ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Εκπαιδευτική ηγεσία στον 21ο αιώνα: Στήριξη του ηγέτη στη δημιουργία ενός σχολείου - «κοινότητας μάθησης» Δρ Αθ. Μιχαηλίδου – Ευριπίδου Διευθύντρια.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Πέτρος κλιάπης 2004.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Εισηγητές: Αγγελική Λαζαρίδου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Νέφη Καμέρη, Διευθύντρια Δημοτικής Εκπαίδευσης Νίκος Πρωτοπαππάς, Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης

Ηγεσία Η ηγεσία είναι ένας ρόλος που μπορεί να ισχύσει για όλους τους εκπαιδευτικούς μέσα στα σχολεία. Συνήθως, η ηγεσία θεωρείται κάτι που αφορά μόνο όσους βρίσκονται σε επίσημες θέσεις εξουσίας, π.χ. διευθυντές, διευθυντές ή επιθεωρητές. Όταν υπάρχουν ευκαιρίες ηγεσίας για τους εκπαιδευτικούς η κουλτούρα των σχολείων και η μάθηση μπορούν να ενισχυθούν σημαντικά.

Ηγεσία Εκπαιδευτικών Η ηγεσία των εκπαιδευτικών δεν καθορίζεται από τον ρόλο, ή τη θέση, αλλά είναι κυρίως δράση (πράξη). Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους τυπικά ή άτυπα στο σχολείο τους. Η εκπαιδευτική ηγεσία εστιάζει στη διδασκαλία, στη μάθηση και στη συμπεριφορά των εκπαιδευτικών.

Ηγεσία Εκπαιδευτικών Ηγέτες-εκπαιδευτικοί δεν είναι όσοι έχουν την ευθύνη για το «x» ή το «ψ» αντικείμενο, αλλά όσοι μπορούν να εμπνέσουν συναδέλφους αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες οι οποίες έχουν ένα και μοναδικό ερώτημα να απαντήσουν:«τι διαφορά μπορούμε να επιφέρουμε στη μάθηση των μαθητών;»

Χαρακτηριστικά Εκπαιδευτικών-Ηγετών Επιδιώκουν προκλήσεις και ανάπτυξη. Βγαίνουν έξω από τα πεπατημένα και πειραματίζονται για να βρουν καινοτόμες και προκλητικές ιδέες για τη βελτίωση της μάθησης των μαθητών τους, των ίδιων, και των συναδέλφων τους. Οι εκπαιδευτικοί – ηγέτες δίνουν την ευκαιρία στους άλλους να δράσουν.

Επιπτώσεις της ηγεσίας των εκπαιδευτικών Οι εκπαιδευτικοί-ηγέτες είναι φορείς αλλαγών προωθούν δημοκρατικές σχέσεις,και σχέσεις αλληλοκατανόησης και συνεργασίας Μπορούν να μετατρέψουν τα σχολεία σε κοινότητες μάθησης.

Επαγγελματική ανάπτυξη Έχει στόχο την πραγματική δουλειά των εκπαιδευτικών, δίνει στους εκπαιδευτικούς ευκαιρίες να επιλέξουν πού θα επικεντρωθούν και συμβάλλει στην οικοδόμηση μιας κουλτούρας συνεργατικής μάθησης. Χρησιμοποιείται περισσότερο ως δράση (πράξη), χωρίς να περιορίζεται από αυστηρές συμμετοχές σε προγράμματα ή πιστοποιήσεις.

Βασικές αρχές επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών Καθογηγείται από το όραμα του εκπαιδευτικού για την τάξη του. Συμβάλει ώστε οι εκπαιδευτικοί να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να κάνουν πράξη το όραμα αυτό. Δημιουργεί κοινότητες μάθησης. Αναπτύσσει την ηγεσία των εκπαιδευτικών. Αξιολογείται συνεχώς.

Σύνδεση ηγεσίας και επαγγελματικής ανάπτυξης Έμφαση στη μάθηση. Τόσο η ηγεσία των εκπαιδευτικών όσο και η επαγγελματική εξέλιξη είναι στην υπηρεσία της μάθησης των μαθητών. Η ηγεσία των εκπαιδευτικών είναι η ίδια μια μορφή μάθησης που προσφέρει πολλές ευκαιρίες για επαγγελματική ανάπτυξη.

Δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών μάθησης Μέσω του διαλόγου και της συνεργατικής δράσης (πράξης), οι εκπαιδευτικοί συνδιαλέγονται και συναποφασίζουν για θέματα που επηρεάζουν τη μάθηση τόσο των ίδιων όσο και των μαθητών τους. Κοινό αίσθημα λογοδοσίας Αυτό συνεπάγεται δέσμευση για αυτοαξιολόγηση εκ μέρους όλων και δράση στη βάση έμπρακτων δεδομένων προκειμένου να επιτευχθεί βελτίωση.

Η σύνδεση Η επαγγελματική ανάπτυξη οδηγεί στην ηγεσία των εκπαιδευτικών, γεγονός που οδηγεί σε περαιτέρω επαγγελματική εξέλιξη για τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν ηγεσία. Ο ηγέτης εκπαιδευτικός παρωθούμενος από μια βαθιά προσωπική επιθυμία για μάθηση, αλλά και δέσμευση απέναντι στους μαθητές του, γίνεται πρώτα από όλα μαθητευόμενος και μετά ηγέτης.

Η ηγεσία είναι το τελικό προϊόν της δικής τους μαθησιακής πορείας. Μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων επαγγελματικής ανάπτυξης, οι εκπαιδευτικοί έρχονται στο προσκήνιο ως ηγέτες τόσο εντός όσο και εκτός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τους.

Αντί επιλόγου ‘Education is the great engine of personal development … It is what we make out of what we have, not what we are given, that separates one person from another. (Nelson Mandela, 1995, Long Walk to Freedom)