Αξιολόγηση των Μαθητικών Εργασιών στο μάθημα της Τεχνολογίας, Α΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου
Η προσθήκη της Τεχνολογίας στα μαθήματα που περιλαμβάνονται στο Γενικό Μέσο Όρο, μεγέθυνε την αξία της δίκαιης και αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητικών εργασιών
Προβλήματα της αξιολόγησης των εργασιών: 1. Αδιάβλητο 2 Προβλήματα της αξιολόγησης των εργασιών: 1. Αδιάβλητο 2. Αντικειμενικότητα 3. Συγκρισιμότητα των βαθμών ------------------------------------------- Η πλήρης επίλυσή τους είναι ανέφικτη. Η ελαχιστοποίησή τους είναι υποχρέωση και πρόκληση.
Με στόχο την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων αξιολόγησης εισάγονται κριτήρια ενιαία σαφή έγκυρα λειτουργικά (κατά το δυνατόν)
Κατηγορίες κριτηρίων 1) Οργάνωσης της Εργασίας - 3 2) Τήρησης προθεσμιών - 1 3) Περιεχομένου - 4 4) Παρουσίασης - 2
Τα κριτήρια αναλυτικά: 1) Δομή, περιεχόμενα, αρτιότητα 2) Έκταση της Εργασίας 4) Επιμέλεια και Παραστατικότητα 3) Συνέπεια στις προθεσμίες 5) Πρωτοτυπία, ιδέες 6) Ποιότητα ερευνητικού μέρους 7) Αξιοποίηση των πληροφοριών, αξιοπιστία, προτάσεις 8) Κατανοητό της εργασίας, σαφήνεια, ύφος γραφής 9) Εποπτικό υλικό και κατανοητό της εργασίας κατά την παρουσίασή της 10) Υποστήριξη της εργασίας κατά την παρουσίασή της
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΩΝ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΛΙΚΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Αλφαβητικός βαθμός Αριθμητικός βαθμός Πολλαπλασιασμός με συντελεστή βαρύτητας Σταθμισμένος βαθμός Άθροισμα συντελεστών βαρύτητας Άθροισμα σταθμισμένων βαθμών κριτηρίων (Σταθμικός) μέσος όρος Τελικός Βαθμός Εργασίας
Αναλυτική ενημέρωση των μαθητών Γίνεται διότι: 1 Αναλυτική ενημέρωση των μαθητών Γίνεται διότι: 1. Είναι δικαίωμα του μαθητή να γνωρίζει τους κανόνες της αξιολόγησής του 2. Είναι χρήσιμη η εξοικείωση με την τεχνική “λήψης αποφάσεων με τη χρήση ποσοτικών μεθόδων”
Παρουσίαση των εργασιών στην τάξη Καθορισμός της ημερομηνίας και της ώρας παρουσίασης για την κάθε εργασία Δύο εργασίες για κάθε διδακτική ώρα
Περιεχόμενα “τυπικής” δομής των μαθητικών εργασιών Περιεχόμενα “τυπικής” δομής των μαθητικών εργασιών 1) Τυποποιημένο εξώφυλλο 2) Τίτλος Εργασίας 3) Πίνακας Περιεχομένων 4) Πρόλογος 5) Περίληψη 6) Summary 7) Εισαγωγή 8) Θεωρητικό μέρος 9) Ερευνητικό μέρος 10) Συμπεράσματα-Προτάσεις 11) Βιβλιογραφία 12) Παράρτημα