ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΝΣΤΑΡΑΟΥΛΙ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΟΥΛΗ ΡΕΝΤΙΟΛ
Ἡ ἱ στορ ί α το ῦ Ναο ῦ ἀ ρχ ί ζει ο ὐ σιαστικ ά ἀ π ό τ ή ν ἀ π ό φαση το ῦ Συλλ ό γου τ ῶ ν ἐ ν Ἀ θ ή ναις Ὀ λυμπ ί ων τ ό 1903 ν ά κτ ί σουν Να ό στ ή ν Ἀ θ ή να το ῦ Ἁ γ ί ου Θερ ά ποντος μ έ συνδρομ έ ς τ ῶ ν μελ ῶ ν. Ὁ Να ό ς κτ ί στηκε τελικ ά τ ό 1924 ἐ ντ ό ς το ῦ συνοικισμο ῦ τ ῆ ς τ ό τε Κοιν ό τητος Ζωγρ ά φου, σ έ ο ἰ κ ό πεδο πο ύ δ ώ ρισαν στ ό ν σ ύ λλογο Ὀ λυμπ ί ων ο ἱ ἀ δελφο ί Ζωγρ ά φου Κωνσταντ ῖ νος κα ί Σωτ ή ριος. Ὁ πρ ῶ τος ἐ κε ῖ νος μικρ ό ς Να ό ς, ἀ ρχικ ά ἦ ταν παρ ά γκα κα ί ἀ ργ ό τερα ἔ γινε π έ τρινος. Ο ἱ ἀ ν ά γκες τ ῆ ς Κοιν ό τητος Ζωγρ ά φου πο ύ πληθυσμιακ ά μεγ ά λωνε κα ί χρει ά ζονταν Ἐ νοριακ ό Να ό, καλ ύ πτονταν προσωριν ῶ ς μ έ τ ή ν παραχ ώ ρηση το ῦ Ναο ῦ γι ά δημ ό σια λατρε ί α ἐ κ μ έ ρους το ῦ συλλ ό γου τ ῶ ν Ὀ λυμπ ί ων. Το 1929 συμφωνήθηκε ἐ κ μ έ ρους τ ῆ ς τ ό τε ἐ νοριακ ῆ ς ἐ πιτροπ ῆ ς κα ί το ῦ Συλλ ό γου τ ῶ ν Ὀ λυμπ ί ων ν ά γ ί νει μεταβ ί βαση το ῦ Ναο ῦ γι ά ν ά χρησιμοποιηθε ῖ ὡ ς ἐ νοριακ ό ς. Έτσι, μεταβιβ ά στηκε ἡ κυρι ό τητα, νομ ή κα ί κατοχ ή το ῦ Ἱ ερο ῦ Ναο ῦ πρ ό ς τ ή ν ἐ νοριακ ή ἐ πιτροπ ή τ ό 1930
Ἡ ἱ στορία τ ῆ ς Ἐ νορίας το ῦ Ἱ ερο ῦ Ναο ῦ Ἁ γίου Γερασίμου ξεκινάει στ ὶ ς ἀ ρχ ὲ ς το ῦ α ἰῶ να τουλάχιστον, λαμβανομένου ὑ π’ ὅ ψιν ὅ τι ἀ π ὸ τ ὸ 1926 ε ἶ ναι ἐ νορία κα ὶ ὑ πάρχουν βιβλία πολλ ὰ πο ὺ το στοιχειοθετε ῖ. Κατά τ ὰ ἔ τη 1945 – 1947, τ ὸ ἐ κκλησιαστικ ὸ συμβούλιο, ὑ π ὸ τ ὴ ν προεδρία το ῦ ἱ ερέως Σπυρίδωνος Ζέγγου, ἀ νέλαβε κα ὶ συνέχισε τ ὴ ν ἐ πέκταση το ῦ μέχρι τότε Ναϊδρίου, καθ’ ὅ σον στ ὴ ν συνοικία ε ἶ χαν ἐ γκατασταθε ῖ κα ὶ νέοι κάτοικοι κα ὶ ὅ χ ῶ ρος του ἦ ταν ἀ νεπαρκ ὴ ς γι ὰ τ ὸ ν ἐ κκλησιασμό τους. Ο ἱ ἐ ργασίες ξεκίνησαν, ἔ χοντας ἐ θελοντ ὲ ς πάρα πολλο ὺ ς ἀ π ὸ το ὺ ς κατοίκους τ ῶ ν Κουπονίων, ὅ λων τ ῶ ν ἡ λικι ῶ ν. Ὅ λοι σχεδ ὸ ν ο ἱ τεχνίτες τ ῆ ς συνοικίας προσ ῆ λθαν κα ὶ προσέφεραν ἐ θελοντικ ὰ τ ὶ ς γνώσεις τους κα ὶ τ ὴ ν ἐ ργασία τους. Συγκροτήθηκε δ ὲ, ἐ πιτροπ ὴ γι ὰ τ ὴ ν συγκέντρωση χρημάτων, πο ὺ θ ὰ βοηθο ῦ σαν στ ὸ κόστος τ ῆ ς κατασκευ ῆ ς. Στ ὴ ν προσπάθεια α ὐ τ ὴ, συνέβαλαν ἐ ργοστάσια παραγωγ ῆ ς τσιμέντου, καθ ὼ ς κα ὶ τ ὸ Ὑ πουργε ῖ ο Συγκοινωνι ῶ ν, με τ ὴ ν δωρε ὰ κα ὶ παροχ ὴ τσιμέντου κα ὶ σιδήρου ἀ ντίστοιχα. Ἔ τσι ὁ λοκληρώθηκε ἡ κατασκευ ὴ το ῦ Ναο ῦ ἐ ντ ὸ ς διετίας.
Ο Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου θεμελιώθηκε το έτος 1982 και η κυριότητα του προαυλίου χώρου ανήκει στον Ιερό Ναό, ενώ ο Δήμος Ζωγράφου ακόμη και σήμερα προσπαθεί να αμφισβητήσει την κυριότητα. Την διοίκηση του Ναού από τον Νοέμβριο του 2005 ασκεί ο Αρχιμανδρίτης Βενέδικτος Παπαδόπουλος με απόφαση του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών & Πάσης Ελλάδος Χριστοδούλου. Σήμερα & σύμφωνα με την απόφαση 2700/2013 του Πρωτοδικείου Αθηνών, κύριος του Ακινήτου είναι ο Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου και ύστερα από επίσημη εγγραφή στο Κτηματολόγιο Ζωγράφου.
Περπατώντας στην Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ στην κάθοδο προς Ζωγράφου θα δούμε αυτό το μικρό εκκλησάκι. Λέγεται ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ και είναι σαν μινιατούρα στο μικρό προαύλιο χώρο Την επόμενη φορά που θα περάσεις από εκεί στρέψε το βλέμμα σου, θα νιώσεις μια ευχάριστη έκπληξη μέσα στην τσιμεντένια πόλη.
Ανήκει στην εκκλησία Γνήσιων Ορθοδόξων Χριστιανών (Γ.Ο.Χ.) Ελλάδος (Παλαιοημερολογήτες) Βρίσκεται στη Βακτριαν ῆ ς 76 Και μιας και μιλάγαμε για τσιμεντένια πόλη, να ένα εκκλησάκι, σε μια πολυκατοικία
Παλαιοημερολογίτες ή Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί (Γ.Ο.Χ.), αποκαλούνται εκείνοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, οι οποίοι εξακολουθούν να τηρούν την εκκλησιαστική παράδοση του πατρώου εκκλησιαστικού εορτολογίου και ημερολογίου. Οι όροι παλαιοημερολογίτες και παλαιοημερολογιτισμός (όπως και οι έννοιες νεοημερολογίτες και νεοημερολογιτισμός) υφίστανται από το 1924, χρονιά κατά την οποία η Εκκλησία της Ελλάδος αναθεώρησε το έως τότε ισχύον Ιουλιανό ημερολόγιο, ώστε να συμπίπτει με το νέο, Γρηγοριανό ημερολόγιο που είχε υιοθετήσει η πολιτεία. Τότε οι Παλαιοημερολογίτες αποσχίσθηκαν από την κρατούσα εκκλησία (των Νεοημερολογιτών), επειδή θεώρησαν την αλλαγή του ημερολογίου ως πρώτο βήμα για την υποταγή των Ορθοδόξων στον Πάπα και ότι η επίσημη εκκλησία υπέπεσε στην αίρεση του οικουμενισμού. Σήμερα, υπάρχουν αρκετές παρατάξεις Γ.Ο.Χ. εντός και εκτός Ελλάδος, οι οποίες ακολουθούν το εκκλησιαστικό πατρώο ημερολόγιο (Ιουλιανό ημερολόγιο), το οποίο υπολείπεται από το διεθνές πολιτικό ημερολόγιο (Γρηγοριανό ημερολόγιο) κατά 13 ημέρες (ισχύει μέχρι το 2100).Εκκλησία της ΕλλάδοςΙουλιανό ημερολόγιοΓρηγοριανό ημερολόγιο
Μην ξεχνάμε και τις δυο εκκλησίες της γειτονίας μας, περνάμε κάθε μέρα μπροστά από αυτές και, δυστυχώς κάποιες μέρες είναι γεμάτες. Βρίσκονται στην πλατεία Δημοτικού Κοιμητηρίου. Άγιος Νικόλαος Άγιοι Κων/νος & Ελένη.
ΧΩΡΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ