Ημερίδα της Ε.Μ./Ι.Κ.Υ. Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθηση L.L.P. – ERASMUS, 28 Νοεμβρίου 2011 Θεματικό σεμινάριο: «Ο αντίκτυπος του προγράμματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Advertisements

 Τρέχουσα Διαχείριση των επιπτώσεων της κρίσης.  Στρατηγικός σχεδιασμός για τον περιορισμό των συνεπειών της.  Αντιστροφή του κλίματος στο μέλλον.
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Ημερίδα Γραφείου Διασύνδεσης 21/11/2006 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Τομεακό πρόγραμμα Erasmus
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Δίκτυο ΠΡΑΞΗ Εθνική υποδομή για την ερευνητική συνεργασία, τη μεταφορά τεχνολογίας την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ε&Τ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΑΔΕΧΕΤΑΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ DI-XL ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ.
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Ο υποψήφιος φοιτητής που επιθυμεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ για πρακτική άσκηση σε κάποιον οργανισμό/επιχείρηση και έχει βρει το φορέα υποδοχής.
“We mean Business” Επενδύουμε στους νέους, στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα Ιφιγένεια Γεωργιάδου ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 16 Οκτωβρίου.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
«Ευκαιρίες μετακίνησης μέσω του προγράμματος Erasmus+» Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΤΕΕΠ-2014 ©
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
DAF Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Αθήνα 13 Μαρτίου Μαρτίου.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Πανεπιστήμιο Πειραιώς - Τμήμα Διεθνών Σχέσεων1 Θεματική Εκδήλωση Πρακτική Άσκηση Erasmus Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS 29 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, “Athens Park Hotel” «Το Πρόγραμμα ERASMUS μετά το 2013»
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «Οι κοινωνικές διαστάσεις της ανώτατης εκπαίδευσης: η περίπτωση της Μπολόνια.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS Aθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2012 «Το νέο Πρόγραμμα » Ελίνα Μαυρογιώργου, IKY-Erasmus.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ERASMUS+
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ERASMUS+ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ (SMS) ΑΚ.ΕΤΟΣ
KA2: Strategic Partnerships Στρατηγικές Εταιρικές Σχέσεις
Erasmus EMaTTech.
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011 Αθήνα, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιφιγένεια Γεωργιάδου ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ www. hcc. edu
Erasmus+ International Credit Mobility
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων /Learning Mobility of Individuals
Στάδια του επιχειρηματικού κύκλου
ΑΠΑΞΙΩΜΕΝΟ ΜΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ημερίδα της Ε.Μ./Ι.Κ.Υ. Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθηση L.L.P. – ERASMUS, 28 Νοεμβρίου 2011 Θεματικό σεμινάριο: «Ο αντίκτυπος του προγράμματος Erasmus σε θεσμικό και ατομικό επίπεδο» «Η συμβολή του προγράμματος Erasmus στην ανάπτυξη πολιτικών για τη διεθνοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης» Φωτεινή Ασδεράκη Λέκτορας, Τμήμα Διεθνών κι Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Erasmus programme (history) Πρόγραμμα δράσης 1976 (Short Study Visits-SSVs, Joint Studies Programmes- JSPs) Ο Jacques Delors προσέφυγε στο Ευρ. Συμβούλιο του Λονδίνου, 5-6 Δεκεμβρίου 1986 για να προσπελάσει τις αντιδράσεις των Υπουργών και της Επιτροπής Παιδείας Erasmus I, 15 Ιουνίου 1987 (85 εκ. ECU) Erasmus II ( ) (192 εκ. ECU). Socrates ( , )

Erasmus programme (today) LLL ( ) με προϋπολογισμό 3.1 δις από τα 7δις Bologna Process (προώθηση κινητικότητας, αναγνώριση, κοινά προγράμματα σπουδών, ECTS, 20% έως 2020, DS) Youth on the Move (study, learn, train, work, take part) Έως σήμερα έχουν λάβει υποτροφίες Erasmus πάνω από 2.5 εκ. φοιτητές.

Γιατί ενίσχυση της κινητικότητας (why mobility?) Bologna Process, 47 χώρες

Η Ευρώπη στον κόσμο

Η ευρωπαϊκή κινητικότητα Συμβάλλει στην προσωπική ανάπτυξη Στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills) όπως γλωσσικές, διαπολιτισμικές, δεξιότητες προσαρμογής σε μεταβαλλόμενο περιβάλλον Στην κινητικότητα της εργασίας Στην κινητικότητα της γνώσης (η «πέμπτη ελευθερία») Στην ανάπτυξη της «αγοράς» εκπαιδευτικών υπηρεσιών Στη δημιουργία μιας «ευρωπαϊκής ταυτότητας»

“War for talent” Όρος που εισήχθη από τον Steven Hankin of McKinsey & Company in 1997 Ed Michaels, Helen Handfield-Jones, Beth Axelrod (2011), The War For Talent, Harvard University Press. Οι εργάτες της γνώσης “the knowledge workers” (όρος του Peter Drucker) είναι οι μοχλοί ανταγωνιστικότητας των οικονομιών έντασης γνώσης

Πώς απαντά η Ευρώπη Με τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας Με την ενίσχυση και δημιουργία προϋποθέσεων για γεωγραφική και λειτουργική-διατομεακή (intra-sector) κινητικότητα Με τη δημιουργία «συμμαχιών γνώσης» που συμβάλουν στην ανάπτυξη και μεγέθυνση της Ευρώπης. Έως το 2020 το 40% του ανθρωπίνου κεφαλαίου ετών θα είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ελλάδα 2008, 31,4)

Το πρόγραμμα Erasmus Στο πρόγραμμα από το 2011 συμμετέχουν 33 χώρες δηλαδή, τα 27 κράτη-μέλη, η Ισλανδία, Νορβηγία, Λιχνενστάιν, η Κροατία, η Τουρκία και η Ελβετία από το Η κινητικότητα των φοιτητών αντιστοιχεί στο 85 % του ετήσιου προϋπολογισμού του Erasmus Το 4 % των ευρωπαίων φοιτητών λαμβάνουν υποτροφίες Erasmus κατά τη διάρκεια των σπουδών τους

Δράσεις του προγράμματος Για τους φοιτητές Σπουδές στο εξωτερικό Πρακτική στο εξωτερικό Γλωσσική προετοιμασία Για το ακαδημαϊκό προσωπικό Διδασκαλία στο εξωτερικό Κατάρτιση στο εξωτερικό Για το διοικητικό προσωπικό Κατάρτιση στο εξωτερικό Τα πανεπιστήμια Εντατικά προγράμματα Erasmus Θεματικά δίκτυα: ακαδημαϊκά δίκτυα και δομικά δίκτυα Πολυμερή Σχέδια Οι επιχειρήσεις Δέχονται φοιτητές για πρακτική Στέλνουν προσωπικό για διδασκαλία Αναπτύσσουν σχέσεις με τα ΑΕΙ

Στοιχεία για την κινητικότητα από ΑΕΙ που έχουν Erasmus University Charter έστειλαν φοιτητές σε επιλέξιμη χώρα ( ) Χώρες που έστειλαν τους περισσότερους φοιτητές Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Πολωνία (έχουν τους μεγαλύτερους φοιτητικούς πληθυσμούς) Το Ην. Βασίλειο δέχεται δύο φορές τους φοιτητές που στέλνει Δημοφιλείς προορισμοί: Ισπανία. Γαλλία, Γερμανία. Ην. Βασίλειο, Ιταλία.

Πηγή: Education and Culture DG

Κινητικότητα για πρακτική άσκηση (Mobility for Company Placements Ξεκίνησε το και δίνει τη δυνατότητα για μια περίοδο 3 έως 12 μηνών για πρακτική άσκηση σε εταιρεία του εξωτερικού Εξοικειώνει τους φοιτητές με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας στο ευρωπαϊκό περιβάλλον. Ενισχύει τη συνεργασία ΑΕΙ – επιχειρήσεων και όχι μόνο. Η Γαλλία είναι η χώρα που στέλνει τους περισσότερους και ακολουθείται από τη Γερμανία, την Ισπανία, το Ην. Βασίλειο και την Πολωνία. Αγαπημένοι προορισμοί Ισπανία, Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι τα Erasmus Placement Consortia for placements που δημιουργούνται μεταξύ ΑΕΙ επιχειρήσεων, άλλων οργανισμών και ενώσεων 73 Erasmus Placement Consortia οργάνωσαν ασκήσεις πρακτικής σε 12 χώρες το που αντιστοιχούν στο 15 % του συνόλου.

Πηγή: Education and Culture DG

Κινητικότητα Προσωπικού Erasmus Staff Mobility Η δράση εισήχθη το 1997 κι έως τώρα έχουν πραγματοποιηθεί μετακινήσεις. Στο LLL Programme διευρύνθηκε ώστε να συμπεριλαμβάνει κατάρτιση εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς και προσωπικού από εταιρείες ώστε να διδάξουν στα ΑΕΙ. Μέση διάρκεια 5,7 μέρες με μέση επιχορήγηση EUR 673 το άτομο. Η Πολωνία είναι η χώρα με τις περισσότερες αποστολές ακολουθούμενη από την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί η Γερμανία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία και το Ην. Βασίλειο.

Πηγή: Education and Culture DG

Erasmus intensive Programmes Πρόκειται για σύντομα προγράμματα διάρκεια από 10 ημ. έως 6 εβδ. με τη συμμετοχή φοιτητών και καθηγητών τουλάχιστον 3 επιλέξιμων κρατών Ενισχύουν τη δημιουργία πολυεθνικών ομάδων διδασκόντων και φοιτητών Νέες προσεγγίσεις στη θεματική και τη διδασκαλία των curricula

Πηγή: Education and Culture DG

Erasmus Εντατικά μαθήματα γλωσσών Μαθήματα για τις λιγότερο ομιλούμενες γλώσσες Πιο δημοφιλείς προορισμοί Ιταλία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Σουηδία, Τουρκία Πηγή: Education and Culture DG

Erasmus University Cooperation Projects Εκσυγχρονισμός της Ανώτατης Εκπαίδευσης Πηγή: Education and Culture DG

Χρηματοδότηση για το εκσυγχρονισμό της ΑΕ

Πηγή: Education and Culture DG

Η συμβολή του Erasmus στον ΕΧΑΕ ECTS, DS, κινητικότητα, κοινά προγράμματα, διασφάλιση της ποιότητας (pilot projects, EQAR), European Qualification Framework (Tuning programme), χρηματοδότηση πιλοτικών προγραμμάτων για κατηγοριοποίηση των ιδρυμάτων (European ranking system), εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών, είναι δράσεις που χρηματοδοτήθηκαν από το Erasmus, Tempus, Erasmus Mundus

Οι στρατηγικές ανάπτυξης της διεθνοποίησης

Τι είναι διεθνοποίηση; ‘The process of integrating an international, intercultural or global dimension into the purpose, functions or delivery of postsecondary education’ (Knight, 2003, p. 2). “…the opportunity to ‘promote cultural diversity and foster intercultural understanding, respect, and tolerance among peoples...’ seeking commitment to action within the HE sector that contributes to efforts ‘to build a climate of global peace” (IAU, 2005).

Γιατί διεθνοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης; Σε εθνικό επίπεδο Εξωστρέφεια των πανεπιστημίων (συνέργιες) Ανάπτυξη της γνώσης σε πολυεθνικές ομάδες και μεταφορά προς την κοινωνία και την οικονομία Ενίσχυση της εθνικής ανταγωνιστικότητας Εργαλείο “soft power” Δημιουργία ανοικτής, δημοκρατικής, ανεκτικής κοινωνίας Προσέλκυση ερευνητών και ακαδημαϊκών διεθνούς φήμης, φοιτητών κι επενδύσεων

Γιατί διεθνοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης; Σε επίπεδο ιδρύματος Προστιθέμενη αξία στο ίδρυμα (world-class university) Ανάπτυξη συνεργασιών, ερευνητικών σχεδίων κι εργασιών, δικτύωση Ενίσχυση ποιότητας, αριστείας, φήμης και ορατότητας του ιδρύματος Διεθνής αναγνώριση των πτυχίων του ιδρύματος Δημιουργία δημιουργικού, πολυπολιτισμικού, διεπιστημονικού περιβάλλοντος Προσέλκυση διεθνών φοιτητών και ακαδημαϊκού προσωπικού

Innovation in teaching methods, curriculum development, work placements and research projects are benchmarked against world’s best practice RMIT’s international education and industry networks provide a wide range of opportunities for students to enhance their education or research experience – at the University’s campuses in Melbourne and Vietnam; with partner institutions in Singapore, Malaysia and China; and through education and industry links throughout the world. To complement a program of study that is internationally relevant, most RMIT students can build an international component into their program, with options including overseas study, overseas work placements, taking part in an overseas project or showing work in international exhibitions.

Victoria University of Wellington launched the Victoria International Leadership Programme Te Pūao Manukura (VILP) in October the first programme of its kind among New Zealand universities. For students, the programme will enhance their leadership skills, international knowledge and cultural awareness, as well as encourage interaction between international and domestic students, and across the various university faculties.

Νέοι όροι “ Global graduates” (Campbell, 2010), διαθέτουν πολυπολιτισμικές ικανότητες και τη δυνατότητα εργασίας και προσαρμογής στο διεθνές μεταβαλλόμενο περιβάλλον “Cosmopolitanism” The “international student’ the ‘international academic’ (23% των ακαδημαϊκών στο Ην. Βασίλειο είναι αλλοεθνείς βλ. Higher Education Statistics Agency, 2009)

Κινητικότητα των εργαζομένων της γνώσης (‘Knowledge workers’) Νέου τύπου visas: 1 εκ υψηλά εκπαιδευμένου προσωπικού μπήκε στις ΗΠΑ με H-1B visa ( ) Η ΕΕ-27 εισάγει την ‘Blue Card’. Το Ην. Βασίλειο εισάγει την ‘Entrepreneurial visa”

Προσέλκυση διεθνών φοιτητών

Μεγέθυνση του αριθμού των φοιτητών σε άλλη χώρα Πηγή: OECD, Education at a Glance, 2010

Δημοφιλείς φοιτητικοί προορισμοί (2007) OECD: Education at a Glance, 2010

Τάσεις στην αγορά ανώτατης εκπαίδευσης (ανάδυση νέων αγορών…) OECD: Education at a Glance, 2010

Υπουργείο Παιδείας Κύπρου Η πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά την ανώτερη εκπαίδευση στοχεύει στην ικανοποίηση των τοπικών αναγκών για ανώτερη εκπαίδευση καθώς και στην καθιέρωση της Κύπρου ως περιφερειακό εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο, το οποίο θα αποτελεί πόλο έλξης για διεθνείς ακαδημαϊκούς και φοιτητές

Η ανάπτυξη πολιτικών σε εθνικό επίπεδο Πώς, γιατί και σε ποια κατεύθυνση και έκταση; Στοχοθεσία της πολιτικής για διεθνοποίηση με τη συμμετοχή όλων στο πλαίσιο του ΕΣΥΠ

Πώς συμβάλλει το πρόγραμμα Erasmus Δημιουργία εθνικών διοικητικών υποδομών Παρέχει τα εργαλεία και χρηματοδότηση για τα βασικά βήματα προς τον «εξευρωπαϊσμό» της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης

Παρόλο όμως που υπάρχει πλέον το θεσμικό πλαίσιο…. Κίνητρα για την αξιοποίηση των υπαρχόντων εργαλείων, π.χ. κοινά προγράμματα, λειτουργία προγραμμάτων στο εξωτερικό, ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, διεθνείς συνεργασίες Κριτήρια και προϋποθέσεις λειτουργίας διεθνών προμηθευτών. Π.χ. στην Κίνα επιτρέπεται η λειτουργία διεθνούς προγράμματος μόνο σε συνεργασία με εθνικό ίδρυμα

Ο ρόλος του ΙΚΥ στη διεθνοποίηση της Ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης Μονάδα υποστήριξης κι ενημέρωσης για τα διαθέσιμα εθνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή εργαλεία, την ανάπτυξη συνεργασιών και συνεργιών Συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους Πολιτικές προβολής και μάρκετιγκ Ιστοσελίδα προβολής όχι μόνο των προγραμμάτων αλλά και των επιτευγμάτων των ελληνικών πανεπιστημίων Εκστρατείες ενημέρωσης Συμμετοχή σε Εκθέσεις

Universities and TEIs in Greece

Η ανάπτυξη πολιτικών διεθνοποίησης σε επίπεδο ιδρύματος Η γνώση είναι παγκόσμια αν και τα πανεπιστήμια είναι συχνά εθνικά Ο ανταγωνισμός που υπήρχε παλιά μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών ΑΕΙ είναι πλέον μεταξύ εθνικών και διεθνοποιημένων ΑΕΙ Τα πανεπιστήμια πρέπει να αναπτύξουν πολιτικές ανάπτυξης γνώσης και καινοτομίας, προσέλκυσης διεθνών φοιτητών και εθνικών και διεθνών επενδύσεων στη γνώση (Varghese, 2009)

Η αξιοποίηση του Erasmus από τα ΑΕΙ Τα γραφεία Διεθνών Σχέσεων κι Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων πρέπει να καταστούν τα στρατηγεία της διεθνοποίησης των ιδρυμάτων Σχεδιασμός της πολιτικής του ιδρύματος και ανάπτυξη ‘κουλτούρας’ διεθνοποίησης Αξιοποίηση όλων των εργαλείων (π.χ.ECTS user guide) των ήδη ωφελουμένων (ESN network) και διεύρυνση των συνεργασιών (networks) Διεθνοποίηση του προσωπικού Ιστοσελίδες προβολής

Διεθνοποίηση του ιδρύματος (internationalization at home) Πέρα από την κινητικότητα παροχή νέων ευκαιριών στους φοιτητές π.χ. διεθνείς καθηγητές για διδασκαλία Ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, προγραμμάτων σπουδών, θέσεων πρακτικής άσκησης Προσφορά πολυπολιτισμικών δραστηριοτήτων για τους φοιτητές του ιδρύματος

Η Ελλάδα από την αρχαιότητα είναι ένα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο αναφοράς και αριστείας

If you decide to stay abroad why so?

Yes we can! Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας είναι η μετανάστευση των νέων επιστημόνων. Τα πανεπιστήμια και πρέπει και μπορούν να συμβάλλουν στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και την αντιστροφή του κλίματος απαισιοδοξίας

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!