Ιωάννα Κομνηνού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Επιλογή ουσιαστικής γνώσης (μικρή έκταση περιεχομένου) Επιλογή ουσιαστικής γνώσης (μικρή έκταση περιεχομένου) Επιστημονική ορθότητα – συμβατότητα με την ηλικία των μαθητών Επιστημονική ορθότητα – συμβατότητα με την ηλικία των μαθητών Διάχυση της διαθεματικότητας – διεπιστημονικότητας (διαθεματικές δραστηριότητες, σχέδια εργασίας) Διάχυση της διαθεματικότητας – διεπιστημονικότητας (διαθεματικές δραστηριότητες, σχέδια εργασίας)
Προώθηση ανάπτυξης δεξιοτήτων και στάσεων (αυτόνομη μάθηση) Προώθηση ανάπτυξης δεξιοτήτων και στάσεων (αυτόνομη μάθηση) Σύνδεση με το περιβάλλον και την καθημερινή ζωή Σύνδεση με το περιβάλλον και την καθημερινή ζωή Συμβατότητα ασκήσεων και δραστηριοτήτων με το περιεχόμενο της διδακτικής ενότητας και με τις γενικές αρχές της διαθεματικότητας Συμβατότητα ασκήσεων και δραστηριοτήτων με το περιεχόμενο της διδακτικής ενότητας και με τις γενικές αρχές της διαθεματικότητας
ΔΟΜΗ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ Διαβάθμιση και συνοχή ενοτήτων (αναζήτηση της αλήθειας…) Διαβάθμιση και συνοχή ενοτήτων (αναζήτηση της αλήθειας…) Σύνδεση με προηγούμενη γνώση, με γνώση άλλων μαθημάτων Σύνδεση με προηγούμενη γνώση, με γνώση άλλων μαθημάτων Συνοχή περιεχομένου ενότητας με παραθέματα, εικόνες, ασκήσεις, δραστηριότητες Συνοχή περιεχομένου ενότητας με παραθέματα, εικόνες, ασκήσεις, δραστηριότητες
Κατάλληλος αριθμός ερωτήσεων διαβαθμισμένης δυσκολίας (4-5 ερωτήσεις, κλειστού και ανοιχτού τύπου), προώθηση της ανάληψης πρωτοβουλιών με ομαδικές εργασίες και δραστηριότητες Κατάλληλος αριθμός ερωτήσεων διαβαθμισμένης δυσκολίας (4-5 ερωτήσεις, κλειστού και ανοιχτού τύπου), προώθηση της ανάληψης πρωτοβουλιών με ομαδικές εργασίες και δραστηριότητες Σαφήνεια στόχων (οργανωτές) Σαφήνεια στόχων (οργανωτές) Αναπλαισίωση της επιστημονικής γνώσης σε σχολική με τη χρήση γλώσσας ανάλογης με την ηλικία (Γλωσσάριο αλλά και επεξήγηση όρων στην ίδια τη σελίδα) Αναπλαισίωση της επιστημονικής γνώσης σε σχολική με τη χρήση γλώσσας ανάλογης με την ηλικία (Γλωσσάριο αλλά και επεξήγηση όρων στην ίδια τη σελίδα)
ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Αισθητική παρουσία και ελκυστικότητα απεικονίσεων (ποικιλία και υψηλή αισθητική των χρησιμοποιούμενων εικόνων) Αισθητική παρουσία και ελκυστικότητα απεικονίσεων (ποικιλία και υψηλή αισθητική των χρησιμοποιούμενων εικόνων) Κατάλληλη χρήση χρωμάτων (χρώματα ζεστά και διακριτικά) Κατάλληλη χρήση χρωμάτων (χρώματα ζεστά και διακριτικά)
Εικόνες Βυζαντινές Βυζαντινές
Φορητές εικόνες
Ψηφιδωτά
Τοιχογραφίες
Χειρόγραφα
Εικόνες και σύμβολα άλλων δογμάτων και θρησκειών
Σκίτσα Σκιτσογράφος : Μάρω Μίσσιου
Φωτογραφικό υλικό από όλο τον κόσμο
Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης Εξώφυλλο Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης
ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ Στόχοι κάθε διδακτικής ενότητας στην αρχή υπό τη μορφή προκαταβολικών οργανωτών Στόχοι κάθε διδακτικής ενότητας στην αρχή υπό τη μορφή προκαταβολικών οργανωτών Επαρκής και σαφής διάκριση υποενοτήτων (πλαγιότιτλοι) Επαρκής και σαφής διάκριση υποενοτήτων (πλαγιότιτλοι)
Αναγραφή τίτλου κεφαλαίου σε κάθε σελίδα
Ύπαρξη παραθεμάτων Παράθεμα
Έναρξη κάθε κεφαλαίου σε νέα σελίδα ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ
Κατάλογος Εικόνων Κατάλογος Εικόνων Γλωσσάριο Γλωσσάριο
ΒΙΒΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Σκοποί : Γενικοί –Ειδικοί Σχηματική παρουσίαση του περιεχομένου της διδακτικής ενότητας Περιεχόμενο –Μεθοδολογικές υποδείξεις Διαθεματικές Έννοιες Εναλλακτικές ή συμπληρωματικές μέθοδοι διδασκαλίας
Πηγές –Εποπτικό υλικό Προτεινόμενες δραστηριότητες Εργασίες –Ασκήσεις Βιβλίου Μαθητή Βιβλιογραφία