ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗ Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ, 2 Οκτωβρίου 2010 “Getting Prepared for the New School” Β. Δενδρινού, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας &

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕΑΠ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ-ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Τρία χρόνια ΠΕΑΠ: Η συνέχεια….
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Έργο του Υπουργείου Παιδείας Υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών Κέντρο Έρευνας για την Αγγλική Γλώσσα Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Ιδρυματική.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας Υπουργείο Παιδείας,
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Διδακτική της Πληροφορικής
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗ Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ, 2 Οκτωβρίου 2010 “Getting Prepared for the New School” Β. Δενδρινού, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών TA ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

 Έργο με τίτλο «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»  Το Έργο αυτό έχει αναλάβει το ΕΚΠΑ και θα το υλοποιήσει σε συνεργασία και με μέλη ΔΕΠ του ΑΠΘ, καθώς επίσης με καθηγητές του δημοσίου σχολείου και Σχολ. Συμβούλους αγγλικής.

 Έργο που αφορά τα νέα Προγράμματα Σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση και το λύκειο (μεταξύ των οποίων και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών)  To Έργο αυτό διαχειρίζεται και συντονίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και θα υλοποιηθεί με την συμμετοχή μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ της χώρας, των Σχολικών Συμβούλων και των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας

 Δράση που αφορά τη σύνδεση του ΚΠΓ με το σχολείο.  To Έργο στο οποίο εντάσσεται η Δράση έχουν αναλάβει σε σύμπραξη το ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ. Θα υλοποιηθεί από μέλη ΔΕΠ και επιστημονικούς συνεργάτες των Τμημάτων Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών των δύο ΑΕΙ, από εμπειρογνώμονες εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς και καθηγητές ξένων γλωσσών και Σχολ. Συμβούλους.

 Η εκπόνηση εθνικής πολιτικής για τις ξένες γλώσσες στο σχολείο. Τα ερωτήματα που θέτει: › Ποιες γλώσσες θα προσφέρει το σχολείο και πότε; › Με ποιόν τρόπο θα περιληφθούν οι επιλεγμένες γλώσσες στο σχολικό πρόγραμμα, δηλ. για πόσες ώρες, κάτω από ποιες προϋποθέσεις, κτλ.; › Σε ποιες περιπτώσεις θα προσφέρονται ορισμένες από τις προσφερόμενες γλώσσες ως υποχρεωτικά μαθήματα και σε ποιες ως μαθήματα επιλογής; › Τι απαιτείται για να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική η ξενόγλωσση εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών;  Τα παραπάνω και άλλα σχετικά ερωτήματα θα απαντηθούν μετά από μελέτες τις οποίες θα εκπονήσουν μέλη ΔΕΠ του Τμήματός μας, άλλων Τμημάτων του ΕΚΠΑ καθώς και άλλων ΑΕΙ του εσωτερικού και του εξωτερικού, στο πλαίσιο του υποέργου αυτού που έχει ως τελικό στόχο την εκπόνηση συγκροτημένης εκπαιδευτικής γλωσσικής πολιτικής και προτάσεις εφαρμογής της.

 Με βάση τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας, η πολιτεία εισάγει την αγγλική γλώσσα από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου  Από φέτος εφαρμόζεται πειραματικά το ΠΕΑΠ σε 800 ολοήμερα σχολεία  Με αυτόν τον τρόπο, η πολιτεία δείχνει έμπρακτα πως αναγνωρίζει ότι: › η γνώση ξένων γλωσσών παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην κοινωνική ανάπτυξη και την απασχόληση στην τοπική και διεθνή αγορά εργασίας › η γλωσσομάθεια βρίσκεται στον πυρήνα του ευρωπαϊκού εγχειρήματος και ότι η διδασκαλία γλωσσών είναι μείζονος σημασίας για την Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

 Το ΠΕΑΠ εισάγει την αγγλική γλώσσα στις Α’ και Β’ τάξεις του δημοτικού σχολείου κλιμακωτά, τα σχολικά έτη και  Το σχολικό έτος θα γίνει γενικευμένη χρήση του ΠΕΑΠ σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας.  Στο πλαίσιο του ΠΕΑΠ: › θα γίνει συγγραφή πολυμεσικού μαθησιακού υλικού που θα έχει τη μορφή δημιουργικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών › θα επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί που εφαρμόζουν το ΠΕΑΠ  Η επιμόρφωση που αποτελεί αντικείμενο του Υποέργου 3 ξεκινά με Διημερίδες › στην Αθήνα 20-21/10 & στη Θεσσαλονίκη 1-2/11

 Το ΠΕΑΠ και όλα τα προϊόντα του θα αξιολογούνται σε όλη τη διάρκεια του Έργου, και αυτό απαιτεί στενή παρακολούθηση των σχολικών τάξεων που το εφαρμόζουν, μετά από συγκέντρωση στοιχείων σχετικά με: › το προφίλ του σχολείου που λειτουργεί το ΠΕΑΠ › των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στις Α + Β δημοτικού › των μαθητών που μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Η αξιολόγηση θα αφορά: › την ποιότητα του ΠΕΑΠ › την αποτελεσματικότητα του μαθησιακού υλικού › της εκ του σύνεγγυς και εξ αποστάσεως επιμόρφωσης που θα πραγματοποιείται σε όλη τη διάρκεια του έργου › των τεχνικών και πρακτικών που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί  Θα ακολουθήσει εξωτερική αξιολόγηση ΠΕΑΠ και του συνακόλουθου εκπαιδευτικού υλικού από επιστήμονες διεθνούς κύρους.

 Τα Προγράμματα Σπουδών του Νέου Σχολείου για την υποχρεωτική εκπαίδευση θα στηριχθούν επάνω σε τρεις βασικούς άξονες: › Τα μαθησιακά-διδακτικά αντικείμενα και τα σχετικά με αυτά περιεχόμενα και ύλη, καθώς και οι προτεινόμενες δραστηριότητες, θα αναπτυχθούν με έμφαση στις γενικές ικανότητες που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές για να μπορούν να ζήσουν δημιουργικά ως αυριανοί πολίτες στο πλαίσιο τόσο της ελληνικής, όσο και της διεθνούς κοινότητας. › Τα μαθησιακά–διδακτικά αντικείμενα στα Νέα Προγράμματα θα διαρθρώνονται με τρόπο που θα επιτρέπει την μεταξύ τους επικοινωνία, ώστε οι μαθητές να αντιλαμβάνονται και να χρησιμοποιούν τη γνώση ως ολότητα. Η οργανική σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα θα αποτελέσει εγγύηση σε αυτή την προοπτική. › Το νέο σχολείο εμπιστεύεται τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του και συνεργάζεται με τους γονείς και την κοινότητα.

 Το Νέο Σχολείο προσβλέπει στην αναβάθμιση του ρόλου και της επαγγελματικής αυτοεκτίμησης των εκπαιδευτικών. Σε αυτή την κατεύθυνση τα Π.Σ. θα προβλέπει έναν θεσμικό και επιστημονικά ελεγχόμενο μηχανισμό ανατροφοδότησης και μετασχηματισμού, στηριγμένο στη δημιουργική παραγωγή και την εμπειρία των εκπαιδευτικών.  Στην πράξη αυτό σημαίνει τη θεσμοθέτηση μιας μόνιμης επιστημονικής επιτροπής παρακολούθησης της εφαρμογής των ΠΣ, η οποία θα εργάζεται με βασική πηγή δεδομένων τις αναφορές των εκπαιδευτικών τόσο για τις καινοτομίες που θα επιχειρούν, όσο και για τα προβλήματα που θα αντιμετωπίζουν. Τα δεδομένα αυτά μέσα από την επεξεργασία τους θα οδηγούν: › στον προσανατολισμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, που αποτελεί μηχανισμό στήριξης της εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, › στη διαρκή ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, › στο μετασχηματισμό επιμέρους χαρακτηριστικών των ΠΣ (π.χ. για ζητήματα στόχων, περιεχομένου, διδακτικών προσεγγίσεων κλπ). › στην με κάθε τρόπο αναγνώριση της συνεισφοράς των εκπαιδευτικών.  Τα παραπάνω εμπλέκουν ενεργά τους εκπαιδευτικούς στη διαμόρφωση των Π.Σ. σε αλληλεπίδραση και στενή συνεργασία με τους μαθητές τους για μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση.

 Εκπαίδευση που επιδιώκει : › διδασκαλία στο επίπεδο των γλωσσικών γνώσεων και ικανοτήτων των μαθητών στους οποίους απευθύνεται το μάθημα της ξένης γλώσσας › διδασκαλία βασισμένη στις εμπειρίες, τις γενικές γνώσεις και το γραμματισμό επιμέρους ομάδων μαθητών › εξατομικευμένη μάθηση, δηλ. προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ατόμων που αποτελούν την ομάδα

 Εκπαίδευση που επιδιώκει : › διδασκαλία στο επίπεδο των γλωσσικών γνώσεων και ικανοτήτων των μαθητών στους οποίους απευθύνεται το μάθημα της ξένης γλώσσας › διδασκαλία βασισμένη στις εμπειρίες, τις γενικές γνώσεις και το γραμματισμό επιμέρους ομάδων μαθητών › εξατομικευμένη μάθηση, δηλ. προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ατόμων που αποτελούν την ομάδα

 Εκπαίδευση που επιδιώκει : › διδασκαλία στο επίπεδο των γλωσσικών γνώσεων και ικανοτήτων των μαθητών στους οποίους απευθύνεται το μάθημα της ξένης γλώσσας › διδασκαλία βασισμένη στις εμπειρίες, τις γενικές γνώσεις και το γραμματισμό επιμέρους ομάδων μαθητών › εξατομικευμένη μάθηση, δηλ. προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ατόμων που αποτελούν την ομάδα

 Συνεπάγεται εκπαίδευση που επιτρέπει επιλογές ως προς: › το γνωστικό αντικείμενο › τον χρόνο έναρξης και ολοκλήρωσης σπουδών επί του αντικειμένου › το επίπεδο στο οποίο θα φτάσει κάποιος μελετώντας το αντικείμενο  Δηλαδή, διαφοροποιημένη ΞΕ σημαίνει πως υπάρχουν επιλογές ώστε να μην είναι υποχρεωμένοι όλοι οι μαθητές να μάθουν τις ίδιες γλώσσες, την ίδια στιγμή και να έχουν το ίδιο επίπεδο γλωσσομάθειας

 Μέσω ενιαίου προγράμματος σπουδών που επιδιώκει: › διδασκαλία στο επίπεδο των γλωσσικών γνώσεων και ικανοτήτων των μαθητών στους οποίους απευθύνεται το μάθημα › διδασκαλία βασισμένη στις εμπειρίες, τις γενικές γνώσεις και το γραμματισμό επιμέρους ομάδων μαθητών › εξατομικευμένη μάθηση, δηλ. προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ατόμων που αποτελούν την ομάδα › παροχή αντίστοιχου επιπέδου και ποιότητας γνώσεων σε όλες τις ξένες γλώσσες

Πρόγραμμα το οποίο:  είναι κοινό για όλες τις ξένες γλώσσες και καλύπτει με συνέπεια τα μαθήματα της γλώσσας από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο  δεν ορίζει τι θα διδαχτούν οι μαθητές σε κάθε τάξη του σχολείου, ούτε τι έμαθαν στη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς  ορίζει τι αναμένεται να μπορεί να κάνει ο μαθητής σε κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας  δεν προσδιορίζει το αντικείμενο της γνώσης (δηλ. το περιεχόμενο/ την ύλη) και τη «μέθοδο» διδασκαλίας (το πως θα διδαχτεί το γνωστικό αντικείμενο)

 Το ΕΠΣ θα λειτουργήσει καταρχάς πιλοτικά σε μικρό αριθμό σχολείων  Θα ξεκινά από την Γ’ δημοτικού και θα ολοκληρώνεται στην Γ’ λυκείου  Τόσο στο δημοτικό αλλά κυρίως στο γυμνάσιο και το λύκειο οι μαθητές επιδιώκεται να έχουν τη δυνατότητα › να επιλέξουν να κάνουν μάθημα στην ξένη γλώσσα ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους › να κάνουν μαθήματα προετοιμασίας για το ΚΠΓ  Ξεκινώντας από την αγγλική γλώσσα, ορίζεται ένα minimum επίπεδο γλωσσομάθειας στο οποίο πρέπει να φτάσουν οι μαθητές σε κάθε στάδιο της εκπαίδευσής τους

 Εντός του συστήματος της εκπαίδευσης θα διαπιστώνεται με τυποποιημένες και σταθμισμένες γενικές εξετάσεις, ο βαθμός στις οποίες θα αποτελεί τεκμήριο γνώσης (το οποίο θα μετρά και στο απολυτήριο)  Εκτός του συστήματος της εκπαίδευσης και σε σύνδεση με την αγορά εργασίας διαπιστώνεται με πανελλήνιες εξετάσεις για τη χορήγηση του ΚΠΓ  Με τη σύνδεση του ΚΠΓ με την εκπαίδευση, επιδιώκεται στο εξής οι μαθητές να προετοιμάζονται για τις εξετάσεις του ΚΠΓ στο ολοήμερο σχολείο

 Προγραμματίζεται η αξιοποίηση των ΤΠΕ για τη διδασκαλία και την εκμάθηση των γλωσσών. Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται: › η χρησιμοποίηση μιας δομημένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας–δηλ. ενός πολυχρηστικού διαδικτυακού χώρου, όπου, μεταξύ άλλων θα καταχωρείται υποστηρικτικό υλικό (κείμενα, ασκήσεις και δραστηριότητες μαζί με οδηγίες για τη χρήσης τους, projects, σχέδια μαθήματος, tests, κτλ.) › η δημιουργία και ανάπτυξη μικρο-ιστότοπου για την off-line υποστήριξη των καθηγητών ξένων γλωσσών › Η σύνδεση της αρχικής με την επαγγελματική κατάρτιση των καθηγητών ξένων γλωσσών

 Ανάπτυξη της διαθεματικής σχολικής γνώσης  Ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών  Ανάπτυξη πολυγραμματισμών (multiliteracies) και διαπολιτισμικού ήθους επικοινωνίας  Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης νέων τεχνολογιών για την απόκτηση και αξιοποίηση γνώσεων  Χρήση των ΤΠΕ για τη σύνδεση της σχολικής με την εξωσχολική γνώση

 Εκπόνηση syllabus, διακριτό για κάθε γλώσσα και οδηγίες διδασκαλίας στην Α/θμια και στη Β/θμια  Σχεδιασμός πιλοτικής εφαρμογής του Προγράμματος κάθε γλώσσας για την προετοιμασία ενδιαφερομένων για τις εξετάσεις  Εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού για την ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης των 4 τεστ κάθε επιπέδου στην κάθε γλώσσα  Πιλοτικά μαθήματα προετοιμασίας για εξετάσεις και πιλοτική εφαρμογή του διδακτικού υλικού  Ανάπτυξη υλικού από τους καθηγητές των διαφορετικών γλωσσών, αξιολόγηση των αποτελεσμάτων καθώς και ανατροφοδότηση από τους μαθητές  Σεμινάρια και webminars ενημέρωσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και λειτουργία help desk.  Εκπόνηση προδιαγραφών εκπαιδευτικού υλικού με τη γλωσσοπαιδαγωγική προσέγγιση του ΚΠΓ προκειμένου να διευκολύνουν την παραγωγή και έκδοση εκπαιδευτικών βιβλίων  Μελέτη οργάνωσης της συμμετοχής των μαθητών/τριών στις εξετάσεις.

Προσβλέπουμε στη συνεργασία με όλες και όλους σας και εκ των προτέρων σας ευχαριστούμε!