Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Η ερώτηση στην διδασκαλία
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Διδακτικοί στόχοι.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Σενάριο.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών ή κινητικών) Στόχος είναι η μετάδοση επιστημονικών γνώσεων και η διέγερση ενδιαφερόντων καθώς και η πληροφόρηση σε επίκαιρο θέμα, σε ευρύ κοινό,

Χρησιμοποιείται : Κατάκτηση ύλης σε ευρύ ακροατήριο – τριτοβάθμια εκπαίδευση Δημιουργία ισχυρών εντυπώσεων, έντονου βιώματος στους μαθητές, διέγερση έντονων συναισθημάτων, η εξύψωση του ηθικού, η προτροπή σε δράση και η ανάπτυξη κινήτρων Εισαγωγή & ανακεφαλαίωση σε άλλες μεθόδους Συγκεντρώσεις ενηλίκων Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν άλλες μέθοδοι

Δεν υπάρχει οικονομική άνεση Η συμμόρφωση σε διακηρυγμένες αλήθειες Για κάθε είδους περιγραφή (γεγονότων, προσωπικών εμπειριών...) Για πρόταση μιας καινούργιας θεωρίας Για την προβολή μιας διαφορετικής άποψης ή γεφύρωση διάφορων συγκρουόμενων ή συγκεχυμένων θεμάτων ή ενοτήτων

Δε χρησιμοποιείται : Για την διδασκαλία δεξιοτήτων Όταν επιδιώκονται άλλοι σκοποί εκτός της μετάδοσης γνώσεων Όταν η ύλη είναι περίπλοκη Όταν είναι απαραίτητη η συμμετοχή των μαθητών Όταν επιδιώκεται η καλλιέργεια των ανώτερων νοητικών λειτουργιών (ανάλυση, σύνθεση.....) Όταν οι μαθητές είναι χαμηλής νοημοσύνης Όταν άλλες μέθοδοι είναι καταλληλότεροι για τον επιδιωκόμενο σκοπό

Τύποι μάθησης με βάση τη νευρογλωσσολογία Οπτικός Ακουστικός Κινητικός Στους περισσότερους ανθρώπους, συνδυασμοί αυτών Γιατί να παρακολουθήσω μια διάλεξη μαθήματος, όταν είμαι οπτικο- κινητικός τύπος? Ρόλος του εκπαιδευτή στην επεξήγηση και εις βάθος κατανόηση θέματος, και στη σύνδεση με την πράξη Παράλληλα, λιγότερος κόπος / χρόνος για τον εκπαιδευόμενο

Αξιολόγηση της διδασκαλίας που διεξάγεται με διάλεξη Με μαγνητοφώνηση Με αξιολόγηση από παρατηρητή συνάδελφο Με συζήτηση με τους μαθητές Με την ανάλυση των σημειώσεων των μαθητών Με σύντομα ερωτηματολόγια Με ανάλυση των τελικών εξετάσεων Με παρατήρηση της συμπεριφοράς των μαθητών Με τη διεξαγωγή συζήτησης μεταξύ των μαθητών Με τη χρήση κλίμακας εκτίμησης

Μειονεκτήματα διάλεξης Δίνει έμφαση στο δάσκαλο – όχι στο διδασκόμενο Περιορίζει την αυτενέργεια Οργανώνεται εκ των προτέρων από το δάσκαλο Ευνοεί την εξάρτηση από την αυθεντία του δασκάλου Δεν προσφέρεται για διδασκαλία δεξιοτήτων Ο δάσκαλος δεν γνωρίζει αν γίνεται κατανοητός – απουσιάζει η ανατροφοδότηση

Περιορίζει τη δυνατότητα εξατομίκευσης αναγκών Δεν συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις. Κυρίως συμμετέχει η ακοή

Πλεονεκτήματα διάλεξης Προσφέρει άμεση πρόσβαση στη γνώση Μεταβιβάζει έντονα βιώματα και νέες γνώσεις Διεγείρει προβληματισμό, ενδιαφέρον και κίνητρα Προσφέρει γνώσεις σε μεγάλο ακροατήριο Πιο αποτελεσματική από το γραπτό λόγο Πιο οικονομική Χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με άλλες μεθόδους

21 κανόνες για την επιτυχία της διάλεξης 1. Να είναι εποπτική – ποικίλοι τρόποι 2. Στα προβλεπόμενα χρονικά όρια 3. Γλώσσα ζωντανή και φυσική - τόνος – ρυθμός – χρωματισμός – έλεγχος άγχους 4. Απλή διατύπωση εννοιών 5. Εκφράσεις, κινήσεις, οι μορφασμοί να είναι προσεγμένοι, όχι προσποιητοί 6. Σωστό σχεδιασμό, με άνεση και αυθορμητισμό

7. Συγκεκριμένα συμπεράσματα 8. Ευκαιρίες για ερωτήσεις – διευκρινήσεις στη διάρκεια της διάλεξης 9. Χρησιμοποίηση παραδειγμάτων, συσχετισμών, εικόνων από τη ζωή 10. Παρατηρεί τους φοιτητές και διεγείρει την ενεργητική τους συμμετοχή 11. Γνήσια συναισθηματική συμμετοχή 12. Αποδέσμευση από τις σημειώσεις 13. Οπτική επαφή με το ακροατήριο

14. Διαπροσωπικές σχέσεις θετικές 15. Καλλιεργεί προφορικό λόγο στους ακροατές 16. Σύνδεση ενοτήτων μεταξύ τους 17. Χρησιμοποίηση του διαλόγου 18. Συσχέτιση με άλλες μεθόδους 19. Εποπτικά μέσα για αποφυγή μονοτονίας 20. Παρακολούθηση βαθμού κόπωσης των ακροατών 21. Σύνοψη στο τέλος της διάλεξης