Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
1. Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Πλαίσιο Διαβούλευσης Ιούνιος – Σεπτέμβριος (2010) Μελέτη Διερεύνησης Επιμορφωτικών Αναγκών Διαβούλευση με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς
Το Πλαίσιο της Διαβούλευσης Το Πλαίσιο της Διαβούλευσης Διαβούλευση με 70 εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς, επιστημονικούς φορείς Πρόσκληση καλών διδακτικών πρακτικών από τους εκπαιδευτικούς για τη διαμόρφωση του περιεχομένου Λάβαμε 569 Διδακτικές Πρακτικές Οριστικοποίηση του Επιμορφωτικού Προγράμματος Δεκέμβριος 2010 Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων Οκτώβριος Έναρξη Επιμορφωτικού Προγράμματος Πιλοτικό Ιούνιος 2011 Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών Μέλη Εκπαιδευτικής Κοινότητας
2. Το Πλαίσιο αναφοράς του ΜΠΕ Φιλοσοφία - Αρχές Νέων Προγραμμάτων Σπουδών Θεωρητικό Πλαίσιο Επιμόρφωσης Μελέτη Διερεύνησης Διαβούλευση Διεθνή / Ελληνική Εμπειρία 3 βασικές αρχές Εφαρμογή στην τάξη, Αναστοχασμός Εκπαίδευση ενηλίκων Εξαε
2.1 Φιλοσοφία και Αρχές Προαιρετικότητα της επιμορφωτικής διαδικασίας με παράλληλη θέσπιση πλαισίου κινήτρων. Έμφαση στον σχεδιασμό Εκπαιδευτικού Υλικού με βάση τις αρχές και την φιλοσοφία των νέων προγραμμάτων σπουδών Έμφαση στη διδακτική πράξη
2.1 Φιλοσοφία και Αρχές Αξιοποίηση της μεθοδολογίας της εκπαίδευσης ενηλίκων Αξιοποίηση της μεθοδολογίας της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Εφαρμογή των θεμάτων επιμόρφωσης στη σχολική τάξη – Αναστοχασμός
Κάθε επιμορφωτικός κύκλος δομείται σε δύο επίπεδα: Διά ζώσης συναντήσεις: 3 τριήμερα σεμινάρια συνολικής διάρκειας 55 ωρών (1/3 της διάρκειας της επιμόρφωσης).Διά ζώσης συναντήσεις: 3 τριήμερα σεμινάρια συνολικής διάρκειας 55 ωρών (1/3 της διάρκειας της επιμόρφωσης). Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Συνολικής διάρκειας 145 ωρών (2/3 της διάρκειας της επιμόρφωσης).Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Συνολικής διάρκειας 145 ωρών (2/3 της διάρκειας της επιμόρφωσης). 2.2 Μεθοδολογία
Μεταξύ των σεμιναρίων μεσολαβεί χρονική περίοδος ημερών, προκειμένου οι επιμορφωνόμενοι: να αλληλεπιδρούν με το επιμορφωτικό υλικό 500 περίπου σελίδων (έντυπο και ψηφιακό),να αλληλεπιδρούν με το επιμορφωτικό υλικό 500 περίπου σελίδων (έντυπο και ψηφιακό), να διερευνούν με κριτικό τρόπο την εφαρμογή των προς εξέταση θεμάτων στη σχολική τους τάξη,να διερευνούν με κριτικό τρόπο την εφαρμογή των προς εξέταση θεμάτων στη σχολική τους τάξη, να συντάσσουν τις δύο γραπτές εργασίες και να προετοιμάζουν την παρουσίασή τους.να συντάσσουν τις δύο γραπτές εργασίες και να προετοιμάζουν την παρουσίασή τους. 2.2 Διάρθρωση Εκπαιδευτικού Προγράμματος
Σε όλους! 1.Νηπιαγωγοί, Δάσκαλοι 2.Φιλόλογοι 3.Θεολόγοι 4.ΠΕ4 (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι κ.ά.) 5.Μαθηματικοί 6.Καθηγητές Πληροφορικής, 7.Καθηγητές Ξένων Γλωσσών (3 ομάδες: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) 8.Καθηγητές Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (4 υποομάδες) 9.Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολόγοι, Οικονομολόγοι, Νομικοί, Οικιακή Οικονομία) 10.Καθηγητές Φυσικής Αγωγής 11.Ειδική αγωγή 12.Μουσική Αγωγή 13.Θεατρική Αγωγή 14.Εικαστική Αγωγή 2.3 Σε ποιους απευθύνεται
Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης σας θα έχουμε διαπραγματευτεί ΑΣχέσεις/ Αναστοχασμός (13 δ.ω) Θέματα Διαμόρφωσης ομάδας: 4 δ.ω, Ασκήσεις Ομάδας: 9 δ.ω ΒΣχέδια Διδασκαλίας/Συνδιαμόρφωση - Αναστοχασμός 18 δ.ω Γ Μικροδιδασκαλίες/Αναστοχασμός: 16 δ.ω ΔΤΠΕ 2 δ.ω ΕΡόλος Επιμορφωτή Β στην εξαε: 4 δ.ω ΣτΑξιολόγηση: 2 δ.ω ΖΕκπόνηση Γραπτής Εργασίας: 3 δ.ω 3. Θεματικές ενότητες επιμόρφωσης
Υποχρεωτικό υλικό Υποχρεωτικό υλικό (θα υπάρχει και προαιρετικό υλικό) Το υποχρεωτικό διδακτικό υλικό του Μ.Π.Ε. αποτελείται από τα εξής: Το υποχρεωτικό διδακτικό υλικό του Μ.Π.Ε. αποτελείται από τα εξής: «Νέο Σχολείο: Πρώτα ο Μαθητής» «Νέο Σχολείο: Πρώτα ο Μαθητής» «Προγράμματα Σπουδών της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης: Πλαίσιο Βασικών Αρχών και Προσανατολισμών» «Προγράμματα Σπουδών της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης: Πλαίσιο Βασικών Αρχών και Προσανατολισμών» «Θεωρητικό πλαίσιο και Σχέδια Διδασκαλίας» (ανά ειδικότητα) «Θεωρητικό πλαίσιο και Σχέδια Διδασκαλίας» (ανά ειδικότητα) Δ. Χατζηδήμου: «Εναλλακτικές Μορφές, Τεχνικές και Μέθοδοι Διδασκαλίας και Μάθησης» Δ. Χατζηδήμου: «Εναλλακτικές Μορφές, Τεχνικές και Μέθοδοι Διδασκαλίας και Μάθησης» «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση» «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση» Γ. Μέγα: «Η αξιοποίηση της αισθητικής εμπειρίας στην εκπαίδευση» Γ. Μέγα: «Η αξιοποίηση της αισθητικής εμπειρίας στην εκπαίδευση» Β. Βασσάλα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Σχολικά Περιβαλλοντικά Προγράμματα» Β. Βασσάλα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Σχολικά Περιβαλλοντικά Προγράμματα» «Η Εκπαιδευτική σημασία του Κινηματογράφου. Αρχές, Στόχοι, Εφαρμογές» «Η Εκπαιδευτική σημασία του Κινηματογράφου. Αρχές, Στόχοι, Εφαρμογές» «Η Εκπαιδευτική σημασία των Εικαστικών Τεχνών» «Η Εκπαιδευτική σημασία των Εικαστικών Τεχνών» «Λογοτεχνία. Εκπαιδευτική Σημασία – Τρόποι Προσέγγισης» «Λογοτεχνία. Εκπαιδευτική Σημασία – Τρόποι Προσέγγισης» «Η αναγκαιότητα του Θεάτρου στην εκπαίδευση» «Η αναγκαιότητα του Θεάτρου στην εκπαίδευση» «Η σύγχρονη θέση της Μουσικής στην εκπαιδευτική διαδικασία» «Η σύγχρονη θέση της Μουσικής στην εκπαιδευτική διαδικασία» Διαμόρφωση Ομάδων Διαμόρφωση Ομάδων 4. Το διδακτικό υλικό
Συμβατική Εξαε 146 ώρες E-learning (στις επόμενες φάσεις) Εκπαιδευτικό υλικό Πλατφόρμα Εκπαιδευτικό Υλικό Συμβουλευτική Υποστήριξη Αλληλεπίδραση Διαχείριση Συμβουλευτική Υποστήριξη Από τον Επ.Β Πρόσωπο με Πρόσωπο Συναντήσεις 54 ώρες 2 Γραπτές Εργασίες 1 Μικροδιδασκαλία μέσα στην τάξη 5. Το Μείζον Πρόγραμμα με μια ματιά Συμβουλευτική Υποστήριξη από τους επιμορφωτές προς τους εκπαιδευτικούς 2 ώρες/ εβδομάδα τηλ, Ηλεκτρονική Επικοινωνία
6. Προϋποθέσεις για «επιτυχή ολοκλήρωση της επιμόρφωσης» από τους εκπαιδευτικούς Για την απόκτηση της «Βεβαίωσης Επιτυχούς Ολοκλήρωσης Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης» οι επιμορφούμενοι, θα πρέπει να έχουν εκπληρώσει και τις τρεις παρακάτω διαδικασίες. Να έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον 48 από τις 54 ώρες της διάρκειας των σεμιναρίων του Προγράμματος. Να έχουν εκπονήσει με επιτυχία και τις δύο γραπτές εργασίες. [Οι εργασίες αξιολογούνται με Α, Β ή Γ. Όσοι αξιολογηθούν με Α ή Β θεωρείται ότι εκπόνησαν επιτυχώς μια εργασία]. Να αξιολογηθεί επιτυχώς ( Α ή Β) η Μικροδιδασκαλία που θα παρουσιάσουν στο πλαίσιο των σεμιναρίων του Προγράμματος.
Σας ευχαριστώ για τη συνεργασία σας