Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Ένα ανοικτό παράθυρο στην Εκπαίδευση Ευαγγελία Αγγελίδου Βιολόγος - Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Ανατ. Αττικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ICTs and Project based method in Secondary Education - Οι ΤΠΕ και η μέθοδος project στη Δ/θμια Εκπαίδευση» Τσιροπούλου Σοφία, Βιολόγος Υπεύθυνη Σχολικών.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Βιολογία Γυμνασίου.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΚΠΕ ΝΑΟΥΣΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Ένα ανοικτό παράθυρο στην Εκπαίδευση Ευαγγελία Αγγελίδου Βιολόγος - Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Ανατ. Αττικής

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση  Μία απάντηση στην περιβαλλοντική κρίση (1970)  Μία νέα εκπαιδευτική προσέγγιση

Πρόγραμμα “Project” Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Προγραμματισμένο έργο (εκπαιδευτικό) με ένα τελικό προϊόν Προσεγγίζεται και μελετάται ένα θέμα περιβαλλοντικού περιεχομένου

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ); Θέματα όχι προκαθορισμένα όχι προκαθορισμένα εγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών εγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών επίκαιρα επίκαιρα αντλούνται από την πραγματικότητα – τοπικού ενδιαφέροντος αντλούνται από την πραγματικότητα – τοπικού ενδιαφέροντος (π.χ. Ελεύθεροι χώροι στην περιοχή μου και πως μπορούν να αξιοποιηθούν (διερεύνηση και διατύπωση προτάσεων) (π.χ. Ελεύθεροι χώροι στην περιοχή μου και πως μπορούν να αξιοποιηθούν (διερεύνηση και διατύπωση προτάσεων)

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων ΠΕ; Μαθησιακό περιβάλλον Ομαδοσυνεργατικό (εργασία σε ομάδες) Ομαδοσυνεργατικό (εργασία σε ομάδες) Συμμετοχικό (ε νεργή Συμμετοχή μαθητών και ανάληψη πρωτοβουλιών και Δράσης Συμμετοχικό (ε νεργή Συμμετοχή μαθητών και ανάληψη πρωτοβουλιών και Δράσης

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων ΠΕ; Πλούσιο παιδαγωγικό-διδακτικό ρεπερτόριο ποικιλία διδακτικών/παιδαγωγικών μεθόδων Καταιγισμός ιδεών Καταιγισμός ιδεών Παιχνίδια ρόλων, Δραματοποιημένα επινοήματα (θεατρικά δρώμενα) Παιχνίδια ρόλων, Δραματοποιημένα επινοήματα (θεατρικά δρώμενα) Χαρτογράφηση εννοιών-εννοιολογικά σχήματα-χάρτες εννοιών Χαρτογράφηση εννοιών-εννοιολογικά σχήματα-χάρτες εννοιών Δίλημμα, αντιπαράθεση απόψεων Δίλημμα, αντιπαράθεση απόψεων Προσομοιώσεις, Πειράματα Προσομοιώσεις, Πειράματα Τεχνήματα & Ανάληψη Δράσης (μακέτες, οργάνωση εκδήλωσης, παρεμβάσεις στην αυλή του σχολείου) Τεχνήματα & Ανάληψη Δράσης (μακέτες, οργάνωση εκδήλωσης, παρεμβάσεις στην αυλή του σχολείου)κ.ά.

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων ΠΕ; Διεπιστημονική/διαθεματική προσέγγιση Ποικιλία δραστηριοτήτων που συνδέονται μεταξύ τους και φωτίζουν το αντικείμενο πολύπλευρα

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων ΠΕ; Στόχοι όλων των κατηγοριών - ισόρροποι Ικανότητες –δεξιότητες (Γνωστικοί) Ικανότητες –δεξιότητες (Γνωστικοί) Αξίες, Στάσεις (Συναισθηματικοί) Αξίες, Στάσεις (Συναισθηματικοί) Δράση (Ψυχοκινητικοί) Δράση (Ψυχοκινητικοί)

Σύνδεση σχολείου με τοπική κοινωνία με συνεργασίες και δραστηριότητες εκτός σχολικής τάξης Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων ΠΕ;

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση  Ένα ανοικτό παράθυρο στην Εκπαίδευση  Φορέας των εκπαιδευτικών αλλαγών

Σημεία προς αποφυγή  Ένα πρόγραμμα ΠΕ δεν εξαντλείται στη συλλογή πληροφοριών για ένα θέμα και σε επισκέψεις ή εκδρομές που δεν εντάσσονται οργανικά στο θέμα  Ένα πρόγραμμα δε γίνεται με κλασσικό τρόπο διδασκαλίας τύπου διάλεξης  Ένα πρόγραμμα δεν αρχίζει και τελειώνει με μία μεμονωμένη δραστηριότητα τύπου συλλογή απορριμμάτων, δενδροφύτευση, οργάνωση μιας σχολικής γιορτής, κ.ά.  Οι δραστηριότητες δεν πρέπει να είναι ασύνδετες και ξεκομμένες αλλά να υποστηρίζουν το θέμα και τους στόχους του προγράμματος

Σχολικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΔΕ Ανατ. Αττικής «Γνωρίζω και Προβάλλω τον τόπο μου: Ο τόπος μου με άλλη ματιά» «Το περιβάλλον ξεκινάει από την αυλή του σχολείου μου» «Αειφόρο σχολείο» «Υγεία & Παραγωγικές διαδικασίες» «Υγεία & Παραγωγικές διαδικασίες» θεματική χρονιά στο πλαίσιο της Δεκαετίας των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) θεματική χρονιά στο πλαίσιο της Δεκαετίας των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ)

Η τέχνη στην ανακύκλωση Ευγενίδειο ίδρυμα Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα

τοπικό ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΙΝΙΑ Περιβαλλοντικό & Πολιτισμικό Μονοπάτι: Ακτογραμμή Ραμνούς-Βραυρών

ΣΧΙΝΙΑΣ

Παρατήρηση οικοσυστημάτων Σχινιά - Μαραθώνα

Σχινιάς – παρατήρηση πουλιών

ΚΠΕ 40 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα Πύλη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Ποιο είναι το έργο των ΚΠΕ;  Δέχονται σχολεία - Προγράμματα ΠΕ  Επιμόρφωση στην τοπική κοινωνία - Δια βίου Μάθηση  Συντονίζουν δίκτυα  κ.ά.

Δίκτυα ΚΠΕ (ενδεικτικά). Βιώσιμες πόλεις – Ποιότητα ζωής - ΚΠΕ Αργυρούπολης  Τα λιμάνια της Ελλάδας - ΚΠΕ Δραπετσώνας. Στο δρόμο του μεταλλωρύχου - ΚΠΕ Λαυρίου  Βιοποικιλότητα: το εργαστήρι της ζωής- ΚΠΕ Καστοριάς  Απορρίμματα: Τα χρήσιμα - άχρηστα» - ΚΠΕ Έδεσσας  Γεωπεριβαλλοντικά - Γεωμυθολογικά μονοπάτια - ΚΠΕ Στυλίδας  Bιομηχανική Κληρονομιά. Αξίες από το παρελθόν παρακαταθήκη για το μέλλον - ΚΠΕ Νάουσας  Παραδοσιακοί οικισμοί και φύση» - ΚΠΕ Κόνιτσας

Δίκτυο Αειφόρο Σχολείο

Συμπερασματικά… Σε τι διαφέρουν τα προγράμματα ΠΕ από τα σχολικά μαθήματα;  Στον τρόπο διδασκαλίας (δεν γίνονται με διάλεξη / μετωπική διδασκαλία – Συμμετοχή μαθητών)  Στο θέμα (δεν έχουν προκαθορισμένο θέμα μαθητές και εκπαιδευτικοί συνδιαμορφώνουν τη θεματολογία)  Στις πηγές πληροφόρησης (Δεν υπάρχει βιβλίο /προκαθορισμένη ύλη) (Το περιβάλλον του μαθητή πηγή μάθησης)

Τι κοινό έχουν; Πρόγραμμα (Project) ΠΕ - Ερευνητική Εργασία Προγραμματισμένο έργο με ένα τελικό προϊόν Προγραμματισμένο έργο με ένα τελικό προϊόν Διεπιστημονικότητα Διεπιστημονικότητα Ενεργές παιδαγωγικές μέθοδοι Ενεργές παιδαγωγικές μέθοδοι Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία –Μάθηση (Εργασία σε ομάδες) Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία –Μάθηση (Εργασία σε ομάδες)

Σε τι διαφέρει ένα Πρόγραμμα (project) ΠΕ – Ερευνητική Εργασία; Πρόγραμμα Ερευνητική Εργασία Εστιάζει σε ένα Περιβαλλοντικό Πρόβλημα Εστιάζει σε ένα Περιβαλλοντικό Πρόβλημα Πιο ελεύθερο πλαίσιο θεωρητικό και μεθοδολογικό Πιο ελεύθερο πλαίσιο θεωρητικό και μεθοδολογικό Δίνει βαρύτητα σε ερωτήσεις/ερωτήματα Δίνει βαρύτητα σε ερωτήσεις/ερωτήματα Τελικό προϊόν: Τέχνημα και ανάληψη δράσης για την επίλυση κάποιου προβλήματος Τελικό προϊόν: Τέχνημα και ανάληψη δράσης για την επίλυση κάποιου προβλήματος Όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης Όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης Προαιρετικό εθελοντικό χαρακτήρα Προαιρετικό εθελοντικό χαρακτήρα Εστιάζει σε ένα θέμα ή μία προβληματική κατάσταση όχι απαραίτητα περιβαλλοντικού περιεχομένου Εστιάζει σε ένα θέμα ή μία προβληματική κατάσταση όχι απαραίτητα περιβαλλοντικού περιεχομένου Πιο αυστηρό - ακαδημαϊκό και επιστημονικό πλαίσιο και δομή Πιο αυστηρό - ακαδημαϊκό και επιστημονικό πλαίσιο και δομή Βασίζεται δομείται πάνω σε ερευνητικά ερωτήματα (Οργάνωση δραστηριοτήτων γύρω από ερευνητικά ερωτήματα) Βασίζεται δομείται πάνω σε ερευνητικά ερωτήματα (Οργάνωση δραστηριοτήτων γύρω από ερευνητικά ερωτήματα)  Τελικό προϊόν: Ερευνητική εργασία και Τέχνημα Λύκειο Λύκειο Θέση στο ωρολόγιο πρόγραμμα Θέση στο ωρολόγιο πρόγραμμα

Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί Δραστηριότητες  Φύλλο εργασίας 1: Εντοπίζουμε ΓΤΟ και τα προϊόντα τους  Φύλλο εργασίας 2: Καλλιέργειες ΓΤ φυτών στον τόπο μου;  Φύλλο εργασίας 3: Από τις άγριες ποικιλίες φυτών στα ΓΤ φυτά  Φύλλο εργασίας 4: Βιοποικιλότητα και ΓΤΟ  Φύλλο εργασίας 5: Υπέρ και Κατά από την παραγωγή και χρήση ΓΤΟ  Φύλλο εργασίας 6: Βασικά σημεία νομοθετικού πλαισίου ΓΤΟ  Φύλλο εργασίας 7: Αναλαμβάνoντας δράση για τους ΓΤΟ (Σύνθεση εργασιών – Προβολή/κοινοποίηση - Ανάληψη δράσης) (Σύνθεση εργασιών – Προβολή/κοινοποίηση - Ανάληψη δράσης)

Θετικές και Α ρνητικές συνέπειες από την παραγωγή και κατανάλωση Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών ΥΠΕΡ & ΚΑΤΑ Ανασφάλεια και αβεβαιότητα γιατί δεν έχει αποδειχθεί ότι είναι ακίνδυνοι Επιπτώσεις στην υγεία προκαλούν αλλεργίες, φόβοι για τοξικότητα Θα λυθεί το πρόβλημα της πείνας υπέρ κατά Μείωση γεωργικής έκτασης Καλύτερης ποιότητας προϊόντα (πολλές θρεπτικές και φαρμακευτικές ουσίες, βιταμίνες κλπ. μπορούν να συμβάλλουν στη πρόληψη και μείωση ασθενειών Μείωση ρύπανσης περιβάλλοντος (δεν θα χρειάζονται φυτοφάρμακα διότι δεν προσβάλλονται εύκολα από ασθένειες Αντιρρύπανση Συμβολή των ΓΤΟ στην αντιμετώπιση φαινομένου του θερμοκηπίου & υπερθέρμανσης πλανήτη Επέμβαση στη φύση με ανεξέλεγκτες επιπτώσεις παύουν να είναι κάτι «φυσικό» Μείωση βιοποικιλότητας λόγω Επικράτησης ΓΤΟ Θα εξαφανιστούν πολλές παραδοσιακές τοπικές ποικιλίες (μείωση γεωργικής ποικιλότητας) Μείωση βιοποικιλότητας λόγω Επιμόλυνσης των άγριων ειδών Μείωση βιοποικιλότητας λόγω χρήσης ισχυρών ζιζανιοκτόνων στις καλλιέργειες ΓΤΟ