To Γυμνάσιο Ανατολικού με Ευρωπαϊκή Διάσταση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Advertisements

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ERASMUS+ Βασική Δράση 2 Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών Building potential of school in areas of healthy lifestyle and.
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ERASMUS+
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ– ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΓΠΠ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
To Γυμνάσιο Ανατολικού με Ευρωπαϊκή Διάσταση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κινητικότητα Προσωπικού (ΚΑ1)
KA2: Strategic Partnerships Στρατηγικές Εταιρικές Σχέσεις
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων /Learning Mobility of Individuals
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
“Early School Leaving – Σχολική Διαρροή”
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ Κάτοχος Χάρτη Κινητικότητας
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

To Γυμνάσιο Ανατολικού με Ευρωπαϊκή Διάσταση Τον Ιούνιο του 2016 μετά από αίτηση του Γυμνασίου προς την Εθνική Μονάδα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκρίθηκε η συμμετοχή του σχολείου μας σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με χρηματοδότηση από το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών) & την Ευρωπαϊκή ένωση στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020

Το σχέδιο το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας έχει τίτλο: "Πρόωρη Σχολική Εγκατάλειψη στην Ελλάδα της Κρίσης-Οι Εκπαιδευτικές διαστάσεις της ανεργείας & του κοινωνικού αποκλεισμού στην αγροτική & βιομηχανική περιοχή Σίνδου-Χαλάστρας. Καινοτόμες Διδακτικές πρακτικές & Τρόποι αντιμετώπισης» Διάρκεια σχεδίου από 5-7-2016 έως 5-7-2017

Υπεύθυνοι Συντονισμού &Υλοποίησης του σχεδίου Ανδρονίκη Οικονόμου, Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Χαλάστρας (Ανατολικό) Μαρία Αντωνιάδου, καθηγήτρια Αγγλικής στο 2ο Γυμνάσιο Χαλάστρας (Ανατολικό)

Οι λόγοι που μας οδήγησαν να ασχοληθούμε με το πρόβλημα της μαθητικής διαρροής & Πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης

1. Κοινωνία της γνώσης και της μάθησης Σε ευρωπαϊκό πλαίσιο, ως μελλοντικός προσανατολισμός της κοινωνίας έχει επιλεγεί αυτός της «κοινωνίας της γνώσης και της μάθησης» και, ως κομβικό μελλοντικό χαρακτηριστικό, η επαρκής και ποιοτική εκπαίδευση. Ως μέλη της Ευρωπαϊκής οικογένειας οφείλουμε να συμβαδίζουμε με τις εκπαιδευτικές πολιτικές των εταίρων

2. Οι διογκούμενες διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο Σύμφωνα με σχετικά πρόσφατη έκθεση επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, περισσότεροι από 6 εκατομμύρια νέοι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να καταταχτούν στους «πρόωρα εγκαταλείποντες» (early school leavers) με τα ποσοστά να κυμαίνονται διαφορετικά ανά χώρα

Ενδεικτικά Ποσοστά Ισπανία (26,5%), Πορτογαλία (23,2%) Μάλτα (33,5%), Ιταλία (18,2%), το Ηνωμένο Βασίλειο (15%) Ρουμανία (17,5%) Αυστρία, η Δανία, η Φινλανδία, Σουηδία, η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Τσεχία & Σλοβακία παρουσιάζουν ποσοστά κάτω ακόμα και από τον επιδιωκόμενο μέσο στόχο του 10%, που η Ε.Ε. έχει θέσει μέχρι το 2020

Οι παραπάνω διαπιστώσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το θέμα καταγραφής και θεραπείας της μαθητικής διαρροής αποτελεί άμεση προτεραιότητα Η μη συμπλήρωση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών βαθμίδων (early school leavers) από τους μαθητές ως ζήτημα πρωτίστης σημασίας Γιατί έχει πολλές επιπτώσεις

3. Οι Συνέπειες Πέρα από τις μακροπρόθεσμες συνέπειες στην κοινωνική συνοχή, στην αύξηση της ανεργίας το άμεσο κόστος της εγκατάλειψης του σχολείου υπολογίζεται από 1 ως 2 εκατομμύρια ευρώ ανά πολίτη (αναλόγως τη χώρα) στη διάρκεια της ζωής του Πολιτική διάσταση του φαινομένου

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα; Στη χώρα μας, παραδοσιακά διατηρείται η εκτίμηση στο εκπαιδευτικό σύστημα και στον θετικό ρόλο του στην κοινωνική κινητικότητα Η οικονομική και κοινωνική κρίση των τελευταίων ετών, Οι προσφυγικές εισροές & οι μετανάστες ποσοστά πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης στην Ελλάδα είναι καλύτερα από τον κοινοτικό μέσο όρο, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες η ελληνική κοινωνία διατηρεί την εκτίμησή της στο εκπαιδευτικό σύστημα και στις προοπτικές της μόρφωσης.

4. Διαδρομές Μαθητικών διαρροών Παραδοσιακά, οι διαρροές από το Ελληνικό σχολικό σύστημα στις αγροτικές περιοχές κατευθύνονταν προς τις γεωργικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες, προς τις υπηρεσίες του τουρισμού στις νησιωτικές και προς την τεχνική απασχόληση/εργατική απασχόληση, μέσω της μαθητείας δίπλα σε κάποιο εμπειροτέχνη, στις πόλεις και κυρίως σε βιομηχανικές/βιοτεχνικές ζώνες των πόλεων

5. Ο καταλυτικός ρόλος του σχολείου στην πρόληψη & αποτροπή της μαθητικής διαρροής Από όλα αυτά γίνεται φανερό ότι το σχολείο πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί, μαζί με την οικογένεια, τη στέγη των παιδιών μέχρι την ενηλικίωσή τους καθίσταται πιο επιτακτική η ανάγκη για άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου της μαθητικής διαρροής Παρατηρητήριο Μαθητικής Διαρροής

Πώς δομείται το δικό μας σχέδιο Στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου περιλαμβάνονται σειρά από δραστηριότητες όπως: Κινητικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού για επιμόρφωση σε νέες διδακτικές προσεγγίσεις στο εξωτερικό (Ρεϊκιαβικ- Ισλανδία) Επιτόπιες ενημερωτικές συναντήσεις στην έδρα του ΙΚΥ στην ΑΘΗΝΑ για περαιτέρω συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας που συμμετέχουν σε Ευρωπαϊκά προγράμματα για ανταλλαγή απόψεων & καλών πρακτικών Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών, απόψεων και υλικού με εταίρους (εκπαιδευτικούς από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες) Ενημερωτικές Δράσεις (Καθηγητές, Γονείς, Μαθητές) Εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων σε μαθήματα ή προγράμματα του σχολείου

Ανάρτηση Υλικού από την κινητικότητα στην Ιστοσελίδα του σχολείου Δημιουργία Αφίσας που θα αναρτηθεί σε εμφανές σημείο του σχολείου αλλά και του Δήμου από τη συμμετοχή Ενεργή συμμετοχή του σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Ηλεκτρονική πλατφόρμα Αδελφοποίησης e twinning με σκοπό την επικοινωνία & ανταλλαγή απόψεων με εκπαιδευτικούς σε όλη την Ευρώπη

Εξοικείωση μαθητών με Ευρωπαϊκά Εργαλεία που θα βοηθήσουν στην συνέχιση των σπουδών τους & την δημιουργία επαγγελματικής ταυτότητας με Ευρωπαϊκή διάσταση όπως: EUROPASS EURO CV SALTO YOUTH EURO GUIDANCE EOΠΠΕΠ teens gate Διαδικτυακή Πύλη Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Σταδιοδρομίας Εφήβων & Νέων ΠΛΟΗΓΟΣ κλπ Μέτρηση /Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του σχεδίου μας ΤΕΛΙΚΗ ΈΚΘΕΣΗ υλοποίησης του Προγράμματος προς το ΙΚΥ και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Mobility Tool την διαδικτυακή πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Τί είναι το Erasmus+ Το Erasmus+ είναι το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό, που στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της απασχολησιμότητας καθώς και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εκπαίδευσης, κατάρτισης και νεολαίας, σε όλους τους τομείς της Δια Βίου Μάθησης (Ανώτατη Εκπαίδευση, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Σχολική Εκπαίδευση, δραστηριότητες νεολαίας, κτλ).

Το πρόγραμμα Erasmus+ δομείται σε 3 βασικές Δράσεις (Key Actions) για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη νεολαία οι οποίες είναι: Βασική Δράση 1 (KA1/ΒΔ1): Κινητικότητα των ατόμων Βασική Δράση 2 (ΚΑ2/ΒΔ2): Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών Βασική Δράση 3 (KA3/ΒΔ3): Ενίσχυση σε θέματα μεταρρυθμίσεων πολιτικής

Η Βασική Δράση 1/ ΚΑ1του Erasmus+ προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων δημοσίων και ιδιωτικών φορέων (σχολεία) να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μια άλλη χώρα. Οι συμμετέχοντες μέσω των δραστηριοτήτων που προσφέρουν τα σχέδια μαθησιακής κινητικότητας έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους. Δίνεται επίσης η δυνατότητα να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό και να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων στα σχέδια κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης έχουν: α) σχολεία (δηλ. ιδρύματα που παρέχουν γενική, επαγγελματική, ή τεχνική εκπαίδευση οποιουδήποτε επιπέδου προσχολικής έως και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που βρίσκονται σε χώρα του προγράμματος και αποστέλλουν προσωπικό στο εξωτερικό (μεμονωμένη αίτηση) β) Ο συντονιστής μιας εθνικής κοινοπραξίας κινητικότητας (αίτηση κοινοπραξίας).

Φυσικά πρόσωπα δεν έχουν δικαίωμα άμεσης υποβολής αιτήσεως για επιχορήγηση. Η διάρκεια του σχεδίου κινητικότητας μπορεί να είναι 1 έως 2 έτη ενώ η διάρκεια μιας δραστηριότητας μπορεί να είναι από 2 ημέρες μέχρι 2 μήνες (εξαιρουμένου του χρόνου διάρκειας του ταξιδιού). Ο αιτών καλείται να επιλέξει τη διάρκεια κατά την υποβολή της αίτησης, σύμφωνα με τον στόχο του σχετικού σχεδίου και το είδος των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Το Πρόγραμμα κινητικότητας του Γυμνασίου Ανατολικού στα πλαίσια του Erasmus+

Reaching, teaching and Keeping our learners Reykjavik Iceland 6-13th August 2016

Στόχος σεμιναρίου: Methods and approaches to reach and increase retention of at risk learners Πρόωρη Σχολική Εγκατάλειψη Μέθοδοι και τεχνικές για να προσεγγίσουμε και να αυξήσουμε την συγκράτηση-παραμονή στην τυπική σχολική εκπαίδευση μαθητών που ανήκουν στις υψηλές ομάδες κινδύνου για πρόωρη εγκατάλειψη

Το Επιμορφωτικό σεμινάριο που παρακολούθησαν 2 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας διεξήχθη: Στην πρωτεύουσα της Ισλανδίας, στο Ρέικιαβικ Ο επιμορφωτικός Οργανισμός που παρείχε το πρόγραμμα επιμόρφωσης είναι: ICT-InterCultural Iceland, ένας ανεξάρτητος, μη-κερδοσκοπικός και μη-κυβερνητικός Οργανισμός που ειδικεύεται: Εκπαίδευση εκπαιδευτών Συμβουλευτική Ευρωπαϊκή Συνεργασία

Σεμινάρια, Εκπαίδευση, Συμβουλευτική Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση εκπαιδευτικών και παιδαγωγών σε θέματα σχετικά με μετανάστευση, ρατσισμό, διακρίσεις Διαπολιτισμική Εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης Πρακτικά σεμινάρια για καθηγητές με έμφαση στην ενταξιακή μάθηση (inclusive learning) & Συνεργατική μάθηση (cooperative teaching methods)

Οι κύριοι άξονες του σεμιναρίου Πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε τους μειονεκτούντες μαθητές Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τα μαθήματά μας και να διδάσκουμε τα παιδιά έτσι ώστε να τους παρακινούμε το ενδιαφέρον και να θέλουν να παραμείνουν στο σχολείο Πως η αντιμετώπιση του καθηγητή απέναντι στην διαφορετικότητα (diversity) μπορεί να κάνει τη διαφορά

Η βασικά έννοια του σεμιναρίου ήταν: Η λέξη Retention που σημαίνει: “The condition of retaining (keeping) something” Η κατάσταση του να κρατώ κάτι δηλαδή η αποφυγή της εγκατάλειψης του σχολείου ή με τον Αγγλικό όρο “drop out” Η νέα κουλτούρα του σχολείου πρέπει να δομείται στο δίπολο: Not tolerance but Acceptance- όχι ανεκτικότητα αλλά αποδοχή του άλλου

Τρόποι για να επιτευχθεί η συγκράτηση στο σχολείο Η δημιουργία μαθησιακού περιβάλλοντος ασφάλειας και εμπιστοσύνης είναι το πρώτο πράγμα για να αυξήσουμε την παραμονή και το ενδιαφέρον των μαθητών μας Χρήση Επικοινωνιακών δραστηριοτήτων στις οποίες θα λαμβάνουν μέρος όλοι οι μαθητές όπως: Ice breaker activities Interviews Information exchange

Στόχοι που τίθενται από τν Ευρωπαϊκή Επιτροπή Εκπαίδευσης για τον 21ο Αιώνα Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Εκπαίδευσης θέτει 4 στόχους: Μαθαίνω να μαθαίνω (Learning to Learn) Mαθαίνω να είμαι (Learning to be) Μαθαίνω να κάνω (Learning to do) Μαθαίνω να συνυπάρχω (Learning to live together) “Learning to live together, learning to live with others-this type of learning is probably one of the major issues in education today” (Delors et al, 1996. p.91)

Έμφαση σε: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (Intercultural Education) Συνεργατική Μάθηση (Cooperative Learning)

Intercultural Education Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Η διαπολιτισμική Εκπαίδευση αφορά: Εκπαίδευση μεταναστών-προσφύγων (αφομοίωση)-Immigrant Education Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση (μονόπλευρη ενσωμάτωση)-Multicultural Education Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ( αμοιβαία ενσωμάτωση)- Intercultural Education

Επίσης, πέραν αυτών μας έγινε μια παρουσίαση του Εκπαιδευτικού Συστήματος της Ισλανδίας Πολύ καλή οργάνωση της Σχολικής Εκπαίδευσης με υψηλά ποσοστά ενσωμάτωσης ξένου πληθυσμού Χαμηλά ποσοστά της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου Ανοιχτό Πολυπολιτισμικό και Συνεργατικό σχολείο με ευέλικτο αναλυτικό πρόγραμμα και προσαρμογή διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών

Εκτός του Ισλανδικού συστήματος είχαμε την ευκαιρία να μας παρουσιασθούν και Εκπαιδευτικά συστήματα από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες Στην δική μας ομάδα οι εθνικότητες των Καθηγητών ήταν : Ισπανοί Έλληνες Ούγγροι Φινλανδοί Άγγλοι Γερμανοί Εσθονοί Τσέχοι

Διάρκεια σεμιναρίου 7 ημέρες Υποχρεωτική παρακολούθηση ακόμη και Σάββατο & Κυριακή από τις 9 πμ έως 4 μμ Έντονη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε workshops, παρουσιάσεις, συνεργατικές δραστηριότητες, παίγνια κλπ Υψηλή Γλωσσομάθεια της Αγγλικής Πολιτιστικές δραστηριότητες για γνωριμία της κουλτούρας και της ζωής των Ισλανδών

Τι επιδιώκουμε μετά από αυτό το σεμινάριο Να κάνουμε γνωστό το πρόβλημα της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης Να προβλέψουμε και ίσως να παρέμβουμε εγκαίρως σε περιπτώσεις που αντιληφθούμε μία τέτοια περίπτωση Να εφαρμόσουμε διδακτικές τεχνικές στο μάθημά μας που θα συσφίγγουν τις σχέσεις και θα ενισχύσουν την συνεργατικότητα, αλληλεγγύη αλληλοσεβασμό, ανοχή στην διαφορετικότητα και αγάπη προς το σχολείο

Να ενημερώσουμε και να κινητοποιήσουμε γονείς εκπαιδευτικούς και ει δυνατόν τοπικούς φορείς για την πρόωρη σχολική εγκατάλειψη Να προσδώσουμε ευρωπαϊκή διάσταση στο Γυμνάσιο Ανατολικού (αλλά και το ίδιο το Ανατολικό) μέσω συνεργασιών με Ευρωπαίους εταίρους Να παροτρύνουμε κι άλλους συναδέλφους σε τέτοιου είδους κινητικότητες Να δείξουμε την προστιθέμενη αξία τέτοιων δράσεων που έχουν πολλαπλά οφέλη για όλους Να περάσουμε στο επόμενο στάδιο κινητικότητας ΚΑ2 με κινητικότητα και ανταλλαγή μαθητών αυτή τη φορά σε σχολείο άλλης Ευρωπαϊκής χώρας

Στιγμές από το ταξίδι μας & την επιμόρφωσή μας ΙΣΛΑΝΔΙΑ 2016

Η Ισλανδία μια χώρα μακρινή αλλά και όμορφη

Παγωμένη Ισλανδία

ΡΕΥΚΙΑΒΙΚ

Cultural Activities Γνωρίζοντας την πόλη & τον τρόπο ζωής των Ισλανδών

Συμμετοχή του Γυμνασίου στην Ημερίδα του ΙΚΥ στην Αθήνα 4 Νοεμβρίου 2016 το σχολείο μας συμμετείχε στην Ημερίδα του ΙΚΥ όπου κληθήκαμε να παρουσιάσουμε την εμπειρία μας, να κάνουμε μία πρώτη αξιολόγηση της κινητικότητάς μας και λάβουμε κατευθυντήριες γραμμές για την υλοποίηση του σχεδίου μας Το σχολείο εκπροσώπησε η Μαρία Αντωνιάδου υπεύθυνη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος

Ημερίδα ΙΚΥ/Αθήνα Νοέμβριος 2016

Διοικητικό Συμβούλιο της Εθνικής Μονάδας ΙΚΥ

Ευχαριστίες Ευχαριστούμε όλο το σύλλογο Καθηγητών του Ανατολικού για την συμπαράστασή του σε αυτό το εγχείρημα και την πολύτιμη βοήθειά τους Την Διευθύντρια του σχολείου που με προθυμία αποδέχθηκε τη συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα και προσφέρει τα μέγιστα στην υλοποίησή του παρόλο το πολύπλοκο διοικητικό φορτίο

Αναμένουμε τη συνεργασία όλων σας Μαθητών και Καθηγητών του Γυμνασίου για την επιτυχή Υλοποίηση και Περάτωση του σχεδίου μας Ευελπιστούμε σε συνέχεια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Σχολείου Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία/ενημέρωση Οικονόμου Ανδρονίκη Αντωνιάδου Μαρία