Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Διδακτικοί στόχοι.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολόγηση Απόδοσης Εργασίας Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΖΗΣΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Σχεδιασμός εκπαιδευτικών στόχων
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6) ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6) ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΛΙΤΣΑ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ Ορισμός στόχων και σκοπός εκπαιδευτικών Προσδιορισμός στόχων Είδη και επίπεδα στόχων Ιεράρχηση στόχων Καθορισμός στόχων Είδη επιδιώξεων Αξία επιδιώξεων σχετικά με τη συμπεριφορά Συνθήκες Σύνδεση στόχων με τις προσδοκίες των εκπαιδευομένων Διεύρυνση στόχων Αξία κατάρτισης

Ορισμός στόχων και σκοπός εκπαιδευτικών Στόχοι: επιδιωκόμενα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών μαθησιακών δραστηριοτήτων Σκοπός εκπαιδευτικών: υλοποίηση των στόχων των εκπαιδευομένων Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι: Ο καθένας υιοθετεί ό,τι τον αφορά Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι απρόβλεπτα Οι εκπαιδευόμενοι κουβαλούν τις επιθυμίες τους Καθυστερούν να φανούν τα αποτελέσματα

Προσδιορισμός στόχων Οι στόχοι, τα «κλειδιά» της υποκίνησης του εκπαιδευομένου, δεν πρέπει να είναι αδιευκρίνιστοι γιατί υπάρχει: μεγαλύτερη προσέλευση ενδιαφερομένων αποτελεσματικότερη μάθηση σωστότερη επιλογή μεθόδων και στρατηγικών παρακολούθηση της προόδου των εκπαιδευομένων

Είδη και επίπεδα στόχων Είδη στόχων σκοποί: γενικοί στόχοι του προγράμματος στόχοι: κυρίως μέρος δραστηριότητας επιδιώξεις: επιμέρους διδακτικές ενότητες Επίπεδα στόχων γενικοί στόχοι(σκοποί) ειδικοί στόχοι άμεσοι στόχοι(επιδιώξεις)

Ιεράρχηση στόχων Τρεις απλές και εύστοχες ερωτήσεις που θέτουν στον εαυτό τους οι εκπαιδευτές: ποιος είναι ο σκοπός του προγράμματος γιατί θέλω να το κάνω πώς μπορώ να τους βοηθήσω για να επιτύχουν το σκοπό τους

Καθορισμός στόχων Δυο βασικά ερωτήματα προκύπτουν από τους στόχους: Πώς τους προσδιορίζει ο εκπαιδευτής Πώς συνδέονται με τους στόχους των εκπαιδευομένων Έχει αυτό το δικαίωμα εφόσον έχει άμεση ή έμμεση εξειδίκευση και εμπειρία τα οποία τίθενται στη διάθεση της ομάδας η οποία επιθυμεί να μάθει με τη βοήθεια των εκπαιδευτών.

Είδη επιδιώξεων Ο E.W. Eisner υποστηρίζει 2 τύπους επιδιώξεων: Εκείνες που αφορούν τη συμπεριφορά: επιδιώξεις «δράσης», τίθενται με σαφήνεια ως προφητικοί στόχοι. Χρησιμοποιούνται στην εκμάθηση δεξιοτήτων και συμβάλλουν στην κατανόηση των εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων της διάρθρωσης του αναλυτικού προγράμματος και της αποτελεσματικότητάς του ,οι εργασίες είναι αυξανόμενης δυσκολίας με απολύτως προσωπικό χαρακτήρα. Εκείνες που σχετίζονται με την έκφραση: καθορίζονται από τους εκπαιδευόμενους, απρόβλεπτη έκβαση, σύνθετες.

Αξία επιδιώξεων που σχετίζονται με τη συμπεριφορά Χρειάζεται να δραστηριοποιηθούν οι εκπαιδευόμενοι υπό εποπτεία κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί να είναι αληθινές, ρεαλιστικές και χρήσιμες δραστηριότητες, εκτός από κάποιες περιπτώσεις οι οποίες όμως και αυτές συμβάλλουν στην εκπαίδευσή τους. Το σημαντικότερο δεν είναι τι θα μπορεί να κάνει ο εκπαιδευόμενος μετά το τέλος του προγράμματος, αλλά τι θα κάνει στην πραγματικότητα ύστερα από λίγο καιρό.

Συνθήκες Δεν πρέπει να ασχολούμαστε μόνο με ό,τι ελπίζουμε ότι θα είναι ικανοί οι εκπαιδευόμενοι να κάνουν, αλλά και με τις συνθήκες που χρειάζεται να ασκηθεί η συμπεριφορά και το επίπεδο της δραστηριότητας. Ο εκπαιδευτής χρειάζεται να προσέχει τόσο τις επιδιώξεις του μαθησιακού προγράμματος όσο και την εσωτερική μάθηση(προσωπική ή εκφραστική).Αν και η εσωτερική μάθηση είναι σπουδαιότερη, χρειάζονται και οι δύο. Στοχεύουμε σε ένα άρτια καταρτισμένο άτομο με κρίση, βελτιωμένη κατανόηση και στάσεις.

Σύνδεση στόχων με τις προσδοκίες των εκπαιδευομένων Οι εκπαιδευόμενοι μπαίνουν στο πρόγραμμα έχοντας συγκεκριμένους προσωπικούς στόχους που αφορούν συνήθως περισσότερο την συμπεριφορά, επιθυμούν ορατά αποτελέσματα στους ίδιους και τον περίγυρο τους. Επιλέγουν οι ίδιοι το πρόγραμμα με βάση τους ειδικούς στόχους ενώ τους γενικούς και άμεσους τους αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτές. Προκύπτουν 2 ζητήματα: Αναφορικά με τις ποικίλες προσδοκίες των εκπαιδευομένων Σχετικά με τη διαφορετική εικόνα που μπορεί να έχουν οι εκπαιδευόμενοι από αυτή του εκπαιδευτή

Διεύρυνση στόχων Εκτός από το «πώς» πρέπει να εξετάσουμε και το «γιατί» προκειμένου να είμαστε αποτελεσματικότεροι. Μας ενδιαφέρουν περισσότερο οι μακροπρόθεσμοι στόχοι γιατί οδηγούν σε μόνιμες μαθησιακές αλλαγές που διαφοροποιούν τον τρόπο ζωής του ατόμου και κατ’ επέκταση της κοινωνίας όλης

Αξία κατάρτισης Κατάρτιση: απόκτηση συγκεκριμένης δεξιότητας, χρησιμοποιείται ως υποστύλωμα για τη προσέγγιση διευρυνόμενης μάθησης, τα αποτελέσματα είναι μακροπρόθεσμα,αποτελεί θεμέλιο της εκπαίδευσης αλλά όχι την καθεαυτή εκπαίδευση Καθοδήγηση: περιορισμός τρόπων σκέψης και συμπεριφοράς