Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ, Ιωάννινα 2009 Αντώνης Λιοναράκης Προδιαγραφές μεθοδολογίας έρευνας.
ΕΧΕΤΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ STOREWARS ΟΠΩΣ.... ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ STOREWARS  Γιατί δίνει στους συμμετέχοντες πραγματική γνώση σε ειδικά αλλά και εταιρικά θέματα.
ΣΤΟΧΟΙ: (Σε τι θα σας χρησιμεύσει)
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Γιάννης Μελέας Σύμβουλος Σταδιοδρομίας στο Κεντρικό Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
H Πτυχιακή Εργασία στην ΑΣΠΑΙΤΕ
Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
«Project» Διερευνητική εργασία. Σκοπός  Για να μάθουν οι μαθητές καλύτερα  Βιώματα – ενδιαφέροντα – μάθημα  Παιδαγωγικό κέρδος.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Notes for SPSS Ετήσια Παρουσίαση Διδακτορικής Διατριβής τ… υπ.διδάκτορα…………. Επιβλέπων:…………….. Τριμελής Επιτροπή…………….. Χίος,…………………
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
John Dewey
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Α.Π.Θ. Γιώργος Μπλέκας Αναπληρωτής Καθηγητής
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Που και πως ψάχνουμε.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Notes for SPSS Ετήσια Παρουσίαση Διδακτορικής Διατριβής
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μαθηματοσ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ-ΛΙΑΓΚΗΣ
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Notes for SPSS Ετήσια Παρουσίαση Διδακτορικής Διατριβής
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Επιμέλεια-παρουσίαση
ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα

Τι είναι η πτυχιακή εργασία; Είναι ένα πόνημα που έχει δακτυλογραφηθεί με έκταση που ποικίλει και μπορεί να καταλαμβάνει 60-180 σελίδες, στο οποίο ο φοιτητής πραγματεύεται ένα θέμα-πρόβλημα συνήθως σχετικό με την κατεύθυνση σπουδών στην οποία θέλει να πάρει πτυχίο.

Τι είναι η πτυχιακή εργασία; Ο φοιτητής παρουσιάζει την πτυχιακή του εργασία, αφού έχει περάσει επιτυχώς όλα τα μαθήματα των εξαμήνων που έχει δηλώσει, μπροστά σε μια τριμελή επιτροπή που ακούει την έκθεση του επιβλέποντα καθηγητή (με τον οποίο γίνεται η πτυχιακή). Στη συνέχεια τα άλλα μέλη της εισηγητικής επιτροπής μπορεί να κάνουν κάποιες ερωτήσεις -παρατηρήσεις στον υποψήφιο φοιτητή.

Ποια η διαφορά της πτυχιακής εργασίας από τη διδακτορική διατριβή; Το διδακτορικό είναι μια εργασία με την οποία καταπιάνονται μόνο όσοι επιθυμούν να τελειοποιηθούν και να εξειδικευτούν ως επιστήμονες-ερευνητές.

Χαρακτηριστικά της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής Η διδακτορική διατριβή αποτελεί μια πρωτότυπη-ερευνητική εργασία. Εκπονείται συνήθως σε μια προχωρημένη-ώριμη ηλικία. Να «Ανακαλύψουμε» κάτι που οι άλλοι δεν το έχουν βρει ακόμη. Και δεν εννοούμε απαραίτητα τη θεωρία της Σχετικότητας!

Χαρακτηριστικά της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής Πάντως ο μελετητής πρέπει να «δημιουργήσει» μια εργασία που δεν πρέπει, θεωρητικά να την αγνοήσουν οι άλλοι μελετητές του κλάδου διότι θα προσθέτει κάτι καινούριο στον επιστημονικό κλάδο.

Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Μια καλή πτυχιακή μπορεί να είναι συνθετική ή/και ερευνητική. Η κριτική αντίληψη που έχει αναπτύξει ο φοιτητής καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής του, αποδεικνύεται μέσα από μια συνθετική πτυχιακή εργασία. Δηλαδή από τον τρόπο που καταφέρνει να παρουσιάσει με σαφήνεια, προσπαθώντας να συνδέσει τις διάφορες οπτικές γωνίες, ώστε να προσφέρει μια ευφυή πανοραμική επισκόπηση, χρήσιμη από κάθε άποψη πληροφόρησης ακόμα και για έναν ειδικό του κλάδου.

Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Όποιος κάνει συνθετική εργασία δεν αποκλείει το δρόμο της έρευνας. Η σύνθεση μπορεί να αποτελέσει δείγμα σοβαρότητας εκ μέρους ενός νεαρού ερευνητή που προτού ξεκινήσει την προσωπική του έρευνα θέλει να τη στοιχειοθετήσει καλά αποσαφηνίζοντας σημαντικούς όρους και έννοιες.

Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Η επιλογή για ένα φοιτητή να προχωρήσει από το μέρος της σύνθεσης στο μέρος της έρευνας εξαρτάται από δύο παράγοντες από την ωριμότητα και την ικανότητα εργασίας του υποψηφίου. Επίσης εξαρτάται και από οικονομικούς παράγοντες διότι ένας φοιτητής έχει λιγότερο χρόνο, λιγότερες δυνάμεις και πολλές φορές λιγότερα χρήματα να διαθέσει σε μακροχρόνιες έρευνες (συνήθως απαιτούν την αγορά σπάνιων και δαπανηρών βιβλίων, ταξίδια σε κέντρα ή βιβλιοθήκες του εξωτερικού κ.ά.).

Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Μια πτυχιακή εργασία μπορεί να είναι αξιοπρεπής με: Τον υπολογισμό του διαθέσιμου χρόνου και Την κατάλληλη επιλογή θέματος (δηλαδή της ιδιαίτερης κλίσης του κάθε φοιτητή).

Πώς μπορεί μια πτυχιακή εργασία να χρησιμεύσει και μετά το πτυχίο; Με δύο τρόπους: Ως σημείο εκκίνησης μιας ευρύτερης έρευνας που θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια εφόσον φυσικά ο φοιτητής το επιθυμεί. Ως βοήθεια για το επάγγελμά του.

Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Να εντοπίσουμε/ επιλέξουμε ένα συγκεκριμένο θέμα. Να συγκεντρώσουμε στοιχεία σχετικά με το θέμα. Να οργανώσουμε αυτά τα στοιχεία. Να επανεξετάσουμε από πρώτο χέρι το θέμα στο φως των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν. Να δώσουμε οργανική μορφή σε όλους τους προηγούμενους συλλογισμούς. Να προσπαθήσουμε να καταλάβουν οι αναγνώστες τι θέλαμε να πούμε και να είναι σε θέση να ανατρέξουν, αν χρειαστεί, στα ίδια στοιχεία προκειμένου να συνεχίσουν το θέμα για λογαριασμό τους.

Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Το να εκπονηθεί μια διπλωματική εργασία σημαίνει για ένα φοιτητή να μάθει να βάζει σε τάξη τις ιδέες του και να τακτοποιεί τα δεδομένα. Είναι μια εμπειρία μεθοδικής εργασίας, σημαίνει να κατασκευάζεις ένα αντικείμενο που χρησιμεύει και σε άλλους.

Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Το να κάνουμε μια πτυχιακή είναι σαν να ασκούμε τη μνήμη μας. Μιας και εξασκούμε τη μνήμη μας είναι καλύτερα να μαθαίνουμε πράγματα που μας ενδιαφέρουν ή μας χρειάζονται. Όμως ακόμα και όταν μαθαίνουμε πράγματα που φαινομενικά μας είναι άχρηστα αποτελεί καλή γυμναστική για το μυαλό.

Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Μολονότι είναι λοιπόν σημαντικό να κάνουμε μια πτυχιακή για ένα θέμα που μας αρέσει, το θέμα είναι δευτερεύον συγκριτικά: με τη μέθοδο εργασίας που μαθαίνουμε και την εμπειρία που αποκτάμε.

Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Σε μια καλή εργασία δεν υπάρχει κανένα θέμα πραγματικά ανόητο. Από μια καλή εργασία εξάγονται πάντα χρήσιμα συμπεράσματα. Ο Μάρξ για παράδειγμα δεν έκανε την πτυχιακή του για την πολιτική οικονομία αλλά για δύο Έλληνες φιλοσόφους τον Επίκουρο και τον Δημόκριτο.

Τέσσερις κανόνες για επιλογή θέματος πτυχιακής Το θέμα είναι καλό να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα του υποψηφίου (συνδέεται με το είδος των μαθημάτων που έδωσε, με τα διαβάσματά του) αλλά όχι και απαραίτητο. Οι πηγές στις οποίες θα ανατρέξει να είναι προσιτές δηλαδή να μην επιβαρύνουν οικονομικά των υποψήφιο. Οι πηγές στις οποίες θα ανατρέξει να είναι εύχρηστες δηλαδή ανάλογες με τις μορφωτικές δυνατότητες του υποψηφίου. Το μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας να είναι αντίστοιχο της πείρας του υποψηφίου.

Τελικά πέντε κανόνες για την εκπόνηση διπλωματικής! Υπάρχουν υποψήφιοι που για λόγους συμπάθειας ή οκνηρίας θέλουν να κάνουν με το διδάσκοντα της Α ειδικότητας μια διπλωματική που στην πραγματικότητα είναι της Β ειδικότητας. Ο διδάσκων μπορεί να δεχθεί από συμπάθεια, ματαιοδοξία ή απροσεξία και μετά δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσει την πτυχιακή.

Τελικά πέντε κανόνες για την εκπόνηση διπλωματικής! Κατά συνέπεια ο επιβλέπων/ επιβλέπουσα, που θα επιλεγεί από τον υποψήφιο φοιτητή, πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με το θέμα της εργασίας του.