Μ.Κορδάκη 1, Χ. Σιέμπος 2 1 Εκλ. Επίκουρη καθηγήτρια εκπαιδευτικής τεχνολογίας Τμήμα πολιτισμικής τεχνολογίας πανεπιστημίου Αιγαίου 2 μηχανικός η/υ και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Google docs Google docs forms
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Jigsaw: Τί είναι;.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Η Πύλη eTwinning.net Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Google docs Google docs forms
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μ.Κορδάκη 1, Χ. Σιέμπος 2 1 Εκλ. Επίκουρη καθηγήτρια εκπαιδευτικής τεχνολογίας Τμήμα πολιτισμικής τεχνολογίας πανεπιστημίου Αιγαίου 2 μηχανικός η/υ και πληροφορικής ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ JIGSAW KAI LAMS. Συνεργατική μάθηση και ΤΠΕ

Η συνεργατική μέθοδος Jigsaw (Aronson, 1971)

Θεωρείται αποδοτική για καταστάσεις συνεργατικής μάθησης έχει εξειδίκευση σε πολυπολιτισμικά μαθησιακά περιβάλλοντα αρχικά σχεδιάστηκε για εκπαιδευτικές διαδικασίες πρόσωπο με πρόσωπο. Η συνεργατική μέθοδος Jigsaw (Aronson, 1971)

1. Διαίρεση του αντικειμένου σε επιμέρους υποθέματα, 2. Δημιουργία αρχικών ανομοιογενών ομάδων. (4-6 ατόμων) 3. Ανάθεση ενός υποθέματος σε κάθε μαθητή (ρόλος ειδικού) 4. Σχηματισμός των ομάδων των ειδικών 5. Μελέτη του αντικειμένου και σχεδιασμός της διδασκαλίας στις αρχικές ομάδες 6. Επιστροφή των ειδικών στις αρχικές τους ομάδες και διδασκαλία 7. Αξιολόγηση κάθε μαθητή στο σύνολο του μαθησιακού αντικειμένου. Μέθοδος jigsawΜέθοδος jigsaw

Περιβάλλον «Μαθησιακής σχεδίασης» LAMS

To LAMS LAMS είναι ένα περιβάλλον ανοιχτού κώδικα με δυνατότητα μαθησιακής σχεδίασης Ακολουθιακές μαθησιακές δραστηριότητες Συμμετοχή ομάδων μαθητών που αλληλεπιδρούν με ένα δομημένο τρόπο Εμφάνιση με απλό και κατανοητό τρόπο Περιβάλλον «Μαθησιακής σχεδίασης» LAMS

Εργαλεία του LAMS που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το εργαλείο της αξιολόγησης (assessment) Η συνομιλία (chat)/ Η συνομιλία και επισκόπηση (chat and scribe) Η συζήτηση (forum) /Η συζήτηση και επισκόπηση (forum and scribe) Ο χάρτης ιδεών (mind map) Η δραστηριότητα της πολλαπλής επιλογής (multiple choice) Το σημειωματάριο (note book)

Εργαλεία του LAMS που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία (συνέχεια) Ο πίνακας ανακοινώσεων (noticeboard) Η δραστηριότητα της ερώτησης και της απάντησης (question and answer) Ο διαμοιρασμός πόρων (share resources) Η υποβολή εργασιών (submit files) Το εργαλείο της έρευνας (survey) Το εργαλείο συγγραφής wiki (wiki)

Εκπαιδευτική δραστηριότητα Jigsaw και LAMS

Επίτευξη των μαθησιακών στόχων Καλλιέργεια δεξιοτήτων (α) Εξάσκηση με προγράμματα επεξεργασίας κειμένου και παρουσιάσεων, (β) εξοικείωση με την διαδικασία αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο. Υποστήριξη της διερευνητικής και της συνεργατικής μάθησης. Εκπαιδευτική δραστηριότητα Jigsaw και LAMS Πλεονεκτήματα

1.εισαγωγή στη μαθησιακή δραστηριότητα, 2.δημιουργία των αρχικών ομάδων 3.δημιουργία των ομάδων ειδικών, 4επιστροφή στις αρχικές ομάδες 5. υποβολή των ομαδικών αναφορών, 6. παρουσίαση των αναφορών της κάθε ομάδας, 7.αξιολόγηση Εκπαιδευτική δραστηριότητα Jigsaw και LAMS Σχεδιασμός

1.Εισαγωγή στην δραστηριότητα Ενημέρωση από τον Πίνακα Ανακοινώσεων του πλαισίου της δραστηριότητας. Παρουσιάζονται: o οι κύριοι εκπαιδευτικοί στόχοι o τα θέματα που θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές o οι πηγές στις οποίες μπορούν να ανατρέξουν για να αντλήσουν πληροφορίες. Ανταλλαγή των πρώτων απόψεων μέσα από συζήτηση (forum) ή συνομιλία (chat) που γίνεται μέσα σε όλη την τάξη.

2 Δημιουργία αρχικών ομάδων Χωρισμός σε ομάδες των 5 ατόμων Με τυχαίο τρόπο Μετά από φάση εκτίμησης της πρότερης γνώσης των μαθητών με στόχο να δημιουργηθούν πιο αντιπροσωπευτικές ομάδες. Συζήτηση από κάθε ομάδα των θεμάτων ώστε να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο κατανόησης των δραστηριοτήτων Επιλογή από κάθε μέλος του υποθέματος με το οποίο επιθυμεί να ασχοληθεί, ή ορισμός από τον εκπαιδευτικό της αρμοδιότητα του κάθε μέλους

3 Δημιουργία των ομάδων των ειδικών Εξειδίκευση του κάθε μέλους της αρχικής ομάδας παραπάνω συμμετέχοντας σε μια ομάδα ειδικών που όλα τα μέλη ασχολούνται μόνο με ένα αντικείμενο Α. Συλλογή δεδομένων βιβλιογραφική αναζήτηση διαδικτυακή αναζήτηση (συμπληρωτικά χρήση εργαλείων social bookmarking ) επίσκεψη σε κατάλληλους χώρους (εναλλακτικά δημιουργία οπτικό – ακουστικού υλικού)

3 Δημιουργία των ομάδων των ειδικών (συνέχεια) Β. Επεξεργασία δεδομένων κατηγοριοποίηση των δεδομένων με την χρήση κριτηρίων που έχουν αυτοί αποφασίσει ή έχουν προταθεί από τον εκπαιδευτικό παράθεση απόψεων ή προσθήκη υλικού από τον εκπαιδευτικό αν χρειαστεί. (Με το Live Edit του LAMS αυτό μπορεί να γίνει σε πραγματικό χρόνο)

3 Δημιουργία των ομάδων των ειδικών (συνέχεια) Γ. Οργάνωση διδασκαλίας στις αρχικές ομάδες ανταλλαγή των ιδεών και των προτάσεων για την διδακτική προσέγγιση με χρήση των εργαλείων της συνομιλίας και της συζήτησης. χρήση του εργαλείου συγγραφής wiki που μπορεί να προσφέρει στους μαθητές κατάλληλες αναπαραστάσεις και δραστηριότητες. Ενδεχομένως, χρήση ενός εξωτερικού εργαλείου καταγραφής blog στο οποίο οι μαθητές - ειδικοί θα μπορούν να καταγράφουν την καθημερινή εξέλιξη της εργασίας τους.

3 Δημιουργία των ομάδων των ειδικών (συνέχεια) Αυτή η ασυνήθιστη για την σχολική καθημερινότητα διαδικασία είναι αρκετή για να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών για το την εργασία τους (Prensky, 2007)

4 Επιστροφή στις αρχικές ομάδες χρήση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας που θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών. ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών στην διαδικασία της μάθησης με απώτερο σκοπό την κατανόηση και όχι την απομνημόνευση. επικοινωνία μεταξύ του ειδικού και των μαθητών κυρίως μέσω των δωματίων των συζητήσεων και συνομιλιών Αίτηση για προσθήκη στην ακολουθία δραστηριοτήτων από τον εκπαιδευτικό αν χρειαστεί.

4 Επιστροφή στις αρχικές ομάδες (συνέχεια) H συμμετοχή των μαθητών στην διαδικασία της σχεδίασης της εκπαιδευτικής ακολουθίας στο περιβάλλον του LAMS έχει εμφανίσει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα (Cameron & Gotlieb, 2009 ).

5 Η συγγραφή ομαδικής αναφοράς Η κάθε ομάδα θα πρέπει να ετοιμάσει μια αναφορά που θα παραδοθεί στον εκπαιδευτικό πιθανή χρήση του εργαλείου του wiki για απεικόνιση o της συνεισφοράς του κάθε μαθητή o του τρόπου της εξέλιξης της συγγραφής της αναφοράς διαμόρφωση τελικού κειμένου σε ένα επεξεργαστή κειμένου αποστολή στον καθηγητή με το εργαλείο της αποστολής των αρχείων

6 Η παρουσίαση της εργασίας κάθε ομάδας Παροχή στους μαθητές συμβουλών για προετοιμασία μιας ενδιαφέρουσας παρουσίασης Παρουσιάσεις διαδικτυακά με χρήση o της δραστηριότητας της συζήτησης ή της συνομιλίας o ή ενός συστήματος συνδιάσκεψης που προσφέρει το LAMS όπως το εργαλείο dim – dim. Προσθήκη από τον εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια της παρουσίασης μιας δραστηριότητα ερώτησης και απάντησης ωθώντας τους ειδικούς να παρουσιάσουν την περιοχή της ειδικότητας τους αναλυτικότερα

7 Η φάση της αξιολόγησης Χρήση του εργαλείου της αξιολόγησης με κατάλληλες ερωτήσεις διαφόρων τύπων από τον εκπαιδευτικό Επιπρόσθετα, χρήση της τεχνικής One minute papers ( Angelo&Cross 1993) που επεκτείνεται σε ερωτήσεις σχετικές με τα σημεία απορίας και μελλοντικού ενδιαφέροντος με στόχο ⇨ την ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων ⇨ τη δημιουργία του αισθήματος της συμμετοχής των μαθητών στην μελλοντική διαμόρφωση του μαθήματος.

Περίληψη και συμπεράσματα Βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη μιας προτεινόμενης εκπαιδευτικής δραστηριότητας αποτελεί το περιβάλλον «μαθησιακής σχεδίασης» LAMS. H παιδαγωγική προσέγγιση που επιλέγεται βασίζεται στις συνεργατικές στρατηγικές μάθησης ‘jigsaw’ και ‘one minute papers’ Η χρήση εκπαιδευτικού υλικού θα συλλεχθεί από τους μαθητές τόσο από το διαδίκτυο και τη βιβλιογραφία όσο και από πραγματικούς χώρους σχετικούς με το αντικείμενο. Για την αξιολόγηση της συνεργατικής δραστηριότητας που προτείνεται, έρευνα σε πραγματικές διαδικτυακές τάξεις είναι αναγκαία.

Γεια σας !!!!