυτή προσπαθεί να μεταδώσει και να εμπεδώσει αυτό το βοήθημα. Ο αρχικός σχεδιασμός του είχε στόχο τη χρήση του από τους διδάσκοντες τη μέθοδο της φυσικής εξέτασης στους φοιτητές 3ου ή 4ου έτους και του 7ου και 8ου εξαμήνου της Ιατρικής και της Οδοντιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Προστίθεται στα ήδη υπάρχοντα εκτενή και εικονογραφημένα συγγ- ράμματα σεβαστών συναδέλφων με την ελπίδα ότι θα βοηθήσει το “εύ πράττειν‘’ του ιατρού από το οποίο,κατά ένα μέρος,εξαρτάται το “εύ ζην‘’ του ασθενούς. περιεχόμενα

Η τελική του μορφή το καθιστά κατά την γνώμη μου απαραίτητο σε κάθε ιατρό και ιδιαίτερα στους φοιτητές που κάνουν τα πρώτα βήματα της περιόδου των κλινικών τους σπουδών. Αλλά και κάθε κλινικός που πιστεύει στη δια βίου εκπαίδευση θα χρειασθεί να τo συμβουλευθεί και να επανέλθει σε σελίδες του.  Επισυνάπτεται αντίγραφο του εντύπου ιστορικού που χρησιμοποιείται από ετών στην Α΄ Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική του Ε.Κ.Π.Α.,το οποίο έχει επιμεληθεί ο συνάδελφος κ. Δημήτρης Παπαδογιάννης. Το CD-ROM περιέχει, εκτός από το κείμενο του βιβλίου, μια εκπαιδευτική video- ταινία που αναφέρεται στη μέθοδο της κλινικής εξέτασης των πνευμόνων καθώς και επιλεγμένα μαθήματα ακρόασης με τον απομιμητή καρδιακών ήχων. Ειρήνη Ζουμπούλη - Βαφειάδη περιεχόμενα