ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Μια περιεκτική πρόταση για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Σταμάτης Παλαιοκρασάς (Σεπτέμβριος 2005)
ΟΡΙΣΜΟΣ Συνιστώσα του προγράμματος σπουδών Γενικής Παιδείας που αφορά: την εξέλιξη, αξιοποίηση και σημαντικότητα της τεχνολογίας Την οργάνωση, τα υλικά, τα επαγγέλματα, τις διαδικασίες και τα προϊόντα της βιομηχανίας, και Τα προβλήματα και τα οφέλη που προκύπτουν από την τεχνολογική και βιομηχανική φύση της κοινωνίας
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ MALEY; Επίκαιρο (Παγκοσμιοποίηση) Παιδαγωγικά σύγχρονο Κοινωνικά αποδεκτό Τεχνολογικά περιεκτικό
ΕΠΙΚΑΙΡΟ; Προνοητικό μοντέλο της δεκαετίας του ’70 που επέλεξε να χρησιμοποιήσει τεχνολογικά περιεχόμενα ως μέσο ανάπτυξης κρίσιμων τεχνικών ικανοτήτων Παγκοσμιοποίηση- ικανότητες ‘κλειδιά’ και όχι η εξειδίκευση διασφαλίζουν την «απασχολησιμότητα» (Πρωτεϊκή σταδιοδρομία)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ; Πλαισιακή μάθηση αντί περιεχομένου μαθήματος (Context vs. Content) Διδακτικές μέθοδοι που θεμελιώνονται από την Γνωστική Ψυχολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ; Ο μαθητής μελετά την τεχνολογία σε σχέση με τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και νομικές επιπτώσεις της
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ; Αντί να δίνεται έμφαση στο ‘γιατί’, το οποίο καλύπτουν η επιστημονική και η επαγγελματική εκπαίδευση, η έμφαση δίνεται στο ‘πώς’. Ο τεχνολογικός τρόπος σκέψης και επίλυσης προβλημάτων έχει μεγαλύτερη σημασία από το τεχνολογικό γνωστικό αντικείμενο
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Περιεκτική και όχι αποσπασματική Καλύπτει τις δύο βαθμίδες Αναπτυξιακή (ηλικιακές ανάγκες μάθησης)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 6η τάξη: ατομική μελέτη
ΓΥΜΝΑΣΙΟ Α’ τάξη: Ομαδική μελέτη βιομηχανίας Β’ τάξη: Άσκηση επιχειρηματικότητας
ΛΥΚΕΙΟ Α’ τάξη: Έρευνα και πειραματισμός