Στα μονοπάτια της Ιστορίας Ιστορία και νέες τεχνολογίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Επεξεργαστής κειμένου και γλωσσική διδασκαλία. Πιθανές θετικές επιπτώσεις  Αντιμετώπιση του γραψίματος ως μιας δυναμικής – μη στατικής διδασκαλίας (αλληλοεγκιβωτισμός.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στα μονοπάτια της Ιστορίας Ιστορία και νέες τεχνολογίες

Τι προβλέπει το τρέχον αναλυτικό πρόγραμμα 1 Για το Γυμνάσιο 2 Για το Λύκειο

Για το Λύκειο Πέρα από τα διαγράμματα διδάσκων μπορεί να χρησιμοποιεί και άλλα δικής του επιλογής (εποπτικά μέσα) π.χ.γελοιογραφίες κόμικς), διαφάνειες, βιντεοταινίες, CD-ROM που συνήθως προσφέρουν ποικιλία και ζωντάνια στο μάθημα

Για το Γυμνάσιο Ακριβώς ό,τι και για το Λύκειο (οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο Σχ.έτος σελ 206 ΟΑΔΒ Αθήνα 2000)

Τι αλλάζει με την εισαγωγή των ΝΤ στη διδασκαλία της Ιστορίας Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα

Πλεονεκτήματα Διευκολύνεται η διαδικασία της μάθησης Διευκολύνεται η οικοδόμηση της γνώσης Επιτυγχάνεται η ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών Το μάθημα γίνεται ζωντανό και ελκυστικό Η μάθηση γίνεται ομαδική και κοινωνική (Vygotsky)

Πλεονεκτήματα 2 Η μάθηση γίνεται βιωματική Αναπτύσσεται η αλληλεπιδραστική και συνεργατική μάθηση Αλλάζει ο ρόλος του δασκάλου Δυνατότητα ταυτόχρονης γνώσης και ψυχαγωγίας Σφαιρική προσέγγιση του αντικειμένου

Μειονεκτήματα Απρόβλεπτες τεχνικές δυσκολίες Δεν είναι διαθέσιμες πάντα οι ιστοσελίδες Απαιτείται πολύς χρόνος για την ετοιμασία του μαθήματος Σύγχυση στις πληροφορίες από τις μηχανές αναζήτησης

Επιδιωκόμενοι στόχοι Στο μάθημα της Ιστορίας Με τη χρήση ΝΤ στη διδασκαλία της Ιστορίας

Στο μάθημα της Ιστορίας Η γνώση του παρελθόντος για την κατανόηση του παρόντος και το σχεδιασμό του μέλλοντος ως βασική ιδέα για τον προσδιορισμό της ιστορικής συνείδησης Να κατανοήσουν ότι η αξιοπιστία της ιστορικής αφήγησης θεμελιώνεται στη σωστή αξιοποίηση των πηγών

Με την εισαγωγή των ΝΤ Η αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας μέσα στον καταιγισμό της πληροφορίας Η καλλιέργεια των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών Η οικοδόμηση της γνώσης

Επίκαιροι οι Αρχαίοι; Πλάτων Δημόκριτος

Πλάτωνας Να αφυπνίσουμε την ενυπάρχουσα δύναμη στην ψυχή του ανθρώπου «Ταύτην την ενούσαν εκάστου δύναμιν εν τη ψυχή»

Δημόκριτος Η οργάνωση και η δημιουργικότητα του νου από το θησαυρό των γνώσεων Πολυνοϊην ου πολυμαθίην ασκέειν χρή

Εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε Μηχανές αναζήτησης Διαδίκτυο Ιστοσελίδες καθηγητών Επεξεργαστή κειμένου CD-ROM Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Χάρτες Βιβλία αναφοράς Βιβλία καθηγητή Βιβλία μαθητή Περιοδικά Εφημερίδες Λεξικά Σχεδιαγράμματα Chat

Μέθοδοι διδασκαλίας και διδακτικές αρχές Διαθεματική Ανακαλυπτική Ερευνητική Ομαδοκεντρική Συνεργατική Μαθητοκεντρική Επαγωγική Εποπτική Αυτενέργεια

Νέα προσέγγιση του αντικειμένου 1.Πολυμεσικοί πόροι 2.Απεριόριστες δυνατότητες

Πολυμεσικοί πόροι Βίντεο Τρισδιάστατοι χάρτες και φωτογραφίες Κινούμενα σχέδια Γραφικά που ντύνουν το θέμα Παιχνίδια γνώσεων και παρατηρητικότητας Φωτογραφίες Ηχητικά ντοκουμέντα Κινηματογραφικές ταινίες Ιστορικά έγγραφα Ιστορικοί χάρτες Πίνακες ζωγραφικής Μουσική Αφηγήσεις

Απεριόριστες δυνατότητες Δυνατότητα παράλληλης εξέτασης ιστορικών γεγονότων διαφόρων λαών Απευθείας σύνδεση με Πανεπιστημιακά ιδρύματα Πλοήγηση στα Μουσεία Λεπτομερής παρακολούθηση ενός πίνακα ή γλυπτό

Απεριόριστες δυνατότητες 2 Περιήγηση σε εκθέσεις Ακρόαση του αφηγητή που εξηγεί με λεπτομέρεια Επαφή με αυθεντικές πηγές Αναδρομή σε αρχαίες πόλεις Επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους

Απεριόριστες δυνατότητες 3 Πρόσβαση σε εθνικές και πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες Απευθείας σύνδεση με ερευνητικά κέντρα Πρόσβαση σε συμπεράσματα, περιλήψεις και εργασίες συνεδρίων

Απεριόριστες δυνατότητες 4 Παρακολούθηση Βίντεο Συλλογή πληροφοριών από όλο τον κόσμο Επικοινωνία με άλλες σχολικές μονάδες ανταλλαγή απόψεων

Νέοι ρόλοι Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Ο ρόλος του μαθητή

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Καθοδηγεί Υποστηρίζει Ενθαρρύνει Διευκολύνει Συντονίζει Ελέγχει διακριτικά Αξιολογεί

Ο ρόλος του μαθητή Συμμετέχει ενεργά Ερευνά Συνεργάζεται Συλλέγει πληροφορίες Διατυπώνει απόψεις Ανταλλάσσει γνώμες Δημιουργεί το δικό του γραπτό και προφορικό λόγο

Ενδεικτικές διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της Ιστορίας Μακεδονικός Αγώνας. Ο Κλεισθένης και η εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας στην Αθήνα

Προβληματισμοί Η συγκεκριμένη λογική του υπολογιστή υπαγορεύει και τον τρόπο σκέψης; Ποιες συνέπειες θα έχει η χρήση των ΝΤ στον πολιτισμό και ιδίως στον πνευματικό κόσμο; Μήπως δημιουργούμε τεχνοκράτες χωρίς ανθρωπιά;

Προβληματισμοί 2 Πώς θα επηρεαστούν οι διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις Ποιος και σύμφωνα με ποια δεοντολογία θα καθορίζει τις πληροφορίες που διακινούνται; Ο Η/Υ θα είναι το μάτι του «Μεγάλου αδελφού»;

Προβληματισμοί 3 Θα είναι δημιουργικός ο χρήστης-μαθητής ή θα επηρεάζεται παθητικά; Η χρήση των ΝΤ θα δημιουργήσει μαθητές δυο ταχυτήτων;

Τι πρέπει να γίνει Ριζική ανανέωση του εκπαιδευτικού συστήματος Προσαρμογή των Αναλυτικών προγραμμάτων στα νέα δεδομένα της Τεχνολογίας Εγκατάσταση εργαστηρίων σε όλες και σε όλο και περισσότερες σχολικές μονάδες

Τι πρέπει να γίνει 2 Επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού στις νέες τεχνολογίες Εξοπλισμός του Σχολείου με κατάλληλο λογισμικό

Όλβιος όστις της Ιστορίας έσχε μάθησιν