Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου bolotakis@in.gr , gbolotis@gmail.com
Η έλλειψη σεβασμού στη διαφορετικότητα των ρυθμών, αλλά και του στυλ μάθησης του κάθε μαθητή, είναι μία από τις πολλές αιτίες της σχολικής υστέρησης και αποτυχίας, η οποία συνήθως δεν χρεώνεται στο σχολείο, αλλά στους μαθητές, με τις γνωστές και ποικίλες ιδεολογικές, ψυχολογικές και κοινωνικές προεκτάσεις αυτής της υπόθεσης.
Γιατί χρήση Η/Υ στην διδακτική διαδικασία; Η χρήση και επεξεργασία μιας μαθηματικής εφαρμο-γής στον Η/Υ προσφέρει δυνατότητες ’’άμεσης δυνα-μικής διαχείρισης’’ των μαθηματικών αντικειμένων που προσφέρουν τα λογισμικά των μαθηματικών, ώστε ο μαθητής να μπορεί να διατυπώσει και να επαληθεύσει εικασίες στηριγμένες σε θεωρητικά άπειρα εμπειρικά δεδομένα.
Νέες μέθοδοι διδασκαλίας – Νέοι ρόλοι Με την χρήση του Η/Υ στην διδακτική διαδικασία: Η παραδοσιακή μετωπική – δασκαλοκεντρική διδασκαλία μετατρέπεται σε διερευνητική - ανακαλυπτική – μαθητοκεντρική διαδικασία. Ο μαθητής από παθητικός ακροατής – δέκτης γνώσεων γίνεται ενεργητικός ερευνητής – δομιστής γνώσεων O καθηγητής είναι πλέον ο καθοδηγητής – διευκολυντής της ερευνητικής πλέον μάθησης.
Η οργάνωση της τάξης Εφαρμόζονται νέες μέθοδοι οργάνωσης της τάξης όπως η ομαδοσυνεργατική τάξη, στην οποία οι μαθητές κάθονται ανά ομάδες μπροστά σε κάθε Η/Υ, ερευνούν, αλληλεπιδρούν, ανακαλύπτουν, ανταλλάσσουν απόψεις και δομώντας την γνώση τους, διατυπώνουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας, που τους έχει διανεμηθεί και τους καθοδηγεί στην πορεία εξέλιξης της μαθησιακής διαδικασίας.