1 Σ χέδιο Ν όμου: «ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Σχόλια για την Αγορά Πετρελαιοειδών Παντελή Κάπρου Πρόεδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. / "SEMI-REGULATED" ΑΓΟΡΑ
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΝΑ Π.Δ. 85/2012 Ίδρυση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Μεταφορές και Logistics
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Αγγελική Βογιατζή
ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α./ Γ.Γ.Δ.Δ. - Η.Δ. ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: > ΚΕΡΚΥΡΑ - ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΤΑΗ, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ/
Εφαρμογή του νόμου 4262/2014.  Η μεταρρύθμιση απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης  Με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΑΝ: ◦ Καταργούνται άδειες που.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
To Ε.Σ.Ρ. στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο για τη ψηφιακή τηλεόραση Κων/νος Αποστολάς
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ Ο.Ε. ΣΕ Α.Ε.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
BHMA 1o Ο ΧΩΡΟΣ ΕΓΚΑTΑΣTΑΣΗΣ της επιχείρησης είναι απαραίτητο να είναι γνωστός και εξασφαλισμένος πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια BHMA 2o ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ.
1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕΥΔ ΕΠΑΕ)
1 Ανώνυμη Εταιρεία Ι ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Κατασκευαστικά Στοιχεία Μονάδων Ελεγχόμενου Περιβάλλοντος Μaster TEI Πελοποννήσου Αγορά: α. Αγροτικού Οχήματος β. Κινητού Ψυκτικού Θαλάμου Θέμα Άδεια Θερμοκ.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ Διδάσκων: Σταγιάννης Απόστολος Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ - ΣΤΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Διαδικασία & Κριτήρια Αξιολόγησης Επιλογή & Έγκριση Προτεινόμενων.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010 “Εγγύηση από τη ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ Χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων, υπηρεσιών κλπ” Δρ. Αλέξανδρος.
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Προγραμματική Περίοδος
ΔΙΑΦΘΟΡΑ Δημήτρης Μάρδας Υφυπουργός Υπουργείο Εξωτερικών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ»
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ
Ημερίδα ΕΕΣΥΜ – ΕΒΕΑ - ΟΦΑΕ Προς Μια Εθνική Στρατηγική Μεταφορών
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
ΦΟΡΕΙΣ Κ.Α.Λ.Ο. ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΟΠΗ ΣΟΥΡΜΑΪΔΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση Ν.4440/2016 Γιάννης Σπηλιωτόπουλος ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ 
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
ΤΟ Ε.Π. «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σ χέδιο Ν όμου: «ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

2 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ Οι οδικές μεταφορές στη χώρα μας αποτελούν ζωτικό κλάδο για την ανάπτυξη (7% του ΑΕΠ, 7% των θέσεων απασχόλησης) Βασικό στόχο του ν/σ αποτελεί η δημιουργία ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για τις Οδικές Μεταφορές στη χώρα μας, με ενσωμάτωση του ευρωπαϊκού κεκτημένου και δημιουργία σύγχρονων συνθηκών και προϋποθέσεων για τη διεξαγωγή Εμπορευματικών Μεταφορών. Στο εγχείρημα αυτό λαμβάνεται υπόψη η ελληνική πραγματικότητα και η αναγκαιότητα της σταδιακής μετάβασης προς το νέο καθεστώς εμπορευματικών μεταφορών Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

3 Η πρόσβαση στο επάγγελμα και η απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων Η πρόσβαση στο επάγγελμα και η απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων Η δημιουργία ενός νέου συγχρόνου συστήματος χορήγησης αδειών για οδικές μεταφορές στη χώρα μας Η δημιουργία ενός νέου συγχρόνου συστήματος χορήγησης αδειών για οδικές μεταφορές στη χώρα μας Η απελευθέρωση του κομίστρου Η απελευθέρωση του κομίστρου Η ενίσχυση του ανταγωνισμού, η παροχή καλύτερων υπηρεσιών και οι χαμηλότερες τιμές για τον πολίτη Η ενίσχυση του ανταγωνισμού, η παροχή καλύτερων υπηρεσιών και οι χαμηλότερες τιμές για τον πολίτη Η οργάνωση των οδικών μεταφορέων σε μεταφορικές εταιρείες Η οργάνωση των οδικών μεταφορέων σε μεταφορικές εταιρείες Η παροχή κινήτρων για επενδύσεις στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών Η παροχή κινήτρων για επενδύσεις στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών Η δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της Οδικής Ασφάλειας και για την προστασία του περιβάλλοντος Η δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της Οδικής Ασφάλειας και για την προστασία του περιβάλλοντος Η οργάνωση των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών στη χώρα μας με ένα σύγχρονο τρόπο Η οργάνωση των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών στη χώρα μας με ένα σύγχρονο τρόπο Βασικοί Στόχοι του Νομοσχεδίου Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

4 ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ Α. ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΕΩΝ Τηρούνται οι βασικές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας Δημιουργείται νέο σύγχρονο σύστημα αδειοδότησης για Οδικές Μεταφορές. Θεσμοθετούνται Άδειες Οδικών Μεταφορών, που χορηγούνται με βάση τα κριτήρια της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, σε Οδικούς Μεταφορείς Οργάνωση των οδικών μεταφορέων εμπορευμάτων σε Μεταφορικές Εταιρείες. Δημιουργούνται δύο κατηγορίες μεταφορέων: Κατηγορία Διεθνών Μεταφορών και Κατηγορία Εθνικών Μεταφορών Δεν υφίσταται στο νέο σύστημα ειδική εισφορά Δημόσια αρχή ελέγχει την τήρηση των προϋποθέσεων προκειμένου να εκδοθούν οι νέες άδειες Ορίζεται μέγιστος χρόνος 3 μηνών για την έκδοση νέων αδειών Ασφαλίζεται η μεταφορά εμπορευμάτων Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ Β. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Θεσμοθετείται μεταβατική περίοδος 3 ετών Απελευθερώνεται η έκδοση αδειών, με την ψήφιση του νόμου Η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις (30%, 35%, 35%), στην αρχή εκάστου έτους και τελικά μηδενίζεται Η εισφορά καλύπτει δαπάνες για Προστασία Περιβάλλοντος και Οδική Ασφάλεια Η άυλη υπεραξία των υπαρχουσών αδειών θεωρείται κεφάλαιο στις νέες εταιρίες οδικών μεταφορών, που υποχρεωτικά συνιστώνται Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

6 ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΧΟΡΗΓΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ: Οικονομική Δυνατότητα Επαγγελματική Επάρκεια Ύπαρξη Υποδομών Καλή Φήμη (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ 1071/2009 και ΟΔΗΓΙΑ 96/26/ΕΚ ) Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

7 ΛΟΙΠΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ Ν/Σ ΚΟΜΙΣΤΡΑ: Πλήρης απελευθέρωση κομίστρου, με ελεύθερη συμφωνία μεταξύ συμβαλλομένων μερών Εξαίρεση: Σε περιπτώσεις μεταφοράς καυσίμων σε νησιά και ορεινές μειονεκτικές περιοχές, όπου μπορεί να τεθεί ανώτατη τιμή. ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΡΧΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ Ορίζεται η Δ/νση Μεταφορών του ΥΠΟΜΕΔΙ αρμόδια για την χορήγηση των νέων αδειών ΙΣΧΥΣ ΑΔΕΙΩΝ Όλες οι άδειες αναθεωρούνται κάθε 10 χρόνια Οι υφιστάμενες άδειες ΦΔΧ μετατρέπονται σε Άδειες Οδικών Μεταφορών, εντός 10 ετών από την έναρξη της μεταβατικής περιόδου ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ Από υφίστανται ΑΔΕΙΕΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (που μπορούν να εκτελούν και εθνικές μεταφορές) και ΑΔΕΙΕΣ ΕΘΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Κάθε άλλη κατηγορία αδειών καταργείται μετά τη Μεταβατική Περίοδο Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

8 ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΟ Αρχικά δεν υπήρχε θεσμικό πλαίσιο για χορήγηση αδειών ΦΔΧ Με τον αναγκαστικό νόμο 183/67 επιτράπηκε για πρώτη φορά η έκδοση αδειών (προσωπικών και μη μεταβιβάσιμων) Ο εκάστοτε Υπουργός εξέδιδε άδειες (μέχρι το 1971) Με το ν.δ 1060/71 προβλέπεται για πρώτη φορά η διακοπή χορήγησης αδειών Το έτος 1971 κλείνει ουσιαστικά το επάγγελμα στη χώρα μας, όσον αφορά στον αριθμό αδειών (για τα ΦΔΧ) Ο αριθμός των αδειών ΦΔΧ σήμερα ανέρχεται σε περίπου άδειες (ενώ ταυτόχρονα υφίστανται άδειες Φ.Ι.Χ (ιδιωτικής χρήσης) Με βάση τα συναλλακτικά ήθη, έχει διαμορφωθεί μία «εσωτερική αγορά», στην οποία έχει διαμορφωθεί μία «άυλη» αξία για αυτές τις άδειες Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

9 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ Αγορά με χαμηλό βαθμό ολοκλήρωσης, χωρίς οικονομίες κλίμακας, χωρίς στοιχεία εκσυγχρονισμού στην κατεύθυνση εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο αριθμός κυκλοφορούντων οχημάτων είναι υψηλός ( ΦΔΧ ΦΙΧ), συγχρινόμενος με άλλα Κράτη Μέλη Ο συνολικός στόλος ΦΙΧ + ΦΔΧ παρουσιάζει αυξητική τάση Το μεταφορικό έργο δεν πρόκειται να αυξηθεί το επόμενο διάστημα Έλλειψη βασικών υποδομών στο κλάδο, που θα οδηγούσαν στην ολοκλήρωση των μεταφορών στο σύνολο τους και στην ανάπτυξη της χώρας ως διαμετακομιστικού κέντρου Αθροιστικά τα ΦΔΧ και ΦΙΧ εξυπηρετούν περίπου το σύνολο της εσωτερικής αγοράς (98%), Το μεταφορικό έργο σταθμισμένο, τόσο ανά κάτοικο, όσο και ανά μονάδα ΑΕΠ, είναι ιδιαίτερα χαμηλό. (Αριθμός Οχημάτων ανά Εκ. ΑΕΠ: Ελλάδα: 5.500, Γερμανία: 1000, Eur27: 2.685)) Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

10 ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Οι χώρες της ΕΕ ακολουθούν πλέον σε γενικές γραμμές την οδηγία 96/26/ΕΚ. Υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα, με βάση τις προϋποθέσεις της οδηγίας (Οικονομική Ικανότητα, Επαγγελματική Επάρκεια, Καλή Φήμη, Ύπαρξη Υποδομών) Στις χώρες της ΕΕ που εξετάστηκαν αναλυτικά (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία) υφίσταται διοικητικός μηχανισμός που ελέγχει διαρκώς την τήρηση των κριτηρίων. Υπάρχουν σοβαρές απαιτήσεις στον τομέα των υποδομών (Κέντρα Λειτουργίας στο Ην. Βασ., Συμβόλαια συντήρησης οχημάτων, σημαντική οικονομική δυνατότητα) Υπήρξε σταδιακή προσαρμογή στην απελευθέρωση σε όλες τις χώρες Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

11 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ -1 ΑΡΘΡΟ 1: ΣΚΟΠΟΣ Τίθενται οι όροι και οι προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο σύστημα Οδικών Μεταφορών στη χώρα μας Το πεδίο εφαρμογής είναι όλες οι Δημόσιες Εμπορευματικές Μεταφορές Οι οδικές μεταφορές έχουν μεγάλη σημασία για την Εθνική Οικονομία Το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος είναι ανεξάρτητο εθνικότητας Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

12 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ -2 ΑΡΘΡΟ 2: Ορισμοί και Κατηγορίες Δίδονται οι ορισμοί για τα ακόλουθα στοιχεία: Φορτηγό Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) Άδεια Οδικών Μεταφορών Μεταβατική περίοδος Κατηγορίες Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών Διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές Εθνικές εμπορευματικές μεταφορές Ειδικές μεταφορές καυσίμων Νομαρχιακές εμπορευματικές μεταφορές Ορίζεται η Μεταβατική Περίοδος για τρία έτη, μέχρι το πέρας της οποίας έχουν ισχύ οι προαναφερθείσες κατηγορίες εμπορευματικών μεταφορών Κατοχυρώνεται ότι μεταφορικό έργο μπορούν να εκτελούν μόνο οι εταιρίες του παρόντος νόμου (υφιστάμενες και αυτές που δημιουργηθούν) Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

13 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ - 3 ΑΡΘΡΟ 3: Μεταφορικές εταιρείες Προσδιορισμός νομικής μορφής μεταφορικών εταιριών (Α.Ε., Ε.Π.Ε.) Οι τρόποι σύστασης αυτών είναι Μέσω εισφοράς κυριότητας αδειών Φ.Δ.Χ και/ η μίσθωσης αυτών Μέσω ίδρυσης νέων εταιριών, που αποκτούν νέες άδειες (απελευθέρωση αδειών), με την προϋπόθεση τήρησης των κριτηρίων της Οδηγίας Προβλέπεται η ένταξη στον Αναπτυξιακό Νόμο για τη δημιουργία υποδομών Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

14 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ - 4 ΑΡΘΡΟ 4: Προϋποθέσεις χορήγησης αδειών Φ.Δ.Χ -1 Ορίζονται ως μοναδικές προϋποθέσεις χορήγησης νέων αδειών, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Οδηγίας 96/26/ΕΚ και του ΚΑΝ 1071/2009 (Επαγγελματική επάρκεια, Οικονομική Δυνατότητα, Καλή Φήμη, Υποδομές) Καθορισμός εισφοράς για απόκτηση νέων αδειών α. Δέκα χιλιάδες ( ) ευρώ για τον πρώτο τόνο. β. Δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι επτά (7) τόνους. γ. Χίλιες πεντακόσιες χιλιάδες (1.500) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα (40) τόνους. Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

15 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ – 4.2 ΑΡΘΡΟ 4: Προϋποθέσεις χορήγησης αδειών Φ.Δ.Χ -2 Καθορισμός εισφοράς για απόκτηση νέων αδειών για μετ. καυσίμων α. Είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ για τον πρώτο τόνο. β Δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα δύο (42) τόνους. Καθορισμός μεθόδου Μείωσης Εισφορών : Μείωση 30% επί του αρχικού ποσού : Μείωση 35% επί του αρχικού ποσού : Μείωση 35% επί του αρχικού ποσού Είδος οχημάτων που μπορούν να λάβουν άδεια Άδεια μπορούν να λάβουν οχήματα κατηγορίας EURO 4 ή EURO 5 Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

16 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ - 5 ΑΡΘΡΟ 5: Xoρήγηση αδειών 1. Υποβολή αίτησης στη Δ/νση Εμπορευματικών Μεταφορών του ΥΠΟΜΕΔΙ 2. Καθορίζεται το περιεχόμενο του Φακέλου Υποβολής Αίτησης 3. Ορίζεται σε τρεις μήνες ο χρόνος χορήγησης της άδειας 4. Μετά την μεταβατική περιόδο, χορηγούνται μόνο Άδειες Οδικών Μεταφορών, σύμφωνα με τα τεθέντα κριτήρια 5. Δεν χορηγούνται πλέον άδειες Φ.Δ.Χ. 6. Για τη χορήγηση των νέων Αδειών Οδικών Μεταφορών, προβλέπεται εισφορά για κάλυψη του Διοικητικού και μόνο κόστους εξέτασης του φακέλου, παρόμοια σε ύψος όπως και στα άλλα ΚΜ Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

17 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ - 6 ΑΡΘΡΟ 6: Φορέας Αδειοδότησης Ορίζεται Δημόσια Αρχή ως φορέας αδειοδότησης (Δ/νση Εμπορευματικών Μεταφορών του Υπουργείου) Καθορίζονται οι αρμοδιότητές της για την εξέταση των Φακέλων Καθορίζεται ως αντικείμενο της η δημιουργία εθνικού μητρώου Μεταφορικών Εταιριών Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

18 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ - 7 ΑΡΘΡΟ 7: Σύσταση Εκτιμητικής Επιτροπής Συνιστάται Τριμελής Εκτιμητική Επιτροπή με ΚΥΑ Δίδεται η σύνθεση της επιτροπής Καθορίζεται το έργο της στην εκτίμηση των εισφερομένων στοιχείων για τη δημιουργία των μεταφορικών εταιριών του αρθρ. 3 Καθορίζεται η δυνατότητα σύστασης 3- μελών επιτροπών στις Περιφέρειες Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

19 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ – 8, 9 ΑΡΘΡΟ 8: Φ.Δ.Χ. σε περίπτωση διάλυσης Μεταφορικών Εταιρειών Ρυθμίζεται η τύχη των εισφερθέντων φορτηγών οχημάτων δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ) σε περίπτωση διάλυσης των μεταφορικών εταιρειών. Καθορίζεται ότι σε κάθε περίπτωση οι άδειες μεταβιβάζονται σε πρόσωπα που πληρούν τα κριτήρια πρόσβασης στο επάγγελμα του Οδικού Μεταφορέα ΑΡΘΡΟ 9: Μητρώο Μεταφορικών Εταιρειών Δημιουργείται στο ΥΠΟΜΕΔΙ ηλεκτρονικό Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Εταιρειών («Ε.Μ.Μ.Ε.») των επιχειρήσεων οδικών μεταφορών, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού 1071/2009 Καθορίζονται τα στοιχεία του ηλεκτρονικού Μητρώου Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

20 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ - 10 ΑΡΘΡΟ 10: Μεταβίβαση Φ.Δ.Χ. Ρυθμίζονται οι όροι μεταβίβασης των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης κάθε κατηγορίας ι: α) Για Φ.Δ.Χ. που κυκλοφόρησαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταβάλλεται ποσοστό 3% επί του ποσού που αντιστοιχεί στην άδεια και το αυτοκίνητο β) Για Φ.Δ.Χ. που κυκλοφορούν δυνάμει των διατάξεων του παρόντος καταβάλλεται ποσοστό 2% επί του ποσού που αντιστοιχεί στην άδεια και το αυτοκίνητο Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

21 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ - 11 ΑΡΘΡΟ 11: Κόμιστρα Τα κόμιστρα για τις διενεργούμενες με φορτηγά δημόσιας χρήσης μεταφορές διαμορφώνονται ελεύθερα μετά από συμφωνία του φορτωτή και του μεταφορέα. Κατ΄εξαίρεση, που αφορά σε νησιά και απομονωμένες ορεινές περιοχές, στις περιπτώσεις μεταφοράς πετρελαιοειδών, το ανώτατο κόμιστρο δύναται να καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στην περίπτωση αυτή το ανώτατο κόμιστρο θα τεκμηριώνεται επαρκώς Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

22 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ – 12, 13 ΑΡΘΡΟ 12: Κωδικός Οδικής Ασφάλειας Η εισφορά που καταβάλλεται αποτελεί δημόσιο έσοδο, το οποίο κατατίθεται σε ειδικό κωδικό που καθορίζεται από το Υπουργείο Οικονομικών και διατίθεται αποκλειστικά για έργα υποδομής για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών και για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον. Καθορίζονται τα κριτήρια διάθεσης των ποσών της εν λόγω εισφοράς ΑΡΘΡΟ 13: Εξασφάλιση αποκατάστασης ζημιών των εμπορευμάτων Καθιερώνεται ειδική υποχρέωση των μεταφορικών εταιρειών να εξασφαλίζουν την αποκατάσταση κάθε ζημίας του φορτωτή για την οποία ευθύνεται ο μεταφορέας και προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της μεταφορικής εταιρείας. Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

23 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ – 14 ΑΡΘΡΟ 14: Τελικές και Μεταβατικές διατάξεις Εντός δέκα (10) ετών από την λήξη της μεταβατικής περιόδου του παρόντος νόμου, όλες οι άδειες ΦΔΧ πρέπει να μετατραπούν σε Άδειες Οδικών Μεταφορών. Μετά την παρέλευση πέντε (5) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σε περίπτωση μεταβίβασης, οι νέοι κάτοχοί τους υποχρεούνται να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με άλλα νεώτερης τεχνολογίας (τουλάχιστον κατηγορίας εκπομπών EURO IV) Ορίζονται οι νέες κατηγορίες Οδικών Μεταφορών: Διεθνής (με οχήματα άνω των 3,5 τόνων), που μπορούν να εκτελούν και εθνικές μεταφορές και Εθνικές Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

24 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ – 14.2 ΑΡΘΡΟ 14: Τελικές και Μεταβατικές διατάξεις -2 Αναγράφονται οι συγκεκριμένες εξουσιοδοτικές διατάξεις Λεπτομέρειες και κριτήρια νέου Συστήματος χορήγησης Αδειών Οδικών Μεταφορών Τρόπος καθορισμού εισφοράς για την κάλυψη του Διοικητικού Κόστους κατά την εξέταση νέων φακέλων χορήγησης αδειών ή ανανέωσης αυτών (ΚΥΑ) Καθορισμός τρόπου υπαγωγής στον Αναπτυξιακό Νόμο (ΚΥΑ) Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

25 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ – 15,16 ΑΡΘΡΟ 15: Καταργούμενες διατάξεις Αναφέρονται συγκεκριμένα όλες οι διατάξεις που καταργούνται (ν. 383/76, Οι υπ’ αριθμ. Κ/24241/2045/ και Κ/26147/2169/ , Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις, που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του ν. 383/76 (ΦΕΚ Α’ 182) και αντίκεινται στις διατάξεις του παρόντος νόμου. ΑΡΘΡΟ 16: Έναρξη ισχύος Από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξαιρουμένων των διατάξεων, για τις οποίες ορίζεται διαφορετικά. Γενική Γραμματεία Γενική Γραμματεία Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων