Προγραμματισμός Λήψη αποφάσεων Διοίκηση στόχων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Δασική Διαχειριστική Ι
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Ένα υπόδειγμα ή μοντέλο είναι μια κάποιας μορφής αναπαράσταση πραγματικών αντικειμένων, καταστάσεων ή διαδικασιών. Γενικότερα είναι μια απλοποίηση.
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ EX ANTE ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ 4Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Παρουσίαση: Μιράντα Θεοδωροπούλου Ε.Υ.Σ.ΕΚΤ - Στέλεχος.
ΕΧ ΑΝΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Ε.Υ.Σ.Σ.Α.Α.Π. Βόλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Δασική Διαχειριστική Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Μάθημα 3 ο.
Λουκάς Τσιρώνης1 Προγραμματισμός και Στοιχεία Λήψης Αποφάσεων και Επίλυσης Διοικητικών Προβλημάτων Προγραμματισμός είναι η διατύπωση του ΤΙ αποφασίσθηκε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Η επιχείρηση διαφέρει από τις άλλες παραγωγικές μονάδες γιατί: β) παράγει προϊόντα που τα διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής α) παράγει προϊόντα που.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΠΡΑΞΗ 1η
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 6η
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΤΕΙ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ «ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ» 1 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
Ε.Ε.ΚΟΥΣΚΟΥΝΑ.
Λήψη αποφάσεων Ληψη Αποφαςεων Γ. Καμπουρίδης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Διοικητική Λογιστική Ενότητα # 8: Λήψη βραχυπρόθεσμων αποφάσεων βάσει κόστους Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Λογιστική Κόστους Εισαγωγή.
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγραμματισμός Λήψη αποφάσεων Διοίκηση στόχων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Προγραμματισμός Λήψη αποφάσεων Διοίκηση στόχων ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Ορισμός … Προγραμματισμός είναι η διατύπωση του ΤΙ αποφασίσθηκε να γίνει και ΠΩΣ. Η ανάγκη προγραμματισμού δημιουργείται όταν εμφανισθούν προβλήματα ή ευκαιρίες στο εσωτερικό ή εξωτερικό περιβάλλον ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης. Τότε χρειάζεται να κινητοποιηθούν οι κατάλληλοι διοικητικοί μηχανισμοί για να αντιμετωπισθεί η καινούργια (προβληματική) κατάσταση. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Προγραμματισμός – πρακτική άποψη Στην πράξη ο προγραμματισμός είναι η οργανωμένη διατύπωση μιας σειράς αποφάσεων οι οποίες: Ενσωματώνουν τη συλλογική κρίση πολλών ατόμων. Ο αριθμός των ατόμων αυξάνει και η σύνθεση της ομάδας εμπλουτίζεται όσο περισσότερο περίπλοκη ή/και πρωτοποριακή είναι η δραστηριότητα. Περιορίζονται από καθιερωμένες επιχειρησιακές τακτικές όπως : α. Η εξωτερική πολιτική της εταιρείας β. Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, και γ. Τα πρότυπα λειτουργίας. Συνδέονται (ή καλύτερα, πρέπει να συνδέονται) μεταξύ τους. Κάθε δραστηριότητα (ή επιχειρησιακή τακτική) επηρεάζεται ή εξαρτάται από τις προηγούμενες της. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Παράγοντες προγραμματισμού … Κάθε πρόγραμμα αποτελείται από μια σειρά αποφάσεων, ενσυνείδητα προσχεδιασμένη να επιφέρει επιθυμητές αλλαγές. Μια απόφαση, εξάλλου, αποτελεί επίσημη (τυπική) εκλογή μεταξύ εναλλακτικών τρόπων δράσης. Οι δύο κύριοι παράγοντες για ένα επιτυχημένο προγραμματισμό είναι η αξιοπιστία και η εφαρμοστικότητα. Δύο παράγοντες καθορίζουν την αξιοπιστία μιας απόφασης: (α) η συνέπεια των συλλογισμών (δηλ. η λογική) που στηρίζουν την απόφαση, και (β) η εγκυρότητα των προτάσεων επάνω στις οποίες στηρίζονται οι συλλογισμοί. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Διαδικασίες του προγραμματισμού … Ορισμός του προβλήματος Προσδιορισμός του μοντέλου απόφασης Συγκριτική αξιολόγηση των λύσεων Απόρριψη εμφανώς μειονεκτούντων λύσεων Επιλογή της καλύτερης λύσης Έλεγχος ορθότητας επιλογής Εφαρμογή της καλύτερης λύσης ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Ορισμός του προβλήματος … ΤΙ ΕΙΝΑΙ έναντι του ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ή του ΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ. Για να γίνει η σύγκριση πρέπει να υπάρχουν στόχοι. Αν δεν υπάρχουν πρέπει να ορισθούν. Πρόκειται για τη διαδικασία αναζήτησης και προσδιορισμού των συμπτωμάτων του προβλήματος. Αναζήτηση βασικών αιτιών του προβλήματος, δηλ. της παραπάνω διαφοράς, π.χ., γιατί εμφανίζεται κάποιο σύμπτωμα. Ένταξη του προβλήματος μέσα στο σύνολο της προσπάθειας. Ποιες άλλες λειτουργίες επηρεάζονται και πόσο. Διερεύνηση των αλληλεξαρτήσεων. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Συμπτώματα και αιτίες … Σχέση της μορφής y = f (x1, x2, x3, …) όπου το y αναπαριστά το σύμπτωμα και οι μεταβλητές x1, x2, x3, … τις αιτίες που το προκαλούν. Η σχέση y = f (x1, x2, x3, …) εκφράζει ποιοτικά το θέμα και όχι πάντοτε ποσοτικά. Αναζητούμε την αιτία ρωτώντας συνεχώς ΓΙΑΤΙ και αναζητώντας σχέσεις μέσα από ένα πλέγμα αλληλεξαρτήσεων. Παράδειγμα: Ο Κ άργησε σήμερα να έρθει στο γραφείο. (Αυτό ΔΕΝ είναι το πρόβλημα). Είναι το σύμπτωμα (δηλ., το «κακώς κείμενο»). ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Η αναζήτηση των αιτιών που προκαλούν την εμφάνιση του συμπτώματος είναι πολύπλοκη διαδικασία. Υπάρχουν άμεσες και έμμεσες αιτίες. Υπάρχουν εξωτερικοί παράγοντες, υπάρχει σχέση στο χρόνο κλπ. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Παράδειγμα: αναζήτηση αιτιών που συνδυάζονται με χαμηλή παραγωγικότητα του προσωπικού Παραγωγή ανά μονάδα χρόνου Παραγωγικότητα = Αριθμός εργαζομένων Πραγματικός δυνατός χρόνος χρήσης εξοπλισμού Μέγιστη δυνατή παραγωγή Χ Μέγιστος δυνατός χρόνος χρήσης εξοπλισμού = Πραγματική απώλεια χρόνου από το απασχολούμενο προσωπικό Ελάχιστος δυνατός αριθμός εργαζομένων Χ Ελάχιστη δυνατή απώλεια χρόνου από το ελάχιστο δυνατό απασχολούμενο προσωπικό ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Μέγιστη δυνατή παραγωγή Π* Μέγιστη δυνατή παραγωγή ΜΕΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ Ελάχιστος δυνατός αριθμός εργαζομένων Πραγματικός δυνατός χρόνος χρήσης εξοπλισμού Ν1 ΒΑΘΜΟΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ Μέγιστος δυνατός χρόνος χρήσης εξοπλισμού Ν2 Ελάχιστη δυνατή απώλεια χρόνου από το ελάχιστο δυνατό απασχολούμενο προσωπικό ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Πραγματική απώλεια χρόνου από το απασχολούμενο προσωπικό ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Παραγωγικότητα = Π* x Ν1 x Ν2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Απώλεια χρόνου λόγω ατελειών σε κατασκευαστικά σχέδια και προδιαγραφές διοικητικές διαδικασίες λόγω επαγγελματικής ανεπάρκειας προσωπικού λόγω ατελειών στον προγραμματισμό της εργασίας στις μεθόδους εργασίας Χρόνος Παρα γωγικής Εργασίας φυγοπονίας ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Απώλεια χρόνου λόγω κανονικής φθοράς εξοπλισμού χρόνου λόγω ατελειών στον προγραμματισ - μό συντήρησης του εξοπλισμού προγραμ ματισμό προμήθειας ανταλλακτικών Απώλεια χρόνου λόγω φθοράς εξοπλισμού από κακούς χειρισμούς λόγω ατελειών στον προγραμματισμό φόρτισης του λόγω κακής συντήρησης Χρόνος Φόρτισης του Εξοπλισμού ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Τι θέλουμε με τον ορισμό του προβλήματος ; Ξεκάθαρα να γνωρίζουμε ποιο είναι το πρόβλημα, τι το δημιουργεί, ποιες είναι οι επιπτώσεις στον χρόνο και ποιες είναι οι αλληλεξαρτήσεις του με άλλα προβλήματα. Έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε στην λύση του διαμορφώνοντας πρώτα το κατάλληλο μοντέλο απόφασης. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Προσδιορισμός του μοντέλου απόφασης ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Μοντέλο απόφασης (1) Αναζήτηση εναλλακτικών και εφικτών λύσεων λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες αλλά και τα δεδομένα όσον αφορά: Περιορισμούς σε πόρους: Κεφάλαια, Εξοπλισμός, τεχνογνωσία Προσωπικό Εγκαταστάσεις, Χώροι Περιορισμούς στην εξεύρεση λύσεων ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Μοντέλο απόφασης (2) Περιορισμούς που θέτει το εξωτερικό περιβάλλον Αγορές Προστασία φυσικού και αστικού περιβάλλοντος Τιμές Νομοθεσία Πολιτική της Εταιρείας Ωράριο, Μισθοί, Κοινωνικές Παροχές Τι δυνατότητες υπάρχουν ; ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Συγκριτική αξιολόγηση των λύσεων ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Συγκριτική αξιολόγηση λύσεων Πρόβλεψη των αποτελεσμάτων που συνεπάγεται η κάθε λύση: Θετικά ή Αρνητικά Άμεσα ή Έμμεσα Βραχυπρόθεσμα ή Μακροπρόθεσμα Βέβαια ή Αβέβαια Ποσοτικά ή Ποιοτικά Αναγνώριση και διερεύνηση των διαφορών μεταξύ των αναμενόμενων αποτελεσμάτων από κάθε λύση. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Κάθε λύση αξιολογείται για κάθε κριτήριο ξεχωριστά Κ1 Κ2 Κ3 Κ4 Κi Λ1 Λ2 Λ3 Λ4 Κριτήρια: Λύσεις: Κάθε λύση αξιολογείται για κάθε κριτήριο ξεχωριστά ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Ενδεικτική μήτρα απόφασης: Κ1 Κ2 Κ3 Κ4 Κi Λ1 Λ2 Λ3 Λ4 Κριτήρια: Λύσεις: 5 7 3 2 1 8 6 9 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Απόρριψη εμφανώς μειονεκτούντων λύσεων ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Λύσεις: Κριτήρια: Η Λ2 σαφώς μειονεκτεί έναντι της Λ1. Κ1 Κ2 Κ3 Κ4 Κi 5 7 3 2 1 Λ1 4 5 2 2 1 Λ2 Λ3 5 9 5 5 1 Λ4 2 3 5 8 5 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Επιλογή της καλύτερης λύσης ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Επιλογή της καλύτερης λύσης Προσδιορισμός της αξίας των αποτελεσμάτων της κάθε λύσης με μέτρο τον βαθμό προσέγγισης των κριτηρίων, δηλαδή των στόχων. Διερεύνηση αβεβαιότητας (uncertainly) και κινδύνου (risk) στα αναμενόμενα αποτελέσματα. Συγκριτική αξιολόγηση λύσεων με τη βοήθεια ποσοτικών (αν είναι δυνατόν) μεθόδων. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Έλεγχος ορθότητας επιλογής ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Έλεγχος ορθότητας επιλογής Κριτική επανεξέταση των αρχικών παραδοχών και της λογικής των συλλογισμών. Ανάλυση κινδύνου. Επισημαίνονται οι παράγοντες που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αβεβαιότητα και επανεξετάζονται οι προβλέψεις που βασίζονται σε οριακές πιθανότητές. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Εφαρμογή της καλύτερης λύσης ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Εφαρμογή της καλύτερης λύσης Προγραμματισμός Σχεδίου Υλοποίησης της Λύσης: Προγραμματίζονται οι λεπτομέρειες (λειτουργικός προγραμματισμός) που είναι απαραίτητες για την εφαρμογή της λύσης από την επιχείρηση. Καθορίζονται οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που διασφαλίζουν την απρόσκοπτη και αποτελεσματική υλοποίηση της λύσης. Στρατηγικός Προγραμματισμός: ΤΙ, ΓΙΑΤΙ, ΠΩΣ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ Χρονικός Προγραμματισμός: ΠΟΤΕ, ΠΟΣΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ, ΜΕ ΤΙ ΣΕΙΡΑ. Οργανωτικός Προγραμματισμός: ΠΟΥ, ΠΟΙΟΣ, ΠΟΣΟ ΨΗΛΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ, ΜΕ ΤΙ ΕΥΘΥΝΕΣ, ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΕΣ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΣΑ. Λειτουργικός Προγραμματισμός: ΠΩΣ, ΠΟΥ, ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. Συγκυριακός προγραμματισμος: ΑΝ ΣΥΜΒΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΤΕ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΗ ΕΡΓΟΥ ΣΕ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣΤΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (1) Ε13 Ε2 Ε2α Ε2ε Ε2δ Ε2γ Ε2β Ε2στ Ε1 Ε1α Ε1β Ε1β2 Ε1β1 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΗ ΕΡΓΟΥ ΣΕ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣΤΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (2) ΑΡΧΗ ΤΕΛΟΣ Ε1 Ε11 Ε10 Ε8 Ε9 Ε6 Ε5 Ε13 Ε12 Ε2 Ε4 Ε3 Ε7 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006

Ε1 Ε4 ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ Ε2 Ε13 Ε5 Ε7 Ε12 Ε6 Ε3 Ε9 Ε8 Ε10 Ε11 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2006