Διαχείριση του σχεδίου ΚΑ2 Safe Internet for All (SIFA) 2014‐1‐EL01‐KA201‐ Εμπειρίες και πρακτικές Γεώργιος Ερρίκος Χλαπάνης
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Το πρόγραμμα SIFA 2ο Γενικό Λύκειο Κω συντονίζει το σχέδιο: “ Ασφαλές Διαδίκτυο για όλους ” (Safe Internet for All – S.I.F.A.) και Συμμετέχουν συνολικά 5 σχολεία από διαφορετικές χώρες: Αυστρία, Σουηδία, Νορβηγία, Πολωνία Επικεντρώνεται στην εκπαίδευση και προετοιμασία μαθητών και καθηγητών, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους του διαδικτύου
Δράσεις που έχουν υλοποιηθεί Μ1 kick off meeting (Greece) 3 short-term exchange of groups of pupils Αυστρία (Εθισμός στο διαδίκτυο) Νορβηγία (Θέματα υγείας) Σουηδία (Ασφάλεια συστημάτων) Μ2 Transnational meeting (Poland) Ελλάδα short-term exchange of groups of pupils με θέματα ηθικής Πολλές δράσεις προετοιμασίας και διάχυσης αποτελεσμάτων Έρευνα και δημοσιεύσεις, πολλά προϊόντα
Αίτηση Η αίτηση ήταν εξαιρετικά σημαντική και τα περισσότερα πράγματα τα σχεδιάσαμε από την αρχή, υπήρχε ισορροπία Πρέπει να φροντίσουμε να εφαρμόσουμε όσα «υποσχεθήκαμε» στην αίτηση Σημαντικό το kick off meeting Αν υπάρχουν σημεία που μας ζητείται να αλλάξουμε ή να λάβουμε υπόψη μας, πρέπει να γίνει επανασχεδιασμός όσο πιο νωρίς γίνεται
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Παιδαγωγική Ομάδα Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας η ενεργή εμπλοκή του συλλόγου καθηγητών Δημιουργία παιδαγωγικής ομάδας με αρκετούς καθηγητές από την αρχή Συμμετοχή καθηγητών στις δράσεις και στις μετακινήσεις Τουλάχιστον ενός που να γνωρίζει καλά το σχέδιο Όχι συνεχώς οι ίδιοι Ο Διευθυντής αποτελεί «κλειδί»
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου
Επιλογή Μαθητών Εμπλοκή όσων περισσότερων μαθητών γίνεται Παρατηρήσαμε μια τάση να θέλουν να εμπλακούν για τις μετακινήσεις, χωρίς να έχουν πάντα διάθεση ή δυνατότητα για να εργαστούν για το σχέδιο Μικρό «διαγωνισμό» για επιλογή μαθητών, με μικρής κλίμακας εργασία (στα Αγγλικά) Συνέντευξη και άλλες προϋποθέσεις, όπως η δυνατότητα φιλοξενίας Ερευνητικές Εργασίες σχετικές
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Πρώτη συνάντηση Ίσως η πιο σημαντική συνάντηση (kick off) Καθορίστηκαν: Θέματα επικοινωνίας και παρακολούθησης Οικονομικά ζητήματα Πως θα υλοποιήσουμε τα προϊόντα Ειδικά για την έρευνα – δημοσιεύσεις Θέματα φιλοξενίας – συναντήσεων Αξιολόγηση Ενέργειες διάδοσης Logo Εντοπίστηκαν διαφορές κουλτούρας
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Επικοινωνία και παρακολούθηση του σχεδίου Βασικό στοιχείο της επιτυχίας του σχεδίου Πολλά εργαλεία και μεθόδους Mail για επίσημα μηνύματα προς όλους Wiki για τη δημιουργία Κοινότητας Πρακτικής/Μάθησης Facebook κλειστές ομάδες για αμεσότητα Skype για συνεδριάσεις/τηλεδιασκέψεις Google Drive και Google docs για συνεργατική δημιουργία αναφορών Πίεση από μέρους μου
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Διαφορές - Προβλήματα Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η καθυστερημένη έναρξη - πίεση του χρόνου Διαφορές στην κουλτούρα/αντίληψη Τρόπο φιλοξενίας Θέματα του προγράμματος όπως η χρήση διαδικτύου στο σχολείο – γενικά Έλλειψη συνέπειας Αντιμετωπίστηκαν με Παρακολούθηση, επικοινωνία, πίεση Αποστολή ενός ακόμη καθηγητή σε μία συνάντηση
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Κουλτούρα – συνήθειες Διαφορές στην αντίληψη κάποιων πραγμάτων Στη χρήση του διαδικτύου Στη συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες Στον τρόπο φιλοξενίας Δεν υπάρχουν στερεότυπα Σημασία έχει ο συγκεκριμένος συνεργάτης
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Οικονομική Διαχείριση Η οικονομική διαχείριση γίνεται από τον κάθε εταίρο ξεχωριστά Έχουμε θέσει κανόνες από την πρώτη συνάντηση πχ. Τρόπο φιλοξενίας σε ακριβές χώρες Γεύματα εργασίας για καθηγητές Κόστη διαχείρισης του προγράμματος Αποφύγαμε την αγορά μηχανημάτων Αγορές σχετικές με την υλοποίηση του σχεδίου Mobility tool
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Προϊόντα SIFA (1/2) Το επίσημο site του προγράμματος Σε κάθε γλώσσα με όλες τις δράσεις και τα αποτελέσματα Σχέδιο των σχολείων για την αντιμετώπιση των κινδύνων (eSafety Label) Διεξαγωγή Έρευνας και Ερευνητικά αποτελέσματα Να δούμε πόσο κίνδυνο διατρέχουν οι μαθητές μας Να δούμε αν οι δράσεις βελτίωσαν την κατάσταση
Προϊόντα SIFA (2/2) Επιμέρους προϊόντα σε κάθε συνάντηση μαθητών και καθηγητών C1 C2, C3 C4, κλπ. Συνεισφορά σε Etwinning – Twinspace Δημοσιεύσεις σε δύο συνέδρια με κριτές Άρθρα σε περιοδικά – Εκπομπές ΜΜΕ Λεπτομερείς αναφορές προόδου - συσχέτιση με κάθε επιμέρους δράση της αίτησης Αποδεδειγμένη αλλαγή αντίληψης και στάσης μαθητών (αποτελέσματα στατιστικής ανάλυσης t-tests)
Έρευνα Ερευνητικά ερωτήματα που σχετίζονται με κάθε επιμέρους θέμα (εθισμός, υγεία, εκφοβισμός, ηθική, κλπ.): Αν γνωρίζουν οι μαθητές για το κάθε θέμα Αν έχουν εμπειρίες σχετικές με τα θέματα υπό μελέτη/κίνδυνο Αν γνωρίζουν πώς να συμπεριφερθούν αν αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο κίνδυνο
Results after meeting in Austria (Internet Addiction) After SIFA activities: Students give better answers about how to act when confronted with “Internet Addiction” –More will talk to their friends about it –More will ask for advice from teachers/parents Students give better answers about how to deal with “Internet Addiction” –More will try to figure out the causes –More will ask for professional advice
T-test Results The average overall score of answers students gave about how to deal with “Internet Addiction” problems after SIFA activities (Μ=0,4113, SD=0,1776 ) is much more (differs greatly) (t=-2,322, df=194, 2- tailed p=0,021<0,05) than the average overall score of answers students gave before SIFA activities (Μ=0,3682, SD=0,1431 )
T-test Results
Αξιολόγηση Σχεδιάσαμε να είναι κυρίως εσωτερική Αν χρειαστεί και εξωτερική Τεκμηρίωση Αξιολόγηση κάθε συνάντησης ξεχωριστά από καθηγητές και μαθητές (google forms) Μ2 διακρατική συνάντηση για την αξιολόγηση της πορείας (SWOT) Εσωτερικές αναφορές προόδου Αναφορά έτους σε ΙΚΥ Έρευνα και δημοσιεύσεις
Αναφορές Προόδου
Περιεχόμενα Το πρόγραμμα και η αίτηση Παιδαγωγική ομάδα – Διευθυντής Επιλογή μαθητών Η πρώτη συνάντηση και ο σχεδιασμός Επικοινωνία – Παρακολούθηση Σχεδίου Διαφορές – προβλήματα Κουλτούρα – συνήθειες – στερεότυπα Έξοδα – Οικονομική διαχείριση Προϊόντα – αναφορές προόδου Ενέργειες διάδοσης
Ενέργειες Διάδοσης Εσωτερικά στο σχολείο –Μαθητές, Καθηγητές, Γονείς –Σχετικά Project (Ερευνητικές Εργασίες) Άλλα σχολεία –Γυμνάσια και Δημοτικά –Ημερίδες Ευρύτερα –ΜΜΕ –Δημοσιεύσεις –Σχετικές κοινότητες