Από τον «προληπτικό έλεγχο» της αγοράς στην «εποπτεία» της αγοράς: 30 χαμένα χρόνια Βαγγέλης Βαρδάκας Διπλ. Μηχ.-Ηλ. ΕΜΠ τ. Γενικός Γραμματέας CEN τ. Διευθυντής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Διαδικασία εποπτείας της αγοράς βιομηχανικών προϊόντων ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΓΕΝΙΚΗ -ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ.
Σχέδιο Κανονισμού λειτουργίας Ολομέλεια Εθνικού Περιβαλλοντικού Δικτύου Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού.
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Οδηγία για τις Υπηρεσίες στην Εσωτερική Αγορά και Ηλεκτρονικό Σύστημα Πληροφόρησης - ΙΜΙ.
ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ / ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΜΙΛHΤΗΣ: Γκουίντο Σάλεμ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
«Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Τελευταίες Εξελίξεις»
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Η Νέα Προσέγγιση: Νομοθεσία και Πρότυπα
Ο ρόλος του Ε.ΣΥ.Δ. στην εποπτεία της αγοράς Γιώργος Αναστασόπουλος Πρόεδρος ΕΣΥΔ.
«Θωράκιση της ανταγωνιστικότητας της εξωστρεφούς επιχείρησης στην εποχή της κρίσης Ημερίδα ΣΕΒΕ εις Ξάνθη «Έλεγχος της αγοράς. Προστασία καταναλωτή – προάσπιση.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 768/2008/ΕΚ
Πολιτική Ανταγωνισμού στο τομέα της ενέργειας
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ Βασιλική Μίσσα ΕΠΤΑ ΕΠΕ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008.
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Μετάφραση: Μαρία Ευαγγέλου «Ισότητα, Ποιότητα και Ασφάλεια στη φροντίδα Υγείας» Νοέμβριος 2007 Λευκωσία, Κύπρος Paul de Raeve Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Νοσηλευτών.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων 1.3 Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση.
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Τομέας Εσωτερικού Ελέγχου Αποστολή / Στόχοι / Εργασίες Ελέγχου.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΜΠΑΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗΣ
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015
Κατάρτιση Στελεχών στο Φορολογικό Δίκαιο για Νομικούς Κ.Ε.Κ./Ο.Π.Α.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
ΟΟΣΑ Αξιολόγηση Συνθηκών Ανταγωνισμού στην Ελληνική νομοθεσία Τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου Συστάσεις ΟΟΣΑ.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
NΟΜΟΣ– ΠΛΑΙΣΙΟ 3979/ ΓΙΑ ΤΗΝ
Οι χώρες της Ε.Ε..
2. Σκοπός της ΕΕ Ειρήνη, αξίες, ευημερία.
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
7. Οικονομικές ελευθερίες
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
7o Συνέδριο Χρηστών Πειραιάς, 21 Δεκεμβρίου 2016 Προγραμματιζόμενες αλλαγές στην πρόσβαση σε μικροδεδομένα στατιστικών ερευνών ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ.
Παντείου Πανεπιστημίου
Απαραίτητες ενέργειες των επιχειρήσεων για τη συμμόρφωση με τον GDPR
Ευρωπαϊκή Διακυβέρνηση Ακαδ. Έτος
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τον «προληπτικό έλεγχο» της αγοράς στην «εποπτεία» της αγοράς: 30 χαμένα χρόνια Βαγγέλης Βαρδάκας Διπλ. Μηχ.-Ηλ. ΕΜΠ τ. Γενικός Γραμματέας CEN τ. Διευθυντής στη ΓΔ «Επιχειρήσεις και Βιομηχανία» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Πριν την Ευρωπαϊκή Ένωση… • Στόχος: η ασφάλεια και η υγεία των πολιτών, προστασία εθνικής παραγωγής, national champions κ.ά. • Έλεγχος, ανάλογα με τον κίνδυνο, και πριν την κυκλοφορία του προϊόντος • Χρησιμοποίηση κρατικών μέσων αξιολόγησης (εξαίρεση: ηλεκτρολογικό υλικό) • Λεπτομερειακές Προδιαγραφές στους νόμους (εξαίρεση: Gerätesicherheitsgesetz, Γερμανία)

Αποτέλεσμα… • Χαμηλό κόστος • Επαρκής εμπειρία στα εργαστήρια • «Στενός» έλεγχος της αγοράς • Δυνατότητα και χρήση της για παρεμβολή εμποδίων • Προστατευτισμός • Σταδιακή είσοδος «κοινωνικών» πιστοποιητών (π.χ. VDE, BEAMA, NF, IMQ, …)

Η εσωτερική Αγορά και ο Σίσυφος • Η ανάγκη της ελεύθερης διακίνησης προϊόντων στην Ε.Ε. • Το «κρυφτούλι» με τα Κράτη μέλη • Η πρώτη «τεχνική» Οδηγία (κρύσταλλα) • Οι εθνικές πρωτεύουσες και οι Βρυξέλλες (η συνέχεια του προστατευτισμού) • Το ποτήρι ξεχειλίζει (με το Cassis de Dijon)…

Cassis de Dijon • Το ιστορικό της υπόθεσης • … και το αποτέλεσμα: – Κάθε προϊόν που κυκλοφορεί νόμιμα σε μία χώρα επιτρέπεται να κυκλοφορεί παντού πλην περιπτώσεων κινδύνων για την ασφάλεια των πολιτών,[…], τη φορολογία κλπ. – Άρα, κάθε τεχνικός κανονισμός σε εθνικό επίπεδο που σκοπεύει σε οτιδήποτε άλλο εκτός της ασφάλειας κλπ. δεν έχει κανένα αποτέλεσμα

Δύο ιστορικές Οδηγίες • H Οδηγία Χαμηλής Τάσης (73/23/EEC) – < 30 γραμμές κειμένου οι απαιτήσεις ασφαλείας – Παραπομπή σε Ευρωπαϊκά Πρότυπα της CENELEC για την ερμηνεία τους • Η Ελλάδα γίνεται το 10 ο μέλος της ΕΟΚ (1981) • Η Οδηγία Διαφάνειας (83/189/EEC) – Υποχρέωση προηγούμενης κοινοποίησης τεχνικών κανονισμών και εθνικών Προτύπων ανεξάρτητα από το επίπεδο της προβλεπόμενης νομοθεσίας

Η Νέα Προσέγγιση • Η Απόφαση της 8 ης Μαΐου 1985 • Το πακέτο της «ολοκλήρωσης της εσωτερικής αγοράς» (Lord Cockfield) • Οι πρώτες Οδηγίες • Η παγκόσμια επιτυχία • Η Ευρωπαϊκή πρωτοπορία στην Τυποποίηση • Στη νέα νομοθεσία η ασφάλεια και η υγεία κλπ έγιναν δευτερογενείς στόχοι που, ευτυχώς, δεν αμελήθηκαν

Αλλά τα Κράτη μέλη... • Καμιά ή πολύ μικρή προσαρμογή του ελεγκτικού μηχανισμού στις νέες ανάγκες • Πολύ λίγοι πρόσθετοι πόροι διατέθηκαν για υλικοτεχνικές υποδομές και προσωπικό • Και το χειρότερο: – Τα Κράτη μέλη δεν δέχονταν έλεγχο από «άλλους» στην επικράτειά τους και – δεν πληροφορούσαν καθόλου ή πολύ λίγο για τη δράση τους στον τομέα της εποπτείας της αγοράς

Ποιο είναι το αντικείμενο της εποπτείας της αγοράς; Ασφάλεια Προϊόντος • Υποχρεωτική • Παρακολουθείται από την Πολιτεία Ποιότητα Προϊόντος • Ρυθμίζεται από τον παραγωγό • Ρυθμίζεται από την αγορά

Ποιος είναι ο στόχος της Εποπτείας της Αγοράς;  Η προστασία : • Των συμφερόντων των καταναλωτών, των εργαζομένων και άλλων χρηστών από μη συμμορφούμενα προϊόντα • Των συμφερόντων των οικονομικών εταίρων από αθέμιτο ανταγωνισμό

Τι κάνει η εποπτεία της αγοράς;  Παρακολούθηση και έλεγχος των προϊόντων που βρίσκονται στην αγορά  Διορθωτικές δράσεις στα προϊόντα (ανακλήσεις, δεσμεύσεις, επιδιορθώσεις κλπ.)  Επιβολή ποινών ή άλλες διοικητικές δρασεις

Εποπτεία Αγοράς στην Ελλάδα∙ ποιος παρεμβαίνει; • Η «αποκέντρωση» και από πάνω: «Καλλικράτης» • Η έλλειψη γνώσεων, θεσμών μεθόδων και μέσων • Η έλλειψη βούλησης • Πρόστιμα και ποινές που αντί να αποτρέπουν υποκινούν! • Άθλια ποιότητα νόμων

Η κατάσταση στην Ευρώπη μέχρι το 2003 • Πλημμελής αμοιβαία πληροφόρηση των Κρατών-μελών • Αποφυγή «έκθεσης» των εθνικών δραστηριοτήτων σε τρίτους • Ανισότητα των αποτελεσμάτων στα επιμέρους Κράτη-μέλη • Ελλιπής λογοδοσία (σε ποιόν άλλωστε;) • Η ανακοίνωση της Επιτροπής του 2003 «Αναθεώρηση της Νέας Προσέγγισης»

Ο κανονισμός 765/2008/ΕΚ... Παρέχει πλαίσιο για την εποπτεία της αγοράς όσον αφορά τα προϊόντα, ώστε να εξασφαλίζεται ότι αυτά πληρούν προδιαγραφές που παρέχουν υψηλό επίπεδο προστασίας των δημόσιων συμφερόντων, όπως η υγεία και η ασφάλεια γενικά, η υγεία και η ασφάλεια στο χώρο εργασίας, η προστασία των καταναλωτών, η προστασία του περιβάλλοντος και η δημόσια ασφάλεια.

Οι υποχρεώσεις και πως «προκάνουμε»; • Χρειαζόμαστε... – Καλούς νόμους και διαδικασίες που λειτουργούν – Κατάλληλες Εθνικές δομές – Απόλυτη συνεργασία μεταξύ υπηρεσιών – Ικανό προσωπικό – Οικονομικούς πόρους για τη στήριξη των δραστηριοτήτων και των υποδομών

Άρθρο 18 του Κανονισμού (1) 1. Τα κράτη μέλη δημιουργούν κατάλληλους μηχανισμούς επικοινωνίας και συντονισμού μεταξύ των διαφόρων αρχών τους εποπτείας της αγοράς. 2. Τα κράτη μέλη θεσπίζουν επαρκείς διαδικασίες προκειμένου: α) να δίνουν συνέχεια στις καταγγελίες ή τις εκθέσεις που υποβάλλονται σχετικά με θέματα που αφορούν κινδύνους που ανακύπτουν σε σχέση με προϊόντα τα οποία υπόκεινται σε κοινοτική νομοθεσία εναρμόνισης, β) να παρακολουθούν τα ατυχήματα και τις βλάβες στην υγεία που υπάρχει υπόνοια ότι προκλήθηκαν από τέτοια προϊόντα γ) να επαληθεύουν την εκτέλεση των διορθωτικών ενεργειών, και δ)να παρακολουθούν τις επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις που αφορούν θέματα ασφάλειας.

3. Τα κράτη μέλη παρέχουν στις αρχές εποπτείας της αγοράς τις αναγκαίες αρμοδιότητες, πόρους και γνώση για την ορθή εκτέλεση των καθηκόντων τους. 4. Τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε οι αρχές εποπτείας της αγοράς να ασκούν τις εξουσίες τους σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας. 5. Τα κράτη μέλη θεσπίζουν, εκτελούν και επικαιροποιούν περιοδικά τα προγράμματά τους εποπτείας της αγοράς. Τα κράτη μέλη καταρτίζουν είτε γενικό πρόγραμμα εποπτείας της αγοράς είτε τομεακά προγράμματα, που καλύπτουν τους τομείς στους οποίους διενεργούν εποπτεία της αγοράς, κοινοποιούν τα προγράμματα αυτά στα άλλα κράτη μέλη και στην Επιτροπή και τα δημοσιοποιούν δια μέσων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και, όπου ενδείκνυται, δι’ άλλων μέσων. Άρθρο 18 του Κανονισμού (2)

... Η πρώτη τέτοια κοινοποίηση θα πραγματοποιηθεί έως την 1 η Ιανουαρίου Οι μετέπειτα αναπροσαρμογές των προγραμμάτων δημοσιοποιούνται με τον ίδιο τρόπο. Για τους σκοπούς αυτούς, τα κράτη μέλη μπορούν να συνεργάζονται με όλους τους ενδιαφερόμενους. 6. Τα κράτη μέλη επανεξετάζουν και αξιολογούν περιοδικά τη λειτουργία των εποπτικών δραστηριοτήτων τους. Τέτοιες επανεξετάσεις και αξιολογήσεις πραγματοποιούνται τουλάχιστον κάθε τέσσερα χρόνια, τα δε αποτελέσματά τους κοινοποιούνται στα άλλα κράτη μέλη και στην Επιτροπή και δημοσιοποιούνται δια μέσων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και, όπου ενδείκνυται, δι’ άλλων μέσων. Άρθρο 18 του Κανονισμού (3)

Αντί ευχαριστιών για την προσοχή σας, προτείνω να αρχίσουμε να τρέχουμε… Όπως, περίπου τρέχουμε με το Μνημόνιο... Παράταση σε κανονισμούς δεν δίδεται! …και «δικές» μας λύσεις δεν χωρούν… ήδη είμαστε «εκτός προθεσμίας» Θα μπορούσαμε να είχαμε αρχίσει το 1981 που μπήκαμε στην Κοινότητα!... αλλά τότε...