Αξιοποίηση της μεικτής μάθησης με το LAMS στο Λύκειο Τσέχωφ: Αυτός ο πασίγνωστος- άγνωστος Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση Στο 5ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκε Μεικτή Ενδοσχολική Επιμόρφωση Αξιοποίηση του LAMS στην εκπαιδευτική πράξη» με σκοπό τη θετική συμβολή αξιοποίησης των ΤΠΕ και την ενσωμάτωση της διαδικτυακής εκπαίδευσης ως συμπληρωματικό εργαλείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας του ΕΑΠ Οι συμμετέχοντες στη ΜΕΕ εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και δημιούργησαν συνεργατικά, εφάρμοσαν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική, και αξιολόγησαν τα διδακτικά σενάρια με την αξιοποίηση του LAMS
Η διαδικασία εφαρμογής ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ: Συνεργασία & Αλλαγή ρόλου του «δασκάλου» από μεταφορέας γνώσεων σε σύμβουλο, διαμεσολαβητή της γνώσης, ρυθμιστή, συντονιστή του μαθησιακού περιβάλλοντος. ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ: «Μαθαίνω πώς μπορώ να μάθω» με ομαδοσυνεργατικότητα για πληροφόρηση και αναζήτηση της νέας γνώσης μέσω Διαδικτύου ανταλλαγή απόψεων & ανάληψη πρωτοβουλιών Αναστοχασμό & αυτοαξιολόγηση Σχολικό Έτος: 2012-2013 Τάξη: Β Λυκείου ΜΑΘΗΜΑ: Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία
4 φάσεις εκπαιδευτικού σεναρίου Γνώση- Κατανόηση Ανάλυση- εμβάθυνση Σύνθεση- Προσωπική Δημιουργία Αξιολόγηση
Διεύρυνση της εφαρμογής Πρόσβαση - Διαθεματικότητα Διαθεσιμότητα στη Διεθνή κοινότητα του LAMS http://lamscommunity.org/lamscentral/sequence?s eq_id=1559979 Συνεργασία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων και επαναχρησιμοποίηση σε μαθήματα διαφόρων ειδικοτήτων Διαθεματικότητα (Αρχαία, Γλώσσα, Ιστορία, Διοίκηση, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή) Διεύρυνση (άλλους τομείς, αντικείμενα, φορείς ) Συνεργασία μαθητών μέσα και έξω από την τάξη Συνεργασία εκπαιδευτικών Διάδοση Ημερίδα διαδικτυακών μαθημάτων Workshops εκμάθησης μαθησιακού περιβάλλοντος LAMS μέσα από την πράξη Βιωσιμότητα Επιμόρφωση για εκμάθηση του LAMS σε προχωρημένο επίπεδο Επιμόρφωση συναδέλφων (επίπεδο αρχαρίων)
Συμπεράσματα Το LAMS αποτέλεσε : Κίνητρο για τους μαθητές να γνωρίσουν αρκετά διηγήματα και θεατρικά έργα του Τσέχωφ Πηγή εμπλουτισμού της γνώσης με αξιοποίηση εναλλακτικού εκπαιδευτικού υλικού Εμψυχωτής της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών και συμβολής τους στη μαθησιακή διαδικασία Έναυσμα για εκπόνηση όλων των δραστηριοτήρων της μαθησιακής ακολουθίας με πρωτόγνωρη προθυμία Προωθητής αλληλοϋποστήριξης και παροχής βοήθειας στους διστακτικούς να συνεχίσουν Έναυσμα για καλλιέργεια περιέργειας για το άγνωστο και αντιμέτωπιση πρόκλησης Πηγή ενθουσιασμού, αυτοπεποίθησης και ευγενούς ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών που ολοκλήρωσαν όλοι το πρώτο διαδικτυακό τους μάθημα. Έναυσμα για υλοποίηση θεατρικής παράστασης: «Ο Τσέχωφ της νιότης»
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικής παρέμβασης Υποστηρικτές- Συνεργάτες ΕΕΥΕΜ: Καμέας Α., Διευθυντής Αντωνέλλου Γ., Παναγιωτόπουλος Α. Εκπαιδευτικοί 5ου ΓΕΛ Σερέτη Ευ., ΠΕ06, Διευθύντρια Ασαρίδης Χ., ΠΕ04 Διαμαντοπούλου Χ., ΠΕ04 Δημητριάδου Π., ΠΕ02 Καραμάνη Ι., ΠΕ06 Νομικός Γ., ΠΕ04 Πατήλας Χ., ΠΕ04 Χριστοπούλου Αι. Μαθητές – Μαθήτριες Αλβανού Αναστασία Αναστασίου Ελένη Καρκάτας Γρηγόρης Καριτζής Αντώνιος Μπόσκου Θεοδώρα Μιχαλάκος Γιώργος Nεδέλκος Νικόλαος Μάρτου Μαρία Εκπαιδευτικοί- Δημιουργοί Κοντέλλη Ε., ΠΕ04 Ρώσσιου Ε., ΠΕ19