Εργαστήριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (M.Sc.)
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΕΤΣΟΒΟ, 7 – 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011 ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΕΠΟΠΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
ΨυχολΟγος.
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Coaching : Διαφορετική οπτική στην κρίση
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Με τον όρο Ψυχολογία (ετυμολογείται από την αρχαία ελληνική: Ψυχή + λόγος), εννοείται η μελέτη της συμπεριφοράς, του νου και της σκέψης. Κυρίως.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΨΥΧ-261)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
CCNA3: Switching Basics and Intermediate Routing v3.0 Ενημέρωση για το Μάθημα Δίκτυα-Ακαδημία CISCO.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σχεσιοδυναμική και προσωποκεντρική συμβουλευτική Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
INDUCTION WEEK 2015 BA (Hons) in Early Childhood Studies MC Employability Scheme.
«ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ ΤΑΞΗ:
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
1. 2 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 3 ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ Αυτοχρηματοδοτούμενα Προγράμματα Αναγνωρισμένα Μεταπτυχιακά από τον ΔΟΑΤΑΠ Συνεργασίες με Πανεπιστήμια Εξωτερικού.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Συμβουλευτικη ψυχολογια και επαγγελματικοσ προσανατολισμοσ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
1.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
ΟΜΙΛΟΣ SINGULARLOGIC Στέλιος Τζανής Business Solutions Expert
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ»
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (Ψ-2601)
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο Ρόλος των Συμβούλων πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά από την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Αεροπορικό Ατύχημα και οι επιπτώσεις του
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (M.Sc.)
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας «Εκμάθηση Συμβουλευτικών Δεξιοτήτων» (Ψ-4603) Εαρινό Εξάμηνο 2011-12’ Άκης Γιοβαζολιάς Επίκουρος Καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο Κρήτης

Συμβουλευτική Ψυχολογία (Σ.Ψ.) «Κλάδος της Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας ο οποίος ενδιαφέρεται για την ενσωμάτωση των ψυχολογικών αρχών στην θεραπευτική διαδικασία. Η Σ.Ψ. υιοθετεί μια στοχαστική προσέγγιση από την μεριά του Ψυχολόγου, συνδυάζοντας τις γνώσεις που απορρέουν από την επιστημονική ψυχολογική έρευνα αλλά και από την διαπροσωπική σχέση μεταξύ επαγγελματία και πελάτη» (BPS, 2003)

APA (American Psychol. Association): «Η ειδικότητα σύμφωνα με την οποία ο Συμβουλευτικός Ψυχολόγος βοηθά τον συμβουλευόμενο να βελτιώσει την προσωπική του κατάσταση, να ανακουφιστεί από τη λύπη και τη στενοχώρια, να επιλύσει τις κρίσιμες καταστάσεις που αντιμετωπίζει…Υποστηρίζει την ψυχολογική ανάπτυξη και εξέλιξη του συμβουλευόμενου, βοηθώντας τον να κάνει καλύτερη χρήση των αποθεμάτων και ικανοτήτων που διαθέτει ή δείχνοντάς του το δρόμο για την ανάπτυξη νέων μεθόδων που θα τον διευκολύνουν να βοηθήσει μόνος του τον εαυτό του».

Division of Counselling Psychology (BPS, 2009) Counselling Psychologists work therapeutically with clients with a variety of problems (for example, the effects of childhood sexual abuse, relationship breakdown, domestic violence, major trauma) and/or symptoms of psychological disorder (such as anxiety, depression, eating disorders, post-traumatic stress disorder, and psychosis). They offer an active collaborative relationship which can both facilitate the exploration of underlying issues and can empower people to confront change.

Key tasks include: Assessment, including assessment of mental health needs, risk assessment and psychometric testing (depending on the context); Formulation; i.e. a psychological explanation of the genesis and maintenance of the psychological problems; Planning and implementation of therapy; Report writing and record keeping; Evaluation of the outcome of therapy;

Supervision and training of other counselling psychologists, applied psychologists, assistant psychologists and related professionals; Multi-disciplinary team work and team facilitation; Service and organisational development; Audit and evaluation; Research and development; Management of services.

Γενικές Αρχές Εκπαίδευσης στη Συμβουλευτική Ψυχολογία Παροχή επαγγελματικής εξειδίκευσης στους εκπαιδευόμενους ώστε να είναι επαρκώς καταρτισμένοι να εργαστούν ως Συμβουλευτικοί Ψυχολόγοι Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να κατέχουν βασικό πτυχίο Ψυχολογίας Το πρόγραμμα θα πρέπει να βασίζεται σε ένα μοντέλο εκπαίδευσης το οποίο θα περιλαμβάνει θεωρία, πρακτικές (συμβουλευτικές) δεξιότητες, ερευνητικές δεξιότητες και δεξιότητες αξιολόγησης. Η προσωπική ανάπτυξη θα περιέχεται ως ενσωματωμένο στοιχείο στην όλη εκπαίδευση.

Εξοικείωση των εκπαιδευόμενων σε διαφορετικά θεωρητικά πλαίσια της Σ. Ψ. και ΨΘ αλλά και τις εφαρμογές τους Καλλιέργεια ενός ισχυρού αισθήματος επαγγελματικής υπευθυνότητας, επιστημονικής συγκρότησης και προσωπικής επίγνωσης Διάρκεια τουλάχιστον 2 χρόνων συνεχούς ή αντίστοιχης part-time φοίτησης.

Βασικά Σημεία Προγράμματος Σπουδών Η εξέλιξη της Σ.Ψ./ΨΘ σαν επάγγελμα και η φιλοσοφία της συμβουλευτικής διαδικασίας Λεπτομερής μελέτη τουλάχιστον 2 βασικών σχολών της Σ.Ψ. και ΨΘ, η οποία θα περιλαμβάνει τις θεωρητικές τους αρχές, στρατηγικές παρέμβασης και την παρούσα εξέλιξή τους. Εισαγωγή στις βασικές ιδέες και πρακτικές εφαρμογές των διαφόρων σχολών της Σ.Ψ. και ΨΘ, όπως π.χ. της ανθρωπο-κεντρικής, CBT, ψυχοδυναμικής, συστημικής, μορφολογικής θεραπείας. Βασικές διαδικασίες και δυναμικά της ομάδας

Έρευνα, αξιολόγηση και εκτίμηση στην Σ. Ψ Έρευνα, αξιολόγηση και εκτίμηση στην Σ.Ψ./ΨΘ {αξιολόγηση του (θεραπευτικού) αποτελέσματος, μεθοδολογία έρευνας και εξοικείωση με την ερευνητική βιβλιογραφία}. Δεοντολογικές, επαγγελματικές και νομικές πτυχές του ρόλου του Σ.Ψ. Εξοικείωση με τις διαδικασίες και προσεγγίσεις άλλων σχετικών κλάδων της Ψυχολογίας.

Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Εκπαίδευση σε βασικές δεξιότητες για την εγκαθίδρυση της θεραπευτικής σχέσης, συμπεριλαμβανομένων βασικών δεξιοτήτων θεραπευτικής συνέντευξης. Εκμάθηση επιπρόσθετων συμβουλευτικών/θεραπευτικών δεξιοτήτων. Δεξιότητες αξιολόγησης, συμπεριλαμβανομένων δεξιοτήτων παρατήρησης και στοχοθέτησης.

Εκπαίδευση Δεξιοτήτων: θεωρητικό υπόβαθρο και συχνές ευκαιρίες για πρακτική εφαρμογή (π.χ. role play), αυτό-παρατήρηση και ανατροφοδότηση από τους διδάσκοντες και τους συνεκπαιδευόμενους (π.χ. μέσα από βιντεοσκόπηση των role play) και συζήτηση. Εκπαίδευση στην επικοινωνία με τους πελάτες αλλά και άλλους συναδέλφους (π.χ. μέσα από σύνταξη αναφορών και επικοινωνία με άλλους επαγγελματίες και φορείς) Δεξιότητες παρουσίασης (π.χ. σε συνέδρια ή/και ομιλίες) όσον αφορά θέματα Σ.Ψ. και ΨΘ.

Πρακτική εξάσκηση υπό εποπτεία Είναι σημαντικό οι εκπαιδευόμενοι να έχουν αποκτήσει συγκεκριμένες δεξιότητες καθώς και βασικές αρχές επαγγελματικής συμπεριφοράς προτού έρθουν σε επαφή με πελάτες. Ελάχιστος αριθμός ωρών εποπτευόμενης πρακτικής εμπειρίας με πελάτες. Για το μεγαλύτερο μέρος αυτών των ωρών, ο/η εκπαιδευόμενος/η θα πρέπει να έχει τον πρωταρχικό θεραπευτικό ρόλο. Απόκτηση πρακτικής εμπειρίας σε ένα εύρος επαγγελματικών πλαισίων (φορέας, οργανισμός ή χώρος που προσφέρει συμβουλευτικές ή ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες)

Προσωπική Ανάπτυξη Μέθοδοι ανάπτυξης της αυτο-επίγνωσης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Προτείνεται ένα μίνιμουμ ωρών προσωπικής θεραπείας και συμμετοχής σε ομαδική αλληλεπίδραση.

Δομές απασχόλησης Συμβουλευτικών Ψυχολόγων Υπηρεσίες NHS (Εθνικό Σύστημα Υγείας): Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας (CMHT) Μονάδες Διατροφικών Διαταραχών Υπηρεσίες για το παιδί και την οικογένεια Υπηρεσίες για ηλικιωμένους Υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής Κέντρα Απεξάρτησης

Δομές απασχόλησης Συμβουλευτικών Ψυχολόγων (συν) Φυλακές Κοινωνικές Υπηρεσίες Δομές Σ.Ε.Π. Συμβουλευτικά Κέντρα Πανεπιστημίων Ιδιωτική άσκηση