Πορθμός Ο Πορθμός είναι ναυτικός γεωγραφικός όρος, με τον οποίο χαρακτηρίζεται η φυσική στενή λωρίδα θάλασσας που χωρίζοντας δύο ακτές ενώνει δύο μεγαλύτερες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 για το ηπειρωτικό και το υποθαλάσσιο ανάγλυφο της Γης
Advertisements

Η Μεσόγειος θάλασσα Οι άνθρωποι στη Μεσόγειο
Η Νέα Υόρκη (New York/Νιου Γιορκ) είναι μεγαλούπολη των Ηνωμένων Πολιτειών. Βρίσκεται στην ανατολική ακτή και είναι η πιο πυκνοκατοικημένη πόλη των ΗΠΑ.
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Τρόποι εξοικονόμησης νερού
Ένα ταξίδι από τις Άνδεις στον Αμαζόνιο
Β 3.4 ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Υπάρχουν πολλοί τρόποι, οι οποίοι βασίζονται σε διαφορετικά κριτήρια, προκειμένου να αξιολογήσουμε πόσο μικρό ή πόσο μεγάλο.
3ον Δρόμοι επικοινωνίας και ανταλλαγής αγαθών και πολιτισμού
Οριζόντιος διαμελισμός
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η Αίγυπτος.
Ωκεανοί και θάλασσες Ημερομηνία:
“ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ” ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
“Οι έννοιες ισθμός, πορθμός, διώρυγα και δίολκος” Για το μάθημα Γεωλογία-Γεωγραφία της α' γυμνασίου ενημερωμένη έκδοση 19/3/2015 Ουζούνης Αθανάσιος.
ΔΙΚΤΥΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ και ΦΡΑΓΜΑΤΑ
Η σημασία του υδρογραφικού δικτύου στη ζωή των ανθρώπων
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΟΣΜΙΝ.
Μεσόγειος θάλασσα μια κλειστή θάλασσα.
3ο ΜΑΘΗΜΑ Μελετώντας τη θέση της Ευρώπης στον κόσμο
Παγκόσμιος Χάρτης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ
Οι ακτές της Ελλάδας.
ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ.
Αδριάνειο Υδραγωγείο-Αχαρνικός οχετός
Τα ποτάμια της Αφρικής Από: Ιωάννα Φουσκαρή Αναστασία Πατσιαούρα
Γεωγραφία.
Η ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Είναι η τέταρτη μεγαλύτερη λίμνη της Ελλάδας, συνολικής έκτασης 45 τ.χλμ με μέγιστο μήκος 12,5 και μέγιστο πλάτος 7 χλμ.. Στη λίμνη αυτή εκβάλουν τρεις.
Αυτόχθονες πληθυσμοί Μενεξιά Στ1..
MENY Χωρες Της κειμενο Ευρωπη μεσωγιου Ισπανιας τουρκια ιταλια Κειμενο
Νορβηγικά Φιόρδ.
Δανάη Λάμπρου Στ’3 Πρώτος Μηχανικός=Φερδινάνδος Λεσσέψ Απόφαση Διάνοιξης=1854 Έναρξη Κατασκευής=1854 Έναρξη Χρήσης=17 Νοεμβρίου 1869 Ολοκλήρωση=25 Απριλίου.
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής Βόρεια Αφρική Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
ΔΙΩΡΥΓΕΣ ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΔΙΩΡΥΓΩΝ ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΑΠΟΡΡΟΗ. Η ποσότητα του νερού που αποτελεί την επιφανειακή απορροή εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων οι κυριότεροι από τους οποίους είναι.
Η Υφαλοκρηπίδα είναι τμήμα του παράκτιου βυθού της θάλασσας. Ο ορισμός της κατά τη γεωλογία είναι το τμήμα το οποίο αποτελεί την ομαλή προέκταση της.
Η κατανομή των Ηπείρων και των Ωκεανών Ωκεανοί και θάλασσες Ούρδας Ιωάννης
Κεφάλαιο 37 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής.
Κεφάλαιο 39 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Β. Αμερικής.
Εργασία στο μάθημα της Α.Α Ομάδα : Καψάλη Φωτεινή Μπαζούκη Βικτώρια Νούνη Ελισάβετ Γιανακάκης Χρήστος Ρουκάς Δημήτρης.
Οι δυο μεγαλύτεροι ποταμοί της Γης
Η Εξέλιξη του αεροπλάνου
1ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
Φανή Λαζάρου-Τρανού 1ο Π.Π.Δ.Σ. Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ- ΑΠΘ Ε
Επιμέλεια-Συγκέντρωση υλικού: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Γεια σασ παιδια σημερα θα δειτε για τουσ ωκεανουσ και τισ θαλασσεσ
Τα δημοσια εργα.
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες
ΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΘΕΜΑ:ΑΦΡΙΚΗ
Λίμνες Η λίμνη Βαϊκαλή Ευστράτιος- Ευάγγελος
5 ΠΟΤΑΜΙΑ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Γιάννης Βαρής
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
Τα κράτη της Βόρειας Αμερικής
1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ
Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη : Στ2 Έτος :
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.
Αίγυπτος Anastasia ST’1.
Κεφάλαιο 12 Το ανάγλυφο της Γης.
ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Αυγουστίδης Παναγιώτης
ΜΑΘΗΜΑ 14 Η Μεσόγειος θάλασσα
Μεσόγειος θάλασσα μια κλειστή θάλασσα.
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
Η σημασία του υδρογραφικού δικτύου στη ζωή των ανθρώπων
Βασίλης Α. 1Ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Τάξη Στ2 2016
3ον Δρόμοι επικοινωνίας και ανταλλαγής αγαθών και πολιτισμού
Μερικά θαύματα μηχανικής του XXI αιώνος
ΣΑΚΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΝΑ ΓΚΟΥΝΤΟΥΛΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πορθμός Ο Πορθμός είναι ναυτικός γεωγραφικός όρος, με τον οποίο χαρακτηρίζεται η φυσική στενή λωρίδα θάλασσας που χωρίζοντας δύο ακτές ενώνει δύο μεγαλύτερες θαλάσσιες εκτάσεις. Είναι ιδιαίτερος όρος του αμφίγειου. Οι πορθμοί άλλοτε είναι πολύ μακρείς και άλλοτε δαιδαλώδεις.αμφίγειου Γενικά οι πλεύσιμοι πορθμοί παρέχουν μεγάλη οικονομική εκμετάλλευση και φυσικό είναι να θεωρούνται πάντα ως ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας. Πολλές φορές ακόμη αυτοί οριοθετούν και προσδιορίζουν τις τυχόν παραθαλάσσιες λεκάνες. Οι μεγαλύτεροι πορθμοί σήμερα στον κόσμο αποτελούν κόμβους έντονης ναυτιλιακής κίνησης όπου και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή ειδικά σε περιπτώσεις ομίχλης.ομίχλης Πορθμοί που δεν είναι φυσικοί αλλά δημιουργούνται με τεχνικά έργα διάνοιξης ονομάζονται διώρυγεςδιώρυγες

Πορθμός, ισθμός, διώρυγα

Ισθμός Ο ισθμός είναι στενή λωρίδα εδάφους που συνδέει δύο όχθες (συνήθως θαλασσών) και με τη σειρά του συνδέει δύο μεγαλύτερες μάζες εδάφους. Μορφολογικά είναι το αντίθετο του πορθμού (ή γενικά του αμφίγειου) ο οποίος χωρίζει δύο μάζες εδάφους.πορθμούαμφίγειου Δορυφορική φωτογραφία της Διώρυγας του Σουέζ Οι ισθμοί είναι από γεωγραφικής άποψης καλές θέσεις για να κατασκευαστούν κανάλια. Το κανάλι του Παναμά (ή διώρυγα του Παναμά), π.χ., συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό, με αποτέλεσμα να μειώνει αισθητά το χρόνο πλεύσης μεταξύ των ακτών ανατολικής και δυτικής Αμερικής.διώρυγα του ΠαναμάΑτλαντικόΕιρηνικό ωκεανό

Διώρυγα Οι διώρυγες διακρίνονται βασικά σε τρεις κατασκευαστικούς τύπους. Διώρυγες παροχέτευσης. Διώρυγες αποχέτευσης και Διώρυγες σύνδεσης. Οι διώρυγες παροχέτευσης ή αποχέτευσης νερού κατασκευάζονται με ορισμένη κλίση που εξαρτάται από την επιθυμητή ταχύτητα ροής του νερού. Έτσι στις περιπτώσεις άρδευσης, στις λεγόμενες διώρυγες παροχέτευσης, δεν απαιτείται μεγάλη κλίση, σε αντίθεση των περιπτώσεων αποχέτευσης που παρουσιάζουν σημαντική κλίση. Οι διώρυγες σύνδεσης συνήθως είναι μεγάλου μήκους αύλακες χωρίς κλίση που συνδέουν ισοϋψείς επιφάνειες ύδατος. Μεγάλου μήκους τέτοιες διώρυγες που εξυπηρετούν επιπλέον πλωτή συγκοινωνία, χαρακτηρίζονται επί τούτου "πλωτές διώρυγες".

διώρυγα Η κατασκευή διωρύγων εμφανίζεται από τους μυθικούς χρόνους. Πρώτη νύξη τέτοιας κατασκευής αναφέρεται στην Ελληνική Μυθολογία μεταξύ των άθλων του Ηρακλή, στον καθαρισμό των σταύλων του Αυγεία. Έτσι η δημιουργία αυτών ξεκίνησε αρχικά ως ανάγκη καθαρισμών και άρδευσης. Τον 7ο αιώνα π.Χ. ο βασιλιάς της Ασσυρίας Σεναχερίμπ ή Σενναχειρείμ κατασκεύασε διώρυγα μήκους 80 χλμ. προκειμένου να υδροδοτήσει την πόλη Νινευή, πρωτεύουσα της χώρας του. Το 510 π.Χ. ο βασιλιάς της Περσίας Δαρείος Α΄ ανέλαβε την κατασκευή διώρυγας που συνέδεε τον Νείλο ποταμό με την Ερυθρά Θάλασσα που αποτέλεσε τον πρόδρομο της σημερινής διώρυγας του Σουέζ. Ιστορικά θεωρούνται τα εκτεταμένα συστήματα αρδευτικών διωρύγων στη Βαβυλωνία και Σουμερία με το πλέον φιλόδοξο έργο τη διώρυγα μήκους 320 χλμ. μεταξύ των σημερινών πόλεων του Ιράκ, Σαμάρας και Αλ Κουτ. Αλλά και οι αρχαίοι κάτοικοι της Κίνας τον 3ο αιώνα π.Χ. ξεκίνησαν κατασκευές εσωτερικών διωρύγων με σημαντικότερη τη λεγόμενη "Μεγάλη διώρυγα" συνολικού μήκους 1600 χλμ. η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 610 (μ.Χ.) και την οποία επέκτειναν οι επόμενες δυναστείες φθάνοντας τελικά να ενώνει τον ποταμό Γιανγκ Τσε με το Πεκίνο. Πρόκειται για την μεγαλύτερη σε μήκος τεχνητή υδάτινη αρτηρία του κόσμου.Ελληνική Μυθολογίαάθλων του Ηρακλήσταύλων του Αυγεία ΣεναχερίμπΣενναχειρείμΝινευή510 π.Χ.Δαρείος Α΄Νείλο ποταμόΕρυθρά Θάλασσα ΒαβυλωνίαΣουμερίαΣαμάραςΑλ Κουτ610Γιανγκ ΤσεΠεκίνο