«ΠαιδαγωγικEς ΕφαρμογEς ΗΥ» ANΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Εργαστηριακό Μάθημα 14-03-2011 (I) Διδάσκουσα: Φράγκου Όλγα, Δρ Παιδαγωγικής Ε-mail: fraoli@otenet.gr
Πλαισιο εργαστηριακου μαθηματος Αρχές Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Θεωρίες Μάθησης Υπολογιστικές Εφαρμογές Εκπαιδευτικό Σενάριο Μοντελισμός Διαδικτυακές Εφαρμογές Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΝΤ 15/5/2018
Θεωριεσ μαθησης Θεωρίες Μάθησης και πρόσθετη παιδαγωγική αξία αξιοποίησης των ΝΤ στη διδακτική πρακτική: αναστοχαζόμενος επαγγελματίας (reflective practitioner, Schon, 1983), κονστρουκτιβισμός (Papert, 1986), επίλυση προβλημάτων και μάθηση βασιζόμενη σε έργο (problem solving skills, project based learning Polanyi, 1994 ), δεξιότητες κριτικής σκέψης (critical thinking skills, Denisson &Kirk, 1990), LLL (Sharples,2001) Προβληματική Θεωρητικό Πλαίσιο και Βιβλιογραφία Μεθοδολογία Έρευνας Πλάνο Έρευνας και Χρονοδιάγραμμα Εργαλεία Συλλογής και Ανάλυσης Δεδομένων Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΝΤ 15/5/2018
Ekπαιδευτικο σεναριο Η έννοια και διδακτική αξιοποίηση του Eκπαιδευτικού Σεναρίου: περιγραφή μαθησιακής δραστηριότητας, αναφορά στους τρόπους χρήσης ψηφιακών εργαλείων, οργάνωση κοινωνικών δομών, χωροχρονικές ρυθμίσεις του μαθησιακού περιβάλλοντος (Ψυχάρης, 2010, Κυνηγός, 2003) Η χρήση του ΕΣ: υποστηρίζει το σχεδιασμό μαθησιακών περιβαλλόντων και δραστηριοτήτων οδηγεί στην ανάλυση διαφορετικών εκπαιδευτικών περικειμένων (contexts) και περιεχομένων (contents) Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΝΤ 15/5/2018
Αρχεσ εκπαιδευτικου σχεδιασμου και μοντελoποιηση Ένα επιστημονικό μοντέλο είναι ένα εννοιολογικό σύστημα το οποίο απεικονίζεται(προβάλλεται)-στο πλαίσιο μιας θεωρίας-σε ένα ειδικό μοτίβο (pattern)-πρότυπο του πραγματικού κόσμου:στόχος η αξιόπιστη αναπαράσταση αυτού του μοτίβου και ως προς το περιεχόμενο και ως προς τις λειτουργίες του, πάντα όμως ενταγμένο στο πλαίσιο μιας θεωρίας ήδη καθιερωμένης (Halloun, 2006). Στην μοντέρνα λογική, υιοθετώντας την άποψη ότι μια θεωρία είναι ένα κλειστό σύστημα προτάσεων γραμμένες σε φορμαλιστικό επίπεδο, το μοντέλο θεωρείται ως μια δομή που «καθιστά» όλες τις προτάσεις της θεωρίας σωστές (Bell & Moshé, 1977; Hodges, 1997), χωρίς βέβαια να αποκλείεται από τα δεδομένα του φυσικού πειράματος ή των πειραματικών προσομοιώσεων η διάψευση ορισμένων προτάσεων της θεωρίας. Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΝΤ 15/5/2018
Τυποι Εργαλειων ΤΠΕ Yπολογιστικές και Διαδικτυακές Εφαρμογές και ένταξή τους στη διδακτική πρακτική: Λειτουργικά Συστήματα (Μs Office, Linux) Διαδικτυακές Εφαρμογές (Web CT, Moodle,LAMS,Hot Potatoes,E Class, wikis) Yπολογιστικές Εφαρμογές (ΜicroWorlds Pro, Toolbook, E- Slate, Agentsheets, C Map) Πολυμεσικά Εργαλεία και Εργαλεία ΗΛΤΑ (ΜSN, Μicrosoft Outlook ) Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΝΤ 15/5/2018
Λειτουργικα συστηματα: ΜS POWERPOINT Συνοπτική Παρουσίαση Πληροφορίας: θέμα, στυλ Διαχείριση Πληροφορίας: ιεράρχηση και σειριακή διάταξη Πολυμεσικό Εργαλείο: κίνηση, ήχος, video Σύνδεση με επαγγελματική ταυτότητα χρήστη Στόχος η απλότητα Διόρθωση έπειτα από πρόβες Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΝΤ 15/5/2018
Ασκηση ι Δομήστε και φτιάξτε μία παρουσίαση για ένα project που έχετε αναλάβει ή Δομήστε και φτιάξτε μία παρουσίαση για ένα εκπαιδευτικό σενάριο στην ειδικότητά σας Αιτιολογήστε τη συλλογιστική δόμησή της Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΝΤ 15/5/2018