Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς
● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση δεξιοτήτων, κατά κλάδο εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και εργαλείων γενικής χρήσης ● Επαίδευση 300 εκπαιδευτικών–επιμορφωτών, οι οποίοι θα αποτελέσουν επιμορφωτές της Πράξης.
1.1 Ο ρολος των ΤΠΕ στην Δόμηση της κοινωνίας της γνώσης, η ένταξή τους στο πλαίσιο των στόχων για το 2010 και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία
Τι είναι ΤΠΕ; ΤΠΕ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και τηςΕπικοινωνίας (ICT: Information and Communication Technologies) είναι όλα εκείνα τα μέσα: εικόνες, ήχοι, σειρές χαρακτήρων που οι χρήσεις τους στην εκπαιδευτική διαδικασία έχουν επιτρέψει σημαντικές εκπαιδευτικές εφαρμογές τόσο όσον αφορά τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία όσο και τη διαχείριση του σχολικού περιβάλλοντος.
Απο το 1970 Πολλές χώρες ασχολούνται με με την εισαγωγή πρώτα της Πληροφορικής και μετά των ΤΠΕ. Αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζεται ο ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν
Ε.Ε και τα ορόσημα ● 2000 Σύνοδος Ευρ. Συμβούλιου στην Λισσαβόνα ● Λουξεμβούργο ● Συμβούλιο της Στοκχόλμης
2000 Σύνοδος Ευρ. Συμβούλιου στην Λισσαβόνα Τέθηκε ως χρονιά ορόσημο το 2010 η χρονιά όπου η Ε.Ε θα (πρέπει να) γίνει η πλέον ανταγωνιστική δύναμη διεθνώς και αυτό μέσω του μετασχηματισμού των εκπ. Δομών κάθε χώρας
Λουξεμβούργο Τα κράτη μέλη συμφώνησαν για μια σύγκλιση εθνικών πολιτικών για να πετύχουν τον προηγούμενο στόχο
Συμβούλιο της Στοκχόλμης διαφαινόμενες προυποθέσεις ● Αλλαγή των δομών της εκπ/σης σε ποιοτικό επίπεδο (σχολικές μονάδες, δεξιότητες εκπ/κών, επάρκεια εξοπλισμού) ● Διευκόλυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση και κατάρτιση (ίσες ευκαιρίες, κοινωνική συνοχή) ● Άνοιγμα της κατάρτισης στον κόσμο (έμφαση στις ξένες γλώσσες, σύνδεση των προγραμμάτων με την αγορά εργασίας)
Σύστημα Αξιολόγησης απο Ε.Ε. ● Ομάδες εργασίας στις χώρες ● Έρευνα στις δεξιότητες των εκπ/κών ● Έρευνα για την επιμόρφωση τους ● Προβληματισμός για: Αρχική εκπ/ση, δια βίου μάθηση, συνεργασία με εταίρους γονείς κτλ
Συμπέρασμα Η επιμόρφωση είναι ένα εργαλείο για την εκπ/ση, αλλά πρώτα είναι ένα εργαλείο για την προσωπική επαγγελματική ανάπτυξη των εκπ/κών ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες που μαζί με τις παραδοσιακές να ενισχύσουν την δια βίου μάθηση
Αναμενόμενες δεξιότητες απο την επιμόρφωση Β επιπέδου ● Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την δημιουργία νέου δυναμικού περιβάλλοντος μάθησης ● Εμπλοκή των μαθητών ● Παρακολούθηση των εξελίξεων στα λογισμικά ● Σχεδίαση εκπ/κών δραστηριοτήτων με χρήση ΤΠΕ
1.2 Μοντέλα Εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση σε επίπεδο εκπ/κ'ης πολιτικής και σε επίπεδο σχολικής μονάδας
Που θα βοηθούσε η εισαγωγή ΤΠΕ; ● Διοίκηση της εκπ/σης ● Αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο ● Μέσο για την διδασκαλία μαθηματικών φυσικής κτλ (cabri, modellus, joomla, ψηφιακή τάξη sch.gr ) ● Μέσο επικοινωνίας ● Σύνδεση με την κοινωνία της πληροφορίας
Πώς μπορεί να γίνει αυτό;
Απαιτούνται ριζικοί μετασχηματισμοί ● Εξοπλισμοί σε υλικό, λογισμικό, υποδομή και συντήρηση ● Αλλαγή θεσμικού πλαισίου ● Δημιουργία εκπαιδευτικών περβαλλόντων ● Αλλαγές στο πρόγραμμα καθηγητικών σχολών ● Κίνητρα στους εκπαιδευτικούς ● Αλλαγή μιας γενικότερης κουλτούρας
Το παράδειγμα της Γαλλίας ● Πειραματική εισαγωγή της Πληροφορικής στα σχολεία (1970) ● Συστηματική εισαγωγή (1980) ● Πληροφοριακός αλφαβητισμός, προγραμματισμός, γλώσσα Logo ● ο Η-Υ ήταν η διδασκαλία καί όχι το μέσο για την διδασκαλία έτσι δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη δικού τους υλικού και εκπ.λογισμικού ● Η τεράστια πρόοδος υλικού, εκπ. Λογισμικού των εταιρειών,απαξίωσαν την προσπάθεια των Γάλλων
Ο ρόλος της οικονομίας ● Επικαιροποίηση λογισμικού, άδειες χρήσης ● Παγίδα στην επικέντρωση οικον. πόρων και όχι στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας netbook;
Μοντέλα εισαγωγής των ΤΠΕ ● Τεχνοκρατικό-τεχνοκεντρικό έμφαση στην τεχνολογία των Η-Υ ● Ολιστικό Η διδασκαλία της πληροφορικής δεν θα είναι διδακτικό αντικείμενο, αφού μέσα απο όλα τα γνωστικά αντικείμενα θα διδάσκονται οι ΤΠΕ ● Πραγματολογικό Συνδυασμός και των δύο
Οι ΤΠΕ στην Ελλάδα ● Πληροφορική στα ΤΕΛ, ΕΠΛ ● στα Γυμνάσια, στα ΤΕΕ(τομέας) στα λύκεια (1 ώρα επιλογής), τεχνολογική κατεύθυνση ● 1998 υπηρεττούν 2300 κλ.ΠΕ 19-20, 1300 εργαστήρια( 85% γυμνασίων) ● 1999 σύγχρονα εργαστήρια στα ενιαία Λύκεια
Οι ΤΠΕ στην Ελλάδα ● Μέχρι το 1998 έμφαση δίνεται στην διδασκαλία της πληροφορικής ● 1997 πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΙΑ με στόχο την ένταξη των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία, στην επικοινωνία, στην διοίκηση, στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών Τεχνοκεντρικό → Πραγματολογικό →....
Η επιμόρφωση στην Ελλάδα