Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας

2 Γενικά Τι είναι το ερωτηματολόγιο; Γιατί χρησιμοποιείται;
Πως χρησιμοποιείται;

3 Ανοιχτές ερωτήσεις Δεν προτείνονται συγκεκριμένες τιμές για να διαλέξει ο ερωτώμενος Δεν υπάρχει δέσμευση Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά αυτής της πρακτικής; Συνήθως ποιοτική ανάλυση

4 Κλειστές ερωτήσεις Υποδεικνύεται μία σειρά τιμών Ο ερωτώμενος διαλέγει
Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά; Πολλά είδη ερωτήσεων κλειστού τύπου (π.χ. διχοτομικές, κλίμακας, κλπ. ).

5 Διχοτομικές ερωτήσεις
Μόνο δύο επιλογές. Π.χ. Ερωτήσεις για το φύλο Ερωτήσεις τύπου «διαφωνώ-συμφωνώ»

6 Οικογενειακή κατάσταση
Κλίμακες απλής επιλογής - Μόνο μία πιθανή απάντηση από μία σειρά προτεινόμενων απαντήσεων Επάγγελμα 1. αγρότης 2. ελεύθερος επαγγελματίας 3. μισθωτοί δημοσίου 4. μισθωτοί ιδιωτικού 5. άνεργοι 6. φοιτητές 7. οικιακά 8. συνταξιούχοι Οικογενειακή κατάσταση Άγαμος Έγγαμος Διαζευγμένος

7 Κλίμακες πολλαπλής επιλογής
Μία ή περισσότερες πιθανές απαντήσεις Π.χ. Με ποιον τρόπο δημοσιοποιείται μία κενή θέση εργασίας; ☐διαφήμιση ☐εσωτερική προαγωγή ☐εκπαιδευτικά ιδρύματα ☐γραφεία απασχόλησης ☐αιτήσεις στα αρχεία

8 Κλίμακες αξιολόγησης Ο ερωτώμενος καλείται να βαθμολογήσει μία σειρά από προτάσεις με σειρά σπουδαιότητας. Π.χ. Πόσο ακριβής πιστεύετε ότι είναι η κάθε μέθοδος για να προβλέψει την εργασιακή επίδοση των στελεχών; Ταξινομήστε βάζοντας 1 στη μέθοδο με τη μεγαλύτερη ακρίβεια, κλπ. Συνέντευξη Γραπτές εξετάσεις Ψυχολογικά τέστ Προσωπικές συστάσεις

9 Κλίμακες Likert Είναι οι κλίμακες που χρησιμοποιούνται περισσότερο.
Δεν καταγράφουν τη γενική συμφωνία ή διαφωνία, αλλά το βαθμό συμφωνίας. Περιέχονται οι λέξεις «πόσο» ή «σε ποιο βαθμό». Στις κλίμακες με άρτιο αριθμό θέσεων, δεν υπάρχει μεσαίο σημείο – πιέζετε ο ερωτώμενος να διαλέξει μία πλευρά της κλίμακας. Πιο δημοφιλής είναι η πεντβάθμια (ύπαρξη μεσαίου σημείου).

10 Παραδείγματα κλίμακας Likert
Άρτιος αριθμός θέσεων Μονός αριθμός θέσεων Πόσο ευχαριστημένος είστε από τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα παρακάτω θέματα; Πόσο συμμωνείτε με τις παρακάτω θέσεις; (1 = καθόλου, 5 = πάρα πολύ) 1 2 3 4 5 Θα έκανα τα πάντα για να κρατήσω τη δουλειά μου. Η εταιρία εκτιμά τη δουλειά μου. Η μονιμότητα είναι σημαντική για μένα πολύ αρκετά λίγο καθόλου περιβάλλον υγεία ανεργία

11 Κλίμακα Stapel Επιλογή ανάμεσα στο απόλυτο αρνητικό και το απόλυτο θετικό. Π.χ. Αξιολογήστε κατά πόσο η Χ εταιρία κινητής τηλεφωνίας προσφέρει: -3 -2 -1 1 2 3 Φθηνά πακέτα σύνδεσης Φθηνότερα γραπτά μηνύματα Χαμηλότερο πάγιο

12 Τεχνική Grid του Kelly Ο ερωτώμενος επιλέγει ή αφήνει κενό. Δημιουργείται ένας χάρτης με επιμέρους χαρακτηριστικά. Ιδιαίτερα χρήσιμη ότα συγκρίνουμε υπηρεσίες ή προϊόντα. Π.χ. ποιος αποφασίζει για τα παρακάτω προϊόντα; παιδιά πατέρας μητέρα Αυτοκίνητο Ηλεκτρικές συσκευές Υπολογιστής

13 Είδη ερωτηματολογίων Δομημένα: αυστηρά καθορισμένη σειρά. Συνήθως κλειστές ερωτήσεις. Μη δομημένα: η σειρά μπορεί να αλλάξει σύμφωνα με τον ερευνητή, για να διευκολυνθεί η συζήτηση (ειδικά σε ομάδες συζήτησης ή σε συνεντεύξεις). Κατάλληλο για έμπειρους ερευνητές. Ήμι-δομημένα ερωτηματολόγια Θετικά και αρνητικά των διαφορετικών ειδών;

14 Σχεδιασμός δομημένου ερωτηματολογίου 1/2
Υπάρχουν κανόνες δημιουργίας ερωτηματολογίων Υπάρχουν τρόποι να ελέγξουμε την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του εργαλείου Συνήθως υπάρχουν δύο κύρια μέρη: τίτλος και κυρίως ερωτηματολόγιο Τίτλος: τίτλος και στοιχεία έρευνας, στοιχεία φορέα, στοιχεία επικοινωνίας, εισαγωγικό σημείωμα

15 Σχεδιασμός δομημένου ερωτηματολογίου 2/2
Κυρίως ερωτηματολόγιο Εισαγωγικές ερωτήσεις, για τα γενικότερα χαρακτηριστικά του ερωτώμενου. Π.χ. Σε ερωτήσεις για τα βιολογικά προϊόντα, στην εισαγωγή μπορούμε να έχουμε ερωτήσεις για τις γενικές καταναλωτικές συνήθειες ή για τις διατροφικές συνήθειες. Πυρήνας, άμεση σχέση με το θέμα. Π.χ. Ερωτήσεις σχετικές με την κατανάλωση βιολογικών προϊόντων. Βιογραφικά στοιχεία- δημογραφικά. Π.χ. Φύλο, ηλικία, εκπαίδευση, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση, κλπ.

16 Πιθανά θέματα εξετάσεων
4ο θέμα: τι είναι τα δομημένα, ήμι-δομημένα και μη-δομημένα ερωτηματολόγια; 5ο θέμα: σχεδιάστε ένα ερωτηματολόγιο για... (π.χ. να μελετήσετε τη χρήση κινητών τηλεφώνων ανάμεσα στους φοιτητές του τμήματος υπολογιστών και τηλεπικοινωνιών). Σύνολο 5 ερωτήσεις: 1 ανοιχτή, 1 διχοτομική, 1 κλίμακας πολλαπλής επιλογής, 1 κλίμακας αξιολόγησης και 1 κλίμακας Likert.

17 βιβλιογραφία Henerson, M.E., Morris, L.L. & Fitz-Gibbon, C.T How to measure attitudes. Sage. Javeau, C Η έρευνα με ερωτηματολόγιο. Τυπωθήτω, Αθήνα.


Κατέβασμα ppt "Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google