ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΣΠΑ: Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς Υλοποιεί μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», διάφορες πράξεις. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Το Υπουργείο Εργασίας, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς ), προκήρυξε πρόγραμμα με στόχο την ένταξη των νέων στην αγορά.
Καλλιόπη Σωτηράκη Σύμβουλος Σπουδών & Σταδιοδρομίας Λαμία, 02/11/2011
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
“Μένω Ελλάδα” τρόποι και μυστικά στην αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα Παπαχατζής Κωνσταντίνος Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού Εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
«ΗΜΕΡΙΔΑ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΑΣΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑ 2/11/2011
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Τμήμα Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Δεκέμβριος 2012.
ΕΠΟΠΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ & ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΤΕΤΥ, Π.Ι. Αγγ. Λεκάτου.
«Πως Επιλέγω το Μεταπτυχιακό που μου ταιριάζει: Κριτήρια & Μηχανισμοί» «Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας» Λένα Κυριάκου Εργασιακή.
Μάρτιος 2011Τμήμα Λογιστικής Πρακτική άσκηση ΕΣΠΑ Με ποιο ποσό επιδοτείται: Για τον ιδιωτικό τομέα με 330€/μήνα πρακτικής άσκησης Για τον δημόσιο τομέα.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΑΣ. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης Τ.Ε.Ι. Αθήνας.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΗ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
ΑΝΕΡΓΙΑ.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΑΞΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ.
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
Παπαγεωργίου Βάσω Σύμβουλος Επικοινωνίας ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντώνης Κορωναίος, Καθηγητής Τμ. Γεωλογίας ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΆΣΚΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Επιστημονικά Υπεύθυνος Έργου Γεώργιος Συλαίος Επίκουρος Καθηγητής Κιμμέρια.
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ Ιδρυματικός Υπεύθυνος: Βιδάλης Λ. Κοσμάς Υποέργο 01: Πρακτική Άσκηση Φοιτητών ΤΕΙ Μεσολογγίου Υποέργο 02: Κεντρικές.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
1 ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ: ΚΙΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΜΗΜΑ: ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Α.Μ.: Δ15311.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Περίοδος αναφοράς: Ακαδημαϊκό έτος
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ (ΠΠΑ) 2009-2010 ΗΜΕΡΙΔΑ Σκοπιμότητα Υλοποίησης ΠΠΑ Χίος, 22 Ioυνίου 2010

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ ΥΠΕΠΘ - ΕΕ

Επιστημονικός Υπεύθυνος ΠΠΑ: Γεώργιος Δούνιας Αναπλ. Καθηγητής ΤΜΟΔ Υπεύθυνος Υλοποίησης & Παρακολούθησης ΠΠΑ: Σπύρος Γκολφινόπουλος Επίκουρος Καθηγητής ΤΜΟΔ Υπεύθυνος Γραμματείας ΠΠΑ: Γεώργιος Βαρδάκης

Τι Είναι η Πρακτική Άσκηση Είναι η ευκαιρία, που δίνεται για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών γνώσεων και της επαγγελματική ανάπτυξης, στηρίζοντας τον προσωπικό σχεδιασμό κάθε φοιτητή, για ένταξη του στην αγορά εργασίας. Ο όρος Πρακτική Άσκηση χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια περίοδο εργασίας κατά την οποία, κάποιος ασχολείται σε ένα φορέα με σκοπό την απόκτηση εμπειρίας στον εργασιακό χώρο σε συγκεκριμένη δραστηριότητα που σχετίζεται με τις ακαδημαϊκές σπουδές του και τους προσωπικούς στόχους του.

Συμβάλει στη σύνδεση θεωρητικών και εργαστηριακών σπουδών με την πρακτική εφαρμογή στο χώρο εργασίας. Αποτελεί φυσική συνέχεια της θεωρητικής κατάρτισης με την οποία αλληλοσυνδέεται άμεσα. Προάγει την ενημέρωση των φοιτητών/ριών για τις τάσεις της αγοράς εργασίας και τις δεξιότητες που απαιτούνται. Δημιουργεί ένα σταθερό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ του Πανεπιστημίου και του φοιτητικού δυναμικού του, με την παραγωγή, ενισχύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την προσπάθεια για την απορρόφηση και επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Τελικός σκοπός είναι η ποιοτική εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού που θα μπορεί με επιτυχία να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της συνεχώς μεταβαλλόμενης, απαιτητικής αγοράς εργασίας.

Τελικός σκοπός είναι η ποιοτική εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού που θα μπορεί με επιτυχία να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της συνεχώς μεταβαλλόμενης, απαιτητικής αγοράς εργασίας.

Αποτέλεσμα της συμμετοχής στην ΠΑ είναι: · Να λειτουργεί ο κάθε φοιτητής/τρια ως μέλος ομάδας εργασίας, μέσα σε πνεύμα συνεργασίας αλληλοκατανόησης και ομαδικότητας. · Να γνωρίσουν οι φοιτητές/τριες τις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου, τον τρόπο λήψης των αποφάσεων για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αυτές, και την ιεραρχία των εμπλεκομένων στη λήψη των αποφάσεων.

· Να κατανοήσουν τον ρόλο τους στην ομάδα εργασίας, και λειτουργώντας υπεύθυνα να φέρνουν σε πέρας το μέρος της εργασίας που αναλογεί σε αυτούς, έχοντας επίγνωση ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ομάδας με κοινό στόχο την επίτευξη ενός συγκεκριμένου αποτελέσματος. Να αναπτύξουν τα χαρακτηριστικά της πρωτοβουλίας και της αυτενέργειας. Να επέμβουν για να δώσουν λύση σε αιφνίδια προβλήματα και σε έκτακτες περιπτώσεις ανάγκης.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ/Α ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ; Όση περισσότερη εμπειρία έχει, τόσο ισχυρότερο είναι το Βιογραφικό του/της. Μαθαίνει να αναπτύσσει πολύτιμες εργασιακές ικανότητες, ενώ παράλληλα ανακαλύπτει το εργασιακό περιβάλλον. Η αγορά εργασίας προτιμά ανθρώπους που μπορούν να εργαστούν αποτελεσματικά από την πρώτη κιόλας ημέρα που σημαίνει, όση περισσότερη εμπειρία, τόσο καλύτερα.

Εάν δεν έχει σαφή εικόνα για την σταδιοδρομία του/της μετά το Πανεπιστήμιο η Πρακτική είναι ένας τρόπος να μάθει περισσότερα για ένα συγκεκριμένο τομέα χωρίς να υπάρχει μακροχρόνια δέσμευση. Για να αποκτήσει ένα προβάδισμα, ιδιαίτερα σε ορισμένες θέσεις εργασίας, που οι εργοδότες θεωρούν προϋπόθεση την Πρακτική Άσκηση. Η εμπειρία που κερδίζεται κατά την Πρακτική άσκηση, λειτουργεί καταλυτικά αναπτύσσοντας επαφές και σχέσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην επαγγελματική του/της ένταξη μετά την ολοκλήρωση των σπουδών.

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΈΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Πρέπει να αποφασίσει: Ποια είναι η επαγγελματική σταδιοδρομία, που θέλει να ακολουθήσει. Μακροπρόθεσμα του στόχους που θα ήθελε να επιτύχει. Σε κάποιες επαγγελματικές δραστηριότητες η πρακτική άσκηση θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την εργασία στον χώρο.

Όταν καθοριστούν τα παραπάνω ο φοιτητής ή η φοιτήτρια: Αναζητά πληροφορίες για τον τομέα που θα ασχοληθεί και μαθαίνει πως λειτουργεί. Διαβάζει σχετικά δημοσιεύματα που αφορούν τον κλάδο και χρησιμοποιεί το Internet για την συλλογή πληροφοριών. Καταγράφει τι θα ήθελε να αποκομίσει από την εμπειρία αυτή ώστε να αξιοποιήσει στο μέγιστο κάθε ευκαιρία που θα υπάρξει. Αποφασίζει για τον ρόλο που θα ήθελε να έχει στον χώρο που θα κάνει την πρακτική άσκηση, επισημαίνοντας τις ικανότητες που ο φορέας προσδοκά να έχει ο ασκούμενος στην θέση αυτή.

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Πριν ξεκινήσει οφείλει να γνωρίζει: Την ημερομηνία έναρξης και λήξης της ΠΑ. Τις ώρες εργασίας που θα απασχολείται. Τι πρέπει να φορά. Ποιος θα είναι ο επόπτης του/της κατά την διάρκεια της πρακτικής.

Κατά τη διάρκεια: Ο φοιτητής/τρια εκφράζει τι προσδοκεί να κερδίσει από την πρακτική και ποιος τομέας θα τον/την ενδιέφερε ιδιαίτερα. Βρίσκει κάποιον μέσα στον φορέα που θα τον/την βοηθάει και θα τον/την συμβουλεύει σε οτιδήποτε χρειαστεί. Εάν δεν τον/την ικανοποιεί η πρακτική όπως πραγματοποιείται συζητάει με τον επόπτη ώστε να βρεθεί τρόπος να βελτιωθεί.

Σέβεται τους συναδέλφους. Ακούει προσεκτικά και ρωτά πάντα όταν δεν καταλαβαίνει κάτι.

Χρήσιμο είναι ο Φοιτητής/τρια κατά την διάρκεια της ΠΑ: Να κρατά ημερολόγιο της Πρακτικής σε όλη την διάρκεια. Να διατηρεί στοιχεία επαφών που έχει δημιουργήσει. Να καταγράφει τι έμαθε επικοινωνώντας με εργαζόμενους και μη από την επιχείρηση και εκτός. Να γνωρίζει ποιοι πόροι και πως χρησιμοποιούνται για να διεκπεραιωθούν οι εργασίες και εάν υπάρχει κάποια καινοτομία στην χρήση τους.

Να έχει γνώση πώς οργανώνεται ο χρόνος εργασίας και ο φόρτος εργασίας. Να γνωρίζει πώς ξεπεράστηκαν προβλήματα ή συγκρούσεις που παρουσιάστηκαν. Να κατανοεί τι δεν πήγε καλά ώστε να μην επαναληφθεί και να αντιμετωπιστεί καλύτερα στο μέλλον.

Στο τέλος της Πρακτικής ο φοιτητής/τρια: Συζητά με τον επόπτη, την εντύπωση που δημιούργησε και ζητά να συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης. Χρησιμοποιεί τις επαφές του/της, ζητά συστατικές για το βιογραφικό του/της, και παραμένει σε επικοινωνία για ευκαιρίες απασχόλησης που ίσως δημιουργηθούν στο μέλλον. Συμπληρώνει το βιογραφικό του/της και συμβουλεύεται το Γραφείο Διασύνδεσης για την καλύτερη παρουσίαση και πληρότητα των πληροφοριών.

Ο Κανονισμός της Πρακτικής Άσκησης: Οι συμμετέχοντες στην ΠΑ επιδοτούνται για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι φοιτητές/τριες όλων των ετών.

Κατά την διάρκεια του Εαρινού Εξαμήνου εκδίδεται Πρόγραμμα ΠΑ στο οποίο αναφέρεται το Περιεχόμενο του Προγράμματος. Εκδίδεται Κανονισμός Πρακτικής Άσκησης. Δημοσιοποιείται πίνακας με τους φορείς απασχόλησης φοιτητών/τριών για το τρέχον εξάμηνο και για τον αριθμό των θέσεων που κάθε φορέας προβλέπει να απασχολήσει. Οι φοιτητές/τριες εκδηλώνουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης και την πρώτη τους προτίμηση για τον κλάδο ή το φορέα απασχόλησης.

Γίνεται επιλογή των φοιτητών/ριών με διαδικασία η οποία προβλέπεται στον κανονισμό και δημοσιοποιείται από τη Γραμματεία ο κατάλογος των φοιτητών/τριών καθώς και ο φορέας απασχόλησης του/της κάθε φοιτητή/ρια. Η επιλογή των φοιτητών/τριών γίνεται με τα ακόλουθα κριτήρια: Προηγούνται οι φοιτητές/τριες του 5ου έτους και ακολουθούν αυτοί του 4ου, στη συνέχεια του 3ου, ακολουθούν του 2ου και τέλος οι φοιτητές/τριες του 1ου έτους. Αν οι δηλώσεις είναι περισσότερες από τον αριθμό που προβλέπει το Πρόγραμμα τότε η επιλογή γίνεται με βάση τις επιδόσεις των φοιτητών/τριών.

Με την λήξη του χρόνου απασχόλησης ο φορέας απασχόλησης δίνει βεβαίωση απασχόλησης στον συμμετέχοντα και αυτός την κοινοποιεί στο ΤΜΟΔ.