Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΟΜΕΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ- ΤΟΣ Εκ των κάτω (Bottom-up) προσέγγιση για τον Σχεδιασμό του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα,
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ > ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2005 > ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΤΑΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΜΕΛΛΟΥ ΡΟΖΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
Πού βρισκόμαστε;.
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & Κοιν.Σ.Επ. Χορμόβα Γιάννα Γενική Γραμματέας Δήμου Καρπενησίου – Κοιν.Σ.Επ. «Ευρυτανική»
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 1. Μέσω των δημοσίων δαπανών πραγματοποιούνται όλοι οι στόχοι του κράτους, όπως : 1.Η ανακατανομή των πόρων της οικονομίας. 2.Η επέκταση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ νοικοκυριά επιχειρήσεις ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Δημόσιοι Οργανισμοί Δημόσιες επιχειρήσεις Στόχοι: 1.νοικοκυριά: max.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Νέοι Οργανισμοί Υπουργείων. Στόχοι Αναδιοργάνωσης Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμένους δημόσιους.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Θεσμικές Μονάδες Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ Ε.Ε.
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες

Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομεας Η εξέλιξη της Διοικητικής επιστήμης και οι νέες τάσεις ( Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ, Καλή Διακυβέρνηση ) έχουν ως κυρίαρχα στοιχεία : τη μεγαλύτερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα την εφαρμογή στους δημόσιους οργανισμούς των επιτυχημένων μεθόδων και τεχνικών του ιδιωτικού τομέα τον αναπροσανατολισμό του ρόλου του κράτους από « κράτος παροχέα » σε « κράτος ρυθμιστή ».

Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Μπορεί όμως σε όλες τις περιπτώσεις να γίνει με επιτυχία αυτούσια η μεταφορά και μεταφύτευση των επιτυχημένων τεχνικών, πρακτικών και μεθόδων του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο τομέα ;

Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Μπορεί να γίνει αυτό σε όλους τους δημόσιους οργανισμούς και σε όλες τις κατηγορίες των προσφερομένων από το κράτος υπηρεσιών ;

Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Για να μπορεί κάποιος να απαντήσει με επιτυχία το ερώτημα, θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζει τις όποιες ομοιότητες και διαφορές των δυο αυτών οργανωτικών τύπων, των δημόσιων δηλ. και των ιδιωτικών οργανισμών. Για να γίνει αυτό κατορθωτό, είναι αναγκαία συγκριτική ανάλυση των δύο αυτών ξεχωριστών οργανωτικών τύπων.

Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Οι κύριες διαφορές μεταξύ των οργανισμών του δημοσίου και των ιδιωτικών επιχειρήσεων θα μπορούσαν να ταξινομηθούν σε τρεις γενικές κατηγορίες : Κανονιστικό – Θεσμικό πλαίσιο Πολιτικό περιβάλλον Οικονομικοί όροι

Νομικό Πλαίσιο. Η δημόσια διοίκηση λειτουργεί μέσα σε πλαίσιο που καθορίζεται από το Σύνταγμα, τους νόμους και τους κανονισμούς. Πρέπει να ενεργεί πάντοτε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων και των εξουσιών που καθορίζει η νομοθεσία.

Νομικό Πλαίσιο. Η δράση και η λειτουργία των ιδιωτικών οργανισμών και επιχειρήσεων υπόκειται σε πολύ λιγότερους νομικούς περιορισμούς, που αφορούν κυρίως θέματα όπως η ασφάλεια, η δημόσια υγεία και η προστασία του περιβάλλοντος.

Αποστολή. Η Δημόσια διοίκηση έχει ως αποστολή την εκπλήρωση των σκοπών του κράτους. Η διοίκηση στον ιδιωτικό τομέα αποβλέπει στη διαχείριση των υποθέσεων ιδιωτικών επιχειρήσεων και οργανισμών και την επίτευξη των στόχων τους.

Σκοπός / Στόχος. Πρωταρχικός στόχος των δημόσιων οργανισμών είναι παροχή υπηρεσιών και δημόσιων αγαθών στους πολίτες και όχι η επιδίωξη κέρδους για την κυβέρνηση. Σε πλείστες περιπτώσεις το δημόσιο οφείλει να προσφέρει στο κοινό υπηρεσίες και αγαθά με πολύ μεγάλο κόστος ( π. χ. άμυνα, ασφάλεια ). Ο κύριος σκοπός των ιδιωτικών επιχειρήσεων είναι η δημιουργία κέρδους για τους ιδιοκτήτες και τους μετόχους της επιχείρησης.

Τρόπος Δράσης.  Το δημόσιο, εξυπηρετώντας το κοινό, οφείλει να ενεργεί κατά ομοιόμορφο τρόπο και να εφαρμόζει τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης.  Αντίθετα ο μάνατζερ μιας ιδιωτικής επιχείρησης δεν είναι νομικά υποχρεωμένος να εξυπηρετήσει ένα μικρό πελάτη κατά ισότιμο και ομοιόμορφο τρόπο με ένα μεγάλο πελάτη

Λογοδοσία. Σε δημοκρατικά καθεστώτα, η δημόσια διοίκηση είναι υποκείμενη σε κοινοβουλευτικό, δικαστικό και εξωδικαστικό έλεγχο για τις πράξεις και παραλείψεις της. Η ιδιωτική διοίκηση είναι υπόλογη στον ιδιοκτήτη και τους μετόχους της επιχείρησης για τη δράση της. Η επιτυχία ή η αποτυχία κρίνεται από τις δυνάμεις της αγοράς.

Χρηματοδότηση Η δράση του δημοσίου χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ στην περίπτωση των ιδιωτικών επιχειρήσεων από τους μετόχους.

Ποιοι Επωφελούνται ;. Αυτοί που επωφελούνται από τη δράση της δημόσιας διοίκησης είναι το κοινωνικό σύνολο Στην περίπτωση των επιχειρήσεων επωφελούνται ο ιδιόκτητης και οι μέτοχοι της επιχείρησης

Καθοδήγηση. Η δημόσια διοίκηση λειτουργεί σε ένα πολιτικό περιβάλλον, υπό την αυστηρή καθοδήγηση και τον έλεγχο της πολιτικής ηγεσίας. Εφαρμόζει πολιτικές που αποφασίζονται από την εκλεγμένη πολιτική ηγεσία ( τη Βουλή και την εκλεγμένη Κυβέρνηση ) Η διοίκηση στον ιδιωτικό τομέα δεν λειτουργεί κάτω από την καθοδήγηση της πολιτικής ηγεσίας, αλλά μέσα σε ένα πλαίσιο που καθορίζουν οι συνθήκες στην αγορά και αποφάσεις των ιδιοκτητών της επιχείρησης / οργανισμού.

Δημόσιες Υπηρεσίες. Υπηρεσίες, όπως η Εθνική Ασφάλεια, η Άμυνα, η Δημόσια Τάξη και η Δημόσια Υγεία είναι ουσιώδεις για κάθε κράτος και μπορούν να προσφερθούν μόνο από το κράτος, μέσω των αρμοδίων Υπηρεσιών.

Δημόσιες Υπηρεσίες. Χαρακτηριστικά των Υπηρεσιών αυτών είναι ότι - Χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό Το επί μέρους κόστος που αναλογεί στον κάθε χρήστη της Υπηρεσίας δεν μπορεί να υπολογιστεί Ουδείς μπορεί να αποκλειστεί από τη χρήση της Υπηρεσίας

Δημόσιος vs Ιδιωτικός Τομέας. Τόσο ο Δημόσιος Τομέας όσο και ο Ιδιωτικός βασίζονται σε τεχνικές που σχετίζονται με τον προγραμματισμό, την οργάνωση, τον έλεγχο, το συντονισμό κλπ. Και οι δύο αξιοποιούν λογιστικές διαδικασίες και αρχειοθέτηση. Οι δημόσιοι Οργανισμοί προσπαθούν να εφαρμόσουν μεθόδους και πρακτικές του Ιδιωτικού Τομέα, όπως ο στρατηγικός προγραμματισμός, η διοίκηση της απόδοσης κλπ Οι ιδιωτικοί οργανισμοί έχουν αναπτύξει και εφαρμόζουν ένα πλαίσιο κοινωνικής ευαισθησίας

Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας. Οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί οργανισμοί σταδιακά τείνουν να προσομοιάσουν ολοένα και περισσότερο όσον αφορά τον τρόπο οργάνωσης, τις μεθόδους και τις διαδικασίες που χρησιμοποιούν