ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ATHENS UNIVERSITY OF ECONOMICS AND BUSINESS Μάθημα Διοίκηση και Οργάνωση Υπηρεσιών
Περιεχόμενα 1. Εισαγωγικά Στοιχεία 2. Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Στρατηγικές Εταιρείας 5. Συμπεράσματα & Προτάσεις MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
4. Στρατηγικές Εταιρείας 1. Εισαγωγικά Στοιχεία 2. Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Στρατηγικές Εταιρείας 5. Συμπεράσματα & Προτάσεις MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
1ο ενιαίο δίκτυο Κινητής, Σταθερής & Internet επικοινωνίας Εταιρικό προφίλ 4,5 εκατ. πελάτες 100% κάλυψη 1ο ενιαίο δίκτυο Κινητής, Σταθερής & Internet επικοινωνίας Η WIND Ελλάς: Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών (Ελλάδα) 20 χρόνια λειτουργίας: α) πρωτοπόρος στην τεχνολογία β) καινοτομικά προϊόντα Στατιστικά Στοιχεία MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Εταιρικό προφίλ Η WIND Ελλάς είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνίας στην Ελλάδα. Μέσα στα 20 χρόνια λειτουργίας της, η WIND καθιερώθηκε ως πρωτοπόρος στην τεχνολογία της κινητής τηλεφωνίας και παρουσίασε καινοτομικά προϊόντα που άλλαξαν τα δεδομένα στην επικοινωνία. Σήμερα είναι η μόνη εταιρεία τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες Κινητής, Σταθερής & Internet στους πελάτες της. Σε αριθμούς: 4,5 και πλέον εκατομμύρια πελάτες κινητής & σταθερής τηλεφωνίας 100% κάλυψη στην κινητή τηλεφωνία 1ο ενιαίο δίκτυο Κινητής, Σταθερής & Internet επικοινωνίας στην Ελλάδα MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Ευελιξία, Αξιοπιστία, Απλότητα Εταιρικό προφίλ Πανελλαδική κάλυψη Η κάλυψη της WIND: Αγγίζει το 100% πανελλαδικά για την τεχνολογία 2ης γενιάς (GSM) ξεπερνά το 80% στην 3η γενιά (UMTS) φτάνει το 70% των εγκατεστημένων τηλεφωνικών γραμμών σε όλη τη χώρα, στη σταθερή τηλεφωνία και το ευρυζωνικό Internet, με 250 συν-εγκαταστάσεις σε τηλεπικοινωνιακούς κόμβους που καλύπτουν Αθήνα, Θεσσαλονίκη και 80 ακόμη Ευελιξία, Αξιοπιστία, Απλότητα Το ενιαίο δίκτυο της WIND βασίζεται σε μία ενιαία αρχιτεκτονική, με κύρια χαρακτηριστικά την ευελιξία, την αξιοπιστία και την απλότητα. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Ιστορική Εξέλιξη Εταιρείας 1992 Ίδρυση και έναρξη με την εμπορική επωνυμία «TELESTET» 2004 Αλλαγή εμπορικής ονομασίας σε «ΤΙΜ» 2007 Η εταιρεία μετονομάζεται σε «WIND» 2009 Η WIND προχωρά στη συγχώνευση της «Tellas» 2012 Συνάπτει στρατηγική συνεργασία με «Public» και «Multirama» MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Ιστορική Εξέλιξη Υπηρεσιών 1997 Πρώτη καρτοκινητή τηλεφωνία «B - free» 2001 GPRS 2003 3G 2006 Q - Telecom 2013 Στρατηγική συνεργασία με Vodafone MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Ιστορική Αναδρομή 1992. Ίδρυση και έναρξη της δραστηριότητας της εταιρείας στην ελληνική αγορά, με την εμπορική επωνυμία “TELESTET”. Ιούνιος 1993. Πραγματοποιείται η πρώτη κλήση από κινητό στη χώρα μας. Μάιος 1997. Η TELESTET λανσάρει πρώτη στην Ελλάδα την καρτοκινητή τηλεφωνία “B free”. Ιούνιος 2001. Λανσάρισμα της νέας τεχνολογίας GPRS. 2003. Πρώτη κλήση 3ης γενιάς στην Ελλάδα, από την TELESTET. 2004. Αλλαγή εμπορικής ονομασίας από “TELESTET” σε “ΤΙΜ”. Ιανουαρίος 2006. Η “ΤΙΜ” αποκτά την “Q-Telecom”, θυγατρική εταιρεία της Infoquest. Ιανουάριος 2007. Η εταιρεία μετονομάζεται σε “WIND”. Οκτώβριος 2007. H WIND εξαγοράζει την Tellas, δημιουργώντας έτσι έναν ολοκληρωμένο τηλεπικοινωνιακό φορέα, με κινητή τηλεφωνία, σταθερή και γρήγορο Internet. 2009. Η WIND προχωρά στη συγχώνευση της Tellas, ξεκινώντας ένα από τα μεγαλύτερα έργα ενοποίησης δικτυακών υποδομών και συστημάτων πληροφορικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 2010. Ολοκληρώνεται η ενοποίηση των δικτυακών υποδομών Κινητής, Σταθερής & Internet, καθώς και των συστημάτων πληροφορικής, με αποτέλεσμα τη δημιουργία του πρώτου ενιαίου δικτύου επικοινωνιών στην Ελλάδα. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Ιστορική Αναδρομή Δεκέμβριος 2010. Η WIND εξαγοράζεται από 6 διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία διαχειρίζονται συνολικά περισσότερα από 80 δις. δολάρια. Για την εξαγορά της εταιρείας εισφέρουν 420€ εκατ., ποσό που αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια. Ιούνιος 2011. Η WIND ξεκινά τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της σε όλη την Ελλάδα σε συνεργασία με τη Huawei. Ένα μεγάλο έργο που θα ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια και θα δημιουργήσει το πιο γρήγορο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας στη χώρα με ταχύτητες ως και 42 Mbps για πραγματική εμπειρία κινητής ευρυζωνικότητας. Δεκέμβριος 2011. Η WIND ανανεώνει τα δικαιώματα χρήσης συχνοτήτων στο φάσμα GSM 900 καταβάλλοντας, από ίδια κεφάλαια, το ποσό των 92,3€ εκατ., μία μεγάλη επένδυση για την ελληνική οικονομία. Σεπτέμβριος 2012. Η WIND συνάπτει στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο Εταιριών Πάνου Γερμανού για την αποκλειστική διάθεση του συνόλου των υπηρεσιών της από το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου (Public, Multirama, κα). Ιούνιος 2013. Η WIND Ελλάς και η Vodafone Ελλάδας υπογραφούν στρατηγική συνεργασία για τη μερική κοινή χρήση του δικτύου κινητής επικοινωνίας 2G/3G, κυρίως στην περιφέρεια και περιορισμένα σε μερικές αστικές περιοχές. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Μερίδιο Αγοράς MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Wind «Κινητή, Σταθερή & Internet – Όλα σε ένα» Με την ενιαία υποδομή, η WIND Ελλάς είναι πλέον η μόνη ελληνική εταιρεία που προσφέρει Κινητή, Σταθερή & Internet σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο, από ένα σημείο πώλησης, με ένα λογαριασμό! Η εμπορική πολιτική που ακολουθεί η WIND προσφέρει Οικονομία Για Όλους, μέσα από προϊόντα και υπηρεσίες που είναι απλά και δίνουν τη μέγιστη δυνατή αξία στην καλύτερη δυνατή τιμή. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της WIND είναι διαθέσιμα σε κάθε σημείο της χώρας, μέσω 255 καταστημάτων WIND σε όλη την Ελλάδα καθώς και από τα Public. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Organization’s Environment Δημιουργία Αξίας Inputs - Κεφάλαια - Δίκτυο - Ανθρώπινο Δυναμικό - Γνώση & Πληροφορίες Conversion Process - Μηχανήματα (Κεραίες) - Υπολογιστές - Ικανότητες & Δεξιότητες Προσωπικού Outputs - Υπηρεσίες Σταθερής, Κινητής & Internet - Μερίσματα Μετόχων - Μισθοί Organization’s Environment - Πελάτες - Προμηθευτές - Κράτος - Ανταγωνιστές - Μέτοχοι - Διανομείς MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Παρεχόμενες Υπηρεσίες - Ιδιώτες Υπηρεσίες Κινητής (1) Σταθερή & Internet (2) Όλα μαζί (1+2) Προγράμματα Συμβολαίου WIND Double Play W + Σταθερή Mobile Internet WIND VDSL WIND One Mobile Broadband WIND Broadband W Συνδυασμοί Υπηρεσίες WIND WIND Telephony Σταθερή & Internet με F2G Καρτοκινητή Μη Εμπορικά Διαθέσιμα Προγράμματα Όλα σε ένα Περιαγωγή Άλλες Υπηρεσίες MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Παρεχόμενες Υπηρεσίες - Επιχειρήσεις Υπηρεσίες Κινητής (1) Σταθερή & Internet (2) Όλα μαζί (1+2) Προγράμματα Business to all Business Double Play Business Όλα σε 1 Εταιρικά Προγράμματα &Υπηρεσίες Basic Ενδοεταιρική Επικοινωνία Internet (κινητό) Corporate Solutions Wind Business Cloud Mobile Broadband για Επαγγελματίες & Επιχειρήσεις Business Telephony Υπηρεσίες Δικτύου MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
4. Στρατηγικές Εταιρείας 1. Εισαγωγικά Στοιχεία 2. Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Στρατηγικές Εταιρείας 5. Συμπεράσματα & Προτάσεις MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Δυνάμεις Porter (Μοντέλο) Προμηθευτές: ΖΤΕ HUAWEI GOOGLE κ.α. VS Νεοεισερχόμενες Επιχειρήσεις Πελάτες Υποκατάστατα: - Κοινωνικά δίκτυα Διαπραγματευτική Ικανότητα Κράτους
Δυνάμεις Porter (Μοντέλο) Οποιοσδήποτε οργανισμός προκειμένου να διαμορφώσει μια άρτια στρατηγική, θα πρέπει εκτός από την ανάλυση του ευρύτερου περιβάλλοντος να προβεί και σε μια ολοκληρωμένη ανάλυση του άμεσου ή όπως θα λέγαμε ανταγωνιστικού περιβάλλοντός του. Το μίκρο-περιβάλλον είναι εκείνο που έρχεται σε επαφή με την επιχείρηση και περιλαμβάνει ένα πλήθος δυνάμεων, γνωστές και ως δυνάμεις του Porter οι οποίες επηρεάζουν άμεσα και σημαντικά τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της επιχείρησης. Σύμφωνα με τον Porter, λοιπόν οι δυνάμεις που επηρεάζουν τη λειτουργία της επιχείρησης είναι 5+1: Η απειλή εισόδου νέων επιχειρήσεων Η απειλή από τα υποκατάστατα προϊόντα Η διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών Η διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών Η ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των υφιστάμενων επιχειρήσεων Η διαπραγματευτική δύναμη του κράτους MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Δυνάμεις Porter (Μοντέλο) Η απειλή εισόδου Η απειλή εισόδου νέων επιχειρήσεων εξαρτάται από την παρουσία εμποδίων εισόδου, που στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας, είναι ανυπέρβλητα. Συγκεκριμένα έχουμε: - Υψηλές απαιτήσεις σε κεφάλαια - Σημαντικά χρηματικά ποσά για διαφημίσεις ή γενικότερα προωθητικά μέσα - Μικρή διαφοροποίηση προϊόντος - Ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου δικτύου καταστημάτων Υποκατάστατα Στον τομέα της επικοινωνίας, υπάρχουν κοινωνικά δίκτυα όπως: - Skype - Facebook - Viber - Whatsapp Πολύ οικονομικά ή και δωρεάν. Απειλή: σχετικά μικρή Αγοραστές- Πελάτες Ιδιώτες: έχουν μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη πλέον γιατί εύκολα μπορούν να αλλάξουν πάροχο αν δεν είναι ευχαριστημένοι, χωρίς να αλλάξουν νούμερο Επιχείρηση: επηρεάζει ανάλογα με το μέγεθός της. Όσο πιο μεγάλη είναι τόσο πιο μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη έχει. Συμπέρασμα: αρκετά μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη Προμηθευτές Εταιρείες που υποστηρίζουν το τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο. (Εδώ πρόκειται για τη Huawei όπου είναι ένας προμηθευτής μεγάλης διαπραγματευτικής δύναμης). Και εταιρίες που την προμηθεύουν με είδη κινητής τηλεφωνίας. (κυρίαρχοι προμηθευτές της Wind είναι η Nokia η Ericsson και η Htc). Η εταιρία κατάφερε να μειώσει τη διαπραγματευτική τους δύναμη υπογράφοντας συμφωνία με κινέζικες εταιρίες όπως η Huawei και η ZTE για την προμήθεια των smartphones. Προμηθευτές: ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Διαπραγματευτική δύναμη Δυνάμεις Porter (Μοντέλο) Μεγάλος ανταγωνισμός Όλες οι εταιρείες αγωνίζονται για την αύξηση του μεριδίου αγοράς. - Προσπαθούν να κλείσουν συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες (public) - Αύξηση διαφημιστικών δαπανών - Επιδότηση συσκευής ως επιβράβευση για τους καταναλωτές Διαπραγματευτική δύναμη Διαπραγματευτική δύναμη του κράτους και τρίτων όπως για παράδειγμα πιστωτές αλλά όχι προμηθευτές που μπορεί να μειώσουν τα τέλη τερματισμού κλήσεων. Αναφερόμαστε σε νομικό πλαίσιο για τήρηση κανόνων μέχρι και φόρους που μπορεί να καθορίσει. Η ΕΕΤΤ (εθνική επιτροπή τηλ/νιών και ταχυδρομίων) μέσω του νομικού πλαισίου που έχει θεσπίσει ελέγχει τις εταιρίες για την τήρηση των κανόνων δανειοδότησης και ισχύς εκπομπής των σταθμών βάσης, προβαίνοντας σε αποξήλωση των παράνομων σταθμών βάσης. Η ΕΕΤΤ καθορίζει και τα τέλη τερματισμού, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συνεχής πτωτική τάση. Σήμερα κοστίζει σχεδόν μηδέν ευρω. Τοπικές- περιβαλλοντικές οργανώσεις οι οποίες ανησυχούν για την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπεται από τις συσκευές και τις κεραίες και συχνά καταφεύγουν είτε στην καταστροφή αυτών είτε σε καταγγελίες στη ΕΕΤΤ MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Αξιολόγηση Εσωτερικού Περιβάλλοντος Μη Ελκυστικός Ελκυστικός MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
4. Στρατηγικές Εταιρείας 1. Εισαγωγικά Στοιχεία 2. Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Στρατηγικές Εταιρείας 5. Συμπεράσματα & Προτάσεις MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Δυνάμεις Εξωτερικού Περιβάλλοντος PEST Οικονομία Τεχνολογία Νόμοι & Πολιτική Δημογραφικά Στοιχεία Κοινωνικές Αξίες MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Δυνάμεις Εξωτερικού Περιβάλλοντος PEST Οικονομία Τεχνολογία Νόμοι & Πολιτική Δημογραφικά Στοιχεία Κοινωνικές Αξίες Μας δείχνει τους παράγοντες που επιδρούν στη λειτουργία της επιχείρησης: Οικονομικοί παράγοντες που αναφέρονται στην οικονομική κατάσταση της χώρας. Τεχνολογικοί παράγοντες δημιουργία νέων προϊόντων, διαδικασίες παραγωγής. Πολιτικοί και νομικοί παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν απειλές ή ευκαιρίες στις επιχειρήσεις με τη θέσπιση νόμων και κανονισμών. Κοινωνικοί και πολιτιστικοί παράγοντες που ρυθμίζουν τις αξίες, τα ήθη, τις τάσεις, τις αντιλήψεις και διαμορφώνουν καταναλωτικά πρότυπα. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Δυνάμεις Εξωτερικού Περιβάλλοντος PEST Κοινωνικοπολιτικό Περιβάλλον - Αλλαγές στο τρόπο ζωής - Ρυθμός αύξησης του πληθυσμού (μικρός ) Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία (η είσοδος στην παραγωγική διαδικασία οδήγησε στην αύξηση της κατανάλωσης) Πολιτικό – Νομικό Περιβάλλον Κυβερνητική αστάθεια (μη ελκυστικό περιβάλλον για επενδύσεις) Αντιμονοπωλιακές ρυθμίσεις Αδειοδότηση κεραιών και όρια εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας Τα ειδικά κίνητρα (επιδότηση της συσκευής του κινητού τηλεφώνου) Η φορολογία (αύξηση ΦΠΑ, έκτακτες εισφορές οδηγούν σε μείωση αγοραστικής δύναμης) Οικονομικό Περιβάλλον - Σε ποιο ύψος βρίσκεται το ΑΕΠ (συνολική παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών σε μια χώρα) - Που κυμαίνονται τα επιτόκια - Επίπεδο ανεργίας που είναι υψηλό (αποδυνάμωση αγοραστικής δύναμης) Διαθεσιμότητα εισοδήματος Τεχνολογικό Περιβάλλον - Δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη - Δυνατότητες που προσφέρουν τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών - Νέες ανακαλύψεις Ρυθμός μεταφοράς της τεχνολογίας MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Αξιολόγηση Εξωτερικού Περιβάλλοντος Μη Ελκυστικός Ελκυστικός MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Αβεβαιότητα Εξωτερικού Περιβάλλοντος Complexity Dynamism Richness MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Αβεβαιότητα Εξωτερικού Περιβάλλοντος Όλες αυτές οι δυνάμεις που αναλύσαμε παραπάνω προκαλούν αβεβαιότητα για τις επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, 3 είναι οι παράγοντες που προκαλούν αβεβαιότητα. Είναι η περιβαλλοντική πολυπλοκότητα, ο δυναμισμός και ο πλούτος πόρων. Richness: πρόκειται για την ποσότητα των διαθέσιμων πόρων που υπάρχουν. Έχουμε 5 κατηγορίες πόρων ανθρώπινους πόρους (ανθρώπινο δυναμικό) που είναι πλούσιο τεχνολογία φυσικοί πόροι: κτίρια μηχανές άυλοι πόροι: πληροφορία, πατέντες χρηματοοικονομικοί πόροι, κεφάλαια οι τηλεπικοινωνιακές δεν έχουν πλέον κεφάλαια για να κάνουν επενδύσεις Dynamism: δείχνει πόσο γρήγορα και πόσο δυναμικά αλλάζει ο κλάδος. Όσον αφορά λοιπόν τον τηλεπικοινωνιακό κλάδο ενώ παλιά υπήρχε ραγδαία αλλαγή τώρα λόγω της οικονομικής κρίσης, της έλλειψης κεφαλαίων και επενδύσεων, δεν υπάρχει δυναμισμός οπότε τα πράγματα είναι πιο σταθερά. Complexity: αφορά τη δύναμη, τον αριθμό και τη διασύνδεση των ειδικών και γενικών δυνάμεων που ένας οργανισμός έχει να διαχειριστεί Υπάρχουν πολλά προβλήματα στη Wind. Όσο πιο πολλά προβλήματα τόσο πιο πολύπλοκο το περιβάλλον. Συμπέρασμα: επομένως το περιβάλλον που λειτουργεί η επιχείρηση είναι αβέβαιο! MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
SWOT Analysis ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δυνάμεις - Πλούσιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων & υπηρεσιών - Μεγάλο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο - Έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό - Ικανά διοικητικά στελέχη - Υψηλή πληθυσμιακή κάλυψη - Αποκλειστική Συνεργασία με «Public» Αδυναμίες - Γενική Εικόνα – Φήμη - Μικρή διαφοροποίηση προϊόντων & υπηρεσιών - Αδύναμο δίκτυο στην επαρχία - Δεν έχει διείσδυση στον κόσμο του 4G Ευκαιρίες - Δυσκολία εισόδου νέων ανταγωνιστών - Αύξηση αριθμού μεταναστών - Αυξημένη χρήση smartphones και tablets που οδηγούν στην αυξημένη χρήση υπηρεσιών 3ης γενιάς Απειλές - Έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων - Αυξημένη φορολογία - Οικονομική κρίση - Πεσμένα έσοδα ανά χρήστη - Χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία αδειοδότησης κεραιών ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
SWOT Analysis Strengths - Weaknesses – Opportunities - Threats Δυνάμεις - Πλούσιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων & υπηρεσιών - Μεγάλο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο - Έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό (κατάρτιση και εκπαίδευση μέσω συνεχών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων) - Ικανά διοικητικά στελέχη με πολύχρονη εμπειρία σε μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τηλεπικοινωνιών - Υψηλή πληθυσμιακή κάλυψη - Αποκλειστική Συνεργασία με «Public» Αδυναμίες - Γενική Εικόνα – Φήμη (κακή φήμη στην αγορά λόγω χαμηλής ποιότητας των υπηρεσιών) - Μικρή διαφοροποίηση προϊόντων & υπηρεσιών - Αδύναμο δίκτυο στην επαρχία - Δεν έχει διείσδυση στον κόσμο του 4G Με την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος επιτυγχάνεται ο εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων της επιχείρησης. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
SWOT Analysis Strengths - Weaknesses – Opportunities - Threats Ευκαιρίες - Δυσκολία εισόδου νέων ανταγωνιστών Αύξηση αριθμού μεταναστών - Αυξημένη χρήση smartphones και tablets που οδηγούν στην αυξημένη χρήση υπηρεσιών 3ης γενιάς (αύξηση ανάγκης για πρόσβαση στο Internet αποτελεί έναυσμα για ανάπτυξη νέων ιδεών που «ξανακινούν» τον κλάδο) Απειλές - Έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων - Αυξημένη φορολογία - Οικονομική κρίση Πεσμένα έσοδα ανά χρήστη - Χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία αδειοδότησης κεραιών Με την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος επιτυγχάνεται ο εντοπισμός των ευκαιριών και απειλών της επιχείρησης. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
4. Στρατηγικές Εταιρείας 1. Εισαγωγικά Στοιχεία 2. Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Στρατηγικές Εταιρείας 5. Συμπεράσματα & Προτάσεις MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Board of Directors Continuum Low (Passive) High (Active) Degree of Involvement in Strategic Management Phantom Never Knows what to do Rubberstamp Permits officers to make all decisions Minimal Review Formally reviews selected issues Nominal Participation Involved to a limited degree Active Participation Approves, questions, and makes final decisions Catalyst Takes the leading role in establishing and modifying the mision MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Board of Directors Continuum Το διοικητικό συμβούλιο της Wind ανήκει στο Active Participation γιατί έχει ενεργή συμμετοχή, ψάχνει, ρωτάει, ασχολείται, εγκρίνει, βοηθά και παίρνει τις τελικές αποφάσεις πάνω σε θέματα στρατηγικής, πολιτικής που θα ακολουθήσει η εταιρεία και στόχων. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Στυλ Στρατηγικού Μάνατζμεντ High Entrepreneurship Management Partnership Management Chaos Management Marionette Management Βαθμοσ συμμετοχησ top management LOW LOW Βαθμοσ συμμετοχησ Διοικητικου συμβουλιου HIGH
Partnership Management Στυλ Στρατηγικού Μάνατζμεντ Στη Wind έχουμε το στυλ στρατηγικού μάνατζμεντ Partnership, δηλαδή συμμετοχικό – δημοκρατικό σύστημα, όπου ο πρόεδρος έχει εμπιστοσύνη στα μέλη του συμβουλίου και οι αποφάσεις λαμβάνονται με δημοκρατικές διαδικασίες με τη συμμετοχή του συμβουλίου. Partnership Management Κύριο πλεονέκτημα είναι η αμφίδρομη επικοινωνία και η συλλογική εργασία γι’ αυτό το λόγο είναι και ένα από τα πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά συστήματα. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Βασικές Ιδιότητες Εταιρικής Κουλτούρας Έκταση Εκφράζει κατά πόσον η κουλτούρα είναι διαδεδομένη και κοινή σε όλους τους εργαζομένους. Ένταση Δείχνει σε ποιο βαθμό οι αξίες, τα πιστεύω, οι αρχές και οι άτυποι κανόνες ασκούν επίδραση και καθορίζουν τις αποφάσεις, τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εργαζομένων. Καταλληλότητα Εκφράζει σε ποιο βαθμό το περιεχόμενό της συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα, την ανταγωνιστικότητα και τη διαρκή επιτυχία της επιχείρησης. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Βασικές Ιδιότητες Εταιρικής Κουλτούρας Έκταση Ένταση Καταλληλότητα MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Είδη κουλτούρας - Handy Δίας Απόλλωνας Αθηνά Διόνυσος MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Είδη κουλτούρας - Handy Σύμφωνα με την τυπολογία του Handy, στη Wind Ελλάς, επειδή πρόκειται για παρακλάδι πολυεθνικής, έχουμε ως είδος κουλτούρας τον Απόλλωνα. Ένα τυποποιημένο είδος, βασισμένο σε κανόνες και εστιασμένο σε ατομικές ειδικότητες, πράγμα που σημαίνει μεγάλη γραφειοκρατία η οποία αποκλείει την πρόοδο, την ανάπτυξη και τη δημιουργικότητα. Απόλλωνας MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Πρόγραμμα Υπευθυνότητας Περιβάλλον Κοινωνία Εκπαίδευση Παιδεία Πολιτισμός Αθλητισμός Κοινωνική Αρωγή Κοινωνικές Υπηρεσίες MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Πρόγραμμα Υπευθυνότητας - Περιβάλλον Αναφορικά με το περιβάλλον, στη Wind Ελλάς θεωρούν πως ο σεβασμός στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και η ευθύνη προς το περιβάλλον είναι σημαντικές παράμετροι της λειτουργιάς της και δεσμεύονται να αναπτύσσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες με γνώμονα τη χρήση των φυσικών οικοσυστημάτων και των πηγών ενέργειας, ώστε να διασφαλίζεται η μελλοντική ποιότητα και ισορροπία. Περιβάλλον MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Πρόγραμμα Υπευθυνότητας Κοινωνία Εκπαίδευση Παιδεία Πολιτισμός Αθλητισμός Κοινωνική Αρωγή Κοινωνικές Υπηρεσίες Στο πλαίσιο της εφαρμογής της στρατηγικής της Wind για την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα και την υλοποίηση του προγράμματος «Στην Πράξη» αναφορικά με την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται, αναπτύσσουν κοινωνικές δράσεις που καλύπτουν βασικές ανάγκες, ανακουφίζουν τις τοπικές κοινωνίες και ενημερώνουν το ευρύ κοινό. Παράλληλα, βρίσκονται κοντά σε φορείς και ομάδες που υποστηρίζουν και προσφέρουν αρωγή σε ευαίσθητα κοινωνικά σύνολα και πολίτες. Οι άξονες δραστηριοποίησής της Wind αφορούν τις παρακάτω κατηγορίες, με ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση και τα παιδιά. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Πρόγραμμα Υπευθυνότητας Κοινωνία Πολιτισμός: Ενισχύουν ενεργά πολιτιστικές εκδηλώσεις που στόχο έχουν να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής και να ενισχύσουν τον πολιτισμό. Δράσεις: TEDxACADEMY Άγονη Γραμμή, Γόνιμη Αποτυπώματα 2010 Ταξίδι στη Μυτιλήνη 10ο Φεστιβάλ Δήμου Εξωμβούργου Ελληνες Πρότυπα για τη Νέα Γενιά Εκπαίδευση: Συμβάλλουν με πράξεις για να στηρίξουν τους νέους στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Δράσεις: Ταξίδι στον Κόσμο της Γνώσης 2ο Πειραματικό Σχολείο Αθηνών Wind Αριστεύειν WIND TELECOMS CAREER DAY Παιδεία: Συμβάλλουν με πράξεις για να βοηθήσουν τα παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη. Δράσεις: Ταινία «Τα Παιδία ΔΕΝ Παίζει» Αθλητισμός: Η WIND Running team που αποτελείται από εργαζομένους της WIND καθώς και όποιον επιθυμεί να τρέξει με τα χρώματα της εταιρείας, έχει αθλητικό αλλά και φιλανθρωπικό χαρακτήρα καθώς πάντα «τρέχει για καλό σκοπό» συγκεντρώνοντας χρήματα που αφορούν σε συγκεκριμένες κοινωνικές ανάγκες. Φιλοσοφία της ομάδας είναι η ζωή με άσκηση και η συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης. Έχει συμμετάσχει στον 6ο Διεθνή Μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος» στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο του 2011 συγκεντρώνοντας χρήματα για την ΕΛΕΠΑΠ, ενώ τον Νοέμβριο του 2011 έτρεξε για την Κιβωτό του Κόσμου αποτελούμενη από 1000 δρομείς, δίνοντας έτσι το δυναμικότερο παρόν που έχει δώσει ποτέ ομάδα στην κορυφαία αθλητική διοργάνωση. Η WIND Running team εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας «Στην Πράξη», μέσω του οποίου η εταιρεία αναπτύσσει δράσεις που αφορούν στην υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, το περιβάλλον και την κοινωνία.
Πρόγραμμα Υπευθυνότητας Κοινωνία Κοινωνική Αρωγή: Συνεισφέρουν στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κοινωνιών που δραστηριοποιείτε, αναγνωρίζοντας τη σημασία της προσφοράς φορέων στη στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Η WIND συμμετέχει με συνέπεια στο έργο ΜΚΟ όπως είναι: ΕΛΠΙΔΑ, EΛΕΠΑΠ, Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, Δημοτικό Βρεφοκομείο «Αγ. Στυλιανού», Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης, MDA Ελλάς, Ομάδα Αιγαίου. Δράσεις: Κιβωτός του κόσμου Λύρειο Παιδικό Ίδρυμα Τιτάνες Αχαΐας Ταξίδι στον Κόσμο της Γνώσης 2ο Πειραματικό Σχολείο Αθηνών Wind Αριστεύειν WIND TELECOMS CAREER DAY Κοινωνικές Υπηρεσίες: Στη WIND Ελλάς στόχος είναι η διασφάλιση της απόλυτης ικανοποίησης των πελατών, των εργαζομένων και των μετόχων, μέσα από την προσφορά υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, απαντώντας στις ανάγκες επικοινωνίας τους και καινοτομώντας στην τεχνολογία. Amber Alert Γιατροί Χωρίς Σύνορα (κλήση στο 9011602020, κενό μήνυμα στο 19192) 116000: Ευρωπαϊκή Γραμμή Βοήθειας για το Παιδί 1056: Γραμμή SOS για το Χαμόγελο του Παιδιού 116111: Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. Υπηρεσία «Προσφέρω» MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Στρατηγικοί Στόχοι WIND Διεύρυνση δικτύου καταστημάτων Ικανοποίηση πελατών, εργαζομένων, μετόχων Βελτίωση φήμης της εταιρείας Διατήρηση & αύξηση μεριδίου αγοράς 3 1 2 4 MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Στρατηγικό Μοντέλο WIND Στρατηγική Στρατηγική Ολοκλήρωσης Οριζόντια Στρατηγική Έντασης (Intensive) Διείσδυσης Ανάπτυξης Προϊόντος MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Στρατηγικό Μοντέλο WIND Οριζόντια Στρατηγική Ολοκλήρωσης: Προσπαθεί να εξαλείψει τον ανταγωνισμό, να αποκτήσει δηλαδή μονοπωλιακά πλεονεκτήματα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών Ανταγωνίζεται σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία Οι ανταγωνιστές της έχουν προβλήματα, αλλά ο κλάδος πάει σχετικά καλά Συμπερασματικά, προσπαθεί όσο μπορεί να «χτυπάει» τους ανταγωνιστές και δεν ασχολείται τόσο με προμηθευτές και διανομείς. Στρατηγική Έντασης (Intensive): Διείσδυση στην αγορά και Ανάπτυξη Προϊόντος Διείσδυση στην αγορά, καθώς το 2006 εξαγόρασε την Q telecom και το 2007 προχώρησε σε συγχώνευση με την Tellas Ανάπτυξη προϊόντος με τη βελτίωση των ήδη υπαρχόντων υπηρεσιών και προϊόντων και τη δημιουργία νέων προϊόντων όπως ο ενιαίος λογαριασμός MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Οργανωτικές Δομές MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND Chief Executive Officer (CEO) Strategy Chief Financial Officer (CFO) Chief HR Officer (CHRO) Corporate Affairs (CRP AFR) SC & FMNG Legal & Regulatory Affairs (LRA) Chief Network Officer (CNO) Chief Information Officer (CIO) Chief Commercial Officer (CCO) IA&C and QLT Mgmt Internal Audit & Compliance Audit Committee MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Οργανωτικές Δομές Στη συνέχεια έχουμε τους Γενικούς Διευθυντές Οικονομικών και Ανθρώπινου Δυναμικού, ακολουθεί το Τμήμα Διαχείρισης Εταιρικών Σχέσεων, το Τμήμα Διαχείρισης Προμηθευτικής Αλυσίδας και Εγκαταστάσεων, το Νομικό Τμήμα και τέλος οι Γενικοί Διευθυντές Δικτύου, Πληροφορικής και Μάρκετινγκ. Το οργανόγραμμα της Wind Ελλάς, χωρίζεται σε 3 επίπεδα. Στην κεφαλή του οργανογράμματος είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Κάτω από αυτόν είναι το Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού και το Τμήμα Ποιοτικής Διαχείρισης. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Κύκλος Ζωής Εταιρείας Wind MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Κύκλος Ζωής Εταιρείας Wind MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Strategies for Competing in the Environment Specialist Strategy (operates in one niche) Generalist Strategy (operates in several niches) r-Specialist r-Generalist K-Specialist K-Generalist r-Strategy (early entry into environment) K-Strategy (late entry into environment) MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Strategies for Competing in the Environment Η Wind Ελλάς, είναι μια εταιρεία R – Specialist. R – Strategy γιατί ήταν η πρώτη εταιρεία τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα με έναρξη στις 29 Ιουνίου 1993, 2 μέρες νωρίτερα από την τότε Panafon, νυν Vodafone, επομένως μιλάμε για μια νέα εταιρεία που μπαίνει σε ένα νέο περιβάλλον νωρίς. Specialist γιατί είναι μια επιχείρηση που επικεντρώνει τη λειτουργία της σε έναν πολύ συγκεκριμένο κλάδο, απαρέγκλιτα, τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Weitzel and Jonsson’s Model MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Weitzel and Jonsson’s Model Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωριστεί έγκαιρα η ανάγκη για αλλαγή. Η αποτυχία της διοίκησης να αναγνωρίσει την ανάγκη για αλλαγή πλεύσης ή η ανεπάρκεια των επιλεγμένων ενεργειών να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα της επανατοποθέτησης μπορούν να συμπαρασύρουν την επιχείρηση σε μια δίνη, καθώς η κατάσταση θα εξελίσσεται σε κρίση. Όταν πια θα έχει απομείνει λίγος χρόνος ανταπόκρισης, η επιχείρηση θα πρέπει να επιλέξει ένα ακριβό πρόγραμμα με ακατάλληλη βραχυπρόθεσμη προέλευση. Η σε πρώιμο στάδιο αναγνώριση της ανάγκης για αλλαγή δίνει στην επιχείρηση τη δυνατότητα να κάνει μικρά και σταθερά βήματα προς την αλλαγή και να αποφύγει να παρασυρθεί από τη δίνη της περιόδου ύφεσης που μπορεί να διανύει η επιχείρηση. Πράγμα που δεν έγινε στη Wind καθώς από το 2011 και έπειτα η επιχείρηση βρίσκεται σε ύφεση χωρίς να διαφαίνεται φως στην άκρη του τούνελ. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Συσχέτιση Στρατηγικής - Δομής - Κουλτούρας Functional Structure Product, Market or Geographic Product Team Structure Matrix Structure MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Συσχέτιση Στρατηγικής - Δομής - Κουλτούρας Αναφορικά με την εν λόγω επιχείρηση διευκρινίζεται ότι καταρχήν πρόθεσή της είναι να προσφέρει το μπουκέτο των προϊόντων-υπηρεσιών της σε όλα τα τμήματα της αγοράς. Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας «WIND HELLAS» ακολουθεί στρατηγική Ηγεσίας Κόστους (Cost leadership) για να πολεμήσει τις ανταγωνίστριες εταιρείες προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε χαμηλότερες τιμές και να αποκομίζει ικανοποιητικό κέρδος σε περιόδους έντονου ανταγωνισμού. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η διαφοροποίηση (differentiation) των συγκεκριμένων προϊόντων - υπηρεσιών δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί με αποτέλεσμα η επιχείρηση να μην επιλέγει τη στρατηγική της διαφοροποίησης. Επιπρόσθετα, η επιχείρηση απευθύνεται στο σύνολο της αγοράς με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υιοθετήσει τη στρατηγική της εστίασης, η οποία βασίζεται στην ικανοποίηση ενός συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
4. Στρατηγικές Εταιρείας 1. Εισαγωγικά Στοιχεία 2. Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Στρατηγικές Εταιρείας 5. Συμπεράσματα & Προτάσεις MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Προτεινόμενο Οργανόγραμμα Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Νομικό & Κανονιστικό Τμήμα Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού Τμήμα Εμπορικό Γενικός Εμπορικός Διευθυντής Τμήμα Μάρκετινγκ Γενικός Διευθυντής ΜΚΤ Τμήμα Information & Technology Γενικός Διευθυντής ΙΤ Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού Γενικός Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού Τμήμα Οικονομικών Γενικός Οικονομικός Διευθυντής MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Προτεινόμενο Οργανόγραμμα (συν.) Γενικός Εμπορικός Διευθυντής Βοηθός Γενικός Διευθυντής Εμπορικού Διεύθυνση Εμπορικών Θεμάτων Εξυπηρέτησης Πελατών Σταθερής και Κινητής Γενικός Διευθυντής ΜΚΤ Βοηθός Γενικός Διευθυντής ΜΚΤ Διεύθυνση Διαφήμισης Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας Γενικός Διευθυντής ΙΤ Βοηθός Γενικός Διευθυντής ΙΤ Διεύθυνση IT Service Center Διεύθυνση IT Business Systems Διεύθυνση Business Development & IT Strategy Διεύθυνση Enterprise Resource Management Systems Γενικός Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού Βοηθός Γενικός Διευθυντής HR Διεύθυνση Συντονισμού Διαδικασιών & Πληροφοριακών Συστημάτων HR Σταθερής και Κινητής Γενικός Οικονομικός Διευθυντής Βοηθός Γενικός Οικονομικός Διευθυντής Διεύθυνση Χρηματοοικονομικών Θεμάτων Διεύθυνση Financial Operations Διεύθυνση Προμηθειών Διεύθυνση Ακίνητης Περιουσίας Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού Βοηθός Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού Διεύθυνση Στρατηγικής & Επιχειρησιακής Ανάπτυξης MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Προτεινόμενο Οργανόγραμμα (συν.) Το προτεινόμενο οργανόγραμμα είναι πιο ευέλικτο, ευδιάκριτο και τέλος πιο απλοϊκό και δομημένο κατά λειτουργία. Στην κορυφή έχουμε τον Διευθύνων Σύμβουλο. Ακριβώς από κάτω είναι το τμήμα «Στρατηγικού Σχεδιασμού» και το «Νομικό και Κανονιστικό» τμήμα τα οποία γίνονται outsourcing. Αυτό βοηθά την επιχείρηση να μειώσει το μεταβλητό της κόστος. Το τμήμα «Στρατηγικού Σχεδιασμού» αφορά στην σχεδίαση, υλοποίηση και εξέλιξη των στρατηγικών ενώ το «Νομικό και Κανονιστικό» τμήμα ασχολείται με τα νομικά θέματα της επιχείρησης. Ακριβώς από κάτω έχουμε το εμπορικό τμήμα το οποίο ασχολείται με τα παραγωγικά μέσα και την τεχνoπαραγωγική διαρρύθμιση αυτών, δηλαδή, την τεχνική διάσταση της παρεχόμενης υπηρεσίας και των προϊόντων. Στη συνέχεια ακολουθεί το τμήμα «Marketing» το οποίο αναλαμβάνει τις διαφημιστικές καμπάνιες, την επικοινωνία, τις δημόσιες σχέσεις και κάποια event τα οποία διεξάγονται. Συνεχίζουμε με το τμήμα «Πληροφορικής» το οποίο αφορά τις νέες τεχνολογίες. Ακολουθεί το τμήμα «Human Recourses» το οποίο εστιάζει στις ανάγκες ανθρωπίνου δυναμικού της εταιρείας και τέλος το τμήμα «Οικονομικών», που διαχειρίζεται τα οικονομικά ζητήματα και τυχόν εκκρεμότητες της εταιρείας όπως για παράδειγμα δάνεια, επιτόκια, μετοχές , οφειλές, μισθούς κτλ. Ακριβώς από κάτω είναι οι Γενικοί Διευθυντές οι οποίοι δίνουν τις κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τη στρατηγική και οι βοηθοί τους οι οποίοι ασχολούνται με το εκτελεστικό κομμάτι. Τέλος ακολουθούν οι Διευθυντές των εκάστοτε Τμημάτων. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Θεωρία Nohria Η θεωρία 4+2 σύμφωνα με τον NOHRIA είναι μία φόρμουλα επιτυχίας που χρησιμοποιείται για την παράταση της βιωσιμότητας της κάθε επιχείρησης. Υπάρχουν τέσσερις κύριες βασικές πρακτικές οι οποίες είναι Στρατηγική, Εκτέλεση, Κουλτούρα και Δομή και πρέπει να χρησιμοποιούνται και οι τέσσερις. Υπάρχουν και οι δευτερεύουσες πρακτικές οι οποίες είναι και αυτές τέσσερις Ταλέντο, Ηγεσία, Καινοτομία, Συγχωνεύσεις και Συνεργασίες όπου υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δύο εξ’ αυτών. MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Primary Management Practices 4+2 Primary Management Practices ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Intensive Strategy – Διείσδυση Αγοράς Diversification Strategy – Οριζόντια Συνεχής επικαιροποίηση στρατηγικών ΕΚΤΕΛΕΣΗ Πελατοκεντρικός Προσανατολισμός Ενίσχυση Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μείωση Χρόνου Γραφειοκρατικών Διαδικασιών ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ Δημιουργικό & Ευχάριστο Περιβάλλον Εργασίας Καλύτερο Coaching & Mentoring Ανάπτυξη Συστήματος Μη Οικονομικών Ανταμοιβών ΔΟΜΗ Απλή & Ευέλικτη Δομή (Λίγα Ιεραρχικά Επίπεδα) Καλύτερη Διατμηματική Συνεργασία Συμμετοχή των Ταλέντων της Επιχείρησης στη Λήψη Αποφάσεων
4 Primary Management Practices ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΔΟΜΗ Έχουμε στρατηγική Έντασης ,η οποία προϋπάρχει στην εταιρεία, με διείσδυση στην αγορά όπου γίνεται με νέα προϊόντα ή νέους πελάτες και οριζόντια διαφοροποίησης την οποία προτείνουμε διότι οι πελάτες θα πρέπει να νοιώθουν μοναδικοί παρέχοντας τους πρόσθετες μοναδικές υπηρεσίες. Κλείνοντας με το κομμάτι της Στρατηγικής προτείνουμε συνεχή επικαιροποίηση έτσι ώστε τα εκάστοτε δεδομένα της επιχείρησης να προσαρμόζονται στην Ελληνική πραγματικότητα. Το κέντρο μας είναι ο πελάτης, θέλουμε να υπάρχει ροή διαδικασιών και τέλος μείωση του χρόνου γραφειοκρατικών διαδικασιών. Το εργασιακό περιβάλλον θα πρέπει να είναι δημιουργικό και ευχάριστο έτσι ώστε να αποδίδουν στο μέγιστο οι εργαζόμενοι, θα πρέπει να υπάρχει σωστό coaching και mentoring και τέλος να ενταχθούν μη οικονομικά κίνητρα θέλοντας να πετύχουμε δημιουργική προσέγγιση της ανταμοιβής. Όπως προκύπτει και από το καινούριο οργανόγραμμα θα πρέπει να υπάρχουν λίγα ιεραρχικά επίπεδα, αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων και εν κατακλείδι ενίσχυση της βιωσιμότητας διότι τα στελέχη είναι ικανά και θα πετύχουμε καλύτερη αποτελεσματικότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΔΟΜΗ
Secondary Management Practices 4+2 Secondary Management Practices ΗΓΕΣΙΑ Ανάπτυξη συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης των γενικών διευθυντών και άμεση σύνδεση αυτού με το μισθό (Απόδοση <=> Μισθός) Ανάπτυξη συστήματος πρώιμου εντοπισμού ευκαιριών και προβλημάτων Σύνθεση ενός διοικητικού συμβουλίου του οποίου τα μέλη να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησης ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ Ανάπτυξη συστήματος αναγνώρισης, διαλογής και κλεισίματος συμφωνιών Συνεργασία με ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις για αύξηση μεριδίου αγοράς και ενίσχυση πελατειακών σχέσεων MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
+2 Secondary Management Practices ΗΓΕΣΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ Αξιοκρατική απόδοση μισθών των Γενικών Διευθυντών βάσει της αξίας τους και των αποτελεσμάτων που φέρνουν στην επιχείρηση, ικανά στελέχη τα οποία είναι σωστά εκπαιδευμένα και μπορούν να προλαμβάνουν τα προβλήματα και να προβλέψουν τις ευκαιρίες και τέλος να έχουμε ενεργό ρόλο του διοικητικού συμβουλίου και στενή και συνεπή παρακολούθηση των υπηρεσιών. Στοχεύουμε στο κλείσιμο συμφωνιών και για επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων αποσκοπούμε στην συνεργασία με ανταγωνιστές του ίδιου βεληνεκούς για να χτυπήσουμε την κύρια ανταγωνίστρια. ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ MSM 12’ – Ομάδα 2 - WIND
Ευχαριστούμε Πολύ Ομάδα 2 Κιρκίρης Σταύρος: 114107 Πετρόπουλος Πέτρος: 114124 Φιλιππίδη Μαρία: 114120 Φρίγγα Ελένη – Χριστίνα: 114118 MSM 12’