Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Οι Σ. Δ. Ε. στο Γυμνάσιο – Παρουσίαση μια μικρής τράπεζας 71 θεμάτων Σ
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

Ξεκινώντας από την απλή διαπίστωση: ότι η διδακτική και η αξιολόγηση της ξένης γλώσσας πρέπει να είναι εννοιολογικά και μεθοδολογικά συνδεδεμένες, ή, όπως τονίζεται και στις οδηγίες του Υ.Π.: «H διαδικασία αξιολόγησης, σε οποιαδήποτε μορφή της, συναρτάται στενά με τη διδασκαλία»

και αντλώντας από τις αρχές του νέου Προγράμματος Σπουδών για τις ξένες γλώσσες: Τη σταδιακή αποδέσμευση από το γνωστό και την καταβύθιση στο νέο Τη λειτουργία του εκπαιδευτικού ως συνδημιουργού διδακτικού υλικού Τη δημιουργικότητα του μαθητή Τη διαφοροποιημένη μάθηση Την ενσωμάτωση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία

Τον ψηφιακό εγγραμματισμό και την πολυτροπικότητα Τη στόχευση στην κοινωνικά προσδιορισμένη νοηματοδότηση Τη διαθεματικότητα Τη γλωσσική επίγνωση

καθώς και από τις οδηγίες του Υ. Π καθώς και από τις οδηγίες του Υ.Π. για την εκπόνηση συνθετικών εργασιών εναλλακτικά αντί της ωριαίας γραπτής δοκιμασίας του δεύτερου τετραμήνου στα μαθήματα της ομάδας Β, σύμφωνα με τις οποίες η Σ.Δ.Ε. ελέγχει την ικανότητα των μαθητών/τριών του Γυμνασίου:

να αξιοποιούν πληροφορίες από το σχολικό εγχειρίδιο και από άλλες έγκυρες πηγές με βάση συγκεκριμένα ερωτήματα, να τις συνθέτουν σε ενιαίο σύνολο προκειμένου να απαντήσουν σε συγκεκριμένο ζητούμενο και να παρουσιάζουν την απάντησή τους είτε με τη μορφή γραπτού κειμένου μικρής έκτασης είτε με τη μορφή αναρτώμενης παρουσίασης (poster), ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες

και εφαρμόζοντας και πάλι τις οδηγίες του Υ.Π., σύμφωνα με τις οποίες: Ως εναλλακτική επιλογή αντί της ωριαίας γραπτής δοκιμασίας, οι Σ.Δ.Ε. επιδιώκουν να συμβάλουν στη δημιουργία ενός παιδαγωγικού πλαισίου, εντός του οποίου οι μαθητές/- τριες εμπλέκονται σε μια διανοητική δοκιμασία κατά την οποία σκέπτονται με δημιουργικό τρόπο, επινοούν και αναστοχάζονται

εφάρμοσα τα εξής κατά το Β’ τετράμηνο του 2016-2017: Στην Α’ Γυμνασίου: Στόχος: Να αξιοποιήσουν οι μαθητές τα εργαλεία που τους είχαν δοθεί στην τάξη για να συνθέσουν μια ιστορία. Συγκεκριμένα, να αντλήσουν στοιχεία από τον εννοιολογικό χάρτη της αφήγησης, το φύλλο εργασίας για το ποιόν ενεργείας και για τη σειρά των επιθέτων, υπάρχουσες πληροφορίες για το θέμα αλλά και συμπληρωματικές, προκειμένου να δημιουργήσουν μια αφήγηση με αφορμή ένα βίντεο, καθώς και να ζωγραφίσουν τον πρωταγωνιστή ή τους πρωταγωνιστές της ιστορίας τους ή μια σκηνή από την αφήγησή τους, ή, εναλλακτικά, να συνθέσουν ένα ακρωνύμιο με τα αρχικά του θέματος.

Διαδικασία: 1η ώρα: Επεξεργασία φακέλου με το απαραίτητο υλικό από τους μαθητές σε ομάδες. Απορίες και συζήτηση. Εισαγωγή νέας, συμπληρωματικής πληροφορίας για το θέμα και βίντεο. 2η ώρα: Φύλλο εκπόνησης Σ.Δ.Ε. και παραγωγή ατομικής γραπτής εργασίας. Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης, οι μαθητές είχαν πρόσβαση σε όλο το υλικό που επεξεργάστηκαν την 1η ώρα αλλά και στο διαδίκτυο για τυχόν άντληση επιπλέον πληροφορίας. Αξιολόγηση: Αξιολογήθηκε περιγραφικά το παραχθέν προϊόν με βάση το κριτήριο της αρτιότητας του αποτελέσματος, της ανάπτυξης και της δομής της αφήγησης αλλά και του βαθμού αξιοποίησης του παρεχόμενου υλικού.

Στη Β’ Γυμνασίου: Στόχος: Να αξιοποιήσουν οι μαθητές τα εργαλεία που τους είχαν δοθεί στην τάξη για να συνθέσουν μια ιστορία-περιγραφή. Συγκεκριμένα, να αντλήσουν στοιχεία από τον εννοιολογικό χάρτη της αφήγησης, το φύλλο εργασίας για την αναφορά σε συνήθειες του παρελθόντος, την τράπεζα γλωσσικού υλικού για την περιγραφή που είχαν οι ίδιοι δημιουργήσει, καθώς και δείγμα σύζευξης αφήγησης και περιγραφής, προκειμένου να δημιουργήσουν μια αφήγηση με έντονα περιγραφικά στοιχεία, καθώς και να ζωγραφίσουν το πρόσωπο που περιγράφουν ή μια σκηνή από την ιστορία τους ή να συνθέσουν ένα ακρωνύμιο με τα αρχικά του ονόματός του.

Διαδικασία 1η ώρα: Επεξεργασία φακέλου με το απαραίτητο υλικό από τους μαθητές σε ομάδες. Απορίες και συζήτηση. Εισαγωγή συμπληρωματικού υλικού και, συγκεκριμένα, κειμένου που συνδυάζει την αφήγηση με την περιγραφή. Επεξεργασία του κειμένου σε ομάδες. 2η ώρα: Φύλλο εκπόνησης Σ.Δ.Ε. και παραγωγή ατομικής γραπτής εργασίας. Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης, οι μαθητές είχαν πρόσβαση σε όλο το υλικό που επεξεργάστηκαν την 1η ώρα αλλά και στο διαδίκτυο για τυχόν άντληση επιπλέον πληροφορίας (γλωσσικού υλικού περιγραφής). Αξιολόγηση: Αξιολογήθηκε περιγραφικά το παραχθέν προϊόν με βάση το κριτήριο της αρτιότητας του αποτελέσματος, της ανάπτυξης και της δομής της αφήγησης αλλά και του βαθμού αξιοποίησης του παρεχόμενου υλικού.

Αποτίμηση. Προτάσεις βελτίωσης. Άλλα παραδείγματα. Σας ευχαριστώ!