ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ
Νέες Τεχνολογίες ↔ Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) Ψηφιακή Τεχνολογία Σύγκλιση Υπολογιστών ΤηλεπικοινωνιώνΟπτικοακουστικών Μέσων Ρυθμός / Ποσότητα Πληροφορίας Πρόσβαση Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευκαιρίες Κίνδυνοι ΠΑΙΔΕΙΑ
Απαιτούμενες δεξιότητες από την κοινωνία και την οικονομία Διαθέσιμες δεξιότητες ανθρώπινου δυναμικού Ισοζύγιο Ισχυρή διαταραχή Χάσμα δεξιοτήτων Παιδεία Αποκατάσταση Ισοζυγίου
Δείκτες διείσδυσης Νέων Τεχνολογιών στην Ελλάδα (και Ε.Ε.) Χάσμα δεξιοτήτων Κομβικός ρόλος της Παιδείας
Σχεδιασμός ΥΠΕΠΘ σε δύο άξονες Ενίσχυση ευκαιριών στην ΚτΠ Αντιμετώπιση κινδύνων στην ΚτΠ Επιτροπή Στρατηγικής για την Πληροφορική στην Εκπαίδευση Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ΚΠΣ
Υποδομές στην εκπαίδευση Επιμόρφωση στις Νέες Τεχνολογίες Καθηγητών και Δασκάλων Εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών στα προγράμματα των Τμημάτων όλων των επιστημονικών πεδίων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ Ενίσχυση των Σπουδών Πληροφορικής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ Ενίσχυση της παραγωγής γνώσης στις Νέες Τεχνολογίες (Έρευνα- Μεταπτυχιακά) Αντιμετώπιση του Ψηφιακού Αναλφαβητισμού Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ΚΠΣ Εργαστήρια Πληροφορικής Σχολικό Δίκτυο Πανεπιστημιακό Δίκτυο Αίθουσες Τηλεκπαίδευσης
Όλων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ κεντρικά Οι ΤΠΕ στα προγράμματα σποδών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Των Τμημάτων των ΤΕΙ 171 χρηματοδοτήθηκαν 199 προτάσεις 218 Πανεπιστημιακά Τμήματα 97 χρηματοδοτήθηκαν 126 προτάσεις 154 Τμήματα ΤΕΙ Ενίσχυση:
Αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών με εισαγωγή των ΤΠΕ Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό Εκπαιδευτικοί δικτυακοί τόποι και εκπαιδευτικές πύλες Ηλεκτρονικοί υπολογιστές ως εποπτικά μέσα Μαθήματα πληροφορικής Ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση Εργαστήρια Πληροφορικής
Πρόγραμμα «Δημήτρης Γληνός» ή ψηφιακός “εναλφαβητισμός” των πολιτών Αφορά : στην περιοδική επιμόρφωση και συνεχή υποστήριξη των πολιτών στη χρήση υπηρεσιών βασισμένων στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) Αναγκαιότητα: Ραγδαία ανάπτυξη των υπηρεσιών, της πληροφορίας και του περιεχομένου σε ψηφιακή μορφή μέσω διαδικτύου Αναμενόμενη ανάπτυξη, στο άμεσο μέλλον, των οικονομικών συναλλαγών μέσω του διαδικτύου Υπαρκτό χάσμα δεξιοτήτων σε μεγάλη μερίδα του ενήλικου πληθυσμού Μικρή χρήση των ΤΠΕ από ενήλικες, στην επαγγελματική και προσωπική τους ζωή
Στόχοι Αντιμετώπιση ψηφιακού αναλφαβητισμού Αντιμετώπιση ανισότητας ευκαιριών Υλοποίηση Δύο κύκλοι επιμόρφωσης στα εργαστήρια Πληροφορικής των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σημεία διαρκούς στήριξης των πολιτών στις Σχολικές Μονάδες Κέντρα Υποστήριξης των σημείων στήριξης των Σχολικών Μονάδων, στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Για τους πολίτες –Πρόληψη του κοινωνικού αποκλεισμού και της ανισότητας ευκαιριών –Ομαλότερη ένταξη στην Κοινωνία της Πληροφορίας –Δυνατότητα πρόσβασης σε υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω διαδικτύου –Δημόσια και δωρεάν παροχή προγραμμάτων Δια Βίου Εκπαίδευσης –Συνεχής υποστήριξη και συνεπώς δυναμική βελτίωση των αποκτώμενων δεξιοτήτων Οφέλη
Για τη Δημόσια Εκπαίδευση –Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και η ενίσχυση του κοινωνικού του ρόλου –Αναβάθμιση του κοινωνικού ρόλου του καθηγητή και η ανάδειξη της προσφοράς του στην αντιμετώπιση του ψηφιακού αναλφαβητισμού –Ευρύτερη δυνατή εκμετάλλευση του εξοπλισμού πληροφορικής που διαθέτουν οι Σχολικές Μονάδες Οφέλη (συνέχεια)
Για την Κοινωνία και την Οικονομία –Απόκτηση από τους πολίτες δεξιοτήτων, αναγκαίων σήμερα στους περισσότερους τομείς της Οικονομίας –Δημιουργία νέων χρηστών των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών – ΤΠΕ –Ενίσχυση ηλεκτρονικού εμπορίου και συναλλαγών –Αποσυμφόρηση των κεντρικών δημόσιων υπηρεσιών λόγω μεγαλύτερης χρήσης των ΤΠΕ από τους πολίτες –Ενίσχυση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης Οφέλη (συνέχεια)