Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015

2 ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
Η Οδηγία 2000/31/ΕΚ για το ηλεκτρονικό εμπόριο Το π.δ.131/2003 Κανόνες που διέπουν την «εσωτερική αγορά» Απαγόρευση θέσης περιορισμών στην ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας Εφαρμογή του δικαίου του κράτους εγκατάστασης του φορέα Απαγόρευση επιβολής καθεστώτος προηγούμενης άδειας

3 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Απαγόρευση παρακώλυσης κατάρτισης ηλεκτρονικών συμβάσεων Η ψηφιακή υπογραφή Η κατάρτιση των ηλεκτρονικών συμβάσεων Διαδικασία παραγγελίας Υποχρέωση για παροχή πληροφοριών Υποχρέωση για παροχή δυνατότητας διόρθωσης λαθών

4 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ
Με πιστωτική κάρτα Κίνδυνοι πληρωμής Συστήματα ασφαλείας Ευθύνη αυθαίρετης χρησιμοποίησης Με ηλεκτρονικά μέσα ή ηλεκτρονικό διαμεσολαβητή Με ηλεκτρονικό χρήμα (e-money) Το σύστημα chargeback

5 ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Είδη παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου Απλή μετάδοση πληροφοριών(mere conduit) Αποθήκευση σε κρυφή μνήμη (caching) Φιλοξενία (hosting) Ευθύνη των παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου από πράξεις των χρηστών τους Απουσία γενικής υποχρέωσης ελέγχου

6 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Γενικοί όροι των συναλλαγών
Ευθύνη του παραγωγού για ελαττωματικό προϊόν

7 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (1)
Μορφές διαδικτυακής διαφήμισης Διαφήμιση μέσω ενός site Διαφημιστικά εικονίδια ή πλαίσια (banners) Αναδυόμενα παράθυρα (pop-up & pop-under advertising) Σύνδεσμοι υπερκείμενοι σε κείμενο (text links) Διαδικτυακή χορηγία (website sponsoring) Ρυθμιστικό πλαίσιο

8 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (2)
Είδη παράνομης διαφήμισης Παραπλανητική Αθέμιτη Ποιες διαφημίσεις επιτρέπονται και ποιες όχι; Συγκριτική Μη ζητηθείσα εμπορική επικοινωνία (spamming) Το δικαίωμα του πληροφοριακού αυτοκαθορισμού

9 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Έννοια και χαρακτηριστικά (domain names) Διαχείριση των ηλεκτρονικών διευθύνσεων Δικαίωμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση Προσβολή διακριτικών γνωρισμάτων από ηλεκτρονική διεύθυνση Προσβολή ηλεκτρονικής διεύθυνσης Το φαινόμενο των «κυβερνοσφετεριστών»

10 ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο Προϋποθέσεις επεξεργασίας Δικαιώματα χρηστών Αρμόδιοι φορείς για τα προσωπικά δεδομένα «Μητρώο αποχής»

11 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
Θεσμικό πλαίσιο της πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο Αντικείμενο προστασίας Προβλήματα που ανακύπτουν από τη χρήση τεχνικών μεθόδων σύνδεσης (links, frames, meta tags) Δικαιώματα βιομηχανικής ιδιοκτησίας

12 Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Αρχές φορολόγησης Άμεση φορολόγηση επιχειρήσεων Έμμεση φορολόγηση προϊόντων Φορέας εγκατεστημένος εντός ΕΕ –πελάτης εντός ΕΕ Φορέας εγκατεστημένος εντός ΕΕ- πελάτης εκτός ΕΕ Φορέας εγκατεστημένος εκτός ΕΕ –πελάτης εντός ΕΕ Φορέας εγκατεστημένος εκτός ΕΕ- πελάτης εκτός ΕΕ

13 ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
«Ηλεκτρονική εγκληματικότητα» Νομοθετική αντιμετώπιση

14 ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Washington Post v. total News Stratton Oakmont Inc. v. Prodigy Service Company Cubby v. Compuserve 1991 Comland v. United Kingdom Υπόθεση Paperboy Υπόθεση Amazon.com (637/1999 ΜΠΡΣύρου) Απόφαση 1327/2001 ΜΠΡΑθηνών για την αναγνώριση της Ψηφιακής υπογραφής Απόφαση 11339/2012 ΜΠΡΑθηνών για την αντιμετώπιση προσβολών μέσω της πρακτικής “autocomplete” Απόφαση 15298/2010 ΠΠΡΑθηνών


Κατέβασμα ppt "ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google