Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Τίτλος Δραστηριότητας
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Κριτήρια επιλογής του θέματος
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος Νάσης – Μιχάλης Τσιρούκης

Στις 14/11/2014 παρευρεθήκαμε στο Εθνικό ίδρυμα Ερευνών για τη συμμετοχή στην ημερίδα με θέμα «Η Τεχνολογία Υποστηρίζει τη Μάθηση». Έχοντας επιλέξει ως κύρια ομιλήτρια την Κα Βοσνιάδου με θέμα ομιλίας “Πλεονεκτήματα αλλά και παγίδες της τεχνολογίας για τη μάθηση” η παρουσία μας εκεί, μας βοήθησε να εξάγουμε συμπεράσματα και να συντάξουμε την περιγραφή του τρόπου εργασίας της ενεργής συμμετοχής στην ημερίδα.

πώς καταλήξαμε στον ομιλητή  αναζήτηση μερικών βασικών βιογραφικών στοιχείων του κάθε ομιλητή  ανάγνωση των τίτλων των ομιλιών  διάλογος  τελική απόφαση: κα Βοσνιάδου

επιλογή άρθρου ομιλητή  αναζήτηση δημοσιεύσεων, άρθρων και βίντεο της επιλεχθείσας ομιλήτριας  επιλογή ενός άρθρου της με παραπλήσιο θέμα με αυτό της ημερίδας  έμφαση στο άρθρο της: «Πώς μαθαίνουν οι μαθητές»

τι αποκομίσαμε από το άρθρο  12 βασικές αρχές της εκπαίδευσης βασισμένες στην ψυχολογία  απαγκίστρωση από το δασκαλοκεντρικό σύστημα και μετάβαση σε ένα πολυμορφικό μαθητοκεντρικό σύστημα  ωφέλιμη η ένταξη των βασικών αρχών στη μαθησιακή διαδικασία προσαρμοσμένες στο εκάστοτε περιβάλλον μάθησης

απορίες που μας δημιουργήθηκαν  μήπως ο μαθητής οδηγείται σε αντικοινωνική συμπεριφορά και με ποιον τρόπο μπορεί να αποτραπεί αυτό  μήπως ο μαθητής οδηγείται στη μηχανική μάθηση χωρίς να επιτυγχάνεται ουσιαστική καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.  είναι προετοιμασμένοι κατάλληλα οι εκπαιδευτικοί ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες διαφυλάσσοντας βασικές αρχές της εκπαίδευσης (ενεργός συμμετοχή, καλλιέργεια κινήτρων)  μήπως παραγκωνίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού και αντικαθίσταται από σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης

τι είδαμε στην παρουσίαση της ομιλήτριας  ανάλυση σε βάθος των βασικών αρχών της εκπαίδευσης, με μία πληθώρα παραδειγμάτων και χαρακτηριστικών περιπτώσεων  πως μπορούν να εφαρμοστούν και να συγχρονιστούν με τις νέες τεχνολογίες προς χάριν της μάθησης  συγκεκριμένα παραδείγματα από σχολεία σε διάφορες πόλεις του κόσμου αναδεικνύοντας θετικές και αρνητικές επιδράσεις αναλόγως το εκάστοτε περιβάλλον

τι ρωτήσαμε τελικά  Πολλές φορές η ύλη και ο φόρτος των εργασιών είναι πολύ μεγάλος, πράγμα που συμβαίνει κυρίως στα Ελληνικά σχολεία, σε σημείο όπου ο μαθητής φτάνει να αφιερώνει πολύ περισσότερο χρόνο και στο σπίτι μπροστά σε έναν υπολογιστή. Μήπως με αυτόν τον τρόπο προάγουμε την αντικοινωνική συμπεριφορά του μαθητή και αν ναι με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αποφευχθεί αυτό;  Ποια είναι η χρυσή τομή για να εξασφαλίσουμε τα πλεονεκτήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης υποβοηθούμενη από την τεχνολογία αλλά να διασφαλίσουμε παράλληλα τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης (ενεργός συμμετοχή, καλλιέργεια κινήτρων, ανάπτυξη προσωπικότητας);

τι απαντήσεις πήραμε  Σύμφωνα με κάποιες μελέτες που έγιναν στο παρελθόν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πίστευαν ότι με αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνεται η αντικοινωνικότητα  Αντιθέτως οι Φιλανδοί εκπαιδευτικοί θεωρούσαν το διαδύκτιο ως ένα μέσο που θα βοηθούσε στην κοινωνικοποίηση των ανθρώπων, καθόσον σε πολλά αποκομμένα τμήματα της χώρας τους δεν υπήρχε ευκολία στην φυσική πρόσβαση και επομένως χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας,.  Η ομιλήτρια πιστεύει ότι σπάνια μπορεί να εμφανιστούν τέτοια ακραία φαινόμενα, καθόσον υπάρχει γενικά κατάλληλη διαπεδαγώγηση στο θέμα της σωστής χρήσης της τεχνολογίας και επομένως το μέσο αυτό δεν είναι καθόλου αντικοινωνικό Για το 1 ο ερώτημα:

τι απαντήσεις πήραμε  Αμέτρητες οι δυνατότητες χρήσης της τεχνολογίας  Λαμβάνοντας υπόψιν συγκεκριμένους παράγοντες που αναλύονται παρακάτω, αυτό μας βοηθάει στην σωστή διαχείριση των νέων τεχνολογιών : Το περιβάλον μάθησης στο οποίο θα εφαρμοστεί το πλαίσιο. Ορισμένες μέθοδοι έχουν διαφορετικό αντίκτυπο σε διαφορετικές χώρες, αναλόγως με τη μαθησιακή νοοτροπία τους και την αντίστοιχη εξοικίωση με την τεχνολογία Τα αποτελέσματα που επιδιώκουμε να έχουμε στο μαθησιακό κοινό. Διαφορετικές μεθόδους εφαρμόζουμε ανάλογα με τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης που θέλουμε να επικεντρωθούμε και να αναπτύξουμε Ο εκπαιδευτής αποφασίζει για το τι θεωρεί ο ίδιος θετικό ή αρνητικό και τι απήχηση θα έχει στο μαθησιακό του περιβάλλον (π.χ. Δασκαλοκεντρικό) Για το 2 ο ερώτημα:

 με σωστές προϋποθέσεις και με κατάλληλη χρήση των νέων τεχνολογιών μπορούμε να προάγουμε την εκμάθηση διαφυλάσσοντας παράλληλα βασικές αρχές της εκπαίδευσης.  υπό το πρίσμα του εκάστοτε περιβάλλοντος όπου γίνεται η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να επιτευχθεί ταχεία εκμάθηση αλλά και καλλιέργεια της κοινωνικότητας μεταξύ των μαθητών.  με τη σωστή καθοδήγηση του εκπαιδευτικού ο μαθητής μπορεί μεν να περάσει αρκετές ώρες μπροστά στον υπολογιστή αλλά παράλληλα να διασφαλιστεί η δημιουργία κριτικής σκέψης και να αποτραπεί η μηχανική μάθηση.  Ο ρόλος του δασκάλου στην εκπαίδευση είναι πρωταρχικός και δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τις μηχανές.  Οι ίδιοι οι μαθητές επιδιώκεται να κάνουν τις συνδέσεις παρά να τους τα υποδεικνύει ο δάσκαλος. συμπεράσματα

ερωτήσεις