Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
¨Διαθεματικότητα – Συνεργατική μάθηση – Αναλυτικό πρόγραμμα¨
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού

Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες για την εφαρμογή κάποιας καινοτόμου δράσης 2. υλικό για το μαθητή: - βιβλίο – σχολικό εγχειρίδιο - φυλλάδιο δραστηριοτήτων που εισάγει τους μαθητές σε ένα θέμα της επικαιρότητας - έντυπο υλικό σε μορφή φακέλου (ντοσιέ) - CD-ROM ή δισκέτα - Κασέτα ήχου ή βίντεο - Ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο / ένας δικτυακός τόπος

Αναγκαιότητα εκπαιδευτικού υλικού: Σήμερα εμφανίζονται σταδιακά κι άλλες μορφές εκπαιδευτικού υλικού. Γιατί; Εμφάνιση νέων αντικειμένων στην εκπαίδευση: περιβαλλοντική εκπαίδευση, πληροφορική, αισθητική αγωγή... Αλλαγές στον κοινωνικο-πολικό χώρο: μεγάλος αριθμός μεταναστών – ειδικά προγράμματα γι’ αυτούς Εξοικείωση των μαθητών με την τεχνολογία – έκθεσή τους στα ΜΜΕ και στους Η/Υ. Πώς μπορεί το βιβλίο να είναι ανταγωνιστικό προς αυτά αν δε συμπληρωθεί με υλικά που σχετίζονται άμεσα με τη σύγχρονη τεχνολογία; Εισαγωγή διαθεματικών projects και ευέλικτης ζώνης Σύγχρονες διδακτικές θεωρίες για εξατομίκευση της διδασκαλίας, αυτονομημένη μάθηση, έμφαση στις ανάγκες του συγκεκριμένου μαθητή, μαθητοκεντρικά Π.Σ.

Σε τι υπερέχει από το σχολικό βιβλίο; Μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των συγκεκριμένων μαθητών (αν έχει παραχθεί για μια δεδομένη πληθυσμιακή ομάδα) ή εφόσον παρουσιάζει πληθώρα και ποικιλία. Δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να κάνει επιλογές και προσαρμογές. Πιο ευέλικτο από το βιβλίο. Επιτρέπει την έμφαση στις ιδιαιτερότητες των μαθητών, στα ατομικά τους χαρακτηριστικά, στο προηγούμενο γνωστικό τους υπόβαθρο, στο κοινωνικό τους περιβάλλον και στη γεωγραφική τους προέλευση (προηγείται συχνά διάγνωση αναγκών) Μπορεί να είναι επίκαιρο – να δίνει στον εκπαιδευτικό δυνατότητες ανανέωσής του μέσω του Διαδικτύου Μπορεί να είναι πιο ελκυστικό στους μαθητές, αφού μπορεί να αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία, εικόνα και άλλα οπτικο-ακουστικά μέσα Μπορεί να έχει πολυδιάστατη μορφή σε αντίθεση με το μονοδιάστατο βιβλίο. Το σύστημα επιλογής, αξιολόγησης και διανομής της σχολικής γνώσης στο ελληνικό σχολείο είναι – μέσω του ενός και μόνου σχολικού εγχειριδίου – απόλυτα κλειστό και ελεγχόμενο από το Υπουργείο Παιδείας. Η απουσία άλλων διδακτικών μέσων ή συμπληρωματικών υλικών οδηγεί στην ελαχιστοποίηση των δυνατοτήτων παρέμβασης και προσαρμογής. Εξυπηρετείται αποκλειστικά ο ιδεολογικός προσανατολισμός που θέλει να δώσει η Πολιτεία

Γιατί ασχολούμαστε με αυτό ως εκπαιδευτικοί: γιατί σταδιακά μπαίνει ολοένα και περισσότερο στην εκπαίδευση και γίνεται εργαλείο δουλειάς γιατί δίνει δυνατότητες (ανάπτυξη πρωτοβουλιών, λήψη αποφάσεων, σχεδιασμό παρεμβάσεων) και μας επιφορτίζει με καθήκοντα (επιλογή και προσαρμογή υλικού, ευελιξία, εξατομίκευση διδασκαλίας), τα οποία για να χειριστούμε χρειαζόμαστε ενημέρωση. Ο εκπαιδευτικός ως παραγωγός εκπαιδευτικού υλικού.

Προτεινόμενο πλαίσιο ανάλυσης Ι. Μακρο-επίπεδο του Εκπαιδευτικού Υλικού Α. Συμβατότητα του Εκπαιδευτικού υλικού με το Πρόγραμμα Σπουδών Β. Δόμηση του Εκπαιδευτικού Υλικού Γ. Ελκυστικότητα του Εκπαιδευτικού Υλικού Δ. Χρηστικότητα του Εκπαιδευτικού Υλικού Ε. Τυπο-εκδοτικές Προδιαγραφές του Εκπαιδευτικού Υλικού

ΙΙ. Μικρο-επίπεδο του Εκπαιδευτικού Υλικού ΣΤ. Γνωσιακό Περιεχόμενο του Εκπαιδευτικού υλικού Ζ. Γνωστικές Διαδικασίες που Ενεργοποιεί το Εκπαιδευτικό υλικό Η. Διδακτικές Προσεγγίσεις που Εφαρμόζει το Εκπαιδευτικό Υλικό

Μικρο-επίπεδο του Εκπαιδευτικού υλικού (συνέχεια) Ι. Διαδικασίες Αξιολόγησης που Αξιοποιεί το Κείμενο Διδακτικής Ενότητας ΙΑ. Εικονογράφηση του Εκπαιδευτικού Υλικού