ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εκπαιδευτική ηγεσία στον 21ο αιώνα: Στήριξη του ηγέτη στη δημιουργία ενός σχολείου - «κοινότητας μάθησης» Δρ Αθ. Μιχαηλίδου – Ευριπίδου Διευθύντρια.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Οι Λειτουργίες του HRM Ερατώ Παρασχάκη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

«Οι εκπαιδευτικοί είναι η καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όσο μεγαλύτερη σπουδαιότητα δίδεται στην εκπαίδευση συνολικά -είτε ως μέσο μετάδοσης του πολιτισμού, είτε ως μέσο εξασφάλισης της κοινωνικής συνοχής και δικαιοσύνης, είτε ως μέσο ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για τις σύγχρονες οικονομίες που βασίζονται στην τεχνολογία- τόσο μεγαλύτερη είναι η προτεραιότητα που πρέπει να δίδεται στα θέματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς που είναι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση» (OECD, 1989).

ΠΛΑΙΣΙΟ  ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ/ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Είναι η διαδικασία, η οποία ασχολείται με τους ανθρώπους κάθε οργανισμού, οι οποίοι ενθαρρύνονται και παρωθούνται να συνεργάζονται και να αποδίδουν, όσο το δυνατόν καλύτερα στον οργανισμό  ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ/ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ  Οι υλικοί και τεχνικοί πόροι δεν μπορούν να αποδώσουν χωρίς την ανθρώπινη προσπάθεια.  Οι διοικητικές δραστηριότητες εξαρτώνται από τις γνώσεις, τη θέληση και τις ικανότητες των ανθρώπων.

Διοίκηση προσωπικού/ΔΑΔ-ΔΑΠ Η Διοίκηση Προσωπικού (παλαιότερος όρος) ή η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού/Ανθρώπινων Πόρων (νεότερος όρος) περιλαμβάνει τις ενέργειες, οι οποίες στοχεύουν στην αποτελεσματική διοίκηση των ανθρώπων σε έναν εργασιακό χώρο, με τρόπο που να ωφεληθεί το άτομο, ο οργανισμός και η κοινωνία. Ως ανάπτυξη προσωπικού (ανθρώπινου δυναμικού) ορίζονται οι συστηματικές προσπάθειες της οργάνωσης να βελτιώσει την παρούσα και τη μελλοντική απόδοση του προσωπικού μέσω της αύξησης των ικανοτήτων, των προσόντων, των δεξιοτήτων τους. Καθοριστικός παράγοντας για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό της ανάπτυξης προσωπικού είναι η διάγνωση και η εκτίμηση των αναγκών του προσωπικού σε σχέση πάντοτε και με τους στόχους του οργανισμού.

ΔΑΠ vs ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΑ Ο όρος «Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων», αν και παραπέμπει σε επιχειρησιακό, τεχνοκρατικό περιβάλλον που τείνει να ταυτίσει το άτομο με τα άλλα είδη πόρων π.χ οικονομικών, τεχνικών, χρηματικών, εν τούτοις τυγχάνει ευρείας αποδοχής στην επιχειρησιακή διοίκηση, διότι: αντιμετωπίζει το προσωπικό όχι ως κόστος, αλλά ως «περιουσιακό στοιχείο»

ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Σχεδιασμός και προγραμματισμός του συνολικού οργανογράμματος του οργανισμού, καθώς και των θέσεων εργασίας Εξεύρεση ανθρώπινων πόρων (προγραμματισμός κάλυψης αναγκών και επιλογή προσωπικού) Διαχείριση της απόδοσης (παρακολούθηση, αξιολόγηση, βελτίωση) Παρώθηση εργαζομένων (παροχή κινήτρων) Καθορισμός αμοιβών Ανάπτυξη και επιμόρφωση προσωπικού Χειρισμός του ανθρώπινου παράγοντα και των ανθρώπινων σχέσεων Βελτίωση των εργασιακών σχέσεων Φροντίδα για την υγιεινή και την ασφάλεια στον χώρο εργασίας

Α. Ανάπτυξη προσωπικού Αναστοχασμός – Έρευνα δράσης Ανατροφοδότηση - Αξιολόγηση Επιμόρφωση Μεταπτυχιακές Σπουδές Βιβλιοθήκη προσωπικού - Τράπεζα πληροφοριών Ομάδες συζήτησης, εργασίας και αξιολόγησης Συνεδρίες προσωπικού Σεμινάρια, συνέδρια, διαλέξεις, εργαστήρια Μαθητεία Παρατηρήσεις διδασκαλίας συναδέλφων και ανταλλαγή απόψεων Θεσμός μέντορα Κοινότητες- Δίκτυα Μάθησης

Β. Έννοιες που … προβληματίζουν ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Ανάπτυξη, Παγκοσμιοποίηση ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Πολιτικές ΔΑΠ, επίπεδη οργανωτική δομή ) ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΜΕ ΓΝΩΣΕΙΣ Κινητικότητα, Δια βίου εκπαίδευση, Αλλαγές στον ρόλο των στελεχών ( π.χ. εμψυχωτής/οραματιστής)

Σχολική Διοίκηση στον 21 ο αι.  Οργάνωση : δικτύωση  Δομές : ευέλικτες  Δύναμη του οργανισμού : η συνεχής αλλαγή  Πόροι : η διαχείριση των πληροφοριών  Προϊόντα : παροχή υπηρεσιών  Ηγεσία : αποτελεσματική, εμπνευσμένη  Ποιότητα : χωρίς συμβιβασμούς  Άνθρωποι : εργαζόμενοι με γνώσεις & αυτονομία

Γ. Ρόλοι εκπαιδευτικών / διευθυντών ( Ν eil and Morgan 2003) 1.Communicator: Ο εκπαιδευτικός πρέπει να διαθέτει επικοινωνιακές δεξιότητες 2. Subject expert: Κάτοχος των γνώσεων και δεξιοτήτων του ευρύτερου γνωστικού πεδίου της ειδικότητάς του. 3. Subject teacher: Παιδαγωγικά επαρκής, 4. Classroom manager: Συντονιστής της τάξης 5. Pastoral tutor: Καθοδηγητής, σύμβουλος των μαθητών σε διάφορα κοινωνικά ζητήματα 6. Administrator: Διευθυντής- ηγέτης 7. Manager of other teachers: Προϊστάμενος 8. Team member: Μέλος ομάδας, (συναδέλφων- μαθητών) για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. 9. School member: Μέλος της σχολικής μονάδας, για την επίτευξη των στόχων της εκπαιδευτικής μονάδας 10. Representative of the school: Εκπρόσωπος της σχολικής μονάδας 11. Researcher: Ερευνητής 12. Deliverer of government policies: Φορέας κυβερνητικής πολιτικής.

Σας ευχαριστώ